کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 30 , از مجموع 54
  1. #1
    عضو جديد
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-تیر-۲۴
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    5
    امتیاز : 533
    سطح : 10
    Points: 533, Level: 10
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 17
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکر کردن : 4
    تشکر شده 8 در 5 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض 10 دليل براى ازدواج با دختران چادرى (البته واقعى!)

    متاسفانه بسيارى از پسرهاى مجرد اين روزها تصور مى کنند که تنها مزيت دخترهاى چادرى پاک بودن آنهاست! بنابراين استدلال غلط اگر آنها دخترى غير چادرى بشناسند که پاک باشد با توجه به ده ها مزيتى که آنها به اشتباه تصور مى کنند دختران غير چادرى دارند معلوم است که ازدواج با دختران غير چادرى را ترجيح مى دهند. در اينجا من به آنها ثابت خواهم کرد که اين بدترين اشتباه زندگى آنهاست. براى اين اثبات دو مطلب بايستى روشن شود:مزيت هايى که اين پسران مجرد بى تجربه به اشتباه براى دختران غير چادرى تصور مى کنند کاملا زاييده توهمات آنها و نادرست است.ساير برترى هاى يک دختر چادرى واقعى که آنها نمى دانند! قبل از اين که به بيان برترى هاى واقعى دختران واقعا و ذاتا چادرى بپردازم ابتدا بايستى توهمات مربوط به برترى هاى دختران غير چادرى را برطرف کنم! ولى قبل از هر چيز ذکر سه نکته اساسى را لازم مى دانم. الف. بعضى از دختران چادرى هستند که چادرى بودن را ذاتا انتخاب نکرده اند و از نوع رفتار و پوشش آنها به گونه اى برداشت مى شود که هر کسى به راحتى مى تواند بگويد اگرچه اين دختر چادر به سر دارد ولى ذاتا چادرى نيست. اين گونه دخترهاى الکى چادرى از بحث من مستثنى هستند.ب. من به هيچ وجه به خاطر مسايل مذهبى به شمردن مزاياى دخترهاى چادرى نمى پردازم. بسيارى از دخترهاى غير چادرى ما نيز افرادى پاک و حتى مذهبى هستند. تاکيد من بر ويژگى هاى روحى خوب در دخترهايى است که باعث چادرى شدن آنها شده است. همين ويژگى هاى روحى برترى هاى آنهاست که شرح خواهم داد.ج. صرف چادرى واقعى بودن يک دختر با تمام برترى هاى روحى که برخواهم شمرد دليل بر خوبى کامل نيست. ويژگى هاى اخلاقى جسمانى فرهنگى و ... ملاک هاى ديگرى هستند که بايستى در ازدواج ملاک قرار بگيرند. حتى مواردى ممکن است وجود داشته باشد که يک دختر واقعا چادرى دچار مشکلات حاد روانى هم باشد. بحث من در اين جا بر برترى هاى کلى دختران چادرى است و موارد خاص و اخلاق هاى خاص را شامل نمى شود.ابتدا به رد تصورات غلط پسرها در مورد دختران غير چادرى مى پردازم. به روز بودن: اين تصور که دختران غير چادرى به روزتر از دختران غير چادرى هستند بسيار بچه گانه است. همه دختران امروزى چه چادرى و چه غير چادرى به همه مسايل و تکنولوژى ها و آداب و مسايل روز کاملا آشنا هستند. آنها برخلاف تصور بسيارى از پسران همگى با هم دوست هستند و همه چيز را از هم ياد مى گيرند. شايد اگر داشتن دوست پسر و آرايش کردن در خيابان و لباسهاى تنگ پوشيدن را نشانه به روز بودن بدانيد (اگرچه شما نمى دانيد که دخترهاى چادرى همه اين کارها را با جزييات بلدند ولى همه اين کارها را تنها در خانه و براى شوهرشان انجام مى دهند) اين تنها تفاوت دخترهاى چادرى و غير چادرى براى به روز بودن باشد. زيبا بودن: واقعا مايه شرمسارى است که با وجود اين همه پيشرفت تکنولوژى هنوز پسرهاى مجرد ما نمى دانند که دخترهاى چادرى (واقعى) قبل از ازدواج هيچ گونه اصلاح و آرايشى انجام نمى دهند و به طرز کودکانه اى تصور مى کنند دخترهاى غير چادرى زيباترند در حالى که تنها تفاوت اين دو گروه تنها در اصلاح و آرايش است! امل و خاله زنک نبودن: اين ديگر واقعا از اوج بى شناختى پسرهاى مجرد است که تصور مى کنند دخترهاى غير چادرى کمتر از دخترهاى چادرى امل و خاله زنک هستند. البته سريال هاى مزخرف صدا و سيما هم اين وسط کم بى تقصير نيستند. من به قطع يقين به شما اطمينان مى دهم که از لحاظ آمارى درصد بيشترى دخترهاى امل و خاله زنک در ميان دخترهاى غير چادرى وجود دارد تا دخترهاى چادرى. شايد نتوانم اين مساله را اينجا ثابت کنم ولى خوب امتحانش مجانى نيست! مى توانيد به قيمت زندگى و اعصاب و روح و روانتون امتحان کنيد و با دختر غير چادرى با فرهنگتون ازدواج کنيد تا بعدا بيايد و بگوييد: تو راست مى گفتى! :-) اگر زنم راحت باشد من هم مى توانم راحت باشم! خوب اين هم يک دليل براى ازدواج با دخترهاى غير چادرى است! هرچند ذاتا دليل چرتى است ولى به هرحال ناشى از عدم شناخت شما از دخترهاست. در تصور دخترهاى غير چادرى راحت بودن خودشان با توجه به اين که خود را موجودات با ظرفيتى مى دانند حق مسلم آنهاست! ولى راحت بودن مردان با توجه به اين که موجودات بى ظرفيتى هستند خوب نيست و اگر تصور مى کنيد که با ازدواج با دخترهاى غير چادرى مى توانيد راحت باشيد منتظر يک گوشمالى حسابى باشيد! دخترهاى غیر چادرى از لحاظ مذهبى بى ريا هستند و خود را برتر از ديگران نمى دانند و به ديگران امر و نهى مذهبى نمى کنند!: واقعا به شما تبريک مى گويم چون اين بزرگترين اشتباه عمر شماست! فقط از لحاظ آمارى من بسيارى از دختران چادرى مى شناسم که دوستان غيرچادرى و حتى بى حجاب دارند و در نهايت با فرهنگى با آنها رفت و آمد مى کنند و حتى يک بار به آنها کمتر از گل نگفته اند! و در مقابل بسيارى از دخترهاى غير چادرى مى شناسم که بارها خواسته اند دختران چادرى را به راه راست (راه خودشان!) هدايت کنند و پشت سر دخترهاى چادرى حرف زده اند و آنها را امل خوانده اند و تمام مشکلات و عدم سازش هاى خودشان با دولت و جامعه را به گردن دختران چادرى انداخته اند, خودشان را به دليل چادرى نبودن و اوپن مايند بودن برتر از آنها معرفى کرده و به تبليغ و نشر رفتارها و عقايد خودشان پرداخته اند. پس من به قطع يقين مى گويم در اين مورد نه تنها اشتباه مى کنيد بلکه کاملا برعکس فکر مى کنيد!!!!خوب اگه تا الان از ازدواج با دخترهاى غير چادرى پشيمون نشديد فکر کنم با بيان برترى هاى دخترهاى چادرى (واقعى) حتما نظرتان عوض مى شود. البته اگر شما واقعا لياقت ازدواج با يک فرشته چادرى واقعى را نداشته باشيد اميدوارم هرگز تحت تاثير حرفهاى من قرار نگيريد و بعد از خواندن اين مطلب يا پوزخند بزنيد و يا از حرفهاى من عصبانى بشويد و يا ... و نهايتا با همان دختر غير چادرى که لياقتش را داريد ازدواج کنيد. فقط خواستم بدانيد من به عنوان يک هم جنس شما که بدبختى زندگى با يک موجود غير قابل تحمل زير يک سقف را مى داند فقط از روى دلسوزى به شما توصيه مى کنم آرامش را با بدبختى و اعصاب خوردى جايگزين نکنيد!
    اما برترى هاى يک دختر چادرى واقعى: يک دختر چادرى واقعى ذاتا شوهر دوست است. در حالى که بسيارى از دخترهاى غير چادرى در درون خود نوعى احساس رقابت جنس مرد و زن را دارند. تفکرات فمينيستى، برترى جنس مؤنث نسبت به مذکر، مقايسه مردهاى ديگر با شوهر خود، فکر کردن دائم راجع به اينکه مردا همه سر و ته يک کرباسند و از اين جنس تفکرات مرد گريزانه در دختران چادرى بسيار کمرنگ و در دختران غير چادرى بسيار پررنگ است. حس گذشت و فداکارى در دختران چادرى در مشکلات نسبت به شوهر خود يک حس ذاتى در دختران است که در بسيارى از دختران غير چادرى جاى خود را به حس طلب کارى و خودخواهى داده است. بسيارى از دختران غير چادرى در هنگام ازدواج تفکرات منفى در مورد اذيت کردن همديگر دارند و بيشتر به منافع و خواسته هاى خودشان فکر مى کنند. دو نوع کاملا متضاد به اصطلاح زن ذليلى وجود دارد! تسلط و سوار شدن يک زن خودخواه بر گردن يک مرد که اکثرا در دختران غير چادرى ديده مى شود و زن ذليلى ناشى از عشق فراوان مرد به همسر فداکار و پاک خود که اگر مرد واقعا قدر همسر خوب خود را بداند در دختران چادرى ديده مى شود! شغل و موفقيت همه چيز زندگى يک دختر چادرى نيست! در موارد زيادى اخيرا حتى ديده مى شود بسيارى از دختران غير چادرى از شوهران خود به عنوان نردبام ترقى خود استفاده مى کنند و برخى هم اگر موفقيت خود و فرزندان خود! را در خطر ببينند همسر خود را فدا مى کنند! عشق براى دختران چادرى (البته اگر واقعا شوهر لايقى داشته باشند که قدر آنها را دانسته و به آنها عشق بورزد يک وابستگى شديد به وجود مى آورد. در بسيارى از دختران غير چادرى عشق چيزى است که شوهرشان به آنها دارد و وظايف او را در قبال آنها فراهم مى کند و ميزان آن با کارهايى که شوهرشان براى آنها مى کند معين مى شود! شايد تصور کنيد دخترى که از بچگى محدوديت هاى بيشترى را تجربه کرده عقده هاى بيشترى داشته باشد! ولى مى توانيد امتحان کنيد تا متوجه بشويد کاملا برعکس است! يک محدوديت براى يک زن غير چادرى که در عمر خود آن محدوديت را نداشته بگذاريد! مثلا وقتى به فلان جا مى روى با تاکسى نرو و با اتوبوس برو! خواهيد ديد که زمين و آسمان را به هم خواهد ريخت که تو مى خواهى آزادى هاى من را از من بگيرى و تو چقدر بددل هستى! و طورى اشک مى ريزد يا حرص مى خورد که هر کسى نداند فکر مى کند بار يک عمر محدوديت را به دوش مى کشد. در حالى که يک دختر چادرى به سادگى درک مى کند که اين تنها به خاطر امنيت خودش و اين که شما به خاطر عشق نگران او هستيد است! دختران واقعا چادرى به طور ذاتى احساسات غليان کننده زايد و آزار دهنده اى که براى بسيارى از مردان حالت تهوع ايجاد مى کند ندارند! احساساتى که بسيارى از آنها ذاتى و انسانى نيستند و خلق شده توسط احساس خودپسندى سرشار خيلى از دخترهاى غير چادرى براى ارضاء کمبودهاى روحى خود و ساختن برترى هاى جعلى براى خودشان است. يک نوع پايبندى مذهبى به خانواده (شوهر) در دختران چادرى واقعى وجود دارد که در بسيارى از دختران غير چادرى على رغم ادعاى شديد آنها نسبت به پايبندى به اصول مذهبى وجود ندارد و يا بسيار کمرنگ تر است. حس ذاتى دنيا دوستى و تجمل گرايى که در همه دخترها فطرتا وجود دارد در دخترهاى واقعا چادرى بسيار کمرنگ تر است!بسيارى از عادات زشت زنانه مثل عشق زياد به طلا عشق زياد به خريد و چشم و هم چشمى در دختران غير چادرى بسيار بيشتر وجود دارد!
    باز هم بايد متذکر شوم که همه موارد گفته شده در مورد دختران واقعا و ذاتا چادرى با قيد اکثريت وجود دارد و بسيارى از دختران الکى چادرى را بايستى از اين قواعد مستثنى کرد.
    در پايان صحبتى هم با دخترهاى خوب چادرى دارم. به گوش باشيد! آفات زيادى اين روزها دختران چادرى را تهديد مى کند. مهم ترين اين آفات عبارتند از:الف. دختران چادرى به دليل پاکى بيش از اندازه دل هايشان دچار نوعى ساده دلى و مثبت انديشى مضر هستند. بسيارى از دختران چادرى تصور مى کنند که همه مردان خوب و پاک و مثل برادر آنها هستند و با آنها مثل برادر رفتار مى کنند. فراموش نکنيد که به قول مولانا مرد و زن مثل آتش و پنبه هستند و نزديکى بيش از اندازه آنها به آتش گرفتن پنبه مى انجامد حال آتش هرچه قدر پاک باشد. (بسيارى از دخترهاى غير چادرى بنا بر تجربه اين را مى دانند!)ب. شما فرشته هاى پاک بهتر از من مى دانيد که حجاب و عفاف باطنى بسيار مهم تر از حجاب ظاهرى است. صرف يک چادر بر سر داشتن باعث مصونيت و پاکى و حيا که لباس زيباى شما در بهشت است نمى شود. صحبت و خنده با پسران نامحرم به اسم کوچک صدا کردن پسران عشق کودکانه به مجرى و بازيگرهاى مرد تلويزيون و ... همه رفتارهايى است که شايسته جامه زيبا و بهشتى شما نيست.ج. به شدت از تقليد از دختران به ظاهر چادرى که متاسفانه در تلويزيون به عنوان مجرى يا بازيگر الگوهاى نامناسبى را براى دختران چادرى ايجاد کرده اند پرهيزيد. بسيارى از مجرى هاى به ظاهر چادرى تلويزيون که رفتارى سبک و دور از شان يک دختر چادرى دارند اصلا چادرى نيستند و تنها در مقابل دوربين چادر به سر مى کنند و بسيارى از بازيگران سريال هاى تلويزيونى که نه خود چادرى هستند و نه نويسنده اغلب مرد نقش آنها!!!!د. توهم اين که اگر با پسران راحت نباشم به من امل مى گويند را کنار مى گذاريد. اين فقط يک تصور باطل است.ه. از ترس اين که برايتان شوهر پيدا نشود رفتارهاى دور از شأن يک دختر چادرى نداشته باشيد! در مواردى حتى از دختران غير چادرى شنيده ام که فلان دختر چادرى خيلى خودش را به پسرها مى چسباند!!! کارى نکنيد که از گروه پاک دخترهاى واقعا چادرى خارج شويد و به بدتر از غير چادرى بدل شويد. هر پسرى واقعا لياقت دختر چادرى خوب را داشته باشد بدون تظاهر شما هم به سوى شما جذب خواهد شد.و. مواظب باشيد توجه زياد به مسايل مذهبى شما را از درک عشق دور کند. بى احساسى و کم احساسى در مورد عشق و ازدواج مرض مهلکى است!ز. در مورد ملاک هاى ظاهرى مذهبى ازدواج زياد سخت نگيريد. اگر پسرى پاک و خوب و عشق شناس خواستگار شما بود که نمازهايش را يک در ميان مى خواند مطمئن باشيد عشق به فرشته پاکى چون شما او را نماز خوان خواهد کرد! بى جهت او را رد نکنيد!آخرین حرف من با پسرهای مجرد! به مذهبی بودن یا نبودن شما کاری ندارم! اگر فکر می کنید قلبی عاشق اخلاقی خوب و فهمی بالا دارید فریب ظواهر دختران به ظاهر با فرهنگ را نخورید و در دام مهلک آنها نیافتید و اگر این ها را ندارید با دخترهای مغرور و خودخواهی که لیاقت آن ها را دارید ازدواج کنید و بی جهت دختران خوب را بدبخت نکنید!!!

  2. 2 کاربر از پست مفید ostad تشکر کرده اند .


  3. #2
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-خرداد-۰۲
    محل سکونت
    خونه
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1995
    نوشته ها
    1,060
    امتیاز : 3,619
    سطح : 37
    Points: 3,619, Level: 37
    Level completed: 80%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 38.0%
    افتخارات:
    OverdriveTagger Second ClassSocial5000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 1,411
    تشکر شده 1,649 در 706 پست
    مخالفت
    75
    مخالفت شده 133 در 83 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ostad نمایش پست اصلی
    متاسفانه بسيارى از پسرهاى مجرد اين روزها تصور مى کنند که تنها مزيت دخترهاى چادرى پاک بودن آنهاست! بنابراين استدلال غلط اگر آنها دخترى غير چادرى بشناسند که پاک باشد با توجه به ده ها مزيتى که آنها به اشتباه تصور مى کنند دختران غير چادرى دارند معلوم است که ازدواج با دختران غير چادرى را ترجيح مى دهند. در اينجا من به آنها ثابت خواهم کرد که اين بدترين اشتباه زندگى آنهاست. براى اين اثبات دو مطلب بايستى روشن شود:مزيت هايى که اين پسران مجرد بى تجربه به اشتباه براى دختران غير چادرى تصور مى کنند کاملا زاييده توهمات آنها و نادرست است.ساير برترى هاى يک دختر چادرى واقعى که آنها نمى دانند! قبل از اين که به بيان برترى هاى واقعى دختران واقعا و ذاتا چادرى بپردازم ابتدا بايستى توهمات مربوط به برترى هاى دختران غير چادرى را برطرف کنم! ولى قبل از هر چيز ذکر سه نکته اساسى را لازم مى دانم. الف. بعضى از دختران چادرى هستند که چادرى بودن را ذاتا انتخاب نکرده اند و از نوع رفتار و پوشش آنها به گونه اى برداشت مى شود که هر کسى به راحتى مى تواند بگويد اگرچه اين دختر چادر به سر دارد ولى ذاتا چادرى نيست. اين گونه دخترهاى الکى چادرى از بحث من مستثنى هستند.ب. من به هيچ وجه به خاطر مسايل مذهبى به شمردن مزاياى دخترهاى چادرى نمى پردازم. بسيارى از دخترهاى غير چادرى ما نيز افرادى پاک و حتى مذهبى هستند. تاکيد من بر ويژگى هاى روحى خوب در دخترهايى است که باعث چادرى شدن آنها شده است. همين ويژگى هاى روحى برترى هاى آنهاست که شرح خواهم داد.ج. صرف چادرى واقعى بودن يک دختر با تمام برترى هاى روحى که برخواهم شمرد دليل بر خوبى کامل نيست. ويژگى هاى اخلاقى جسمانى فرهنگى و ... ملاک هاى ديگرى هستند که بايستى در ازدواج ملاک قرار بگيرند. حتى مواردى ممکن است وجود داشته باشد که يک دختر واقعا چادرى دچار مشکلات حاد روانى هم باشد. بحث من در اين جا بر برترى هاى کلى دختران چادرى است و موارد خاص و اخلاق هاى خاص را شامل نمى شود.ابتدا به رد تصورات غلط پسرها در مورد دختران غير چادرى مى پردازم. به روز بودن: اين تصور که دختران غير چادرى به روزتر از دختران غير چادرى هستند بسيار بچه گانه است. همه دختران امروزى چه چادرى و چه غير چادرى به همه مسايل و تکنولوژى ها و آداب و مسايل روز کاملا آشنا هستند. آنها برخلاف تصور بسيارى از پسران همگى با هم دوست هستند و همه چيز را از هم ياد مى گيرند. شايد اگر داشتن دوست پسر و آرايش کردن در خيابان و لباسهاى تنگ پوشيدن را نشانه به روز بودن بدانيد (اگرچه شما نمى دانيد که دخترهاى چادرى همه اين کارها را با جزييات بلدند ولى همه اين کارها را تنها در خانه و براى شوهرشان انجام مى دهند) اين تنها تفاوت دخترهاى چادرى و غير چادرى براى به روز بودن باشد. زيبا بودن: واقعا مايه شرمسارى است که با وجود اين همه پيشرفت تکنولوژى هنوز پسرهاى مجرد ما نمى دانند که دخترهاى چادرى (واقعى) قبل از ازدواج هيچ گونه اصلاح و آرايشى انجام نمى دهند و به طرز کودکانه اى تصور مى کنند دخترهاى غير چادرى زيباترند در حالى که تنها تفاوت اين دو گروه تنها در اصلاح و آرايش است! امل و خاله زنک نبودن: اين ديگر واقعا از اوج بى شناختى پسرهاى مجرد است که تصور مى کنند دخترهاى غير چادرى کمتر از دخترهاى چادرى امل و خاله زنک هستند. البته سريال هاى مزخرف صدا و سيما هم اين وسط کم بى تقصير نيستند. من به قطع يقين به شما اطمينان مى دهم که از لحاظ آمارى درصد بيشترى دخترهاى امل و خاله زنک در ميان دخترهاى غير چادرى وجود دارد تا دخترهاى چادرى. شايد نتوانم اين مساله را اينجا ثابت کنم ولى خوب امتحانش مجانى نيست! مى توانيد به قيمت زندگى و اعصاب و روح و روانتون امتحان کنيد و با دختر غير چادرى با فرهنگتون ازدواج کنيد تا بعدا بيايد و بگوييد: تو راست مى گفتى! :-) اگر زنم راحت باشد من هم مى توانم راحت باشم! خوب اين هم يک دليل براى ازدواج با دخترهاى غير چادرى است! هرچند ذاتا دليل چرتى است ولى به هرحال ناشى از عدم شناخت شما از دخترهاست. در تصور دخترهاى غير چادرى راحت بودن خودشان با توجه به اين که خود را موجودات با ظرفيتى مى دانند حق مسلم آنهاست! ولى راحت بودن مردان با توجه به اين که موجودات بى ظرفيتى هستند خوب نيست و اگر تصور مى کنيد که با ازدواج با دخترهاى غير چادرى مى توانيد راحت باشيد منتظر يک گوشمالى حسابى باشيد! دخترهاى غیر چادرى از لحاظ مذهبى بى ريا هستند و خود را برتر از ديگران نمى دانند و به ديگران امر و نهى مذهبى نمى کنند!: واقعا به شما تبريک مى گويم چون اين بزرگترين اشتباه عمر شماست! فقط از لحاظ آمارى من بسيارى از دختران چادرى مى شناسم که دوستان غيرچادرى و حتى بى حجاب دارند و در نهايت با فرهنگى با آنها رفت و آمد مى کنند و حتى يک بار به آنها کمتر از گل نگفته اند! و در مقابل بسيارى از دخترهاى غير چادرى مى شناسم که بارها خواسته اند دختران چادرى را به راه راست (راه خودشان!) هدايت کنند و پشت سر دخترهاى چادرى حرف زده اند و آنها را امل خوانده اند و تمام مشکلات و عدم سازش هاى خودشان با دولت و جامعه را به گردن دختران چادرى انداخته اند, خودشان را به دليل چادرى نبودن و اوپن مايند بودن برتر از آنها معرفى کرده و به تبليغ و نشر رفتارها و عقايد خودشان پرداخته اند. پس من به قطع يقين مى گويم در اين مورد نه تنها اشتباه مى کنيد بلکه کاملا برعکس فکر مى کنيد!!!!خوب اگه تا الان از ازدواج با دخترهاى غير چادرى پشيمون نشديد فکر کنم با بيان برترى هاى دخترهاى چادرى (واقعى) حتما نظرتان عوض مى شود. البته اگر شما واقعا لياقت ازدواج با يک فرشته چادرى واقعى را نداشته باشيد اميدوارم هرگز تحت تاثير حرفهاى من قرار نگيريد و بعد از خواندن اين مطلب يا پوزخند بزنيد و يا از حرفهاى من عصبانى بشويد و يا ... و نهايتا با همان دختر غير چادرى که لياقتش را داريد ازدواج کنيد. فقط خواستم بدانيد من به عنوان يک هم جنس شما که بدبختى زندگى با يک موجود غير قابل تحمل زير يک سقف را مى داند فقط از روى دلسوزى به شما توصيه مى کنم آرامش را با بدبختى و اعصاب خوردى جايگزين نکنيد!
    اما برترى هاى يک دختر چادرى واقعى: يک دختر چادرى واقعى ذاتا شوهر دوست است. در حالى که بسيارى از دخترهاى غير چادرى در درون خود نوعى احساس رقابت جنس مرد و زن را دارند. تفکرات فمينيستى، برترى جنس مؤنث نسبت به مذکر، مقايسه مردهاى ديگر با شوهر خود، فکر کردن دائم راجع به اينکه مردا همه سر و ته يک کرباسند و از اين جنس تفکرات مرد گريزانه در دختران چادرى بسيار کمرنگ و در دختران غير چادرى بسيار پررنگ است. حس گذشت و فداکارى در دختران چادرى در مشکلات نسبت به شوهر خود يک حس ذاتى در دختران است که در بسيارى از دختران غير چادرى جاى خود را به حس طلب کارى و خودخواهى داده است. بسيارى از دختران غير چادرى در هنگام ازدواج تفکرات منفى در مورد اذيت کردن همديگر دارند و بيشتر به منافع و خواسته هاى خودشان فکر مى کنند. دو نوع کاملا متضاد به اصطلاح زن ذليلى وجود دارد! تسلط و سوار شدن يک زن خودخواه بر گردن يک مرد که اکثرا در دختران غير چادرى ديده مى شود و زن ذليلى ناشى از عشق فراوان مرد به همسر فداکار و پاک خود که اگر مرد واقعا قدر همسر خوب خود را بداند در دختران چادرى ديده مى شود! شغل و موفقيت همه چيز زندگى يک دختر چادرى نيست! در موارد زيادى اخيرا حتى ديده مى شود بسيارى از دختران غير چادرى از شوهران خود به عنوان نردبام ترقى خود استفاده مى کنند و برخى هم اگر موفقيت خود و فرزندان خود! را در خطر ببينند همسر خود را فدا مى کنند! عشق براى دختران چادرى (البته اگر واقعا شوهر لايقى داشته باشند که قدر آنها را دانسته و به آنها عشق بورزد يک وابستگى شديد به وجود مى آورد. در بسيارى از دختران غير چادرى عشق چيزى است که شوهرشان به آنها دارد و وظايف او را در قبال آنها فراهم مى کند و ميزان آن با کارهايى که شوهرشان براى آنها مى کند معين مى شود! شايد تصور کنيد دخترى که از بچگى محدوديت هاى بيشترى را تجربه کرده عقده هاى بيشترى داشته باشد! ولى مى توانيد امتحان کنيد تا متوجه بشويد کاملا برعکس است! يک محدوديت براى يک زن غير چادرى که در عمر خود آن محدوديت را نداشته بگذاريد! مثلا وقتى به فلان جا مى روى با تاکسى نرو و با اتوبوس برو! خواهيد ديد که زمين و آسمان را به هم خواهد ريخت که تو مى خواهى آزادى هاى من را از من بگيرى و تو چقدر بددل هستى! و طورى اشک مى ريزد يا حرص مى خورد که هر کسى نداند فکر مى کند بار يک عمر محدوديت را به دوش مى کشد. در حالى که يک دختر چادرى به سادگى درک مى کند که اين تنها به خاطر امنيت خودش و اين که شما به خاطر عشق نگران او هستيد است! دختران واقعا چادرى به طور ذاتى احساسات غليان کننده زايد و آزار دهنده اى که براى بسيارى از مردان حالت تهوع ايجاد مى کند ندارند! احساساتى که بسيارى از آنها ذاتى و انسانى نيستند و خلق شده توسط احساس خودپسندى سرشار خيلى از دخترهاى غير چادرى براى ارضاء کمبودهاى روحى خود و ساختن برترى هاى جعلى براى خودشان است. يک نوع پايبندى مذهبى به خانواده (شوهر) در دختران چادرى واقعى وجود دارد که در بسيارى از دختران غير چادرى على رغم ادعاى شديد آنها نسبت به پايبندى به اصول مذهبى وجود ندارد و يا بسيار کمرنگ تر است. حس ذاتى دنيا دوستى و تجمل گرايى که در همه دخترها فطرتا وجود دارد در دخترهاى واقعا چادرى بسيار کمرنگ تر است!بسيارى از عادات زشت زنانه مثل عشق زياد به طلا عشق زياد به خريد و چشم و هم چشمى در دختران غير چادرى بسيار بيشتر وجود دارد!
    باز هم بايد متذکر شوم که همه موارد گفته شده در مورد دختران واقعا و ذاتا چادرى با قيد اکثريت وجود دارد و بسيارى از دختران الکى چادرى را بايستى از اين قواعد مستثنى کرد.
    در پايان صحبتى هم با دخترهاى خوب چادرى دارم. به گوش باشيد! آفات زيادى اين روزها دختران چادرى را تهديد مى کند. مهم ترين اين آفات عبارتند از:الف. دختران چادرى به دليل پاکى بيش از اندازه دل هايشان دچار نوعى ساده دلى و مثبت انديشى مضر هستند. بسيارى از دختران چادرى تصور مى کنند که همه مردان خوب و پاک و مثل برادر آنها هستند و با آنها مثل برادر رفتار مى کنند. فراموش نکنيد که به قول مولانا مرد و زن مثل آتش و پنبه هستند و نزديکى بيش از اندازه آنها به آتش گرفتن پنبه مى انجامد حال آتش هرچه قدر پاک باشد. (بسيارى از دخترهاى غير چادرى بنا بر تجربه اين را مى دانند!)ب. شما فرشته هاى پاک بهتر از من مى دانيد که حجاب و عفاف باطنى بسيار مهم تر از حجاب ظاهرى است. صرف يک چادر بر سر داشتن باعث مصونيت و پاکى و حيا که لباس زيباى شما در بهشت است نمى شود. صحبت و خنده با پسران نامحرم به اسم کوچک صدا کردن پسران عشق کودکانه به مجرى و بازيگرهاى مرد تلويزيون و ... همه رفتارهايى است که شايسته جامه زيبا و بهشتى شما نيست.ج. به شدت از تقليد از دختران به ظاهر چادرى که متاسفانه در تلويزيون به عنوان مجرى يا بازيگر الگوهاى نامناسبى را براى دختران چادرى ايجاد کرده اند پرهيزيد. بسيارى از مجرى هاى به ظاهر چادرى تلويزيون که رفتارى سبک و دور از شان يک دختر چادرى دارند اصلا چادرى نيستند و تنها در مقابل دوربين چادر به سر مى کنند و بسيارى از بازيگران سريال هاى تلويزيونى که نه خود چادرى هستند و نه نويسنده اغلب مرد نقش آنها!!!!د. توهم اين که اگر با پسران راحت نباشم به من امل مى گويند را کنار مى گذاريد. اين فقط يک تصور باطل است.ه. از ترس اين که برايتان شوهر پيدا نشود رفتارهاى دور از شأن يک دختر چادرى نداشته باشيد! در مواردى حتى از دختران غير چادرى شنيده ام که فلان دختر چادرى خيلى خودش را به پسرها مى چسباند!!! کارى نکنيد که از گروه پاک دخترهاى واقعا چادرى خارج شويد و به بدتر از غير چادرى بدل شويد. هر پسرى واقعا لياقت دختر چادرى خوب را داشته باشد بدون تظاهر شما هم به سوى شما جذب خواهد شد.و. مواظب باشيد توجه زياد به مسايل مذهبى شما را از درک عشق دور کند. بى احساسى و کم احساسى در مورد عشق و ازدواج مرض مهلکى است!ز. در مورد ملاک هاى ظاهرى مذهبى ازدواج زياد سخت نگيريد. اگر پسرى پاک و خوب و عشق شناس خواستگار شما بود که نمازهايش را يک در ميان مى خواند مطمئن باشيد عشق به فرشته پاکى چون شما او را نماز خوان خواهد کرد! بى جهت او را رد نکنيد!آخرین حرف من با پسرهای مجرد! به مذهبی بودن یا نبودن شما کاری ندارم! اگر فکر می کنید قلبی عاشق اخلاقی خوب و فهمی بالا دارید فریب ظواهر دختران به ظاهر با فرهنگ را نخورید و در دام مهلک آنها نیافتید و اگر این ها را ندارید با دخترهای مغرور و خودخواهی که لیاقت آن ها را دارید ازدواج کنید و بی جهت دختران خوب را بدبخت نکنید!!!
    صوتش موجود هست؟؟؟
    بر روی قبرم بنویسید:

    اینجا مدفن کسی است که میخواست اسرائیل را نابود کند...


  4. 2 کاربر از پست مفید رامین پارسایی تشکر کرده اند .


  5. #3
    عضو جديد
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-تیر-۲۴
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    5
    امتیاز : 533
    سطح : 10
    Points: 533, Level: 10
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 17
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکر کردن : 4
    تشکر شده 8 در 5 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    متاسفانه فایل صوتی ندارد

  6. کاربر روبرو از پست مفید ostad تشکر کرده است .


  7. #4
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-بهمن-۰۱
    محل سکونت
    زیر بیرق آقا(جیره خورکه خوبه....ریزه خور اربابیم.....)
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,135
    امتیاز : 10,089
    سطح : 67
    Points: 10,089, Level: 67
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 361
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social10000 Experience PointsCreated Blog entryVeteranTagger Second Class
    تشکر کردن : 4,299
    تشکر شده 3,954 در 1,477 پست
    حالت من : Khejalati
    نوشته های وبلاگ
    2
    مخالفت
    73
    مخالفت شده 30 در 25 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ostad نمایش پست اصلی
    متاسفانه فایل صوتی ندارد

    نوشته اصلی توسط رامین پارسایی نمایش پست اصلی
    صوتش موجود هست؟؟؟
    خسته ام.....
    از اینکه عمری خار بودم.....
    نه؛یار......

    الیس الله بکاف العبدهُ؟؟؟
    این صدا در گوشم میپیچد...انگار کسی از همین نزدیکی...در همین شب ها میگوید:
    ...فزت برب الکعبه...


  8. 2 کاربر از پست مفید کشته بهشت خاکیشم تشکر کرده اند .


  9. #5
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,227 در 1,770 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    یک مشکل اساسی داشت این متن!
    ینی خیلی خیلی اساسی!!
    این ک در این متن دختر چادری = با ایده آل مطلق و دختر غیر چادری= بد مطلق!
    در حالی ک نه در عمل و نه عقلن این طور نیست! و ب هیچ وجه هم نیست!
    حتا چادر به جرات میشه گفت ک هیچ برتری ای نداره(ک اینجا جای بحثش نیست!)چ برسه ب این صحبتهای.......
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  10. 2 کاربر از پست مفید علی تشکر کرده اند .


  11. تعداد 3 کاربر با مطلب جناب علی مخالفت کرده اند :


  12. #6
    عضو جديد
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-تیر-۲۴
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    5
    امتیاز : 533
    سطح : 10
    Points: 533, Level: 10
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 17
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکر کردن : 4
    تشکر شده 8 در 5 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    یک مشکل اساسی داشت این متن!
    ینی خیلی خیلی اساسی!!
    این ک در این متن دختر چادری = با ایده آل مطلق و دختر غیر چادری= بد مطلق!
    در حالی ک نه در عمل و نه عقلن این طور نیست! و ب هیچ وجه هم نیست!
    حتا چادر به جرات میشه گفت ک هیچ برتری ای نداره(ک اینجا جای بحثش نیست!)چ برسه ب این صحبتهای.......

    علی آقا معلوم می شه اصلا متن رو نخوندی چون من چند بار تاکید کردم که این بحث مطلق و کلی نیست
    این حرف شما که خیلی مطلق تره که می گی چادر هیچ برتری نداره
    انصاف داشته باش

  13. 2 کاربر از پست مفید ostad تشکر کرده اند .


  14. #7
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1993
    نوشته ها
    831
    امتیاز : 4,532
    سطح : 42
    Points: 4,532, Level: 42
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 18
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialTagger Second Class10000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 2,877
    تشکر شده 2,668 در 699 پست
    حالت من : Khejalati
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 30 در 25 پست

    پیش فرض




    هستن دخترایی که نگران پاک شدن آرایششون نیستن چون آرایش ندارن

    و صورتشون بی آرایش زیباست

    با روسرشون گنبد امام زاده درست نمیکنن

    دخترایی که وقتی یه پسر. پولدار میبینن دلشون نمی لرزه ...چون دلشون دله نه ژله

    هستن دخترایی که با دیدن ماشین پسرا کف نمیکنن ....چون اینا دخترن نه دلستر

    عشق براشون مقدسه ...اگه بهش دچار بشن همه کار برای عشقشون انجام میدن

    سلامتی همشون صلوات



    ای شهید ، ای که بر کرانه ازلی و ابدی وجود برنشسته ای دستی برآر ...
    و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز ازین منجلاب بیرون کش

    پی نوشت: این روزا به دعاتون خیلی نیاز دارم ....

    http://godfreeway.blogfa.com
    /


    ahmad.00008@yahoo.com

  15. 6 کاربر از پست مفید محمد تیزهوش تشکر کرده اند .


  16. #8
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1993
    نوشته ها
    831
    امتیاز : 4,532
    سطح : 42
    Points: 4,532, Level: 42
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 18
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialTagger Second Class10000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 2,877
    تشکر شده 2,668 در 699 پست
    حالت من : Khejalati
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 30 در 25 پست

    پیش فرض





    ﺷﻤﺎ ﺧﺎﻧﻢ ﺧﻮﺵ ﺗﯿﭙﯽﮐﻪ ﺗﻮ ﻣﺘﺮﻭ ﻣﻨﻮ ﭼﭗ ﭼﭗ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯿﮑﻨﯽ!ﺑﺒﯿﻦ ﻋﺰﯾﺰﻡ ...
    ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻦ ﻣﻦ ﮐﻪ ﭼﺎﺩﺭ ﺳﺮَﻣﻪ ﻋﻘﻠﻢ ﻧﻤﯿﺮﺳﻪ ﮐﻪ ﺁﺩﻡ ﺑﺎ ﻣﺎﻧﺘﻮ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺮ ﻭ ﺁﺯﺍﺩ ﺗﺮِ!
    ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻦ ﺯﯾﺮ ﭼﺎﺩﺭﻡ ﮐﻮﻟﺮ ﮔﺎﺯﯼ ﺭﻭﺷﻦ ِﻭ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﮔﺮﻣﺎ ﻋﯿﻦ ﺧﯿﺎﻟﻤﻢ ﻧﯿﺴﺖ !
    ﺧﯿﻠﯽ ﻫﻢ ﮔﺮﻣﻪ! ﺍﺻﻦ ﺩﺍﻏﻪ ! ﻻﮎ ِﻗﺮﻣﺰ ﻧﻤﯿﺰﻧﻢ ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻨﯽ ﺳﺮ ﺩﺭ ﻧﻤﯿﺎﺭﻡ ﻻﮎ ﭼﯽ ﭼﯿﻪ ﻫﺎ!
    ﺑﯿﺎ ﺧﻮﻧﻤﻮﻥ ﺑﺒﯿﻦ ﻫﺮ ﺭﻧﮕﯽ ﻻﮎ ﺑﺨﻮﺍﯼ ﺩﺍﺭﻡ ! ﺧﻮﺑﻢ، ﺑﻠﺪﻡ ﺑﺰﻧﻢ
    ﭼﺎﺩﺭ ﺳﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﺳﺨﺘﻪ، ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻨﯽ ﭼﺎﺩﺭ ﺳﺮ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﭼﻮﻥ
    ﻣﺎﻧﺘﻮﯾﯽ ﮐﻪ ﺯﯾﺮ ﭼﺎﺩﺭ ﺗَﻨَﻤﻪ ﺯﺷﺘﻪ، ﻧﭻ! ﮐﻠﯽ ﻫﻢ ﭘﻮﻝ ﻣﺎﻧﺘﻮﻣﻮ ﺩﺍﺩﻡ! ﺍﻣﺎ ﺗﻮ ﻧﻤﯿﺑﯿﻨﯿﺶ
    ﺣﺎﻻ ﻣﺎﻧﺘﻮ ﻫﯿﭽﯽ..ﻣﯿﺪﻭﻧﯽ ﭼﺎﺩﺭ ﻣﺸﮑﯽ ﭼﻘﺪﺭ ﮔﺮﻭﻥ ﺷﺪﻩ؟؟ !!
    ﺑﺨﻮﺍﯼ ﺣﺴﺎﺏ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﻨﯽ ﺳﺮ ﻧﮑﺮﺩﻧﺶ ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪ ﺗﺮﻩ
    ﺍﮔﻪ ﺷﻤﺎ ﺷﺎﻝ ﻣﯿﺨﺮﯼ ۵ ﺗﻮﻣﻦ٬ﻣﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﺎﻝ ﺑﺨﺮﻡn ﺗﻮﻣﻦ ﮐﻪ ﺯﯾﺮ ﭼﺎﺩﺭ ﻭ
    ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺗﺎﺑﺴﺘﻮﻥ ﭼﺮﻭﮎ ﻧﺸﻪ!
    ﮐﻪ ﺑﺎﻓﺘﺶ ﺟﻮﺭﯼ ﺑﺎﺷﻪ ﮐﻪ ﻟﺒﻪ ﺍﺵ ﺩﺭﺳﺖ ﻭﺍﯾﺴﻪ
    ﺑﺒﯿﻦ ﻣﻨﻢ ﺧﯿﻠﯽ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﺭﻭﺳﺮﯼ ﻭ ﮐﯿﻒ ﻭ ﮐﻔﺶ ﻗﺮﻣﺰﻡُ ﺑﺎ ﻣﺎﻧﺘﻮ ﻭ
    ﺷﻠﻮﺍﺭ ﺳﻔﯿﺪ ﺳﺖ ﮐﻨﻢ ﻭ ﺑﺎ ﻏﺭﻭﺭِ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻮ ﺧﯿﺎﺑﻮﻥ ﻗﺪﻡ ﺑﺮﺩﺍﺭﻡ
    ﻭ ...
    ﺍﻣﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﭼﯿﺰﺍ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯿﺸﻪ ﻣﻦ ﺭﻭﯼ ﺩﻟﻢ ﭘﺎ ﺑﺬﺍﺭﻡ ﻭ ﯾﻪ " ﺧﺎﻧﻢ ﭼﺎﺩﺭﯼ" ﺑﺎﺷﻢ ...
    ﺧﯿﻠﯽ ﭼﯿﺰﺍ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯿﺸﻪ ﻋﺎﺷﻖ ﭼﺎﺩﺭﻡ ﺑﺎﺷﻢ
    ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻫﻤﻪ ﺳﺨﺘﯿﻬﺎﺵ ﺣﺲ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﻤﯿﺸﻪ ﻧﻮﺷﺘﺸﻮﻥ
    ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺴﺸﻮﻥ ﮐﺮﺩ
    ﻓﻘﻂ ﺣﺲ ...



    ای شهید ، ای که بر کرانه ازلی و ابدی وجود برنشسته ای دستی برآر ...
    و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز ازین منجلاب بیرون کش

    پی نوشت: این روزا به دعاتون خیلی نیاز دارم ....

    http://godfreeway.blogfa.com
    /


    ahmad.00008@yahoo.com

  17. 7 کاربر از پست مفید محمد تیزهوش تشکر کرده اند .


  18. #9
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1993
    نوشته ها
    831
    امتیاز : 4,532
    سطح : 42
    Points: 4,532, Level: 42
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 18
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialTagger Second Class10000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 2,877
    تشکر شده 2,668 در 699 پست
    حالت من : Khejalati
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 30 در 25 پست

    پیش فرض




    تـو امروز با چادرت شُدی مبـارز خط ِ مُقـدم !

    چقـدر شهرمـان با پوشش ِ تو سَر به زیر می شود ..



    ای شهید ، ای که بر کرانه ازلی و ابدی وجود برنشسته ای دستی برآر ...
    و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز ازین منجلاب بیرون کش

    پی نوشت: این روزا به دعاتون خیلی نیاز دارم ....

    http://godfreeway.blogfa.com
    /


    ahmad.00008@yahoo.com

  19. 8 کاربر از پست مفید محمد تیزهوش تشکر کرده اند .


  20. #10
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-اردیبهشت-۲۶
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    376
    امتیاز : 7,351
    سطح : 57
    Points: 7,351, Level: 57
    Level completed: 1%, Points required for next Level: 199
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social5000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 2,061
    تشکر شده 1,084 در 291 پست
    مخالفت
    7
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض

    سلام
    و من الله توفیق....
    والسلام
    اللهم عجل لولیک الفرج...
    .
    .
    .
    ما تا آخر ایستاده ایم.
    instagram:mohamadreza.takro

  21. 3 کاربر از پست مفید محمدرضا.تکرو تشکر کرده اند .


  22. #11
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-خرداد-۰۲
    محل سکونت
    خونه
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1995
    نوشته ها
    1,060
    امتیاز : 3,619
    سطح : 37
    Points: 3,619, Level: 37
    Level completed: 80%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 38.0%
    افتخارات:
    OverdriveTagger Second ClassSocial5000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 1,411
    تشکر شده 1,649 در 706 پست
    مخالفت
    75
    مخالفت شده 133 در 83 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ostad نمایش پست اصلی
    متاسفانه فایل صوتی ندارد
    بر روی قبرم بنویسید:

    اینجا مدفن کسی است که میخواست اسرائیل را نابود کند...


  23. کاربر روبرو از پست مفید رامین پارسایی تشکر کرده است .


  24. #12
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,227 در 1,770 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ostad نمایش پست اصلی
    علی آقا معلوم می شه اصلا متن رو نخوندی چون من چند بار تاکید کردم که این بحث مطلق و کلی نیست
    این حرف شما که خیلی مطلق تره که می گی چادر هیچ برتری نداره
    انصاف داشته باش
    سلام اخوی
    جملاتی ک توش بود اینجوری هس مثلن:
    يک دختر چادرى واقعى ذاتا شوهر دوست است. در حالى که بسيارى از دخترهاى غير چادرى در درون خود نوعى احساس رقابت جنس مرد و زن را دارند.
    خب اساسن غلطن!

    چادر هم مخصوصن تو این زمونه یک نوع پوششه و بس! ک شرافتی هم نسبت ب خیلی پوششا نداره.
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  25. تعداد 2 کاربر با مطلب جناب علی مخالفت کرده اند :


  26. #13
    عضو جديد
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۳-تیر-۲۴
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    5
    امتیاز : 533
    سطح : 10
    Points: 533, Level: 10
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 17
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکر کردن : 4
    تشکر شده 8 در 5 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    سلام اخوی
    جملاتی ک توش بود اینجوری هس مثلن:
    يک دختر چادرى واقعى ذاتا شوهر دوست است. در حالى که بسيارى از دخترهاى غير چادرى در درون خود نوعى احساس رقابت جنس مرد و زن را دارند.
    خب اساسن غلطن!

    چادر هم مخصوصن تو این زمونه یک نوع پوششه و بس! ک شرافتی هم نسبت ب خیلی پوششا نداره.

    مشکل همین جاست که اخوی درک نکردی که کل حرف من اینه که چادر فقط یه پوشش نیست و اون چیزی که من روش تاکید کردم خصوصیات ذاتی خوبی اه که باعث شده یه دختر چادر رو انتخاب کنه و با همه حرفهای بدی که مثل شما راجع به چادر و چادری می زنن سر اعتقادش بمونه. این خصوصیات خوب منظور من بوده و هست وگرنه من از لحاظ مذهبی تاکیدی به چادر ندارم و اصولا خودم هم آدم مذهبی ای نیستم چشاتون رو باز کنید من و شما هر دو مردیم و هم رو باید درک کنیم تا ببینید تفاوت این دختر و اون دختر رو تو رفتار و اخلاق!

  27. کاربر روبرو از پست مفید ostad تشکر کرده است .


  28. #14
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,227 در 1,770 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ostad نمایش پست اصلی
    مشکل همین جاست که اخوی درک نکردی که کل حرف من اینه که چادر فقط یه پوشش نیست و اون چیزی که من روش تاکید کردم خصوصیات ذاتی خوبی اه که باعث شده یه دختر چادر رو انتخاب کنه و با همه حرفهای بدی که مثل شما راجع به چادر و چادری می زنن سر اعتقادش بمونه. این خصوصیات خوب منظور من بوده و هست وگرنه من از لحاظ مذهبی تاکیدی به چادر ندارم و اصولا خودم هم آدم مذهبی ای نیستم چشاتون رو باز کنید من و شما هر دو مردیم و هم رو باید درک کنیم تا ببینید تفاوت این دختر و اون دختر رو تو رفتار و اخلاق!
    خب ب جای خوبی رسیدیم.
    چیزی ک ب عقیده ی من اشتباه هست.
    چادر یک تفکر و یک روش و چنین توصیفاتی ک میکنند نیست.
    در واقع چیزی نیست غیر از یکی از انواع پوششی ک برتری خاصی نسبت ب خیلی پوششهای دیگه نداره.
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  29. #15
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-مهر-۱۴
    محل سکونت
    فعلا ایران...
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,047
    امتیاز : 10,036
    سطح : 66
    Points: 10,036, Level: 66
    Level completed: 97%, Points required for next Level: 14
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social10000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,800
    تشکر شده 3,467 در 1,288 پست
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 70 در 39 پست

    پیش فرض

    این متن از کجا اومده؟
    اینقدر ریزه که حوصله م نمیشه بخونمش..............خسته کننده میزنه............ولی بحث جالبیه.........

  30. کاربر روبرو از پست مفید سرمه تشکر کرده است .


  31. #16
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-بهمن-۰۱
    محل سکونت
    زیر بیرق آقا(جیره خورکه خوبه....ریزه خور اربابیم.....)
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,135
    امتیاز : 10,089
    سطح : 67
    Points: 10,089, Level: 67
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 361
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social10000 Experience PointsCreated Blog entryVeteranTagger Second Class
    تشکر کردن : 4,299
    تشکر شده 3,954 در 1,477 پست
    حالت من : Khejalati
    نوشته های وبلاگ
    2
    مخالفت
    73
    مخالفت شده 30 در 25 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    سلام اخوی
    جملاتی ک توش بود اینجوری هس مثلن:
    يک دختر چادرى واقعى ذاتا شوهر دوست است. در حالى که بسيارى از دخترهاى غير چادرى در درون خود نوعى احساس رقابت جنس مرد و زن را دارند.
    خب اساسن غلطن!

    چادر هم مخصوصن تو این زمونه یک نوع پوششه و بس! ک شرافتی هم نسبت ب خیلی پوششا نداره.
    اینجا منظور از واقعی چیه به نظرتون؟؟؟
    منظور دقیقا به اینه که دختری که چادر رو نه به عنوان یه پوشش و بس انتخاب کرده!بلکه به عنوان یه تفکر...به عنوان یک فهم...به عنوان یک پرچم انتخاب کرده!
    خسته ام.....
    از اینکه عمری خار بودم.....
    نه؛یار......

    الیس الله بکاف العبدهُ؟؟؟
    این صدا در گوشم میپیچد...انگار کسی از همین نزدیکی...در همین شب ها میگوید:
    ...فزت برب الکعبه...


  32. کاربر روبرو از پست مفید کشته بهشت خاکیشم تشکر کرده است .


  33. #17
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-بهمن-۰۱
    محل سکونت
    زیر بیرق آقا(جیره خورکه خوبه....ریزه خور اربابیم.....)
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,135
    امتیاز : 10,089
    سطح : 67
    Points: 10,089, Level: 67
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 361
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social10000 Experience PointsCreated Blog entryVeteranTagger Second Class
    تشکر کردن : 4,299
    تشکر شده 3,954 در 1,477 پست
    حالت من : Khejalati
    نوشته های وبلاگ
    2
    مخالفت
    73
    مخالفت شده 30 در 25 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    خب ب جای خوبی رسیدیم.
    چیزی ک ب عقیده ی من اشتباه هست.
    چادر یک تفکر و یک روش و چنین توصیفاتی ک میکنند نیست.
    در واقع چیزی نیست غیر از یکی از انواع پوششی ک برتری خاصی نسبت ب خیلی پوششهای دیگه نداره.
    ایشالا وقتی چادری شدی به درک تفکرش هم میرسی!(مزاح مینموئم! )
    و اما مبحث عقلانی ش....
    نگاه کن علی آقا به فرض شما یه جوون رو میبینی با طرز پوششی هنجار شکنانه....مخالف عرف،عقل و معمول جامعه!آیا میشه گفت این یه جوون بسیار معمولیه؟
    معمولا تو بر خورد با این آدما همه میگن این چشه؟این فازش چیه؟با خودش چی فک کرده خودشو کرده مثه...؟
    دلیلش چیه؟
    چون همه ما میدونیم انسان با تفکر عمل میکنه!و اول با خودش حساب و کتاب میکنه بعد یه کاری رو انجام میده!و با فهم و درک موقعیت و....
    و دلیل دوم:
    اینکه ما دو طیف داریم!(اگه که ممیزمون رو چادر قرار بدیم)
    یه عده که چادر نمیپوشن(حالا با فرض در نظر نگرفتن امامزاده رفتن و حرم رفتن و....که اونجا اجباره!در جایی که اختیار دارن!)
    و یه عده دیگه که همیشه چادر میپوشن....
    چجوریه که این میشه یک چیز ثابت؟
    اگه مثل هر لباس دیگه ای بود و آدم واسه تنوع و یک پوشش ساده میپوشیدش چرا حالتش متغیر نیست و ثابته؟
    چرا مثل لباس های مختلفی که ممکنه هر روز یکیش رو بپوشیم و بریم بیرون نیس؟(مثلا یه روز تیپ با چادر بزنن خواهرا و یه روز بی چادر!)
    چرا چادر جزو تیپ محسوب نمیشه؟و واسه تفنن نیست؟و پایه ای ثابته وبی تغییره تا زمانیکه باز هم تفکر و دیدمون نسبت بهش عوض شه؟
    و به طور خلاصه میگیم فلانی چادری....یا مثلا میگیم فلانی مانتوئیه....ولی نمیگیم فلانی لباس زردیه!پس نمیشه چادر رو یه لباس و پوشش عادی و عام در نظر گرفت!
    این پوشش مختص تفکر و منش خاصیه!اون منش (داشتن یا نداشتنش)افراد رو ملزم میکنه به علاقه داشتن(یا نداشتن) این نوع پوشش!
    و البته در باب استثنائات:
    (برخی این منش رو دارن ولی فقط علاقه مندن به این پوشش ولی خب بنا به تنبلی و یا سختیش و...چادری نیستن!و البته بلعکسش هم هست که افراد به دلیل شرایط محیطی یا خانواده و...چادر میپوشن!تو هر چیزی استثنائاتی هم هست و این غیر قابل چشم پوشیه!)

    و حالا اینکه این تفکر چیه و چجوریه و چه شکلی و....
    یا اینکه آیا خوردنی ست یا پوشیدنی و یا مسکنتی!بحثی دیگر میطلبد که ان شاالله اگر عمری بود و در دوستان علاقه ای و علمی و تفکری هم در ما یافت شد؛در آینده عارض خواهم شد...
    (البته اساتید هستند در جمع که خواهش میکنم هم ایرادات بنده رو تصحیح کنند هم ادامه بحث رو ان شاالله)
    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    ویرایش توسط کشته بهشت خاکیشم : چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳ در ساعت ۱۳:۳۰
    خسته ام.....
    از اینکه عمری خار بودم.....
    نه؛یار......

    الیس الله بکاف العبدهُ؟؟؟
    این صدا در گوشم میپیچد...انگار کسی از همین نزدیکی...در همین شب ها میگوید:
    ...فزت برب الکعبه...


  34. کاربر روبرو از پست مفید کشته بهشت خاکیشم تشکر کرده است .


  35. #18
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,227 در 1,770 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط کشته بهشت خاکیشم نمایش پست اصلی
    ایشالا وقتی چادری شدی به درک تفکرش هم میرسی!(مزاح مینموئم! )
    و اما مبحث عقلانی ش....
    نگاه کن علی آقا به فرض شما یه جوون رو میبینی با طرز پوششی هنجار شکنانه....مخالف عرف،عقل و معمول جامعه!آیا میشه گفت این یه جوون بسیار معمولیه؟
    معمولا تو بر خورد با این آدما همه میگن این چشه؟این فازش چیه؟با خودش چی فک کرده خودشو کرده مثه...؟
    دلیلش چیه؟
    چون همه ما میدونیم انسان با تفکر عمل میکنه!و اول با خودش حساب و کتاب میکنه بعد یه کاری رو انجام میده!و با فهم و درک موقعیت و....
    و دلیل دوم:
    اینکه ما دو طیف داریم!(اگه که ممیزمون رو چادر قرار بدیم)
    یه عده که چادر نمیپوشن(حالا با فرض در نظر نگرفتن امامزاده رفتن و حرم رفتن و....که اونجا اجباره!در جایی که اختیار دارن!)
    و یه عده دیگه که همیشه چادر میپوشن....
    چجوریه که این میشه یک چیز ثابت؟
    اگه مثل هر لباس دیگه ای بود و آدم واسه تنوع و یک پوشش ساده میپوشیدش چرا حالتش متغیر نیست و ثابته؟
    چرا مثل لباس های مختلفی که ممکنه هر روز یکیش رو بپوشیم و بریم بیرون نیس؟(مثلا یه روز تیپ با چادر بزنن خواهرا و یه روز بی چادر!)
    چرا چادر جزو تیپ محسوب نمیشه؟و واسه تفنن نیست؟و پایه ای ثابته وبی تغییره تا زمانیکه باز هم تفکر و دیدمون نسبت بهش عوض شه؟
    و به طور خلاصه میگیم فلانی چادری....یا مثلا میگیم فلانی مانتوئیه....ولی نمیگیم فلانی لباس زردیه!پس نمیشه چادر رو یه لباس و پوشش عادی و عام در نظر گرفت!
    این پوشش مختص تفکر و منش خاصیه!اون منش (داشتن یا نداشتنش)افراد رو ملزم میکنه به علاقه داشتن(یا نداشتن) این نوع پوشش!
    و البته در باب استثنائات:
    (برخی این منش رو دارن ولی فقط علاقه مندن به این پوشش ولی خب بنا به تنبلی و یا سختیش و...چادری نیستن!و البته بلعکسش هم هست که افراد به دلیل شرایط محیطی یا خانواده و...چادر میپوشن!تو هر چیزی استثنائاتی هم هست و این غیر قابل چشم پوشیه!)

    و حالا اینکه این تفکر چیه و چجوریه و چه شکلی و....
    یا اینکه آیا خوردنی ست یا پوشیدنی و یا مسکنتی!بحثی دیگر میطلبد که ان شاالله اگر عمری بود و در دوستان علاقه ای و علمی و تفکری هم در ما یافت شد؛در آینده عارض خواهم شد...
    (البته اساتید هستند در جمع که خواهش میکنم هم ایرادات بنده رو تصحیح کنند هم ادامه بحث رو ان شاالله)
    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    سلام برادر.
    چند تا مساله ب صورت واضح در استدلالاتتون مشکل داشت.
    یکی اینکه چادری که همیشه چادر بپوشه بنده ندیدم! یا کم دیدم و ب هر حال هر جمعی ی مدل لباسو میطلبه.
    دوم ک مساله ی بسیار مهم تری هست اینکه چیزی دائمی شد ک دلیل بر وجود تفکر پشتش نیست! ینی این دو تا اساسن ازتباطی با هم ندارن!
    مثال میزنم!
    خیلیا همیشه لباس زیر میپوشن و دقیقن رکابی سفید هم میپوشن همیشه! این یعنی تفکری عمیق پشت اون رکابیه هس؟!:دی تا جایی ک میدونم نیس!
    خانمام مستثنا نیسن!
    و کلن بزرگ کردن چنین مساله ای(پوشش خاص) و مانور روش منطقی نیست. ینی مثلن شما فرض بکن رفتی ی کشور دیگه و زندگی میکنی و بچه دار میشی و بچتم اتفاقن دختره!
    من باشم میتونم بهش توضیح بدم ک اره پوشش خوبه و حجاب خوبه ب این دلایل. ولی چندین ساله دارم فک میکنم چ دلیلی داره بگم چادر!؟ نتیجه ای نداشته!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  36. کاربر روبرو از پست مفید علی تشکر کرده است .


  37. #19
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-بهمن-۰۱
    محل سکونت
    زیر بیرق آقا(جیره خورکه خوبه....ریزه خور اربابیم.....)
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,135
    امتیاز : 10,089
    سطح : 67
    Points: 10,089, Level: 67
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 361
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social10000 Experience PointsCreated Blog entryVeteranTagger Second Class
    تشکر کردن : 4,299
    تشکر شده 3,954 در 1,477 پست
    حالت من : Khejalati
    نوشته های وبلاگ
    2
    مخالفت
    73
    مخالفت شده 30 در 25 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    سلام برادر.
    چند تا مساله ب صورت واضح در استدلالاتتون مشکل داشت.
    یکی اینکه چادری که همیشه چادر بپوشه بنده ندیدم! یا کم دیدم و ب هر حال هر جمعی ی مدل لباسو میطلبه.
    دوم ک مساله ی بسیار مهم تری هست اینکه چیزی دائمی شد ک دلیل بر وجود تفکر پشتش نیست! ینی این دو تا اساسن ازتباطی با هم ندارن!
    مثال میزنم!
    خیلیا همیشه لباس زیر میپوشن و دقیقن رکابی سفید هم میپوشن همیشه! این یعنی تفکری عمیق پشت اون رکابیه هس؟!:دی تا جایی ک میدونم نیس!
    خانمام مستثنا نیسن!
    و کلن بزرگ کردن چنین مساله ای(پوشش خاص) و مانور روش منطقی نیست. ینی مثلن شما فرض بکن رفتی ی کشور دیگه و زندگی میکنی و بچه دار میشی و بچتم اتفاقن دختره!
    من باشم میتونم بهش توضیح بدم ک اره پوشش خوبه و حجاب خوبه ب این دلایل. ولی چندین ساله دارم فک میکنم چ دلیلی داره بگم چادر!؟ نتیجه ای نداشته!
    بعله...اونم تفکر پشتشه!به هزار و یک دلیل اون فرد لباس زیرش رو آستین دار انتخاب نمیکنه!یا به فرض از این فیلی ها هست یقه ش بالاسستا...از اونا هم انتخاب نمیکنه!چون گرمش میشه!و اونی هم که آستین دار رو انتخاب میکنه باز تفکر داره!که عرقش (با عرض پوزش و گلابیت بر روی مبارکتون عرق زیر بغلش)رو لباسش نشینه!
    ویا اونی که یقه فیلی میپوشه دلیلش اینه که نمیخواد اون قسمت بالای پیرهنش که دکمش بازه معلوم باشه!
    همه چیزا و انتخابای انسان با تفکره!(انسان اندیشمند البته!)
    وبعد اینکه نمیتونید دخترتون رو مجاب کنید که چادر بهتره دقیقا بر میگرده به اصل همون تفکری که پشتشه!به فرض!من یه مثال میزنم....تو جامعه ی ما یه زمانی اینطور شد که هر کسی که میخواست بگه روشن فکره و علم بالایی هم داره ریش پرفسوری میذاشت!و اونایی که میخواستن بگن روشن فکریم و آزادی طلب عینک میزدن....و اونایی که میخواستن بگن ما بچه حزب اللهی هستیم ریش کامل میزاشتن...(و قالبا بلند!)
    شاید هیچکدوم از این نوع ریشا مزیت خیلی خاصی نداشت...ولی هر قشر و هر کدوم از این افراد این رو کرده بودن پرچمشون!که بگن ما جزو کدوم یک از افراد و قماش هستیم!
    چادر هم همین حالت رو داره!بیانگر طرز تفکره اون کسی که چادر سرش میکنه!(این یه طرف!)
    طرف دیگه ش هم اینکه خب از لحاظ پوشش هم تمامی برجستگی ها و....(و کمترین احتمالات رو هم)میپوشونه!و اون افرادی که حیای بالاتری دارند هم(به جز دیگر علاقه مندان به این پوشش)بهترین پوشش رو چادر میدونند!
    و البته در آخر(مجازی) هم اینکه یکنواخت بودن و ثابت بودن چیزی دلیل بر داشتن تفکر پشتش نمیشه!
    شما هر روز ساعت 7 از خواب پا میشی!(به فرض)بنده ساعت 12!رفتگر محلمون بعد از نماز صبحش سر کاره!و این یک چیز ثابته تو کل زندگی ما!آیا این بی دلیله؟
    جواب خیره!شما نحوه کارت جوریه که باید 7 صبح پا شی...اون رفتگر هم باید ساعت 4 صبح پا شه...و من که بیکارم!نیازی نیست که تو اون ساعات بیدار شم!(اینم فرضه ها!!!فرض فقط مال شما نیس! )
    هممون داریم با تفکر کار انجام میدیم!با اینکه شاید تو نگاه اول به نظر نیاد!این رو توی همه چیز میشه تعمیم داد!
    یا مثالی دیگر:
    شما یک معلمید...ویک دانش آموزتون همیشه نمره هاش ناپلئونی....و دانش آموزی دیگر دارید که نمره هاش معمولا 17،18 میشه!شما میدونید این دو دانش آموز هر کدامشان بنا به دلایلی درس میخونن...و نمیخونن!اونی که همیشه نمره های خوبی میگیره اتفاقی و بی دلیل نیست!و اونی که همیشه بد میگیره باز هم اتفاقی و بی دلیل نیست!اونی که نمره های خوبی میگیره لابد هدف و تفکری پشت تلاشش هست!اما اونی که نمرات خوب نمیگیره به اون هدف و تفکر قائل نیست که خودش رو به مشقت درس خوندن نمیندازه!حالا اگه تو همین کلاس یه روز یهویی اون پسر درس خون نمره ش افت کنه (واسه یکبار)شما میگید این درسش بده و هدف و تفکر نداره؟نه!بلکه شما رجوع میکنید به اون ثباتی که داره!و از ثباتش نتیجه میگیرید که اون چه جور آدمیه!
    پس میشه از ثبات و پافشاری بر مسئله ای پی برد که فردی با تفکر داره این عمل رو انجام میده!
    و در آخر(واقعی!!) اینکه شما تا حالا کسی رو ندیدی که همه جا چادر بپوشه!
    ما هر کدوممون تو خانواده،فرهنگ و اجتماعات مختلفی بزرگ و تربیت شدیم که همون ها باعث شکل گیری اعتقادات ما شدن!شاید شما در جائی که با اینگونه افراد برخورد نداشتید....
    ولی بنده تو همین شیراز تو خونواده هایی که میشناسم بی شمار از این افراد هستن که با تفکر و ثبات همیشه چادرشون رو نه به عنوان یه لباس که به عنوان یه پرچم که میگه من جزئی از حکومت الله و اموال خدا هستم به سر میکنند!
    و اقتضای مکانی و زمانی برایشان درباره چادرشان معنا ندارد!(نه اینکه این آدم تو خونش هم جلو محارمش چادر بپوشه ها!نه! تو اجتماع رو عارض هستم!)واین رو نه به عنوان یک پوشش بلکه به عنوان حریم و حرمتی که تفکرشون رو بیان میکنه!و معامله ای که نه با زمان و زمانه و مکان و شرایط که با خدا میکنند میبینند!نمونه اش هم یک جایی تو شیراز داریم کانون رهپویان!خیلی از خواهرانی که اونجا هستند...تو بسیج دانشجوئی تمامی دانشگاهها هستند این مدل افراد!(اکثرا!)و و و....خیلی جاهایی که محل رفت و آمد بیشتر بچه حزب اللهی هاست به قول ملت!

    و البته در آخرتر(این دیگه خیلی واقعیه!) هم عرض میکنم که این سخنان فایل صوتیشون هم موجود نیست!

    و السلام علیکم ورحمه الله و برکاته
    ویرایش توسط کشته بهشت خاکیشم : پنجشنبه ۰۲ مرداد ۹۳ در ساعت ۰۶:۴۲
    خسته ام.....
    از اینکه عمری خار بودم.....
    نه؛یار......

    الیس الله بکاف العبدهُ؟؟؟
    این صدا در گوشم میپیچد...انگار کسی از همین نزدیکی...در همین شب ها میگوید:
    ...فزت برب الکعبه...


  38. کاربر روبرو از پست مفید کشته بهشت خاکیشم تشکر کرده است .


  39. #20
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-مهر-۱۴
    محل سکونت
    فعلا ایران...
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,047
    امتیاز : 10,036
    سطح : 66
    Points: 10,036, Level: 66
    Level completed: 97%, Points required for next Level: 14
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social10000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,800
    تشکر شده 3,467 در 1,288 پست
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 70 در 39 پست

    پیش فرض

    جالب ترین نکته ی این مبحث اینه که خانوما نظر نمیدن..........همه هم محجبه و چادری و ... .
    واقایون چه نظرات جالبی دارن...........ادامه بدین.
    بخاطر همه ی داده و نداده هات خدایا شکرت....خدایا شکرت.....خدایا شکرت.

  40. کاربر روبرو از پست مفید سرمه تشکر کرده است .


  41. #21
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    5,515
    امتیاز : 46,718
    سطح : 100
    Points: 46,718, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 47.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second Class50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 5,807
    تشکر شده 17,821 در 4,429 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 34 در 27 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    سلام اخوی
    جملاتی ک توش بود اینجوری هس مثلن:
    يک دختر چادرى واقعى ذاتا شوهر دوست است. در حالى که بسيارى از دخترهاى غير چادرى در درون خود نوعى احساس رقابت جنس مرد و زن را دارند.
    خب اساسن غلطن!

    چادر هم مخصوصن تو این زمونه یک نوع پوششه و بس! ک شرافتی هم نسبت ب خیلی پوششا نداره.
    سلام

    کاربر گرام دقت بیشتر در صحبت های خود داشته باش.

    چادر یک پوشش است (اونم کامل) احیانا چند نفری استفاده نا بجا می کنن دلیل بر رد چادر نیست یا حتی بخوایم بگیم شرافتی نداره.

    چیزی که شرافت نداره بی حیای و بی عفتی و بی غیرتی است.

    (اگر هم چیزی رو قبول نداری اون مطلب برای خود شما اعتبار داره و نمیشود براساس اون نتیجه گیری کرد.)

    ادمین محترم طبق مقررات اقدام شود.

  42. 5 کاربر از پست مفید mamad13 تشکر کرده اند .


  43. #22
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-بهمن-۰۱
    محل سکونت
    زیر بیرق آقا(جیره خورکه خوبه....ریزه خور اربابیم.....)
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,135
    امتیاز : 10,089
    سطح : 67
    Points: 10,089, Level: 67
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 361
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social10000 Experience PointsCreated Blog entryVeteranTagger Second Class
    تشکر کردن : 4,299
    تشکر شده 3,954 در 1,477 پست
    حالت من : Khejalati
    نوشته های وبلاگ
    2
    مخالفت
    73
    مخالفت شده 30 در 25 پست

    پیش فرض

    آقا به صورت دموتراتیک برخورد کنید!!!!
    من به شخصه اگه پستام حذف شه...حذف شده دیگه!
    ادامین محترم خواستین حذف کنید یه کپی ش رو واسه خودم بفرستین...(من تو عمرم انقدر پشت هم تایپ نکردم!)
    خسته ام.....
    از اینکه عمری خار بودم.....
    نه؛یار......

    الیس الله بکاف العبدهُ؟؟؟
    این صدا در گوشم میپیچد...انگار کسی از همین نزدیکی...در همین شب ها میگوید:
    ...فزت برب الکعبه...


  44. #23
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۳
    محل سکونت
    بغل امامزاده!
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    1,066
    امتیاز : 10,686
    سطح : 68
    Points: 10,686, Level: 68
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 164
    Overall activity: 6.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Blog entry10000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 1,785
    تشکر شده 1,270 در 568 پست
    حالت من : Khejalati
    نوشته های وبلاگ
    6
    مخالفت
    2
    مخالفت شده 5 در 5 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    سلام اخوی
    جملاتی ک توش بود اینجوری هس مثلن:
    يک دختر چادرى واقعى ذاتا شوهر دوست است. در حالى که بسيارى از دخترهاى غير چادرى در درون خود نوعى احساس رقابت جنس مرد و زن را دارند.
    خب اساسن غلطن!

    چادر هم مخصوصن تو این زمونه یک نوع پوششه و بس! ک شرافتی هم نسبت ب خیلی پوششا نداره.
    سلام
    این چادری که من و امثال من دارن ازش استفاده میکنن براشون مقدسه
    حکم یه چیزی بالاتر از پوشش رو داره
    درسته.. افرادی هم هستن که با استفاده درست نکردن از چادر شان چادر رو میارن پایین
    با رفتارشون جوری نشون میدن که انگار همه چادری ها اینجوری هستن
    به نظر من این جور افراد( که خیلی هم کم نیستن) یا اگه چادر رو قبول دارن باید درست ازش استفاده کنن
    یا اگه میخوان به این صورت ازش استفاده کنن کلا اونو برش دارن
    که نه شان چادر کم بشه و نه شان کسایی که چادری هستن
    واقعا دارن با این کاراشون آبروی چادر رو میبرن....

  45. کاربر روبرو از پست مفید ماهورا تشکر کرده است .


  46. #24
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-شهریور-۲۷
    محل سکونت
    دنياي غفلت!مزرعه آخرت!
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,331
    امتیاز : 50,432
    سطح : 100
    Points: 50,432, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 36.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album picturesVeteran50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,946
    تشکر شده 10,894 در 2,237 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    یک مشکل اساسی داشت این متن!
    ینی خیلی خیلی اساسی!!
    این ک در این متن دختر چادری = با ایده آل مطلق و دختر غیر چادری= بد مطلق!
    در حالی ک نه در عمل و نه عقلن این طور نیست! و ب هیچ وجه هم نیست!
    حتا چادر به جرات میشه گفت ک هیچ برتری ای نداره(ک اینجا جای بحثش نیست!)چ برسه ب این صحبتهای.......
    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    سلام اخوی
    جملاتی ک توش بود اینجوری هس مثلن:
    يک دختر چادرى واقعى ذاتا شوهر دوست است. در حالى که بسيارى از دخترهاى غير چادرى در درون خود نوعى احساس رقابت جنس مرد و زن را دارند.
    خب اساسن غلطن!

    چادر هم مخصوصن تو این زمونه یک نوع پوششه و بس! ک شرافتی هم نسبت ب خیلی پوششا نداره.
    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    خب ب جای خوبی رسیدیم.
    چیزی ک ب عقیده ی من اشتباه هست.
    چادر یک تفکر و یک روش و چنین توصیفاتی ک میکنند نیست.
    در واقع چیزی نیست غیر از یکی از انواع پوششی ک برتری خاصی نسبت ب خیلی پوششهای دیگه نداره.
    به نام يگانه پناه

    جناب علي
    خود پوشش چادر برا اين برامون مقدسه چون پوشش مادرمون حضرت زهرا(س) هست، اين ربطي به زمان و مكان نداره!
    برا اين برتر و كاملتره چون مال برترين و كامل ترين بانو هست! عاشق بايد تا ميتونه خودشو شبيه معشوقش كنه ديگه!
    دختري كه به اين عشق رسيده باشه چادر و تنها يك پوشش نميبينه، راه ميبينه، عشق ميبينه!
    گرچه بالاخره بعضي جاهاي اين متن جناب استاد هم مشكل داره!
    ویرایش توسط يگاااانه! : پنجشنبه ۰۲ مرداد ۹۳ در ساعت ۱۴:۵۶
    قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّي اللهُ عليهِ وَآلِه:
    كسي كه در نوشته ای صلوات بر من را بنویسد، تا زماني كه نام من در آن نوشته باشد فرشتگان براي او استغفار مي كنند.
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ

    خوشا به حال کربلاییت....شش گوشه را طواف میکنی و عاشقی..
    کل یوم عاشورا یعنی هر روز تو و هر لحظه ات...
    و کل ارض کربلا یعنی دل تو ،یعنی هرجا تو باشی و دلت...دعایم کن...که محتاجم یا صاحب الزمان عج...

    الهي... هب لي كمال الانقطاع اليك و انرابصار قلوبنا بضياء نظرها اليك...
    اگر ميخواهيد که به
    کمال انقطاع الیک برسيد بايد از چیزایی که دوست دارید در راه خدا انفاق کنيد.


  47. 5 کاربر از پست مفید يگاااانه! تشکر کرده اند .


  48. #25
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,227 در 1,770 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط يگاااانه! نمایش پست اصلی
    به نام يگانه پناه

    جناب علي
    خود پوشش چادر برا اين برامون مقدسه چون پوشش مادرمون حضرت زهرا(س) هست، اين ربطي به زمان و مكان نداره!
    برا اين برتر و كاملتره چون مال برترين و كامل ترين بانو هست! عاشق بايد تا ميتونه خودشو شبيه معشوقش كنه ديگه!
    دختري كه به اين عشق رسيده باشه چادر و تنها يك پوشش نميبينه، راه ميبينه، عشق ميبينه!
    گرچه بالاخره بعضي جاهاي اين متن جناب استاد هم مشكل داره!
    سلام ب شما.
    در میان عرب در زمان پیامبر چادری ک الان شما میگی مرسوم نبوده.
    چادر به صورتی که در میان ایرانیان معمول است - چادر بلند که تا پایین پا می‏رسد - در میان جامعه عرب معمول نبوده، ولی چیزی شبیه «نیمه چادر» رایج بود که ظاهراً منظور از «جلباب» هم که در آیات قرآن آمده.
    ناصر مکارم شیرازی/کتاب پرسمان.
    و اصلن من میگم گیریم ک وجود داشته!خب؟
    حالا مجدد سوال من از شما اینه ک چ تقدسی پیدا میکنه صرف اینکه حضرت زهرا "فرضن" چادر میپوشیده!؟
    خب پیغمبر هم لباس عربی میپوشیده و اتفاقن لباسش هم عین لباس عربهای فعلی بوده! چرا ب خانوادتون توصیه نمیکنید لباس عربی بپوشند ک اتفاقن توش خیلی راحت و خنک هم هست و نه مثل چادر گرم و ناراحت!؟
    و اصلن با پوشیده شدن عبای عربی توسط پیامبر این لباس مقدس میشه؟!
    خب.........باشه! ......... بازم فرض میکنیم شما درست میگین!
    گیریم ک لباس مقدسی شد!!!
    مگه البسه مقدس نشون دهنده تفکر خاصی هست؟! ینی این لباس مگه همراهش مغز میاره برای اون آدم؟!
    خب...قضاوت با خودتون!
    /////
    البته حرف من مخالفت یا موافقت با چادر نبود......صحبتم دقیقن این بود ک مردم چقد شما کوته بینین! سالهای مدیده مغز مردم رو درگیر حجاب کردن و هر روز هم یک برداشت جدید از یک حدیث پیدا میکنن ک اتفاقن میخاد بگه چادر خوبه و بقیه چیزن!! خب نتیجش چی شد؟! چ کردید؟!مردم دینشون بیشتر شد یا حجابشون بهتر؟!
    مشکل بی فکری و بی مغزی هست ک درست بشو هم نیست!
    ////
    متن جناب استاد مشکل نداشت! فان بود کلن!!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  49. #26
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,227 در 1,770 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط کشته بهشت خاکیشم نمایش پست اصلی
    بعله...اونم تفکر پشتشه!به هزار و یک دلیل اون فرد لباس زیرش رو آستین دار انتخاب نمیکنه!یا به فرض از این فیلی ها هست یقه ش بالاسستا...از اونا هم انتخاب نمیکنه!چون گرمش میشه!و اونی هم که آستین دار رو انتخاب میکنه باز تفکر داره!که عرقش (با عرض پوزش و گلابیت بر روی مبارکتون عرق زیر بغلش)رو لباسش نشینه!
    ویا اونی که یقه فیلی میپوشه دلیلش اینه که نمیخواد اون قسمت بالای پیرهنش که دکمش بازه معلوم باشه!
    همه چیزا و انتخابای انسان با تفکره!(انسان اندیشمند البته!)
    وبعد اینکه نمیتونید دخترتون رو مجاب کنید که چادر بهتره دقیقا بر میگرده به اصل همون تفکری که پشتشه!به فرض!من یه مثال میزنم....تو جامعه ی ما یه زمانی اینطور شد که هر کسی که میخواست بگه روشن فکره و علم بالایی هم داره ریش پرفسوری میذاشت!و اونایی که میخواستن بگن روشن فکریم و آزادی طلب عینک میزدن....و اونایی که میخواستن بگن ما بچه حزب اللهی هستیم ریش کامل میزاشتن...(و قالبا بلند!)
    شاید هیچکدوم از این نوع ریشا مزیت خیلی خاصی نداشت...ولی هر قشر و هر کدوم از این افراد این رو کرده بودن پرچمشون!که بگن ما جزو کدوم یک از افراد و قماش هستیم!
    چادر هم همین حالت رو داره!بیانگر طرز تفکره اون کسی که چادر سرش میکنه!(این یه طرف!)
    طرف دیگه ش هم اینکه خب از لحاظ پوشش هم تمامی برجستگی ها و....(و کمترین احتمالات رو هم)میپوشونه!و اون افرادی که حیای بالاتری دارند هم(به جز دیگر علاقه مندان به این پوشش)بهترین پوشش رو چادر میدونند!
    و البته در آخر(مجازی) هم اینکه یکنواخت بودن و ثابت بودن چیزی دلیل بر داشتن تفکر پشتش نمیشه!
    شما هر روز ساعت 7 از خواب پا میشی!(به فرض)بنده ساعت 12!رفتگر محلمون بعد از نماز صبحش سر کاره!و این یک چیز ثابته تو کل زندگی ما!آیا این بی دلیله؟
    جواب خیره!شما نحوه کارت جوریه که باید 7 صبح پا شی...اون رفتگر هم باید ساعت 4 صبح پا شه...و من که بیکارم!نیازی نیست که تو اون ساعات بیدار شم!(اینم فرضه ها!!!فرض فقط مال شما نیس! )
    هممون داریم با تفکر کار انجام میدیم!با اینکه شاید تو نگاه اول به نظر نیاد!این رو توی همه چیز میشه تعمیم داد!
    یا مثالی دیگر:
    شما یک معلمید...ویک دانش آموزتون همیشه نمره هاش ناپلئونی....و دانش آموزی دیگر دارید که نمره هاش معمولا 17،18 میشه!شما میدونید این دو دانش آموز هر کدامشان بنا به دلایلی درس میخونن...و نمیخونن!اونی که همیشه نمره های خوبی میگیره اتفاقی و بی دلیل نیست!و اونی که همیشه بد میگیره باز هم اتفاقی و بی دلیل نیست!اونی که نمره های خوبی میگیره لابد هدف و تفکری پشت تلاشش هست!اما اونی که نمرات خوب نمیگیره به اون هدف و تفکر قائل نیست که خودش رو به مشقت درس خوندن نمیندازه!حالا اگه تو همین کلاس یه روز یهویی اون پسر درس خون نمره ش افت کنه (واسه یکبار)شما میگید این درسش بده و هدف و تفکر نداره؟نه!بلکه شما رجوع میکنید به اون ثباتی که داره!و از ثباتش نتیجه میگیرید که اون چه جور آدمیه!
    پس میشه از ثبات و پافشاری بر مسئله ای پی برد که فردی با تفکر داره این عمل رو انجام میده!
    و در آخر(واقعی!!) اینکه شما تا حالا کسی رو ندیدی که همه جا چادر بپوشه!
    ما هر کدوممون تو خانواده،فرهنگ و اجتماعات مختلفی بزرگ و تربیت شدیم که همون ها باعث شکل گیری اعتقادات ما شدن!شاید شما در جائی که با اینگونه افراد برخورد نداشتید....
    ولی بنده تو همین شیراز تو خونواده هایی که میشناسم بی شمار از این افراد هستن که با تفکر و ثبات همیشه چادرشون رو نه به عنوان یه لباس که به عنوان یه پرچم که میگه من جزئی از حکومت الله و اموال خدا هستم به سر میکنند!
    و اقتضای مکانی و زمانی برایشان درباره چادرشان معنا ندارد!(نه اینکه این آدم تو خونش هم جلو محارمش چادر بپوشه ها!نه! تو اجتماع رو عارض هستم!)واین رو نه به عنوان یک پوشش بلکه به عنوان حریم و حرمتی که تفکرشون رو بیان میکنه!و معامله ای که نه با زمان و زمانه و مکان و شرایط که با خدا میکنند میبینند!نمونه اش هم یک جایی تو شیراز داریم کانون رهپویان!خیلی از خواهرانی که اونجا هستند...تو بسیج دانشجوئی تمامی دانشگاهها هستند این مدل افراد!(اکثرا!)و و و....خیلی جاهایی که محل رفت و آمد بیشتر بچه حزب اللهی هاست به قول ملت!

    و البته در آخرتر(این دیگه خیلی واقعیه!) هم عرض میکنم که این سخنان فایل صوتیشون هم موجود نیست!

    و السلام علیکم ورحمه الله و برکاته
    سلام مجدد!
    خب اینجوری بگم ک دقیقن مشخص شد چی میخام بگم!
    "سطح حکمت"!
    برای لباس همون عرق نکردن و این مسایل هست معمولن....
    و البته نکته ی مهم اینه ک "چیزهای بسیار مهم تر" هم برای بررسی و مورد مداقه قرار گرفتن هست........
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  50. #27
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,227 در 1,770 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ماهورا نمایش پست اصلی
    سلام
    این چادری که من و امثال من دارن ازش استفاده میکنن براشون مقدسه
    حکم یه چیزی بالاتر از پوشش رو داره
    درسته.. افرادی هم هستن که با استفاده درست نکردن از چادر شان چادر رو میارن پایین
    با رفتارشون جوری نشون میدن که انگار همه چادری ها اینجوری هستن
    به نظر من این جور افراد( که خیلی هم کم نیستن) یا اگه چادر رو قبول دارن باید درست ازش استفاده کنن
    یا اگه میخوان به این صورت ازش استفاده کنن کلا اونو برش دارن
    که نه شان چادر کم بشه و نه شان کسایی که چادری هستن
    واقعا دارن با این کاراشون آبروی چادر رو میبرن....
    شان شان شان!
    البته میدونم جرفتون چیز دیگه ای بود!
    منتها یکی از اساسی ترین آسیب هایی ک جامعه ی مذهبی و اینجا بخوانید چادری! درگیرشن اینن ک فک میکنن شانی سوای بقیه دارند!!
    شما بدونید ندارند!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  51. کاربر روبرو از پست مفید علی تشکر کرده است .


  52. #28
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    5,515
    امتیاز : 46,718
    سطح : 100
    Points: 46,718, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 47.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second Class50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 5,807
    تشکر شده 17,821 در 4,429 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 34 در 27 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    سلام ب شما.
    در میان عرب در زمان پیامبر چادری ک الان شما میگی مرسوم نبوده.
    چادر به صورتی که در میان ایرانیان معمول است - چادر بلند که تا پایین پا می‏رسد - در میان جامعه عرب معمول نبوده، ولی چیزی شبیه «نیمه چادر» رایج بود که ظاهراً منظور از «جلباب» هم که در آیات قرآن آمده.
    ناصر مکارم شیرازی/کتاب پرسمان.

    و اصلن من میگم گیریم ک وجود داشته!خب؟
    حالا مجدد سوال من از شما اینه ک چ تقدسی پیدا میکنه صرف اینکه حضرت زهرا "فرضن" چادر میپوشیده!؟
    خب پیغمبر هم لباس عربی میپوشیده و اتفاقن لباسش هم عین لباس عربهای فعلی بوده! چرا ب خانوادتون توصیه نمیکنید لباس عربی بپوشند ک اتفاقن توش خیلی راحت و خنک هم هست و نه مثل چادر گرم و ناراحت!؟
    و اصلن با پوشیده شدن عبای عربی توسط پیامبر این لباس مقدس میشه؟!
    خب.........باشه! ......... بازم فرض میکنیم شما درست میگین!
    گیریم ک لباس مقدسی شد!!!
    مگه البسه مقدس نشون دهنده تفکر خاصی هست؟! ینی این لباس مگه همراهش مغز میاره برای اون آدم؟!
    خب...قضاوت با خودتون!
    /////
    البته حرف من مخالفت یا موافقت با چادر نبود......صحبتم دقیقن این بود ک مردم چقد شما کوته بینین! سالهای مدیده مغز مردم رو درگیر حجاب کردن و هر روز هم یک برداشت جدید از یک حدیث پیدا میکنن ک اتفاقن میخاد بگه چادر خوبه و بقیه چیزن!! خب نتیجش چی شد؟! چ کردید؟!مردم دینشون بیشتر شد یا حجابشون بهتر؟!
    مشکل بی فکری و بی مغزی هست ک درست بشو هم نیست!
    ////
    متن جناب استاد مشکل نداشت! فان بود کلن!!
    سلام
    وقتی متنی چیزی میزنید کامل بزنید.

    آيا در جايي آمده كه رنگ چادر حضرت زهرا سلام الله عليها مشكي بوده است؟ آيا در جايي آمده كه حضرت زهرا سلام الله عليها صورت خود را با پارچه اي يا چادر مي پوشاندند؟


    پاسخی از آيت الله مکارم شيرازي:
    چادر به صورتي كه در ميان ايرانيان معمول است - چادر بلند كه تا پايين پا مي‏رسد - در ميان جامعه عرب معمول نبوده، ولي چيزي شبيه «نيمه چادر» رايج بود كه ظاهراً منظور از «جلباب» هم كه در آيات قرآن آمده، اشاره به همين است. چيزي نه مثل مقنعه و روسري كوتاه و نه مثل چادر ما خيلي بلند؛ اين چادر شايد تا كمر و كمي پايين‏تر مي‏رسيده است و آن بزرگواران از آن استفاده مي‏كردند. بعلاوه عرب‏ها دو نوع پوشش دیگر نیز داشتند که نام آن ها عبارت است از: «درع» كه پيراهن وسيع است و «ملحفه» كه همان چادر بوده است. از روايات استفاده مي‏شود اين بزرگواران هر سه پوشش فوق را داشتند. مقنعه را سر مي‏كردند و درع هم پيراهن وسيع بوده كه تا پشت پا مي‏رسيده و آستين‏هايش بلند و گشاد بوده و ملحفه آن چادري بوده كه به خودشان مي‏پيچند.
    در آداب نماز گزار هم آمده كه زن در موقع نماز اگر بخواهد حجاب كاملي داشته باشد، از مقنعه و درع و ملحفه استفاده كند.
    گفتني است از قرائن و شواهد بر می آيد که حجاب حضرت فاطمه زهرا «شبيه چادر کنونی» بوده است و ايشان يك مقنعه داشتند که با آن سر و گردن و گلو و سينه خود را می پوشاندند و علاوه بر اين يک پوشش سراسری هم داشتند.
    استفاده ایشان از مقنعه را می توان از این خبر تاریخی استفاده کرد که:
    فاطمه زهرا (س) پس از آن که توانست سند فدک را از دست ابوبکر بگیرد به سمت خانه بازگشت. در راه بازگشت به خانه با عمر برخورد کرد. عمر با دیدن سند فدک، آن را از ایشان باز خواست اما فاطمه زهرا (س) از دادن سند امتناع ورزید. ناگهان عمر به خشم آمده چنان با سیلی بر صورت فاطمه زهرا (س) کوبید که گوشواره از زیر مقنعه ایشان آشکار شد.[1]
    همچنین استفاده ایشان از چادر در این خبر به روشنی آمده است:
    آورده اند که چون آیه: « ان جهنم لموعدهم اجمعین. لها سبعه ابواب لکل باب منهم جز مقسوم ] نازل شد پیامبر سخت گریست و اصحاب با گریستن او به گریه افتادند و نمی دانستند که جبرئیل چه چیز بر او نازل کرده است و هیچ یک از اصحاب در چنین حالتی نمی توانست با پیامبر سخن بگوید. فقط ایشان چون فاطمه (س) را می دید شادمان می شد. این بود که یکی از اصحاب (سلمان فارسی) به در خانه فاطمه (س) رفت و او را دید که مشغول آسیاب کردن جو است و می گوید: «وما عند الله خیر و ابقی»[3] پس بر او سلام کرد و خبر گریستن پیامبر را به او رسانید. فاطمه (س) برخواست و با چادر کهنه ای که داشت خود را به پوشاند که دوازده جای آن با لیف خرما وصله شده بود. چون بیرون رفت سلمان فارسی به چادر نگاه کرد و گریست و گفت: وا مصیبتا دختران قیصر و کسری سندس و حریر برتن دارند و دختر محمد(ص) روپوشی کهنه دارد که دوازده جای آن وصله شده است... .[4]
    برای آگاهی بيشتر به کتاب «حجاب زن و حقوق» نوشته دکتر خليل محمدزاده و زهرا سليمانی, مراجعه کنيد.
    -----------------------------------------------------------

  53. کاربر روبرو از پست مفید mamad13 تشکر کرده است .


  54. #29
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,227 در 1,770 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط mamad13 نمایش پست اصلی
    سلام
    وقتی متنی چیزی میزنید کامل بزنید.

    آيا در جايي آمده كه رنگ چادر حضرت زهرا سلام الله عليها مشكي بوده است؟ آيا در جايي آمده كه حضرت زهرا سلام الله عليها صورت خود را با پارچه اي يا چادر مي پوشاندند؟


    پاسخی از آيت الله مکارم شيرازي:
    چادر به صورتي كه در ميان ايرانيان معمول است - چادر بلند كه تا پايين پا مي‏رسد - در ميان جامعه عرب معمول نبوده، ولي چيزي شبيه «نيمه چادر» رايج بود كه ظاهراً منظور از «جلباب» هم كه در آيات قرآن آمده، اشاره به همين است. چيزي نه مثل مقنعه و روسري كوتاه و نه مثل چادر ما خيلي بلند؛ اين چادر شايد تا كمر و كمي پايين‏تر مي‏رسيده است و آن بزرگواران از آن استفاده مي‏كردند. بعلاوه عرب‏ها دو نوع پوشش دیگر نیز داشتند که نام آن ها عبارت است از: «درع» كه پيراهن وسيع است و «ملحفه» كه همان چادر بوده است. از روايات استفاده مي‏شود اين بزرگواران هر سه پوشش فوق را داشتند. مقنعه را سر مي‏كردند و درع هم پيراهن وسيع بوده كه تا پشت پا مي‏رسيده و آستين‏هايش بلند و گشاد بوده و ملحفه آن چادري بوده كه به خودشان مي‏پيچند.
    در آداب نماز گزار هم آمده كه زن در موقع نماز اگر بخواهد حجاب كاملي داشته باشد، از مقنعه و درع و ملحفه استفاده كند.
    گفتني است از قرائن و شواهد بر می آيد که حجاب حضرت فاطمه زهرا «شبيه چادر کنونی» بوده است و ايشان يك مقنعه داشتند که با آن سر و گردن و گلو و سينه خود را می پوشاندند و علاوه بر اين يک پوشش سراسری هم داشتند.
    استفاده ایشان از مقنعه را می توان از این خبر تاریخی استفاده کرد که:
    فاطمه زهرا (س) پس از آن که توانست سند فدک را از دست ابوبکر بگیرد به سمت خانه بازگشت. در راه بازگشت به خانه با عمر برخورد کرد. عمر با دیدن سند فدک، آن را از ایشان باز خواست اما فاطمه زهرا (س) از دادن سند امتناع ورزید. ناگهان عمر به خشم آمده چنان با سیلی بر صورت فاطمه زهرا (س) کوبید که گوشواره از زیر مقنعه ایشان آشکار شد.[1]
    همچنین استفاده ایشان از چادر در این خبر به روشنی آمده است:
    آورده اند که چون آیه: « ان جهنم لموعدهم اجمعین. لها سبعه ابواب لکل باب منهم جز مقسوم ] نازل شد پیامبر سخت گریست و اصحاب با گریستن او به گریه افتادند و نمی دانستند که جبرئیل چه چیز بر او نازل کرده است و هیچ یک از اصحاب در چنین حالتی نمی توانست با پیامبر سخن بگوید. فقط ایشان چون فاطمه (س) را می دید شادمان می شد. این بود که یکی از اصحاب (سلمان فارسی) به در خانه فاطمه (س) رفت و او را دید که مشغول آسیاب کردن جو است و می گوید: «وما عند الله خیر و ابقی»[3] پس بر او سلام کرد و خبر گریستن پیامبر را به او رسانید. فاطمه (س) برخواست و با چادر کهنه ای که داشت خود را به پوشاند که دوازده جای آن با لیف خرما وصله شده بود. چون بیرون رفت سلمان فارسی به چادر نگاه کرد و گریست و گفت: وا مصیبتا دختران قیصر و کسری سندس و حریر برتن دارند و دختر محمد(ص) روپوشی کهنه دارد که دوازده جای آن وصله شده است... .[4]
    برای آگاهی بيشتر به کتاب «حجاب زن و حقوق» نوشته دکتر خليل محمدزاده و زهرا سليمانی, مراجعه کنيد.
    -----------------------------------------------------------
    سلام!
    1-ب عقل بنده این متن تناقض داشت و گوینده خودش هم تهش متوجه نشده چی گفته!
    بنا ب همین علت متن کامل رو نیاوردم!
    البته نمیدونم شاید شما فهمیدید چی میگه ک خوشحال میشم ب مام بگین!
    2- کامل یا ناقص قسمتی ک نقل کردم مورد تایید اکثر مفسران هست!
    چیزی نیست ک خاص ایشون باشه و من ناقصشو بیارم!!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  55. کاربران زیر با پست جناب علی مخالفت نموده اند:


  56. #30
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-بهمن-۰۱
    محل سکونت
    زیر بیرق آقا(جیره خورکه خوبه....ریزه خور اربابیم.....)
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,135
    امتیاز : 10,089
    سطح : 67
    Points: 10,089, Level: 67
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 361
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social10000 Experience PointsCreated Blog entryVeteranTagger Second Class
    تشکر کردن : 4,299
    تشکر شده 3,954 در 1,477 پست
    حالت من : Khejalati
    نوشته های وبلاگ
    2
    مخالفت
    73
    مخالفت شده 30 در 25 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    سلام مجدد!
    خب اینجوری بگم ک دقیقن مشخص شد چی میخام بگم!
    "سطح حکمت"!
    برای لباس همون عرق نکردن و این مسایل هست معمولن....
    و البته نکته ی مهم اینه ک "چیزهای بسیار مهم تر" هم برای بررسی و مورد مداقه قرار گرفتن هست........
    بسم الله

    قبل هر چیز لازم به ذکر است که لطفا زیر دیپلم صحبت بگوئید یا حواستان را بیش جمع کنید!معنی این عبارت هم میشه:(این مداقه که گفتید یا من نمیدونم چیه یا اشتباه تایپی لطفا بعدا بهم بگید!)
    هر چیزی و هر مبحثی از نظر هرکسی دارای یه مقدار اهمیته!(بنا به همون اصل تربیت هر فرد و اجتماع اطراف هر فرد که در قبل ذکر کردم!)
    و همینطور سطح حکمت!
    یکی سطح حکمتش فقط جسمش رو میبینه!
    یکی هم سطح حکمتش به جز جسمش فطرت،نفس،اعتقاد،عقیده،رضا ی خدا،گفتمان،دید دیگران و.....رو هم میبینه!
    خب...حالا هر کدوم از این افراد ممکنه انواع مختلف دید به پوشاک،خوراک و عمدتا زندگیشون داشته باشن!
    نه اجبار به مجاب کردن فرد اوله که اشتباه میره...نه اجبار به مجاب کردن فرد دوم!
    اما این وسط انسانیت به میون میاد و انسان(!!!!انسان ها!!)دلش میخواد اون چیزی رو که فهمیده به دیگرون هم بفهمونه!
    اما تا اونجایی این مسئله هم نمود و برد داره که تصمیم بر تغییر و تفکر هم باشه...نه اینکه تصمیم بر دلیل آوردن و ان قلت ها و پیچوندن ها!
    و اما در مورد لباس حضرت پیامبر....که گفته بودید لباس عربی میپوشیدند که خنک بوده!و اینکه چادر به این صورت در اعراب نبوده!
    روحانی و طلبه در جامعه مشاهده که کردید؟حضرت پیامبر لباسشون اینطوری بوده!که البته بنده از جای خودم به همه توصیه میکنم (اگر در توانشون هست!) به این ملبوس شریف خودشون رو مزین کنند!
    و نکته دوم در این باب این که بله...چادر در اعراب در اوایل اسلام نبوده!اما وارد میشه!مثل خیلی از چیز ها...و بعد به اون سفارش میشه!و شاید حتی این ورود چادر به دنیای مسلمان عرب قبل از تولد حضرت زهرا(س) باشه...(که البته در این مورد سند دقیقی وجود نداره که کی بوده و چه زمان بوده و ....)
    که البته در مورد اینکه این حجاب حجابی ست منتصب به حضرت زهرا(س)(یا بسیار نزدیک به نوع پوشش آن حضرت) در بین عموم متفق و نزدیک است....
    و در آخر به یک ان قلت در گفته تون درباره اینکه حضرت پیامبر لباس عربی میپوشیدند و بنده هم اینو در قبل از این با ان قلت دیگه ای جواب دادم اشاره میکنم...
    و اون هم اینکه در اسلام شیعی حجاب مرد چیزی نزدیک به صفر است!(تنها عورتین!)که این نشان از شناخت دین از طرز تفکر هر نوع و جنسیتی هست....ولی در مورد بانوان اینطور نیست!همونطور که از امام جعفر صادق(ع)داریم تمام بدن زن جز چهره و کف دست ها عورت محسوب می شود!
    *(عورت واژه ای عربی است و در زبان عربی، به هر چیز آسیب پذیر که مورد نگرانی است اطلاق می شود.)
    پس نمیشه تقلید حجاب و تشبه حجاب رو در مرد و زن با هم مقایسه کرد!
    فکر نکنم این بحث با توجه به نکاتی که گفتم موثر باشه....پس ادامه بیشترش هم به نظر حقیر به صلاح نیست....
    سلامتی وجود مبارکتون که تا اینجا خوندین یه صلوات بفرستین....
    والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته
    ویرایش توسط کشته بهشت خاکیشم : شنبه ۰۴ مرداد ۹۳ در ساعت ۱۳:۴۷
    خسته ام.....
    از اینکه عمری خار بودم.....
    نه؛یار......

    الیس الله بکاف العبدهُ؟؟؟
    این صدا در گوشم میپیچد...انگار کسی از همین نزدیکی...در همین شب ها میگوید:
    ...فزت برب الکعبه...


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1