در حالی که تولید خودرو قشقایی از حدود سه سال قبل در شرکت پارس خودرو متوقف شده، اما شرکت همراه اول یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور در تبلیغات خود وعده قرعه کشی هر هفته یک دستگاه از این خودرو را می دهد.






به گزارش «پرشین خودرو»، این در حالی است که پارس خودرو اعلام می کند حتی یک دستگاه از این خودرو را در اختیار ندارد و به هیچ عنوان امکان تحویل این خودروها به شرکت همراه اول وجود ندارد، حتی پیش از این نیز هیچ گونه هماهنگی در این باره صورت نگرفته است.
بنا بر این گزارش، اطلاعات دریافتی از سطح بازار نیز حاکی از آن است که طی ماه های اخیر اثری از ارائه خودرو صفر کیلومتر قشقایی در سطح بازار وجود نداشته و احتمال اینکه این شرکت بتواند 12 دستگاه(هر هفته یک خودرو) از این خودرو را برای کمپین تبلیغاتی تابستانه خود تهیه کند، بسیار سخت و دشوار خواهد بود.
بر پایه این گزارش، بسیاری از شرکت کنندگان جشنواره تابستانه همراه اول از این موضوع اطلاع نداشته و با هدف برنده شدن یک دستگاه قشقایی در آن شرکت می کنند.
نکته مهم تر اینکه پیش تر یکی از مسوولان روابط عمومی همراه اول اعلام کرده بود: قرار گرفتن نام یک برند مشهور صنعت خودرو در کنار اولین اپراتور تلفن همراه کشور اقدام تبلیغاتی و بازاریابی جالبی است که این روزها در دنیای تبلیغات طنین انداز شده و یک خودروی گران قیمت و محبوب می تواند نام همراه اول را به عنوان انتخاب اول مشترکین در تابستان 92 مطرح کند.
این کارشناس روابط عمومی شرکت همراه اول جزییات این جشنواره تابستانه را چنین شرح داده که: «تابستان امسال در طرح ویژه همراه اول می توان با فعال سازی سیم کارت های اعتباری و دایمی، هر هفته برنده یک دستگاه خودروی نیسان قشقایی high و 500 بسته مکالمه داخل شبکه همراه اول شد که این بسته حاوی 400 دقیقه مکالمه بوده و در دو ماه قابل استفاده است.»
وی می افزاید: «قیمت سیم کارت های اعتباری همراه اول در این طرح فقط 10 هزار تومان است که 5 هزار تومان هم اعتبار اولیه دارد و سه بسته هدیه فعال سازی هم به همراه آن ارایه می شود. مشترکین می توانند از میان این سه بسته به سلیقه خود یکی را انتخاب کنند. برنده خودروی قشقایی هم طی قرعه کشی های هفتگی معرفی می شود.»
این کارشناس دلایل انتخاب خودروی قشقایی را چنین ذکر می کند:«این خودرو یک اتومبیل لوکس و باارزش و مجهز به امکانات و تجهیزات ایمنی است که در داخل کشور و توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ می شود. نام این خودرو از یک ایل اصیل ایرانی به نام قشقایی گرفته شده است. البته شرکت پارس خودرو به عنوان اسپانسر این کمپین فعالیت نمی کند؛ بلکه ما برای این طرح فقط به دنبال یک خودروی گران*قیمت تولید داخل بودیم و در نهایت این خودرو را انتخاب کردیم. در جشنواره های قبلی هم مزدا 3 جایزه می دادیم.»
حال این موضوع مطرح می شود که ای کاش مسوولان همراه اول ابتدا از موجودی این خودرو در داخل کشور اطلاع حاصل کرده و سپس کمپین تبلیغاتی خود را اجرا می کردند، زیرا عدم تحقق این وعده می تواند هزینه سنگینی را برای اعتبار و جایگاه این مجموعه به دنبال داشته باشد.
با این حال امید می رود مسوولان کمپین تبلیغاتی همراه اول برای تهیه 12 دستگاه خودرو صفر کیلومتر به جستجوی بی نتیجه نمایشگاه های خودرو نپردازند و یا دستکم مجبور به جایگزینی یک خودرو دیگر به جای قشقایی نشوند.