کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3
  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-اردیبهشت-۰۸
    محل سکونت
    زیر آسمون خدا
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    525
    امتیاز : 6,894
    سطح : 54
    Points: 6,894, Level: 54
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 56
    Overall activity: 18.0%
    افتخارات:
    SocialTagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 862
    تشکر شده 1,992 در 424 پست
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 27 در 22 پست

    پیش فرض حوادث تلخ..........

    هیجان و شادی در شهربازی با طعم مرگ/ سهم استاندارد در تجهیزات شهربازی ها، کمی بیشتر از هیچ!

    گروه اجتماعی - رجانیوز: «حادثه مرگبار در شهربازی» خبری تکراری برای مردم کشور است و تقریبا هر چند سال یکبار، یک حادثه بزرگ در یکی از شهرهای ایران رخ می دهد و جان تعدادی از مردم را می گیرد. از «رودخانه وحشی» شهربازی سابق تهران بگیرید تا همین دیشب که سه خانم از ترن هوایی «شهربازی ارم» به پایین پرت شدند.به گزارش رجانیوز، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرگزاری مهر در این زمینه گفته است: بر اثر سقوط ترن هوایی در شهربازی ارم سه زن به شدت مجروح شدند. ساعت 23:15 شب گذشته وقوع حادثه در شهربازی لونای 1 پارک ارم از طریق تماس های مردمی به هلال احمر اعلام شد. بلافاصله تیم های امدادی این سازمان به محل حادثه اعزام شدند و در بررسی های اولیه مشخص شد به علت سقوط ترن هوایی سه زن مجروح شدند.
    وی ادامه داد: این زنان که 26، 28 و 30 ساله بودند از ناحیه سر، دست و نخاع دچار ترومای شدید شده بودند و پس از اقدامات اولیه دو نفر از آنها توسط اورژانس و یک نفر دیگر نیز توسط هلال احمر به بیمارستان حضرت رسول منتقل شدند.به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر، حال این افراد وخیم گزارش شده است.هیجان و شادی در شهربازی با طعم مرگ! آخرین باری را كه سوار بشقاب پرنده، ترن هوایی یا چرخ و فلك شده اید یادتان می آید ؟ وقتی آن بالا در اوج هیجان و لذت تفریح می كردید برای چند ثانیه با خود فكر می كردید كه اگر میله نگهدارنده بشقاب پرنده كنده شود، چرخ و فلك سقوط كند، سرسره بادی بتركد، ترن هوایی از ریل خارج شود و... چه خواهد شد؟روزنامه جام جم چندی پیش درباره عدم استاندارد بودن تجهیزات شهربازی ها نوشته بود. بازی مرگ را همه آنهایی كه جان شیرین شان را بر سر لحظه ای شادی در شهربازی ها گذاشتند، به چشم دیده اند. شهربازی های ناامن و غیراستاندارد در حالی همچنان در این سال ها به كارشان ادامه می دهند كه هنوز پاسخ روشنی برای این سوال كه چه كسی مسئول حفظ امنیت جانی آنهاست، پیدا نشده است؟هنوز روشن نیست مسئولیت نظارت بر ایمنی تجهیزات نصب شده در شهربازی ها به عهده كدام سازمان و دستگاه متولی است؛ شهرداری، سازمان استاندارد، وزارت كشور یا استانداری؟ شاید هم ایمنی در شهربازی ها متولی ندارد.4964 وسیله غیراستاندارد در شهربازی ها
    گزارش های به دست آمده از بررسی وضع ایمنی تجهیزات نصب شده در شهربازی های كشور، آمارهای نگران كننده ای را پیش روی ما می گذارد.از ابتدای سال 87 تا پایان آذر 91 ، تعداد 606 شهربازی در كشور با 6452 تجهیزات (وسایل بازی) از سوی شركت های بازرسی سازمان استاندارد ایران مورد بررسی قرار گرفته است كه از این تعداد 892 دستگاه موفق شدند گواهی یا مجوز معتبر و استاندارد را به دست آورند.596 دستگاه نیز دارای گواهی نامعتبر هستند، به این معنی كه هنگام بازرسی گواهی معتبر داشتند، اما حالا با پایان دوره مجوز، اعتبار این گواهی تمام شده و نسبت به بازرسی و تمدید مجدد آن اقدامی نشده است.
    نكته نگران كننده در این میان، آمار 4964 مورد دستگاه و وسایل بازی نصب شده در شهربازی هاست كه در این بازرسی ها به دلایل مختلف موفق به گرفتن گواهی استاندارد و ایمنی نشده و به دلیل غیراستاندارد و ناایمن بودن در بازرسی انجام شده مردود شده اند.این آماری است كه رئیس كمیته استانداردسازی مراكز تفریحی سازمان ملی استاندارد ایران، از بررسی وضع ایمنی تجهیزات شهربازی ها در فاصله سال های 87 تا 91 می دهد.نگاهی به گذشته نشان می دهد موضوع غیراستاندارد بودن تجهیزات شهربازی های كشور برای اولین بار نیست كه مطرح می شود، چراكه مدیركل پیشین استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان، سال 89 در اظهارنظری از غیراستاندارد بودن شهربازی های استان اصفهان خبر داده و آنها را مستحق ذوب شدن در كوره های ذوب آهن دانسته بود.شهرداری: مسئولیت نداریم
    اولین گزینه برای مسئولیت ایمن سازی فضاهای تفریحی و شهربازی ها به نظر می رسد شهرداری ها باشند، اما برخلاف تصور عامه مردم مسئولان شهرداری كاملا خود را از پذیرفتن مسئولیت ایمنی شهربازی ها كنار می كشند.سخنگوی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در این زمینه تاكید می كند: فقط در مورد اماكن تفریحی و وسایل بازی و سرگرمی كه در پارك ها و بوستان های محله ای شهر تهران وجود دارد، شهرداری مسئول است و در غیر این صورت شهرداری هیچ مسئولیتی در قبال شهربازی های بزرگ شهر ندارد، چون اداره هر یك از آنها به بخش خصوصی واگذار شده و خود آنها نیز باید در این زمینه پاسخگو باشند.سازمان استاندارد: همكاری نكردند
    سال 81 بود كه تدوین استانداردهای ملی تجهیزات زمین بازی و تجهیزات شهربازی در دستور كار سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران قرار گرفت با این امید كه شاید آشفته بازار ورود تجهیزات غیراستاندارد به شهربازی ها سر و سامانی پیدا كند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.براساس قانون، استاندارد تجهیزات زمین بازی و وسایل شهربازی اجباری شد، اما چرا سازمان استاندارد تاكنون اقدام چندان قاطعی در برخورد با گردانندگان شهربازی های غیراستاندارد انجام نداده است و به نظر می رسد به گونه ای با آنها مماشات كرده است؟رئیس كمیته استانداردسازی مراكز تفریحی سازمان ملی استاندارد ایران، از كارشناسانی است كه از ده سال پیش تاكنون موضوع استاندارد و ایمنی شهربازی های كشور را پیگیری می كرده است.او كوتاهی سازمان استاندارد در موضوع ایمنی شهربازی ها را نمی پذیرد و می گوید: موضوع ایمنی شهربازی ها از همان ابتدا با مقاومت هایی از سوی برخی دستگاه ها مواجه بوده كه باعث شده كار استانداردسازی ایمنی شهربازی ها در این سال ها همواره با كندی پیش برود.مریم نیری با یادآوری دهه 80 كه موضوع استانداردسازی تجهیزات شهربازی ها پس از وقوع چند حادثه مرگبار در شهربازی ها، برای اولین بار به صورت جدی مطرح شد، می گوید: در دهه 80 چون بیشتر مجوزهای تاسیس شهربازی ها از سوی وزارت كشور صادر می شد، وزارت كشور نیز معتقد بود چون استاندارد خاصی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین هر متقاضی كه با معیارهای این مجموعه همخوانی داشته باشد، می تواند مجوز احداث شهربازی را دریافت كند.او ادامه می دهد: از آن طرف، سازمان استاندارد زمانی می تواند وارد حوزه استانداردسازی شود كه برای كالا یا خدمتی استاندارد ملی وجود داشته باشد و اگر این استاندارد بود، زمانی می تواند ازابزارهای قانونی استفاده كند كه آن كالا یا خدمت مشمول مقررات استاندارد اجباری شده باشد. در چنین شرایطی با توجه به این كه در آن زمان هیچ استاندارد ملی در زمینه تجهیزات شهربازی ها وجود نداشت، بنابراین اولین الزام ما برآورده نشده بود كه بخواهیم در مرحله بعدی وارد حوزه استانداردسازی شهربازی ها شویم.به گفته شیری، سال 81 مطالعاتی برای بررسی شهربازی های استاندارد دنیا آغاز شد و پس از مطالعه استاندارد شهربازی های اتحادیه اروپا و استرالیا، سرانجام استانداردهای استرالیا به عنوان منبع تدوین استاندارد ملی شهربازی های كشور انتخاب شد.پس از آن دیدیم اگر بخواهیم صبر كنیم تا این استانداردها تدوین شود و شماره ملی بگیرد، زمان را از دست خواهیم داد در نتیجه با وزارت كشور وارد مذاكره شدیم و توافقنامه ای امضا شد مبنی بر این كه وزارت كشور تا زمانی كه این استانداردها تدوین نشده، بهره برداران شهربازی ها را ملزم كند با سازمان استاندارد برای ایمن سازی شهربازی ها همكاری كند، چون ما هنوز ابزار قانونی نداشتیم كه بخواهیم به واسطه آن مالكان شهربازی ها را مجبور به رعایت استانداردهای ایمن سازی كنیم.به این ترتیب قرار شد شركت های بازرسی سازمان استاندارد برای بررسی تجهیزات شهربازی ها انتخاب شود، اما متاسفانه وزارت كشور برای اجرای این توافق نامه با سازمان استاندارد همكاری نكرد، در نتیجه تصمیم گرفتیم خودمان كار را پیش ببریم.تدوین استانداردها تا سال 85 طول كشید و از ابتدای سال 87 استانداردهای شهربازی ها اعلام شد.سنگ اندازی بخش خصوصی
    اجباری شدن استاندارد شهربازی ها هرچند خبر خوشحال كننده ای برای مردم بود، اما در اجرا با مقاومت هایی از سوی برخی بهره برداران شهربازی ها (بخش خصوصی گرداننده شهربازی ها) مواجه شد.به این ترتیب كه برای بازرسی از هر شهربازی لازم بود مالك شهربازی هزینه این بازرسی را بپردازد تا بازرسی انجام شود و چون این مبلغ پرداخت نمی شد در نتیجه كار گره می خورد.نتیجه این شد كه به گفته رئیس كمیته استانداردسازی مراكز تفریحی سازمان ملی استاندارد ایران، قرار شد در سه ماهه آخر سال 89 بودجه ای از سوی سازمان استاندارد برای بازرسی اولیه از شهربازی ها اختصاص داده شود تا به این ترتیب كار شروع شود.نیری معتقد است كه این كار باعث ایجاد جهشی در موضوع بازرسی از تجهیزات شهربازی ها شد به طوری كه تا سه ماهه آخر سال 87 فقط 500 وسیله شهربازی در كل كشور بازرسی شده بود كه همه هم مردود اعلام شد، اما در سه ماهه آخر سال 89 بیش از سه برابر یعنی 1500 وسیله در شهربازی های كشور مورد بازرسی قرار گرفت، هرچند متاسفانه برخی از این وسایل آنقدر فرسوده بود كه امكان این كه بتوان در یك بازرسی آن را استانداردسازی كرد، وجود نداشت.او می گوید: اما این بار سازمان استاندارد ابزار قانونی در اختیار داشت، بنابراین شروع كردیم به پلمب تجهیزات و به بهره برداران فشار آوردیم یا وسایل بازی را استاندارد كنید یا باید در شهربازی را پلمب كنید. این روندی است كه از سال 87 تاكنون هم همچنان ادامه دارد.
    البته این تنها كار سازمان استاندارد نبود، چراكه به موازات آن كمیته استانداردسازی مراكز تفریحی نیز آغاز شد، كار این كمیته این بود كه از همه بهره برداران و تولیدكنندگان تجهیزات شهربازی ها، نماینده وزارت كشور، شهرداری ها و سازمان پارك ها دعوت شد تا در این كمیته بررسی كنند كار استاندارد سازی شهربازی ها چطور باید دنبال شود.نیری این را هم می گوید كه در سال های اخیر، همكاری شهرداری ها با سازمان استاندارد امیدواركننده شده است، سازمان استاندارد از شهرداری ها خواسته است برای صدور مجوز احداث شهربازی ها، متقاضیان را ملزم كنند كه با سازمان استاندارد برای خرید و نصب تجهیزات ایمن و استاندارد در تعامل باشند.بازرسی های سالانه و دوره ای از شهربازی ها
    از سال 87 تاكنون كه استاندارد شهربازی ها اجباری اعلام شد، فرآیند اجرای استاندارد تجهیزات شهربازی ها كاملا برون سپاری شده است، به این ترتیب شركت های بازرسی از سوی سازمان استاندارد، گزینش و انتخاب می شوند كه با اعزام به شهربازی ها وضع ایمنی تجهیزات شهربازی ها را بازرسی و گزارش این بازرسی را به سازمان استاندارد ارائه می كنند.نیری درباره شیوه بازرسی ها توضیح می دهد: پس از این كه كار بازرسی تجهیزات شهربازی از سوی شركت های بازرسی انجام شد در صورت تائید ایمنی تجهیزات نصب شده در شهربازی، گواهی یكساله ایمنی برای آنها صادر می شود، عمر این گواهی یكساله است، اما نه به آن معنا كه در این مدت بررسی وضع تجهیزات به حال خود رها شود پس در این مدت دستگاه ها و وسایل بازی هر سه ماه یكبار مورد بازدید دوره ای قرار می گیرد و نتیجه كار به سازمان استاندارد باید گزارش شود.نوشدارو پس از مرگ سهراب
    بازرسی و كنترل تجهیزات شهربازی ها پس از نصب و در حال بهره برداری، مصداق نوشدارو پس از مرگ سهراب است.این گفته رئیس كمیته استانداردسازی مراكز تفریحی سازمان استاندارد ایران است كه معتقد است فرآیند استانداردسازی باید از مرحله طراحی و تولید وسایل و دستگاه های بازی انجام شود و در صورتی كه این مراحل بدرستی پیش رفت، بازرسی در مرحله بهره برداری هم روی غلتك خواهد افتاد.نیری اشاره می كند با وجود این كه دو سال است موضوع استانداردسازی تجهیزات شهربازی ها به طور جدی پیگیری می شود، اما هنوز مقاومت هایی از سوی بهره برداران شهربازی ها (بخش خصوصی) وجود دارد به طوری كه برخی گردانندگان شهربازی ها حاضر به هزینه كردن برای استانداردسازی شهربازی ها نیستند، آنها ممكن است به بهانه های مختلف مانند نداشتن پول كافی زیر بار تعویض تجهیزات نروند، اما جان شهروندان موضوعی نیست كه بشود از آن سرسری گذشت.

  2. کاربر روبرو از پست مفید شهیدمهدوی تشکر کرده است .


  3. #2
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    3,380
    امتیاز : 40,260
    سطح : 100
    Points: 40,260, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 32.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album picturesTagger Second Class50000 Experience PointsOverdrive
    تشکر کردن : 13,613
    تشکر شده 19,705 در 3,224 پست
    مخالفت
    14
    مخالفت شده 5 در 5 پست

    پیش فرض

    ناگفته های تکان دهنده از سقوط هواپیمای آنتونوف140






    از ناگفته های دقایق پایانی پرواز نافرجام آنتونوف 140 می گوید که هنوز به سطح رسانه ها نرسیده است. پیش از وقوع حادثه و در پرواز پیشین هواپیمای مرگ (که از اصفهان به تهران آمده بود) بخش مهندسی زمینی در بررسی هایش متوجه ضعف موتورهای ملخی آنتونوف ١٤٠ شده بوده و اعلام داشته که موتور هواپیما مشکل دارد. به گفته شاهدان ماجرا در اصفهان، بررسی ها نشان داده بوده که یکی از موتورها مسأله داشته و موتور دیگر هم در صورت ایجاد مشکل در موتور اول، توان حمل و کشیدن هواپیما را دارا نبوده است. به هر سو این هواپیما به تهران می آید و صبح یکشنبه برای پرواز به طبس آماده می شود. اما "نکته عجیب" ناگفته تغییر کادر پروازی در روز حادثه است؛ کادر پرواز اوکراینی و خلبان خارجی هوشمندانه تر از ایرانی ها عمل کرده و آن طور که از لیست خط  خورده پرواز مشخص است به بهانه بیماری با این هواپیما سفر نکرده است.

    به هر تقدیر آنتونوف ١٤٠ مرگ، پس از سوار کردن مسافران از شرق به غرب (آزادی - کرج) فرآیند تیک آف را عملیاتی می کند و پس از ٢ دقیقه موتور سمت راست به اصطلاح پروازی "می رود" و از کار می افتد. در همین حین هواپیما به سمت چپ خود میل کرده و برج مراقب به خلبان دستور می دهد تا از سمت چپ دور بزند )خلاف عقربه های ساعت) و از سمت رودخانه کن وارد مهرآباد شود. اما چون هنوز هواپیما فرآیند اوج گیری را طی نکرده بوده و ارتفاع کمی داشته، فرمان صادره را کامل اجرا نمی کند و به عکس حرکت می کند.

    خلبان ایزدپناه که در صورت پیاده سازی دستورات برج مراقبت احتمال می داده به ارتفاع لازم نرسد و متعاقبا با ساختمان های مسکونی تهرانسر برخورد کند، ترجیح می د هد تا از سمت راست دور بگیرد تا بتواند روی اتوبان بنشیند. او در این لحظات با برج مراقبت ارتباط داشته، نوک هواپیما را بالا می کشد تا به میزان اوج گیری لازم برسد. او در نظر داشته است تا با قدرت پیشرانه موتور باقی مانده و کمک قدرت باد، هواپیما را مانند کایت هدایت کند و به زمین برساند. او تمامی این برنامه ها را پیاده سازی کرده اما افسوس که قدرت تک موتور این هواپیما اجازه ادامه این روند را به او نداد و هواپیمایش با کابل فشار قوی برق برخورد کرد و به جدا شدن دم هواپیما و انفجار باک منتهی شد.

    یکی از کارشناسان هوا و فضا که وی نیز نخواست نامش فاش شود به شهروند گفت: احتمال این که درجه حرارت بالای روز گذشته فرودگاه مهرآباد در نامناسب بودن عملکرد موتور هواپیما نقش داشته و ناسازگار بودن این هواپیما با شرایط آب و هوای کشورمان مطرح است. این هواپیما برای پرواز های منطقه ای طراحی شده و احتمالا به این دلیل ایران ایر از پذیرفتن آنتونوف ١٤٠ در خطوط خود امتناع کرده است. همچنین طراحی اولیه موتور این هواپیما برای هلی کوپتر بوده است اما در اوکراین با ایجاد تغییراتی آن را برای پرواز هواپیما تغییر داده اند اما نکته مهم این است که این موتور برای پرواز ٥٠ نفر ظرفیت نداشته و تعداد مسافر در آنتونوف ١٤٠ باید بین ٣٥ تا ٤٠ نفر باشد درحالی که این هواپیما با ٥٠ نفر مسافر اقدام به پرواز کرده است که شاید از دلایل بروز مشکل برای موتور بوده است.



    خلبان  هواپیمای  ایران ۱۴۰در ایام  جنگ

    شادروان "ایزدپناه" خلبان هواپیمای ایران ۱۴۰ در ایامی که به عنوان خلبان نیروی هوایی ارتش کشورمان مشغول خدمت بود.




  4. #3
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۱۴
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,487
    امتیاز : 11,054
    سطح : 69
    Points: 11,054, Level: 69
    Level completed: 51%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 99.0%
    افتخارات:
    Social25000 Experience PointsVeteranTagger Second ClassOverdrive
    تشکر کردن : 4,289
    تشکر شده 12,112 در 1,505 پست
    حالت من : Shad
    مخالفت
    53
    مخالفت شده 61 در 40 پست

    پیش فرض

    ^
    وقتی آخرش قابل ذکر نیست نباید اولش رو هم بگید. یعنی چی آخه

  5. 2 کاربر از پست مفید s-a-h تشکر کرده اند .


  6. کاربران زیر با پست جناب s-a-h مخالفت نموده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1