کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8
  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-اردیبهشت-۲۶
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    582
    امتیاز : 4,063
    سطح : 40
    Points: 4,063, Level: 40
    Level completed: 57%, Points required for next Level: 87
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsSocial3 months registered
    تشکر کردن : 429
    تشکر شده 650 در 298 پست
    مخالفت
    34
    مخالفت شده 149 در 38 پست

    پیش فرض درباره ی شناخت جهان اسلامی و ایرانی

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سعی میکنم برخی مطالب را درباره ی آنچه تحت عنوان مسلمانان و آنچه تحت عنوان ایرانی ها میشناسیم را در اینجا بیشتر بررسی کنم
    مطالبی نظیر فرقه ها در داخل و خارج و عقایدشان و ارتباطات بعضا ناشناخته و اینجور خواندنی ها

    بارها در همین شبکه های خودمان با دوستان بحث کردیم و من گفته ام که مسایلی را مشکوک میدانم ، من به تبارشناسی خیلی اعتقاد دارم.(از دو حیث) حیث اول : که خیلی هم سعی کردم و میکنم منابع از این دست را گیر بیاورم اما نشده. من خیلی مسایل را متاثر از تبارها و فرقها ها و افراد خاص میدانم. من افرادی را که مافیاهای صدا و سیما ، نفت ، بانک مرکزی ، کلا اقتصاد ، برخی مراکز مذهبی ، تشکل های خاص و خلاصه مسوولین خاص را عوامل فرقه ها و جریانات بسیار مخفی میدانم و روزی اینها را اثبات خواهم کرد
    وقتی درباره ی برخی دوستان پسته فروش حرف زده میشود من اعتقادی به اینکه این عزیزان انقلابی بودند و بعد آمدن ریزش کردند البته به صورت متقنی که دوستان میفرمایند از اساتید تا همین بچه های خودمان ، ندارم. نه تنها این که خیلی از افراد صاحب نام و صاحب منصب را متصل به جاهای خاص میدانم و دلیل اینکه الان نمیتوانم خیلی توضیح بدهم یک عدم دسترسی به اسناد است که برایش در تلاشم و دو نرسیدن زمان این کار است.

    حیث دوم : تاثیر خون و نژاد و نطفه و اعقاب در تصمیم گیری ها و موضع گیریهای افراد. یعنی من تقریبا تفریبا تقریبا معتقدم باید ریشه ی برخی موضع گیریها و مثلا قساوت ها یا خیانت ها را در اعقاب و خون و نژاد افراد دید. متاسفانه در این زمنیه هم دسترسی خوبی به اسناد ندارم

    از این رهگذر این را بگویم که بدانید
    وقتی میگن در ایران خانه ی مد باز شده من این را همینجوری نگاه نمیکنم. این که کسی بتواند بعد از انقلاب آن فضاحت ها را بار بیاورد را همینجوری نمیدانم. این به ای معنی نیست که الزاما رییس خانه ی مد وابستتگی خاص دارد بلکه با توجه به دو نوع اثر تبار و کارکرد تبار شناسی من احتمال میدهم که کسی یا کسانی در مسوولین رده بالاتر و کسی و کسانی در همان خانه ی مد هستند که وابسته با جاهای خاصی هستند. (از هر دو حیثی که گفتم)

    وقتی آقای ش مافیای سینمای ایران در یک بخش میشود من این را مثل بقیه نگاه نمیکنم

    وقتی کسانی از قدیم تفکرات خاصی را در سینما و تلویزیون ترویج میکنند من این را حسب علاقه ی شخصیشان به غرب نمیدانم. ابدا ابدا ابدا



    این نگاه را تا حد زیادی از استاد شهبازی گرفته ام با اندکی تفاوت که من زیادی انقلابی ام و نگاه در اون حد طبیعی گرا ندارم ترجیح میدهم آرمان گرا و ایدولوژیک باشم و درواقع اون نگاه را آورده ام در این چهاچوب انقلابی


    دوستان اگر کمک کنند مایه ی امتنان خواهد بود

    ان شاالله که به شناخت بیشتر از عالم کمک کند و هر زمان که احساس کنم اثری ندارد شخصا آنرا ترک خواهم کرد

    فکر نمیکنم در این زمینه مطلبی از خودم داشته باشم و کار عمده کپی پیست کردن خواهد بود که جای خسته نباشید دارد

    نکته : تضمین میکنم بسیاری از مطالب را هیچ کس از دوستان نه شنیده اند و نه خوانده اند و در این تضمین نکته ای هست که قبلا بارها آنرا بحث کرده ایم و دوستان توجه نکرده اند. متاسفانه به فوتبال هم ربط دارد

    کلیت بحث ها اگر ان شاالله با قوت پیش برود نشان خواهد داد که در زمانی که ما غرق در فوتبالیم چه اتفاقاتی میفتد

    نکته ی مهم : برخی از مطالب جذایت زیادی دارند در هر زمینه ای هم این هست و این فی نفسه خوب نیست. مطالبی که ذیل این موضوع گرد میاورم هم از همین قبیلند گاهی ، اما به شدت مخالفم بااین که پرداختن به اینها مانع از پرداختن به مسایل روز و اصلی ومهم بشود
    و هر زمان احساس کنم که حاشیه در حال پررنگ تر شدن از متن است ادامه نخواهم داد.
    ابدا الزامی ندارد که ما همه چیز را بخوانیم و بدانیم و گاهی خواندن سریع یک مطلب برای اینکه فقط آشنایی داشته باشیم کافیست
    ذهن مسلمان امرزو باید به خیلی مسایل مهم بپردازد و اطلاعاتی که کمتر به درد میخورند نباید فضای فکرش را اشغال کند

    نکته ی دیگر اینکه : مطالب را عمدتا منتقل میکنم و دربارهی صحتشان چیزی نمدانم مگر اینکه استثنائا چیزی بدانم که در هر مطلب مجزا عرض میکنم اگر بود.



    choom

    یا علی
    الغرض

  2. کاربر روبرو از پست مفید chch تشکر کرده است .


  3. #2
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-اردیبهشت-۲۶
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    582
    امتیاز : 4,063
    سطح : 40
    Points: 4,063, Level: 40
    Level completed: 57%, Points required for next Level: 87
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsSocial3 months registered
    تشکر کردن : 429
    تشکر شده 650 در 298 پست
    مخالفت
    34
    مخالفت شده 149 در 38 پست

    پیش فرض

    درباره ی اسماعیلیان،حسن صباح و حضورشان تا همین امروز،چه میدانید ؟ چقدر آنها را در زندگی تان موثر میدانید؟!!!!

    (هنور مطمئن نیستم اما کار را به عنوان کار استاد شهبازی معرفی کرده اند ولی من اسمش را نیمبینم در صفحه. یا اشتباه گفته اند که چون جنس کار منطبق بر کارهای استاد است بعید است و یا از آوردن نام مولف خودداری کرده اند)




    برگی دیگر از تلاش غرب در جنگ با عقاید اسلامی/1
    سناریوی "کریم آقاخان"در ایران و کشورهای اسلامی + تصاویر

    از بزرگترین اهداف شبکه آقاخان، شناسایی و جذب استعدادهای درخشان کشورهای مسلمان و ارائه بورس به نخبگان آنان است تا به گفته مقامات این فرقه، در آینده بتوانند فرهنگ کشورهای مسلمان را منطبق با اقتضائات تمدن غرب و گفتمان مدرن شکل دهند.
    گروه فرهنگی مشرق- در تلمود(یکی از کتابهای مذهبی یهود می باشد که از آن به عنوان تورات شفاهی نیز یاد می شود) آمده است: از آن رو كه مسيح دروغگوست و بدان سبب كه محمد(ص) به [حقانيت] او (مسيح) اعتراف كرد، و اعتراف كننده به [حقانيت] دروغگو، دروغگويي مانند اوست، واجب است كه با دروغگوي دوم به جنگ برخيزيم هم چنان كه با دروغگوي اول جنگ كرديم. رژيم نامشروع اسرائيل پس از سال ۱۹۶۷ به شكل آشكار و واضح به جنگ با عقايد اسلامي پرداخته است. از جمله اين روش ها مي توان به حمايت این رژیم از فرقه هاي استعماري (اسماعيليه، بهاييت، قادياني و...) اشاره کرد. رژيم صهيونيستي اجازه نشر افكار و عقايد این فرقه ها را در فلسطين اشغالي صادر، و راه را براي عرضه جهاني افكار و عقايد آنان از طريق ايجاد كنگره جهاني آن در شهر حيفا هموار كرد. اين رژيم، به افكار و عقايد منحرف اين گروه ها در رسانه هاي عمومي مختلف خود حق انتشار داده است.


    تجربه نشان داده است که غرب برای به حاشیه راندن و تضعیف انگیزه ها و حرکت های اسلامی از سیاست موازی سازی و ایجاد تفرقه مذهبی و قومی استفاده کرده است و می توان انتظار داشت غرب مجدداً از این حربه در جهت مقابله با امواج شیعی در منطقه استفاده کند، تلاش شبکه آقاخان برای نفوذ در ایران، به دلیل قوت و قدرت اندیشه شیعی اثنی عشری و حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران همواره با ناکامی مواجه شده است، اما به نظر می رسد، بازیگران عرصه بین الملل و به خصوص انگلستان برای به حاشیه راندن جریان اصیل شیعی در منطقه از فرقه اسماعیلیه و شبکه آقاخان استفاده خواهند کرد.







    کریم آقاخان به همراه خانواده. زهرا(بزرگ ترين فرزند وی) در سال ۱۹۹۴ از دانشگاه هاروارد با درجه ی ليسانس در مطالعات توسعه فارغ التحصيل شده است و اکنون رييس بخش رفاه اجتماعی در مقر آقاخان در فرانسه است. پسر ارشدش، رحيم، که از دانشگاه براون (آمريکا) در سال ۱۹۹۵ فارغ التحصيل شده است، مسئوليت هايی در زمينه ی مؤسسات توسعه ی اقتصادی امامت دارد. (پسر دومش، حسين که از کالج ويليامز (امريکا) در سال ۱۹۹۷ فارغ التحصيل شده است به فعاليت های فرهنگی در شبکه ی توسعه ی آقاخان می پردازد).


    اسماعیلیان گروهی از به اصطلاح شیعیان هستند که امامت را به اسماعیل، فرزند امام جعفر صادق(ع) ختم می کنند و او را امام هفتم می دانند.
    فرقة اسماعیلیه، دومین فرقه پرجمعیت شیعه، بعد از اثنی عشری است. اینان هم زمان با روزگار سامانیان سربرآوردند؛ در سال 148ق. (765م.) در كوفه از شیعیان جدا شدند و دست به نهضتی سیاسی مذهبی برای براندازی عباسیان زدند. آنها قایل بودند كه حكومت عدل توسط امامی از فرزندان اسماعیل بن جعفر(پسر بزرگ امام صادق سلام الله علیه به وجود می آید و سده ها با توان بسیار به پراکندن اندیشه خویش پرداختند.
    امروزه از شمارشان کاسته شده است. اسماعیلیان در قطعاتی از تاریخ دارای حكومت بوده اند( مثل فاطمیون مصر و الموت ایران)، بنابراین توانستند، عقاید خود را مكتوب و نظام مند كنند. در ایران بسیار کمیابند و در برخی کشورها مانند هندوستان و تانزانیا و کنیا پراکنده اند.


    چنانکه هانری کربن می گوید: اسماعیلیان نزاری پس از سقوط قلعه الموت به دست مغولان و نابودی کتب موجود در آن منابع خود را از دست دادند. اما اسماعیلیان مستعلوی که در دوره فاطمیان در مصر مستقر بودند و اکنون بیشتر در هند هستند، منابع دست اول خود را حفظ کرده اند، هرچند تمایلی به انتشار آن ندارند.








    آقاخان، همچون غربيان يا بهتر بگوييم مسلمانان سكولار به زندگى خود ادامه مى دهد و جوانان اسماعيلى را تشويق مى كند كه به اين سبك روى آورده و در فضاى معنوى معتدل به صورت سكولار زندگى نمايند.

    امام کنونی اسماعیلیان نزاری که در منطقه الموت تمرکز جغرافیایی داشتند،کریم آقاخان نام دارد که زاده ژنو است و اکنون در پاریس اقامت دارد و فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد است.


    انحرافات عقیدتی فرقه

    انحراف اسماعيليه از زواياي مختلف قابل بررسي است كه مهمترين انحرافات اين گروه را مي توان سه چيز برشمرد:

    الف. تأويلات باطنيه در حد بي اعتبار دانستن ظواهر شرع پيش مي رود، يعني اينها احكامی مانند وجوب نماز، روزه، حج و... را قابل نسخ و رفع مي دانند و با اين حساب با انكار شريعت، راه اباحه گري بي حد و مرز را مي پيمايند. داشتن چنين عقيده ای به اتفاق فرق اسلامي، موجب كفر و خروج از اسلام است، بدين جهت هنگامي كه تمام مذاهب اسلامي نماينده به مجمع التقريب بين المذاهب الاسلامي معرفي كرد، اين گروه موفق نگرديد كه نماينده خود را به مجمع مزبور معرفی نمايد، زيرا همه فرق اسلامي، مسلماني گروه مزبور را قبول نداشتند.



    از بزرگترین اهداف شبکه آقاخان، شناسایی و جذب استعدادهای درخشان کشورهای مسلمان و ارائه بورس به نخبگان آنان است تا به گفته مقامات این فرقه، در آینده بتوانند فرهنگ کشورهای مسلمان را منطبق با اقتضائات تمدن غرب و گفتمان مدرن شکل دهند.

    ب. شيعه اثنی عشري، گروه مزبور را گمراه و منحرف مي دانند، زيرا تاويلات بي حد و مرز آنان علاوه بر نفي ظواهر شريعت به نفي خشم نبوت هم مي انجامد. همچنین عدد هفت براي آنان يك ارزش مادر به حساب مي آيد تا آنجایی که همه انبياء و اوصيا و امامان را منحصر در عدد هفت می دانند و به عقیده ی این فرقه، دين متأثر از عرفان و عقايد هندوئيزم و فلسفه ستاره پرستان است.

    ج. عدم پذيرش امامان بعد از امام صادق(ع) خود انحرافي است كه به منزله انكار همة ائمه است و انكار يكي از امامان مانند انكار رسول الله ـ صلي الله عليه و آله ـ است. انحرافات اسماعيليه از نظر معرفتي خيلي فراوان است و در واقع تمام انحرافات آنان به همان سه انحراف اول بر مي گردد.








    بخش فرهنگی شبکه آقاخان نیز اخیرا مسئولیت مرمت و بازسازی آثار تاریخی افغانستان و تاجیکستان را جهت نفوذ در افکار عمومی و نخبگان فرهنگی این دو کشور، تدارک دیده است.


    تشکیلات فرقه
    آقاخان چهارم در حال حاضر از شبکه ای شامل سیصد مؤسسه و برنامه آموزش در هند و پاکستان و کنیا و تانزانیا و چندین کشور دیگر حمایت و پشتیبانی می کند و به کارهای اقتصادی رغبت نشان می دهد.
    قطب این فرقه تشکیلات وسیع و سازمان یافته ای را درسراسر جهان تشکیل داده که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
    1. AKA : آکادمی آقاخان که هدف آن عضوگیری و آموزش جهت تبلیغ و نشر اعتقادات و اهداف این فرقه در شهرها و کشورهای دنیا می باشد.
    2. AKES: خدمات آموزشی آقاخان
    3. AKF: بنیاد آقاخان
    4. AKFED: صندوق توسعه اقتصادی آقاخان، جهت برنامه ریزی مالی و تامین بودجه تبلیغاتی فرقه استفاده می شود.
    5. AKPBS: ساختمان برنامه ریزی آقاخان

    6. AKT: فرهنگ آقاخان
    7. AKU: دانشگاه آقاخان
    8. UCA: دانشگاه آسیای مرکزی، بنیاد تمرکز که برای ترویج عقاید فرقه، دانشجویان را از سراسر دنیا به صورت رایگان پذیرش می کند.
    9. خدمات ترويج صنعتي
    10. دانشكده پزشكي آقاخان
    11. مدرسه پرستاري
    12. مركز اسماعيليه لندن
    13. بنياد جوايز معماري آقاخان
    14. بيمارستان آقاخان كراچي

    و دیگر نهادها و موسساتی که در سراسر دنیا جهت تبلیغ، عضو گیری و تامین بودجه های کلان که صرف گسترش فرقه و تبیین آن در کشورهای دنیا بالاخص کشورهای جهان سوم می گردد.







    وى در موارد متعدد از جوامع اسماعيلى نزارى ديدن كرده و به ارتقاء فرهنگ و اقتصاد آنها كمك كرده است. بعد از اشغال افغانستان در سال 2002 م توسط آمريكا آقاخان چهارم از آنجا ديدن كرد و در فعاليتهاى اقتصادى آنجا شركت نمود.

    گسترش فرقه اسماعیلیه در قرن اخیر

    آقاخان سوم یعنی«سلطان محمدشاه» که ۷۲ سال رهبری فرقه اسماعلیه را برعهده داشت، مشهورترین شخصیت این فرقه به شمار می رود. او پایه گذار نهادها و موسسات اقتصادی و فرهنگی در شبه قاره هند، و بنیان شبکه توسعه آقاخان بود. « سلطان محمد شاه»، از سال ۱۹۳۷تا ۱۹۳۹ رئیس جامعه ی ملل گردید. جامعه ملل، شکل اولیه سازمان ملل فعلی بود که توسط قدرتهای بزرگ و فاتح جنگ جهانی اول تاسیس شد ولی با شروع جنگ جهانی دوم و حمله ارتش رایش به لهستان و شوروی، جامعه ملل از هم فروپاشید.


    در این میان، سنت حضور در مجامع بین المللی در فرقه اسماعلیان ادامه یافت و فرزند ارشد سلطان محمدشاه، یعنی علی خان بعدها به عنوان سفیر پاکستان در سازمان ملل برگزیده شد. شایان ذکر است رهبر فعلی فرقه اسماعیله، « کریم آقاخان» می باشد که به عنوان چهل و نهمین امام موروثی اسماعیلیه است. او يکی از ثروتمندترين انسان های روی زمين است؛ درآمد وی ۱۵۰ ميليون دلار در سال تخمين زده می شود. وی دوران کودکی خود را در نایروبی، پایتخت کنیا، سپری و سپس برای تحصیل مدت ۹ سال را در مدرسه ی "له روزی" سوییس گذرانید. و در سال ۱۹۵۹ از دانشگاه هاروارد به دریافت مدرک ممتاز لیسانس در رشته ی تاریخ اسلام نایل گردید. برادر آقاخان، امين، در سال ۱۹۶۵ پس از فارغ التحصيلی از هاروارد به مقر سازمان ملل، در بخش امور اقتصادی و اجتماعی پيوست. از سال ۱۹۶۸، امين به امور مديريت و توسعه ی اساسی مؤسسات امامت پرداخته است.


    كریم آقاخان، در سال های اخیر شبكه توسعه آقاخان (AKDN) كه همان مدیریت و سازمان مدرن اسماعیلیه است را شكل داد و پس از آن نیز تشكیلاتی وسیع با بودجه های سنگین كه دقیقاَ مشخص نیست از كجا آمده شكل داد و حالا به عنوان سی و دومین ثروتمند انگلیس تحت لوای فعالیت های خیریه در حال توسعه فرقه اسماعیلیه در كشورهای مختلف از جمله كشورهای آفریقایی است. تا جایی كه گفته می شد در گردهمایی این فرقه در سال 2008 در آمریكا، 38 هزار نفر از سراسر جهان شركت كرده اند.






    کریم آقاخان روابط گرمی با خانواده پهلوی به ویژه فرح پهلوی دارد

    وی نشان ها و جوايزی از سازمان های حرفه ای مختلف به خاطر کار در زمينه ی معماری و حفظ بناهای تاريخی دريافت کرده است. در سال ۱۹۵۷ عنوان حضرت  والا از سوی ملکه ی انگلیس و عنوان والاحضرت از سوی شاه ايران در سال ۱۹۵۹ به وی اعطا شد.

    در حال حاضر یک شرکت زنجیره ای بین المللی به نام «صندوق توسعه اقتصادی آقاخان» به عنوان محور اقتصادی این فرقه مشغول سرمایه گذاری و اجرای طرح های اقتصادی دراکثر نقاط جهان می باشد. کارمندان این شرکت در حال حاضر ۱۸ هزار نفر و سرمایه آن بیش از یک و نیم میلیارد دلار تخمین زده می شود. گفته می شود که این شبکه همچنین، گروه رسانه ای گسترده ای را تحت کنترل دارد که در ذیل به شاخه هایی از فعالیت های آن اشاره می شود:

    **گروه رسانه های نیشن Nation شامل سه روزنامه و دو هفته نامه و یک شبکه تلویزیونی وهمچنین یک شبکه رادیویی که در آفریقای شرقی و منطقه مدیترانه به جذب مخاطب و اشاعه آموزه های اسماعیلی مشغول است. همچنین وی نشریاتی در انگلیس، افغانستان، آذربایجان و برخی دیگر از كشورها دارد و حتی دیدارهایی در راستای توسعه روابط با روئسای جمهور و سران كشورهای افغانستان، پاكستان، امارات، مالزی، روسیه، آذربایجان، آمریكا، هند، فرانسه، ایتالیا، سوریه، سنگال، مراكش، اسپانیا، تاجیكستان و بریتانیا نیز داشته كه تصاویرش در سطح اینترنت انتشار یافته و همچنین روابط گرمی با خانواده پهلوی به ویژه فرح پهلوی دارد.























    تصاویر بدست آمده از کریم آقا خان در کنار برخی شخصیت های مهم

    اهداف ذکر شده برای شبکه فرهنگی - رسانه ای آقاخان به گفته گردانندگان آن مواردی از قبیل: تقویت جامعه مدنی، توسعه روستایی و آموزش زنان و دختران، آموزش کلان با تاسیس دانشگاهها و آکادمی های مختلف در سراسر جهان و . . . می باشد.
    از بزرگترین اهداف شبکه آقاخان، شناسایی و جذب استعدادهای درخشان کشورهای مسلمان و ارائه بورس به نخبگان آنان است تا به گفته مقامات این فرقه، در آینده بتوانند فرهنگ کشورهای مسلمان را منطبق با اقتضائات تمدن غرب و گفتمان مدرن شکل دهند.

    این فرقه همچنین همکاری و سرمایه گذاری گسترده ای با شرکت «مایکروسافت» آمریکا، «بنیاد راکفلر»، «بنیاد فورد»، «دانشگاه هاروارد» و «وزارت تعاون و توسعه اقتصادی» آلمان، «آلکاتل» و «بوئینگ»، «بنیاد شل» انگلیس، «صندوق توسعه اجتماعی» ژاپن، «بانک اسکوشیای» کانادا، «سازمان تعاون کلیساهای » هلند، «کانتون» سوئیس، همکاری و روابط نزدیک با دولت های ایالتی «گجرات و راجستان و ماهاراشترا، دهلی» هند، «جمعیت تنظیم خانواده» پاکستان، «سازمان باستان شناسی» سوریه و قزاقستان، «حکومت ولایت خودمختار کوهستان بدخشان تاجیکستان» و همکاری مستقیم با دولت «افغانستان وتانزانیا و سوریه و فیلیپین» را عملی نموده است.


    از سوی دیگر، فرقه آقاخان، با انتشار کتابچه ای تحت عنوان «شبکه توسعه آقاخان» اقدام به تشریح تاریخچه و اهداف اقتصادی - فرهنگی و اجتماعی خود در میان بیش از پنجاه کشور و در قالب صدها شرکت و موسسه اقتصادی و فرهنگی نموده است که در بخشی از آن چنین آمده است : «شبکه توسعه آقاخان، متشکل از گروهی از سازمانهای غیرمذهبی، بین المللی و خصوصی است که در جهت بهبود فرصت ها و ارتقای شرایط زندگی مردم در مناطق در حال توسعه جهان، تلاش می کند که در این راستا فعالیت های غیرانتفاعی را در دستور کار خود قرار داده است.











    این فرقه همکاری و سرمایه گذاری گسترده ای با شرکت «مایکروسافت» آمریکا، «بنیاد راکفلر»، «بنیاد فورد»، «دانشگاه هاروارد» و «وزارت تعاون و توسعه اقتصادی» آلمان، «آلکاتل» و «بوئینگ»، «بنیاد شل» انگلیس، «صندوق توسعه اجتماعی» ژاپن، «بانک اسکوشیای» کانادا، «سازمان تعاون کلیساهای » هلند، «کانتون» سوئیس، همکاری و روابط نزدیک با دولت های ایالتی «گجرات و راجستان و ماهاراشترا، دهلی» هند، «جمعیت تنظیم خانواده» پاکستان، «سازمان باستان شناسی» سوریه و قزاقستان، «حکومت ولایت خودمختار کوهستان بدخشان تاجیکستان» و همکاری مستقیم با دولت «افغانستان وتانزانیا و سوریه و فیلیپین» را عملی نموده است.


    شبکه توسعه آقاخان و جمهوری اسلامی ایران
    اسماعیلیه در قرن های اخیر، دیگر آن گروه سرکش و یاغی که در کوه ها و غارها سنگر می گرفتند و با ترورهای مخفیانه خویش، رعب بر دل مخالفان می افکندند، نیست، بلکه دستور کار خود را بر مبنای «انطباق با محیط و تغییرات تاریخی» بنا نهاده  است. «شبکه توسعه آقاخان» فعالیت های گسترده ای را در سطح بین الملل و همچنین جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا دارد.
    نوسازی و گسترش فرقه اسماعیلیه در قرن اخیر همزمان با شکل گیری فرقه های استعماری «بهاییت» و «بابیت» در ایران بوده است، به نظر می رسد، نزدیکی شعارها و آموزهای بهاییت و فرقه اسماعیلیه، مدرن، کاملاً حساب شده و تحت یک مدیریت پشت پرده می باشد و این تشابه هیچگاه به صورت اتفاقی رخ نداده است.

    بررسی نوع تأثیرپذیری بهائیت در عقاید خود با توجه به هم زمانی حمایت انگلستان از آقاخان اول و پیدایش فرقه بهائیت می تواند زمینه این آگاهی را افزایش دهد. به عنوان مثال فرا رسیدن قیامت که توسط ائمه اسماعیلی مطرح شد و پایان شریعت و شروع به اباحه گری در نسخ شریعت محمدی و تاثیر پذیری توسط باب و بعداً بهاء الله تاثیر داشته است، آنجا که طاهره قرةالعین در بدشت (روستایی در هفت کیلومتری شرق شاهرود) قیامت کبری و نسخ شریعت را اعلام کرد و تمام وظایف دینی را ملغی اعلام کرد. جایگزینی «جماعتخانه» در اسماعیلیه آقاخانیه به جای «مسجد» و جایگزینی «مشرق الاذکار» در بهائیت نیز به این شباهت در مدیریت شبکه ای دامن می زند.

    البته ما به هیچ وجه کافران ملحدی چون بهائیان را با فرقه اسماعیلیه مسلمان هم ردیف نمی دانیم و در جهت تکفیر کسی نیستیم و مرادمان از مطرح کردن این بحث، بررسی علت نزدیکی شعارهایی چون سکولاریسم و اباحه گری در طول تاریخ ... از ناحیه این دو فرقه متفاوت است که می بایست با بررسی و تحقیق، حقیقت تبیین شود و مشخص شود سرمنشأ اصلی و خط دهی از کجاست.

    آقاخانیه نظام دعوتش همانند اسماعیلیان سابق نیست و مبلغ به آن معنا ندارد، در حالی که با توجه به عمق نفوذ شبکه آقاخان در ساختارهای کشورهای مختلف، بررسی این موضوع که این شبکه چگونه از روش های اقتصادی ، اجتماعی برای جذب مخاطب استفاده می کند، ضروری است.

  4. #3
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-اردیبهشت-۲۶
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    582
    امتیاز : 4,063
    سطح : 40
    Points: 4,063, Level: 40
    Level completed: 57%, Points required for next Level: 87
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsSocial3 months registered
    تشکر کردن : 429
    تشکر شده 650 در 298 پست
    مخالفت
    34
    مخالفت شده 149 در 38 پست

    پیش فرض

    برگی دیگر از تلاش غرب در جنگ با عقاید اسلامی/2
    همکاران ایرانی "بنیاد معماری آقاخان" چه کسانی هستند؟ + تصاویر

    "نکدت اجران"، استاد اعظم فراماسون می گوید: "چهرة صوری فراماسونری در لباس مبدّل یک سازمان اجتماعی و خیریه و برای پنهان ساختن فلسفة این سازمان ظاهر می شود. در حقیقت، هدف آن تحمیل نظام مند فلسفة خاص خود بر اعضا و همچنین جامعه است".
    گروه فرهنگی مشرق - در قسمت اول گزارشی ویژه تحت عنوان سناریوی "کریم آقاخان"در ایران و کشورهای اسلامی به معرفی کریم آقاخان و تشکیلات "شبکه توسعه آقاخان" پرداختیم. طبق وعده ای که داده شد، قصد داریم تا در این نوشتار، به بیان جزییاتی از "بنیاد معماری آقاخان" و پشت پرده این تشکیلات بپردازیم.



    کریم آقاخان در حال سخنرانی در مراسم جایزه معماری بنیاد آقاخان

    پرده اول
    "جایزه معماری آقاخان(Aga Khan Award for Architecture - AKAA)، هر سه سال یک بار از سوی "بنیاد شبکه توسعه آقاخان" به یک یا چند معمار زنده اعطا می گردد.این جایزه که در سال ۱۹۷۷ از سوی کریم آقاخان پایه گذاشته شد، از نظر مالی برترین جایزه معماری در جهان بشمار می رود.( به برنده این جایزه ۵۰۰٬۰۰۰ دلار آمریکا اهداء می شود).جایزه معماری آقاخان بر خلاف جایزه پریتزکر(نوبل معماری)، بر روی شیوه های بومی و اسلامی و راهکردهای معماری کهن و نوین در توسعه جهان سوم نیز متمرکز است.این پروژه ها در کشورهایی قرار دارند که بیشتر جمعیت آن ها را مسلمانان تشکیل می دهند".
    توضیحات مذکور، اطلاعاتی است که در وب سایت این بنیاد درج شده است.اما شواهد موجود از عملکرد این مجموعه، کاملا با موارد فوق در تناقض می باشد.


    جایزه معماری بنیاد آقاخان

    در دهه 1970 میلادی خانواده ی ثروتمند آقاخان.با بودجه ای معادل یک میلیارد دلار، پروژه ای به نام "Islamic Architecture" (معماری اسلامی) را کلید زد. این پروژه بلافاصله توسط دو دانشگاه "ام آی تی" و "هاروارد" (از پایگاه های اصلی یهودیان برای پیشبرد لیبرالیزم و سکولاریزم سیاسی اجتماعی و فرهنگی) در آمریکا پشتیبانی شد. در ظاهر این پروژه با هدف فرهنگی صورت گرفت. ولیکن سیاست اصلی در این طرح با رویکرد فرهنگی -سیاسی -اقتصادی تبیین شده بود.



    تصویر جلد مجله Mimar

    در اولین گام مجله ای انگلیسی زبان به نام Mimar”" (که از نام فارسی "معمار" برداشت شده بود) با موضوع "معماری اسلامی و معماری بومی در جوامع مسلمان" در تمام دنیا منتشر شد.بنیاد آقاخان با این اقدام خود را به عنوان محققین "معماری اسلامی" پرزانته کرد.در مرحله دوم، اساتید دیگر کشورها در دانشگاه هاروارد توسط بنیاد آقاخان جذب گردیدند. از اعضای شاخص گروه راهبردی جایزه معماری آقاخان میتوان به 3 ایرانی به نام های فرخ درخشانی،محسن مصطفوی وفرشید موسوی و نورمن فاستر(معمار انگلیسی) اشاره کرد.این افراد هیچ کدام متخصصین معماری اسلامی و حتی معماری بومی کشورهای اسلامی نبوده اند.



    چند سالی است که دولت سعودی در غالب "طرح توسعه مسجد الحرام" اقدام به احداث ساختمان بلندی با نام "ابراج البیت" نموده است. این پروژه مقدمه ی طرحی پلید از سوی فراماسونرها برای هویت زدایی از حرم امن الهی می باشد.

    دلیل این مدعا چیست؟؟

    1) نورمن فاستر: معمار فراماسون،در کسوت یهود و با فرم صهیونیست و مجری هویت زدایی از "حرم امن الهی"

    حضور نورمن فاستر، در شورای راهبردی جایزه معماری بنیاد آقاخان، کاملا با شعارهای این بنیاد در تناقض است. این معمار "صهیونیست-فراماسون" طراح اصلی پروژه "هویت زدایی از شهر مکه" می باشد. چند سالی است که دولت سعودی در غالب "طرح توسعه مسجد الحرام" اقدام به احداث ساختمان بلندی با نام "ابراج البیت" نموده است . این روند هرچند در جهت رفاه زائرین بیت الله الحرام می باشد ولی باطنی پلید در خود جای داده است که از جمله آن می توان به حذف جمره از نماد شیطان و تبدیل آن به یک دیوار بدون هویت و ساخت برج با نمادهای معماری اُبلیسکی در حریم پیرامونی بیت الله الحرام اشاره داشت. این معماری هم اینک در سراسر اروپا و آمریکا در بسیاری از میادین اصلی شهرها به چشم می خورد. این موضوع در قرن 19 توسط فراماسون ها محقق شد. و بدین ترتیب اُبلیسک نمادی شد از قدرت عظیم فراماسونری در این قرن و این موضوع نشان دهنده عشق شدید و و پنهانی فراماسون ها به این نماد شیطانی است.



    نورمن فاستر، معمار مشهور بریتانیایی. وی یک "صهیونیست-فراماسون" می باشد. فاستر از طراحان اصلی پروژه "هویت زدایی از شهر مکه" است.


    2) فرشیده موسوی: من هیچ تجربه ای در معماری ایرانی و اسلامی ندارم

    فرشیده موسوی،معمار ایرانی در شهر شیراز متولد شد و در سن 18 سالگی به عنوان دانشجوی معماری در دانشگاه داندی (Dundee) بریتانیا پذیرفته شد. وی در سن 24 سالگی و در هنگام تحصیل برای کسب مدرک کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه هاروارد، با آلخاندرو زائرا پولو(معمار اسپانیایی) ازدواج کرد.در حال حاضر، وی استاد بخش معماری دانشگاه هاروارد است. نسبت فرشیده موسوی و معماری اسلامی در سال 1389 و در پی دعوت شهرداری تهران برای طراحی مجموعه "تهران سرای قرآن" به خوبی مشخص شد. در این سال معاون شهردار تهران تاکید کرد که: "تهران سرای قرآن" با معماری ایرانی-اسلامی ساخته خواهد شد. پس از این اظهارنظر، موسوی سریعا واکنش نشان داد و گفت: "من هیچ تجربه ای در معماری ایرانی و اسلامی ندارم، چرا که سیزده سال است که از ایران خارج شده و هیچ ذهنیتی در خصوص این نوع معماری ندارم.من فقط می توانم تجربیاتی از معماری غربی را در اختیار مسئولان شهرداری بگذارم".



    همکاران ایرانی کریم آقاخان

    3) فرخ درخشانی: نسل معماران جوان ایرانی به دنبال حل مسئله هویت نیستند

    فرخ درخشانی، فارغ التحصیل معماری از دانشگاه شهید بهشتی تهران، تحصیلات خود را در مدرسه معماری پاریس ادامه داد. او در حال حاضر مدیر جایزه معماری آقاخان است.وی در گفتگو با یکی از رسانه های داخلی گفته است: کتابی هست با عنوان «اطلس معماری خاورمیانه» که مقاله ی درباره ی ایران در کتاب را من نوشتم. بعد از انقلاب اسلامی ایران، معمارانی که سنشان در آن موقع به حدی بود که ماندند و در ایران کار کردند به این رودربایستی افتادند که «ما باید مسئله هویت را حل کنیم.» و این باعث شد که این معماران به خود تلقین کنند که یک مسئله ی هویت وجود دارد و برای خود این وظیفه را قائل شدند که کار خود را در این جهت پیش ببرند که اصالت معماری خود را پیدا کنند. این منجر شد به اینکه این معماران برای رویارویی با مسائل روز در یک رودربایستی بیفتند. اما نسل جدید امروز از این رودربایستی ها درآمدند و به دنبال حل مسئله هویت نیستند. زیرا که خودشان را جز مردم امروز دنیا می دانند و با مسائل روز دنیا دارند پیش می روند در واقع این نکته در امتداد مسئله جهانی شدن پیش می آید و برای همین من احساس امیدواری می کنم که با این نسل جوان یک دوره ی شکوفایی به وجود بیاید.اگر در زمان قبل، دولت بود که بهترین را معرفی می کرد، حالا بخش خصوصی است که بهترین را معرفی می کند و دولت مجبور است به دنبال آن برود و این تحول اکنون دارد اجرا می شود.



    فرخ درخشانی-فرشیده موسوی-محسن مصطفوی

    4) محسن مصطفوی: وی اصلا دغدغه ای به نام "پیشرفت و توسعه کشورهای مسلمان" ندارد

    محسن مصطفوی،معمار آمریکایی ایرانی تبار است. وی فارغ التحصیل مدرسه معماری AA لندن می باشد و هم اکنون ریاست مدرسه ی عالی طراحی دانشگاه هاروارد را بر عهده دارد.مصطفوی استاد برجسته ای در حوزه معماری است،ولیکن با مراجعه به سوابق این معمار،هیچگونه فعالیتی در حوزه معماری کشورهای اسلامی مشاهده نمی شود. وی تمام عمر حرفه ای خود را در انگستان و آمریکا گذرانده است و اصلا دغدغه ای به نام "پیشرفت و توسعه کشورهای مسلمان" نداشته است. مصطفوی، همسر هما فرجادی می باشد.



    فرخ درخشانی

    5) فریار جواهریان: دفاع تمام قد از جریان فراماسونری

    فریار جواهریان، معمار ایرانی فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد و عضو هیئت داوری جایزه معماری آقاخان در سال 2010 می باشد. وی نیز هیچ سابقه ی اجرایی و آکادمیکی درخصوص معماری اسلامی نداشته است و همیشه اظهارنظرهای قابل تأملی درخصوص معماری بیان کرده است. برای مثال، در یکی از یادداشت های خود به تعریف و تمجید از موزه لوور می پردازد و می گوید: "اگر میتران(رئیس جمهور وقت فرانسه) بانی هرم لوور نبود، این موزه هرگز ساخته نمی شد. پروژه هرم شیشه ای موزه لوور در سال های 80 میلادی فرانسه، بسیار پیشتاز به نظر می رسید و دشمنان محافظه کار بیشماری داشت. بینش دوراندیش میتران باعث شد که آن اثر اجرا شود و اکنون هرم لوور، بعد از برج ایفل، پربیننده ترین مکان پاریس محسوب می شود".(مجله معماری و شهرسازی/شماره 97-96/پاییز و زمستان 1388/رویای بیست درصدی)



    فریار جواهریان(همسر سابق یکی از کارگردانان مشهور سینما و طراح صحنه بیش از 10 فیلم سینمایی)، عضو هیئت داوران دوره یازدهم(سال2010 میلادی) جایزه بنیاد معماری آقاخان،در کنار دیگر اعضا. وی در یادداشتی درخصوص رابطه برج آزادی و نظام جمهوری اسلامی ایران می گوید: "اگر شهیاد [میدان آزادی تهران] ساختار ضعیفی داشت ، بدون شک، همان اوایل انقلاب،به عنوان سمبل معماری سلطنتی سرنگون و ویران شده بود.اما بنا چنان محکم و استوار بود و چنان عظمتی داشت که اسلامی تلقی شد و جان سالم بدر برد و نه تنها ویران نشد،بلکه به نقطه پایانی تظاهرات تبدیل شد و میدان آزادی نام گرفت و از آن پس رابطه عشق و نفرت 29 ساله ای بین این برج و جمهوری اسلامی آغاز شد".


    این اظهارنظر در حالی صورت گرفته است که موزه لوور، یکی از مشهورترین بناهای "فراماسونری " در دنیا می باشد. در طراحی این موزه، از مشهورترین نماد فراماسونری(هرم)استفاده شده است. علاوه بر این،Dan Brown” "در کتاب "رمز داوینچی"به کنکاش در این بنا می پردازد و اعلام می کند که در ساخت این هرم، ۶۶۶ پنجره(عدد مقدس شیطان پرستان) به کار رفته است. همچنین در کتاب "مبانی فراماسونری"، تألیف گروه تحقیقات علمی ترکیه (هارون یحیی)، از میتران، به عنوان یک "فراماسون تمام عیار" تعبیر شده است.




    هرم شیشه ای موزه لوور در پاریس؛ یکی از مشهورترین بناهای "فراماسونری "

    پرده دوم:

    همکاری نزدیک با فرقه وهابیت و دوستی با امیرقطر

    کریم آقاخان دوستی دیرینه ای با سران وهابیت در منطقه خلیج فارس دارد.در سال 2010 میلادی، معرفی برندگان جایزه معماری آقاخان در نیویورک انجام شد و سپس مراسم اهدای جوایز،با حضور امیر قطر و همسر یهودی وی در دوحه،پایتخت قطر برگزار شد. در حاشیه این مراسم، مرکز اسلامی آقاخان در دوحه نیز افتتاح شد. همانطور که در ابتدای این نوشتار اشاره شد، بنیاد آقاخان با اهداف فرهنگی،سیاسی و اقتصادی به برگزاری مسابقات معماری می پردازد. تلقی این بنیاد از معماری اسلامی، همانا، یک هنر معماری تزئین گرا و تجمل گرا می باشد.کریم آقاخان در مرحله دوم سرمایه گذاری کلان خود، با صرف یک میلیارد دلار دیگر، به ترویج این معماری در تیراژ بالا پرداخته است. این سبک کاملا مطابق میل پادشاهان تجمل گرای عربی می باشد و از تمامی پیشرفت های دنیا به دور است.مباحثی همچون معماری پایدار،توجه به محیط زیست،انرژی،مباحث سوسیالیستی،مباحث مدرنیته و....از جمله ی مواردی است که هیچ جایگاهی در معماری اسلامی آقاخان ندارد.



    فرخ درخشانی در کنار کریم آقاخان، امیر قطر و همسر یهودی وی



    یکی از اهداف کریم آقاخان، از برگزاری مسابقات معماری،گسترش مراکز این فرقه در جهان و علی الخصوص کشورهای اسلامی می باشد.وی 2 هدف عمده در تأسیس و گسترش این مراکز را، بدین گونه تشریح کرده است:.نخست، خدمات آموزشی آقاخان، که مؤسسه ای بشردوستانه است، با تکیه بر تجربه ی فراوان خویش در بسیاری از قسمت های جهان به ارائه ی آموزش کودکان ابتدایی، بر اساس مبانی سکولار و غیر فرقه ای، با بالاترین استانداردهای بین المللی خواهد پرداخت. وی درخصوص دومین هدف نیز می گوید: شبکه ی توسعه ی آقاخان در خاورمیانه و منطقه ی خلیج]فارس[، و دیگر کشورهای مسلمان، در حوزه های توسعه ی شهری، حفاظت و بازسازی، به صورت سرمایه گذاری خُرد، فعال است و مراکز اسماعیلی در آینده به عنوان منبعی برای حمایت از این فعالیت ها وارد عمل خواهد شد.




    در حال حاضر، یکی از مجلات تخصصی حوزه معماری در ایران، ادامه دهنده ی مسیر مجله Mimar می باشد و به ترویج تفکرات بنیاد آقاخان(در قالب ویژه نامه) می پردازد. در این مجله، صراحتا از فرخ درخشانی به عنوان مشاور بین الملل(با تأکید بر جایگاه این معمار در بنیاد آقاخان) نام برده شده است. سردبیر این مجله، داراب دیبا (استاد دانشکده معماری دانشگاه تهران) و مدیرمسئول،رضا رضایی راد می باشد.**نکته مهم: اسامی همکاران این مجله،بنا بر رعایت اصول اخلاقی،مخدوش شده است.لذا تنها نام افرادی که مسئولیت حقوقی این نشریه را بر عهده دارند،اعلام شده است.

    فرقه اسماعیلیه، علیرغم وقوع رخدادهایی چون،انقلاب اسلامی ایران و جریان های بیداری اسلامی در خاورمیانه و همچنین گسترش اسلام در اروپا و غرب،هرگز خط مشی خود را تغییر نداد.این یعنی،اسلامی که هیچگونه سبقه اجتماعی ندارد.عدالت طلب نیست،ظلم ستیز نیست؛مصداق کامل اسلام امریکایی که مشخصاتش را امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بارها گوشزد کرده اند؛اسلام مرفهان بی درد،اسلام پذیرنده ظلم.این ها در "”Islamic Architecture آقاخان موجود است. در زمانه ای که غربی ها تمام هم و غم خود را صرف پرداختن به موضوعاتی چون انرژی،محیط زیست،تمدن،فرهنگ و معماری ،شهر و توسعه پایدار می کنند.این جماعت به تکثیر معماری بی محتوا در کشورهای مسلمان می پردازد.


    در حال حاضر،این بنیاد در داخل ایران، به برگزاری سمینارهای یکروزه(با تأکید بر عضویت سخنرانان در بنیاد آقاخان) می پردازد.نکته جالب اینجاست که هزینه ای معادل "هشتصد و پنجاه هزار ریال" از شرکت کنندگان در سمینار دریافت می شود.**نکته مهم:بنابر رعایت اصول اخلاقی، اسامی افرادی که در معرفی خود از نام بنیاد آقاخان استفاده نکرده اند، و همچنین اطلاعات دیگر در این پوستر،مخدوش شده است.

    پرده سوم:

    از اعانه دادن "کریم آقاخان" به مسلمانان تا عکس یادگاری با شیمون پرز

    "نکدت اجران"،استاد اعظم فراماسون می گوید: "چهرة صوری فراماسونری در لباس مبدّل یک سازمان اجتماعی و خیریه و برای پنهان ساختن فلسفة این سازمان ظاهر می شود. در حقیقت، هدف آن تحمیل نظام مند فلسفة خاص خود بر اعضا و همچنین جامعه است". در حقیقت، فراماسونري یک جریان روشنفکری است که کارش فقط تربیت انسان هاست، در واقع جنبۀ تخریبی آن را پنهان كرده و وانمود مي كنندکه فراماسونري یک جریان عام المنفعه و خیریه و تربیتی است... این جمعیت "نهان روش" که به صورت پنهانی نفوذ می کند، درصدد تحقق حاکمیت صهیونیزم بر جهان است. صهیونیزم بین الملل سال ها و قرن ها فعال بوده است و بسياري از تحولات را پشتیبانی می کرده است.


    عکس یادگاری کریم آقاخان و شیمون پرز





    "صائب عریقات" یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، فاش کرد که امیر قطر در پروژه های شهرک سازی در بیت المقدس و کرانه غربی سرمایه گذاری کرده و در توسعه این پروژه ها مشارکت فعالانه دارد. شواهد نشان می دهد که همسر یهودی امیر قطر با محافل فراماسونری-صهیونیستی ارتباط نزدیکی دارد و در ترغیب شیخ حمد به همکاری با صهیونیست ها نقش ویژه ای دارد.

  5. کاربر روبرو از پست مفید chch تشکر کرده است .


  6. #4
    مدیر سایت
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    4,558
    امتیاز : 68,357
    سطح : 100
    Points: 68,357, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger First Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 9,141
    تشکر شده 22,704 در 4,108 پست
    حالت من : Khonsard
    مخالفت
    77
    مخالفت شده 110 در 89 پست

    پیش فرض

    جناب chch
    لطف بفرمایید جهت احترام به حقوق خوانندگان و قوانین، برای مطالبتان منبع ذکر بفرمایید تا مدیران بخش مجبور به حذف مطالب بدون منبع نگردند.
    پیروز باشید
    رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود ؟

  7. کاربر روبرو از پست مفید رهرو تشکر کرده است .


  8. #5
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1993
    نوشته ها
    831
    امتیاز : 4,532
    سطح : 42
    Points: 4,532, Level: 42
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 18
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialTagger Second Class10000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 2,877
    تشکر شده 2,668 در 699 پست
    حالت من : Khejalati
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 30 در 25 پست

    پیش فرض

    سلام عالیه
    فقط اگر میشه ی جوری کم تر بزارین تا وقت کمتری بگیره ممنون
    یا الله
    ای شهید ، ای که بر کرانه ازلی و ابدی وجود برنشسته ای دستی برآر ...
    و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز ازین منجلاب بیرون کش

    پی نوشت: این روزا به دعاتون خیلی نیاز دارم ....

    http://godfreeway.blogfa.com
    /


    ahmad.00008@yahoo.com

  9. 2 کاربر از پست مفید محمد تیزهوش تشکر کرده اند .


  10. #6
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-اردیبهشت-۲۶
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    582
    امتیاز : 4,063
    سطح : 40
    Points: 4,063, Level: 40
    Level completed: 57%, Points required for next Level: 87
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsSocial3 months registered
    تشکر کردن : 429
    تشکر شده 650 در 298 پست
    مخالفت
    34
    مخالفت شده 149 در 38 پست

    پیش فرض

    فقط توجه کنید به ثروتها در آفریقا





    فعلا جای مناسب تری برای این موارد نداریم اینجا گذاشتم
    توجه کنید که بخش نسبتا بزرگی از آفریقا مسلمانان هستند
    اما از این گذشته توجه داشته باشید که غرب در آفریقا به دنبال چیست
    شاید بیش از دو قرن است که مردم این دیار را به بردگی گرفته ، برده هایی ر شهرها و کاشانه های خودشان
    تنها به جرم اینکه منابع طبیعی سرشاری دارند باید مثل برده ها کار کنند و آن منابع را برای غرب ارسال نمایند
    سالها پیش اتفاقات جالبی در بخش های شمال آفریقا افتاد که در فرصتی دیگر بررسی خواهم کرد اما به اجمال رویکرد دوباره ی مسلمانان بود به قرآن
    معروف است که یکی از استعمارگران که از این مناطق بازگشته بود در کنفرانسی (اگر اشتباه نکنم در فرانسه) قرآن را بر روی تریبون میکوبد و میگوید :
    تا این کتاب در بین مسلمانان است نمیتوان استعمارشان کرد!!!

  11. #7
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-اردیبهشت-۲۶
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    582
    امتیاز : 4,063
    سطح : 40
    Points: 4,063, Level: 40
    Level completed: 57%, Points required for next Level: 87
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsSocial3 months registered
    تشکر کردن : 429
    تشکر شده 650 در 298 پست
    مخالفت
    34
    مخالفت شده 149 در 38 پست

    پیش فرض

    خواندن این نوشته را هم توصیه میکنم چون نگاه دیگران را نشان میدهد
    http://www.rahpouyan.ir/showthread.p...l=1#post563524

  12. #8
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-اردیبهشت-۲۶
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    582
    امتیاز : 4,063
    سطح : 40
    Points: 4,063, Level: 40
    Level completed: 57%, Points required for next Level: 87
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsSocial3 months registered
    تشکر کردن : 429
    تشکر شده 650 در 298 پست
    مخالفت
    34
    مخالفت شده 149 در 38 پست

    پیش فرض

    حزب پان ایرانیست !!!!
    (این نوشتار عینا از سایت حزب جوانان پان ایرانیست کپی شده است)









    درباره ی حزب پان ایرانیست


    کوششهاى پان ایرنیست ها را می توان به سه دوره تقسیم نمود: نهضت، مکتب، و حزب.
    نهضت
    با وجود آنکه دولت ایران در جنگ جهانى دوم اعلام بی طرفى نموده بود، در روز سوم شهریورماه ١٣٢٠، نیروهاى انگلیس و روس، با همکارى همه جانبه آمریکا، به ایران یورش آوردند و این کشور را باشغال درآوردند. در شامگاه هشتم شهریور، هنگامى که نیروهاى متجاوز به تهران سرازیر شدند، گروهى نوباوهٴ ایرانى، با احساسات میهن پرستانهٴ جریحه دار شده، قلوه سنگ هاى کنار خیابان را برداشته و به سوى تانک ها و نفربرها ى بیگانه پرتاب کردند. تنى چند از این نوباوگان، از جمله محسن پزشکپور و محمدرضاعاملى تهرانى، بعدها با همگامى و همیارى کسانى چون علینقى عالیخانى و داریوش همایون، باشگاه ایراندوست را تشکیل دادند. در سال ١٣٢٢، باشگاه ایراندوست با همکارى محمود کشفیان، نادر نادرپور، سیاوش کسرایى و دیگران نهضت محصلین را بوجود آوردند. خواستهاى نهضت محصلین همه صنفى بود و فعالیت آن مدت زمان کوتاهى بیشتر به طول نیانجامید.
    گروه باشگاه ایراندوست در سال تحصیلى ٢٣-١٣٢٢، نخست رستاخیز ملى را بوجود آوردند و به دنبال آن، در سال ١٣٢٣، “انجمن” را پی ریزى کردند. انجمن در این زمان به کارهاى زیرزمینى و مبارزات عملى و انقلابى روى آورده بود.
    در ظهر هشتم خرداد ١٣٢۵، علیرضا رئیس، یکى از یاران انجمن، در نتیجه انفجار یک نارنجک، جان خود را از دست داد. با شهادت علیرضا رئیس، عزم یاران انجمن براى ادامهٴ مبارزه راسختر گشت. محسن پزشکپور، که در این زمان سال پنجم دبیرستان را می گذرانید، فرمان رئیس را نوشت، و در آن براى نخستین بار، از پان ایرانیسم بصورت یک بنیاد فکرى و ایدئولوژیکى، و تنها هدف و آرزوى انجمن، نام برد.
    مکتب
    در شامگاه ١۵ شهریور١٣٢۶، به پیشگامى محسن پزشکپور، محمدرضا عاملی  تهرانى، علینقى عالیخانى، داریوش همایون، حسین طبیب، و گروهى دیگر از اندامان انجمن، مکتب پان ایرانیسم تشکیل شد. به دنبال آن، کلاس هایى براى مبلغان پان ایرانیسم برگذار شد و آموزش هاى لازم به منظور تبلیغ این اندیشه به آنان داده می شد.
    در سال تحصیلى ٢٧-١٣٢۶، داریوش فروهر، منوچهر تیمسار، محمد مهرداد، و مهدى صدیقى به مکتب پان ایرانیسم پیوستند. داریوش فروهر و چند تن دیگر در آبانماه١٣٢٧ جدا شدند و حزب نبرد ایران را تشکیل دادند. در این هنگام، مبارزات پان ایرانیست ها وسعت بیشترى یافت. مبارزهٴ سختى میان پان ایرانیست ها و ناسیونالیست ها از یک سو، و برخى از افراد حزب توده از سوى دیگر، شکل گرفت. در مبارزات ملى شدن نفت، هواداران حزب توده تنها خواهان لغو قرارداد نفت جنوب بودند، ولى پان ایرانیست ها از ملى شدن نفت در سراسر ایران طرفدارى می کردند. کتاب “بنیاد مکتب پان ایرانیسم”، که تدوین و بحث در مورد مطالب آن از هنگام تشکیل مکتب شروع شده بود، در سال ١٣٢٩ منتشر شد و کلاس هایى براى آموزش مطالب آن برگذار شد.
    حزب
    در آبانماه ١٣٣٠، اکثریت اندامان مکتب موافقت کردند که با حزب نبرد ایران، به دبیر مسئولى داریوش فروهر، ائتلاف کنند و “حزب ملت ایران بر بنیاد پان ایرانیسم” را بوجود آورند. داریوش فروهر دبیر مسئول حزب شد و اندامان کمیته موقت عالى رهبرى عبارت بودند از: محسن پزشکپور، محمدرضاعاملى تهرانى، جواد تقی زاده، و حسنعلى صارم کلالى.
    گروهى از اعضاى مکتب نیز بودند که با ورود به مرحله حزبى مخالف بودند. این گروه به پیشگامى محمد مهرداد و منوچهر تیمسار، سازمان پان ایرانیست، یا پرچمداران پان ایرانیسم، را بوجود آوردند.
    فعالیتهاى یکپارچهٴ حزب ملت ایران بر بنیاد پان ایرانیسم بیش از دو یا سه ماه به درازا نکشید. در هفدهم دیماه ١٣٣٠، گروهى از افراد مکتب پان ایرانیسم از تهران و شهرستان ها، که از خط مشى حزب به دبیر مسئولى داریوش فروهر خشنود نبودند، تصمیم به جدا شدن از این حزب و تشکیل حزب پان ایرانیست گرفتند. محسن پزشکپور، محمدرضا عاملى تهرانى، اسماعیل فریور، و هوشنگ آقابیاتى، به عنوان کمیته موقت حزب پان ایرانیست، مسئول تدارک برگذارى نخستین کنگره این حزب گردیدند. تا پیش از کودتاى ٢٨ مرداد ١٣٣٢، تلاش هایى براى بهم پیوستن دو حزب ملت ایران و پان ایرانیست صورت گرفت که به نتیجه دلخواه نرسید.
    حزب ملت ایران بر بنیاد پان ایرانیسم، به رهبرى داریوش فروهر، به فعالیت خود ادامه داد و به جبهه ملى پیوست. این حزب، در بیستم دیماه ١٣٣٧، مرامنامه اى در چهارده بند ارائه نمود که در مجموع با اندیشه هاى پان ایرانیسم تضادى نداشت. این مرامنامه، در نخستین کنگره حزب در پانزدهم شهریور ١٣۴٠، مورد پذیرش قرار گرفت. افزوده بر آن، در این کنگره، پرچم پان ایرانیسم، عنوان “بر بنیاد پان ایرانیسم” از نام حزب، و نیز کلمه “سرور” براى خطاب به اندامان حزب، حذف گردید.
    حزب پان ایرانیست به جبهه ملى نپیوست، ولى در مبارزه ملى شدن نفت و دیگر سیاست هاى ملى دکتر محمد مصدق، نخست وزیر وقت، از او حمایت می کرد. در جریان دفاع دکتر مصدق از منافع ملت ایران در دادگاه لاهه، حزب پان ایرانیست کاملاً از او حمایت کرد. در قیام ٣٠ تیرماه ١٣٣٠، هوشنگ رضیان، یکى از اعضاى حزب، در جریان این قیام در حمایت از دولت کشته شد. با بالا گرفتن اختلافات میان دکتر مصدق و آیتﷲ کاشانى، غالب گروه هاى سیاسى از یکى علیه دیگرى جانبدارى می کردند. حزب پان ایرانیست، با وجود حمایت کامل از دکتر مصدق، از حمله به جناح طرفدار آیتﷲ کاشانى خوددارى می کرد و همواره سعى در جلوگیرى از مخالفت هاى دو گروه می نمود.
    کودتاى ٢٨ مرداد ١٣٣٢ با حمایت مستقیم آمریکا و انگلیس و توافق ضمنى روس ها و سکوت حزب توده و عدم مقاومت گروه هاى ملى و هواداران مصدق به نتیجه رسید؛ و دولت ملى دکتر مصدق ساقط شد. این کودتا سرنوشت همهٴ گروه ها و احزاب سیاسى را دگرگون سا  خت. پس از کودتا، فعالیت هاى حزب پان ایرانیست به صورت مخفى ادامه پیدا کرد.
    در اواخر دهه ١٣٣٠، اندکى از فشار سیاسى بر روى گروههاى سیاسى کاسته شد و امکان فعالیت بیشتر براى آنان پدید آمد. در تیرماه ١٣٣٩، جبهه ملى دوم تشکیل شد که حزب ملت ایران نیز جزئى از آن بود. جمعیت نهضت آزادى ایران، در اردیبهشت ١٣۴٠، توسط مهدى بازرگان و آیتﷲ سید محمود طالقانى پایه گذاری شد، و آن نیز به جبهه ملى پیوست.
    از همان آغاز اختلافاتى میان رهبران نهضت آزادى و دیگر رهبران بنیاد جبهه ملى از جمله دکتر غلامحسین صدیقى، دکتر کریم سنجابى، الهیار صالح، بروز کرد. این اختلافات سرانجام به ازهمپاشى جبهه ملى دوم و تشکیل جبهه ملى سوم انجامید. با وجود آنکه در آن زمان جبهه ملى یک سازمان قوى و مورد اقبال مردم بود، در میان اندامان آن، بر سر نحوه فعالیت تشکیلاتى و سازمانى، دو طرز فکر مختلف وجود داشت. یک گروه خواستار این بود که جبهه ملى از افراد تشکیل بشود و نه از احزاب، و دیگرى خواستار حفظ شکل سنتى جبهه ملى بود. اکثر اعضاء شوراى مرکزى جبههٴ ملى طرفدار طرز فکر اول بودند.
    حزب پان ایرانیست نیز بر فعالیت خود افزود و در بهمن ماه آن سال کنگرهٴ دوم حزب برگزار گردید. از نیمهٴ اول مهرماه ١٣۴٠، نسل جوان، ارگان سازمان دانشجویان حزب پان ایرانیست، دورهٴ دوم انتشار خود را آغاز نمود. در اروپا، ناسیونالیسم، نشریه دانشجویان پان ایرانیست خارج از کشور، منتشر می شد. جزوهٴ “عصر بیدارى ملتها”، نوشتهٴ دکتر محمودى بختیارى؛ “مکتبهاى مشهور سیاسى” و “دو جنبهٴ مبارزه با بلشویسم” ، نوشتهٴ دکتر عاملى تهرانى؛ و جزوهٴ “انجمنهاى ایالتى و ولایتى یا طرح تجزیه ایران” منتشر شد. در اسفندماه ١٣۴٠، نشریهٴ تعلیماتى شماره ١ حزب پان ایرانیست، با بحثهایى پیرامون موقع شناسى و وظایف و اختیارات مسئولان و رابطان حزب در شهرستانها منتشر گردید. در همین هنگام، بحث و بررسى گروههاى حزبى جهت تنظیم و تدوین برنامه هاى حکومتى حزب پان ایرانیست آغاز گشت.
    کنگره سوم حزب پان ایرانیست در مهرماه ١٣۴١ برگزار شد و طى آن تصمیم برآن گرفته شد که از حداکثر امکانات قانونى براى فعالیت علنى استفاده شود. اعضاى کمیته عالى رهبرى عبارت بودند از محسن پزشکپور، دکتر محمد رضا عاملى تهرانى، دکتر فضلﷲ صدر، دکتر عباس روحبخش، حسن کامبخش، دکتر هوشنگ طالع، و دکتر عبدﷲ افسرپور. کمیته عالى رهبرى، در نشست آبان ماه ١٣۴١، دکتر عاملى تهرانى را به دبیر مسئولى حزب انتخاب نمود.
    در این هنگام، آن دسته از اعضاى حزب پان ایرانیست و حزب ملت ایران که از جدایى این دو حزب خشنود نبودند، براى اتحاد دوبارهٴ آنان تلاش هایى را آغاز کردند. نشستى با حضور داریوش و پروانه فروهر، که تازه پیوند زناشوئى بسته بودند، محسن پزشکپور، دکتر محمد رضا عاملى تهرانى، و گروهى از اعضاى دوحزب بر گزار شد. در این جلسه پیشنهادهاى مختلفى براى وحدت مطرح شد که هیچیک مورد قبول هر دو طرف واقع نشد. بدین ترتیب، فرصتى دیگر براى اتحاد این دو حزب از دست رفت.
    لوایح ششگانه، که در سال ١٣۴١ از سوى شاه پیشنهاد شده بود، و بعدها انقلاب سفید نام گرفت، بویژه دو اصل اصلاحات ارضى و خلع ید از اربابان بزرگ، و همچنین شرکت زنان در انتخابات، از نظر حزب پان ایرانیست حائز اهمیت ویژه اى بود. این حزب، اگر چه عضو جبهه ملى نبود، ولى همواره سعى داشت که دوشادوش آن فعالیت نماید. با توجه به این امر، حزب پان ایرانیست با برخى سران جبهه ملى، از جمله دکتر صدیقى، دکتر سنجابى، دکتر بقایى، و داریوش فروهر، تماس گرفت و به آنان پیشنهاد کرد که دررفراندوم ششم بهمن شرکت کنند. حزب پان ایرانیست معتقد بود که کسانى که در اطراف شاه بودند از اعتقاد و توان لازم براى اجراى چنین اصول مهمى برخوردار نبودند. به این ترتیب، نیروهای ملى می توانستند مبارزه اى همه جانبه با دست اندرکاران حکومت را آغاز کنند. این پیشنهاد مورد قبول و توجه چند تن از رهبران جبهه ملى قرار گرفت، ولى به سبب تنش هاى درون-سازمانى نتوانست مورد بررسى درخور قرار گیرد. داریوش فروهر لوایح ششگانه را عوام فریبى شاه می دانست و با راٴى مثبت دادن به آن مخالف بود.
    حزب پان ایرانیست، در اواخر دی ماه ١٣۴١، موافقت مشروط خود را پیرامون لوایح ششگانه اعلام کرد. در اعلامیه این حزب، مورخ ٢٧/١٠/١٣۴١، آمده است: ” … گو اینکه لایحه اصلاحات ارضى و ملحقات آن داراى پاره اى نواقص است، از جمله آنکه تحولات کشاورزى را در مسیر رشد سریع اقتصادى تاٴمین نمی کند، … و گو اینکه پنج طرح دیگرى که به تصویب ملى گذاشته شده است، آن چنان توانایى ایجاد تحول و دگرگونى در زمینه هاى اجتماع را ندارد، … و گو اینکه خلع ید از عوامل فاسد و منحرف و کهنهٴ هیئت حاکمهٴ ایران و استقرار یک حکومت ناسیونالیستی و وصول به نظام شایستهٴ ملت ایران ممکن نیست …، حزب پان ایرانیست، بخاطر حمایت و پشتیبانى از این گامى که به جلو برداشته شده است، در امر تصویب ملى پاسخ آرى خواهد داد و موافق مشروط می باشد. ” جزوهٴ “نظرات انتقادى و تکمیلى حزب پان ایرانیست در باره لوایح ششگانه” نیز که بیانگر نظرات حزب بود، در همان زمان منتشر شد .
    اختلافات درونى جبهه ملى از یک سو، و مخالفت سران جبهه با بنیانگذار آن، دکتر مصدق، بر سر اساسنامه آن از سوى دیگر، منجر به توقف فعالیت هاى جبهه ملى دوم در نیمه دوم سال ١٣۴٢ گردید. پس از متوقف شدن کوشش هاى جبهه ملى، گروهى از اندامان آن از دکتر مصدق خواستند که تشکیل جبهه ملى جدیدى را، به صورتى که خود او مقتضى می دانست، به باقر کاظمى ارجاع کند. دکتر مصدق به توصیه آنان عمل نمود. به این ترتیب، با نظارت باقر کاظمى و شرکت احزاب و جمعیتهاى: نهضت آزادى ایران، سازمان دانشجویان جبهه ملى، حزب ملت ایران، و جامعه سوسیالیست هاى نهضت ملى، تلاش بر این شد که جبهه ملى دیگرى به نام جبهه ملى سوم تشکیل گردد. اما در عمل، جبهه ملى سوم هیچگاه به صورتى که باید پا نگرفت.
    به دنبال رفراندوم ششم بهمن ١٣۴١، تحولات کشور هرچه بیشتر بر قدرت شاه می افزود. تیمور بختیار، رئیس پر قدرت سازمان امنیت، برکنار و تیمسار پاکروان به جاى او نشست. انتخابات مجلس ٢١ در شهریور ماه ١٣۴٢ زیر نظر اسدﷲ علم برگزار شد. از نمایندگان دوره هاى گذشته تنها ١٨ تن در این مجلس حضور داشتند، و کارآیى این مجلس عملاً سلب شده بود. حزب پان ایرانیست در انتخابات شرکت نکرد. جبهه ملی نیز این انتخابات را تحریم کرد.
    حزب پان ایرانیست که تدوین برنامه حکومتى خود را قبل از کنگره سوم، یعنى از سال ١٣۴٠ آغاز و اکنون به پایان رسانده بود، خود را آماده حضور در صحنه سیاسى کشور می دید. کنگره چهارم حزب در تیرماه ١٣۴٣ تشکیل گردید. در این کنگره، پیشنهاد غیر منتظره اى از سوى دکتر عاملى تهرانی، دکتر صدر، دکتر طالع، دکتر روحبخش، و محمد على زرشکى مطرح گردید. بموجب این پیشنهاد، که با اکثریت نیز مورد تصویب قرار گرفت، کمیته عالى رهبرى منحل شد. همهٴ اختیارات این کمیته و همچنین اختیارات دبیر مسئول به محسن پزشکپور، رهبر حزب، واگذار گردید. به این ترتیب، از آن زمان تا کنگره هفتم که در بهمن ١٣٧۶ تشکیل شد، سیستم رهبرى فردى بر حزب پان ایرانیست حاکم گردید.
    برخى از اندامان حزب از این تصمیم ناخشنود بودند و تنى چند نیز از حزب کناره گیرى کردند. اما حزب پان ایرانیست همچنان فعالیت علنى خود را در درون و برون از کشور دنبال مىکرد. در آذرماه ١٣۴٣، شعارهاى ٣٩ گانه اى، به نام منشور سربلندى ایران، منتشر گردید. این منشور راهنماى مبارزات حزب پان ایرانیست در آن برهه از زمان بود.
    بندهایى از منشور سربلندى ایران: “بحرین، استان چهاردهم میهن ما، بى ارزشتر از کشمیر و قبرس نیست؛ آن را به مام میهن بازگردانید”. “در برابر دشمن مسلح، باید تا دندان مسلح بود”. “درهاى دانشگاه ها و مدارس ایران را بر روى هم میهنان ساکن خلیج فارس و ایرانیان خارج از مرز باز کنید”. “زمان، زمان وحدت است. ایرانیان، بر ضد تجاوز و نفوذ بیگانگان متحد شوید”. “به فرزندان این سرزمین نقطه حرکت واحد و امکان و فرصت مساوى بدهید”. “این سرزمین، ایرانزمین است. در ایرانزمین، براى هیچ اندیشه ضد ایرانى جایی نیست”. “هر سازمان ادارى باید خشتى از بناى عظیم نظم ملى باشد”. “سکوت دشت ها و کوهستان هاى ایرانزمین را با فریاد پر خروش گردش چرخ کارخانه ها در هم شکنید”.
    داریوش فروهر پس از انقلاب ١٣۵٧ وزیر کار در دولت موقت مهدى بازرگان گردید. او و همسرش، پروانه فروهر، در آذرماه ١٣٧٧ در خانهٴ خود به دست عوامل وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى کشته شدند.
    ****************
    ماٴخذ: عمدتاً “نگاهى گذرا بر تاریخ پان ایرانیسم” که توسط مهندس رضا کرمانى به صورت پاورقى در “ضداستعمار”، نشریه داخلى حزب پان ایرانیست، نوشته می شود. نشریه “ضداستعمار” اکنون “حاکمیت ملت” نامیده می شود.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1