کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 11 , از مجموع 11

موضوع: منبع حدیث؟

  1. #1
    عضو جديد
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-خرداد-۲۱
    نوشته ها
    1
    امتیاز : 1,954
    سطح : 26
    Points: 1,954, Level: 26
    Level completed: 54%, Points required for next Level: 46
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکر کردن : 0
    تشکر شده 2 در 1 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض سند احادیث

    سلام
    چندی پیش ایمیلی بدستم رسید با عنوان پیامبر اسلام و در آن روایاتی در خصوص این حضرت ذکر شده که برخی از آنها در نظرم ناصحیح یا بعضا دارای انحرافاتی ظریف بود. از اعضای جامعه مجازی تقاضا دارم اگر در خصوص صحت یا عدم صحت این احادیث و روایات اطلاعی دارند اعلام فرمایند.
    متشکرم
    و اما متن ایمیل:


    تقدیم به دوستانی که هنوز مسلمانند


    روزی شتری را دید که زانوهایش بسته شده و هنوز بار سنگینی برروی آن است . گفت به صاحب شتر بگویید خود را برای مواخذه خداوند در روز قیامت آماده کند


    کافری را که در جنگ اسیر شده بود، آزاد کرد زیرا اعتقاد داشت که او مرد خوش اخلاقی است که همواره با عفت رفتار می کند


    مردی بادیه نشین در زمانی که او در مدینه هم پیامبر و هم حاکم بود، به سراغش آمد و یقه او را گرفت که باید خرماهایی که از من قرض گرفته بودی، برگردانی. اصحاب عصبانی شدند و خواستند با آن مرد برخورد کنند. پیامبر برآشفته شد و گفت شماها باید طرف صاحب حق را بگیرید. من برای همین مبعوث شده ام تا هرکسی بتواند حق خود را از حاکم بدون لرزش صدا بگیرد








    گروهی از اصحاب خود را برای تبلیغ اسلام به منطقه ای دیگر فرستاد. قبل از سفر از او پرسیدند تا چگونه این کار را انجام دهند. گفت تعلیمشان دهید و آسان بگیرید. سه بار از او این را پرسیدند و هر بار جواب همین بود




    مردی در ماه رمضان به سراغش آمد و گفت که در روز با همسر خود نزدیکی کرده و لذا روزه اش را به عمد شکسته و می خواهد کفاره بدهد تا خداوند او را ببخشد. پیامبر گفت باید 60 روز روزه بگیری. جواب داد توانش را ندارم. گفت برده ای را آزاد کن. جواب داد، برده ای ندارم. گفت 60 فقیر را سیر کن. جواب داد بی پولم. پیامبر قدری خرما به او داد و گفت به مردم مستحق بده. جواب داد خودم از همه مستحق ترم. پیامبر لبخند زد و گفت برو و با همسرت این خرماها را بخور تا خداوند تو را ببخشد


    بارها گفت که بر مردم آسان بگیرید زیرا مبعوث نشده ام تا آن ها را به زحمت بیاندازم




    گفت مبادا قبل از ذبح گوسفند، در جلوی چشمان گوسفند چاقو را تیز کنید. بدانید که حیوان هم می فهمد ،حق ندارید در دل حیوان غصه بیاندازید




    گفت زنی به بهشت رفت و تنها کار خوبش این بود که به گربه ای غذا می داد




    روزی زنی را دید که ناخن های خود را از ته کوتاه کرده. گفت برای زن ها زیباتر است که ناخن های خود را بلند کنند




    روزی مردی را دید که ژولیده است. گفت آیا در خانه ات روغن نبود تا با آن موهای خود را مرتب کنی؟




    گفت اسراف همیشه حرام است مگر برای خرید و استفاده از عطر. خودش همیشه عطر گل بنفشه می زد و در سفر هم همواره آن را با خود می برد




    می گفت ریش های خود را کوتاه نگه دارید زیرا به تمرکز و حافظه تان می افزاید








    هنگام دفن پسرش ابراهیم، کسوف شد. همه مردم این را بدلیل مصیبتی دانستند که به پیامبر وارد شده، حتی کفار هم کم کم داشتند ایمان می آوردند اما او از این موقعیت استفاده نکرد. به بالای منبر رفت و گفت: خورشید نه برای من و نه برای هیچ کس دیگر نمی گیرد و نخواهد گرفت. خورشید گرفتگی نشانه قدرت خداوند است


    هنگام طواف کعبه، سوار بر شتر بود و حتی حجرالاسود را با عصای خود لمس نمود. از تعلیمات پیچیده فقهی خبری نبود. دینی ساده بود و پر از عرفان و معنویت. وقتی سوار بر شتر طواف می کرد، ان قدر معنویت و احساس موج می زد که مشاهده کنندگانش به گریه می افتادند


    روزی در حال عبور از حاشیه شهر به گروهی یهودی برخورد که در حال ساز زدن و خواندن بودند، او را به بزم خود دعوت کردند و او پذیرفت. شخصی از اصحاب او را دید و به یهودیان حمله کرد که چرا با این کار به پیامبر خدا اهانت می کنید. پیامبر بر آشفت و به صحابی گفت که آن ها قصد محبت داشته اند و باید از آن ها عذر بخواهد




    گل را می بویید و می گفت که این بوی بهشت است و باید به گل ها و درخت ها احترام بگذارید


    به او گفتند این که در قرآن آمده است که مسیحیان و یهودیان، کشیشان و احبار (علمای دین یهود) را به جای خدا می پرستند، به چه معنا است؟ گفت همین که حرفای علمای دین خود را بعنوان حرف خدا می پذیرند و تحقیق نمی کنند، یعنی پرستش. به اصحاب گفت که هر چه بر سر یهود و مسیحیت آمده، بر سر امت من هم خواهد آمد و زمانی می رسد که آن ها نیز، علمای دینشان را بجای خدا بپرستند






    او پیامبر اسلام بود، رحمة للمومنین، رحمتی برای جهان. ... مهم نیست که امروز پیروانش به نام او و مکتب او سرها را قطع می کنند و با نشان دادن چنگ و دندان بر مردم سخت می گیرند، مهم آن است که او چنین نبود. او پیامبر و موسس دین اسلام، محمد(ص) بود. رحمتی جاودانه برای مردم جهان

  2. 2 کاربر از پست مفید بانوی شرقی تشکر کرده اند .


  3. #2
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۷
    نوشته ها
    2,207
    امتیاز : 12,960
    سطح : 74
    Points: 12,960, Level: 74
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 290
    Overall activity: 17.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,548
    تشکر شده 7,998 در 1,960 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 6 در 6 پست

    پیش فرض

    یه وقتایی هم هست آدم با افرادی در تماسه که نه عالم و روحانی هستن،
    نه سخنران و چیزای دیگه؛
    ولی اهل عملن و حرفایی که می زنن روی مطالعه و شنیده های قدیمی خودشونه..

    و از بس آدم بهشون ایمان داره،
    دیگه دنبال سند حدیثا و یا چیزای دیگه ای که می گن، نیست؛
    اصلآ روش نمی شه بپرسه..

    نمی دونم این عادت خوبیه یا نه؟
    ولی من می گیرم اینا رو
    بدون اینکه حتی بعد ها دنبال پیدا کردن دلیل و مدرک و سندشون باشم.
    هیچ وقت هم بد ندیدم.
    حال هر چی فکر می کنم، یه دونه شم یادم نمیاد.

  4. #3
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,870 در 1,144 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    [quote=اسماءالحسني;76187]یه وقتایی هم هست آدم با افرادی در تماسه که نه عالم و روحانی هستن،
    نه سخنران و چیزای دیگه؛
    ولی اهل عملن و حرفایی که می زنن روی مطالعه و شنیده های قدیمی خودشونه..

    و از بس آدم بهشون ایمان داره،
    دیگه دنبال سند حدیثا و یا چیزای دیگه ای که می گن، نیست؛
    اصلآ روش نمی شه بپرسه..

    نمی دونم این عادت خوبیه یا نه؟
    quote]

    خير.رو نميخواد

  5. کاربر روبرو از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده است .


  6. #4
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-شهریور-۲۷
    محل سکونت
    دنياي غفلت!مزرعه آخرت!
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,331
    امتیاز : 50,432
    سطح : 100
    Points: 50,432, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 36.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album picturesVeteran50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,946
    تشکر شده 10,894 در 2,237 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    چه در زمان ائمه عليهم السلام كه نشر احاديث گاهي سينه به سينه نقل مي گشت و اصحاب سخنان ايشان را براي مردم شهر هاي مختلف نقل مي كردند و چه خصوصاً در زمان غيبت كه دسترسي مستقيم به پيامبر و ائمه - عليهم السلام- نيست به ناچار انتقال و نشر حديث معصومين از سوي غير آنها و مردم صورت مي*گرفت. در طي اين روند و در طول زمان، احاديث از سوي اشخاص مختلف، نسل به نسل نقل شده و بدست ما رسيده است. اكنون مهمترين دغدغه ما اين است كه آيا اين احاديث موجود همان هايي است كه توسط ائمه عليهم السلام نقل شده يا خير. يكي از مراحل تشخيص اين مهم اين است كه افراد نقل كننده حديث از ابتدا تا كنون مورد بررسي قرار گيرند تا مشخص شود اينان افرادي امين و مورد اطمينان هستند و يا خير. همچنين بررسي شود سلسله افرادي كه اين حديث را نقل كرده اند بطور مشخص و كامل در دسترس هستند يا خير. پس از بررسي اين دو جنبه، كليت حديث مورد ارزيابي قرار مي*گيرد.
    براي رسيدن و حصول به اين موارد، علوم رجال و درايه بوجود آمد كه در شناخت احاديث جعلي از واقعي بسيار كارا هستند. عمده فعاليت اين دو علم روي سند حديث است. براي آشناي با سند حديث و ايجاد زمينه مناسب براي ورود به بحث علم رجال و درايه مثال زير مي تواند راهگشا باشد.
    مثال: از فرد «الف» او از «ب» او از «ج» و او از «د» و او از حضرت رسول منقول است كه «طلب العلم فريضة علي كل مسلم»
    در اينجا افراد «الف ، ب ، ج ، د» سند حديث را تشكيل مي*دهند و علم رجال و درايه با توضيحي كه به اختصار در ذيل ارائه مي*شود، به بررسي اين سند حديث مي*پردازد.


    علم رجال
    علم رجال علم تذكره نويسي اشخاص سند است. در اين علم هر محدث و روايت كننده حديث، خصوصيات، اخلاقيات و شخصيتش مورد بررسي قرار مي گيرد . اين بررسي از روي كتب و منابعي است كه به همين منظور تهيه شده است. اين منابع شناسنامة اخلاقي و شخصيتي راويان حديث را به ما مي دهد و آنها را بررسي مي كند و در مورد شخصيت*هايي كه در روايت به عنوان سند حديث هستند، نظر مي دهد.
    محدث، پس از بررسي در مورد هر كدام از راويان، از اين جنبه كه مي توان به آنها در مورد نقل حديث اطمينان پيدا كرد يا خير نظر مي*دهد.
    فرضاً در مثال فوق در علم رجال، افراد «الف ، ب ، ج ، د» هر كدام به صورت مجزا از جنبه هاي گوناگون شخصيتي بررسي مي شوند و محدث و فقيه با توجه به تحقيقات خود، وثوق هر كدام را بررسي مي كند.
    در علم رجال هم، مشكلات خاص خود وجود دارد، مثلاً بررسي خود كتب رجال هم موضوعي است كه مي بايست در آن كار و بحث عظيمي انجام شود و محدث بايد به خود اين كتب هم مطمئن شود. علاوه بر اينها بعضي اوقات تشابه اسمي وجود دارد و يا گاهي يك راوي در پاره اي از عمر، مورد اطمينان بوده و در پاره اي ديگر خير و مشكلات فراوان ديگر كه محدث با آنها روبرو مي*شود.
    محدث و فقيه در اين مرحله تحقيقات فراواني را انجام مي دهند تا بتوانند وضعيت و نظر قطعي خود را پيرامون هريك از راويان حديث بيان دارند.



    علم درايه

    علم درايه در مورد كليت سند حرف مي زند. علم درايه با توجه به نظر حاصله از علم رجال، كليت حديث را مورد توجه قرار مي*دهد و به يك اعتبار، حديث را نام گذاري مي كند. فرضا در مثال ذكر شده اگر تمام سند - يعني تمام افراد «الف ، ب ، ج ، د» - باتوجه به علم رجال عالي بودند، سند صحيح ناميده مي شود.
    علم درايه بطور كلي با توجه به سند حديث، به حديث نام خاصي نسبت مي دهد. مثلاً اگر در سند تنها يك نفر ضعيف باشد، نامي خاص و اگر سند پيوسته نباشد - يعني نتوان بين افراد سند پيوستگي ايجاد كرد، چه از نظر زماني و چه مكاني- در علم درايه نام مخصوصي براي اين نوع حديث در نظر گرفته مي شود.
    در علم درايه راجع به شناسنامه سند صحبت مي كنيم و نگاهي كلي داريم و به كليت سند مي نگريم نه به تك تك افراد. در حقيقت بين علم رجال و درايه آنكه مهم است، علم رجال است و علم درايه به نوعي قراردادي است. علم درايه از اين جنبه اهميت دارد كه با دانستن نامهاي مورد استفاده علم حديث مي توان راجع به سند يك اشراف كلي داشت؛ مثلاً وقتي گفته مي شود حديثي صحيح است، مي*توان اين نكته را فهميد كه تك تك افراد سند عالي و مورد اطمينان هستند.
    در كل، اصالت بحث سند حديث با علم رجال است و علم درايه علمي است كلي كه از نتايج علم رجال سود مي برد...
    قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّي اللهُ عليهِ وَآلِه:
    كسي كه در نوشته ای صلوات بر من را بنویسد، تا زماني كه نام من در آن نوشته باشد فرشتگان براي او استغفار مي كنند.
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ

    خوشا به حال کربلاییت....شش گوشه را طواف میکنی و عاشقی..
    کل یوم عاشورا یعنی هر روز تو و هر لحظه ات...
    و کل ارض کربلا یعنی دل تو ،یعنی هرجا تو باشی و دلت...دعایم کن...که محتاجم یا صاحب الزمان عج...

    الهي... هب لي كمال الانقطاع اليك و انرابصار قلوبنا بضياء نظرها اليك...
    اگر ميخواهيد که به
    کمال انقطاع الیک برسيد بايد از چیزایی که دوست دارید در راه خدا انفاق کنيد.


  7. 2 کاربر از پست مفید يگاااانه! تشکر کرده اند .


  8. #5
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-خرداد-۱۰
    محل سکونت
    دلم در نجف پیش جدم
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    154
    امتیاز : 5,737
    سطح : 48
    Points: 5,737, Level: 48
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 13
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social3 months registered5000 Experience Points
    تشکر کردن : 467
    تشکر شده 388 در 130 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض



    ((سبحان الله یا فارِجَ الهَمّ و یا کاشفَ الغَم فرِّجْ هَمّی و یَسِّرْ
    امری و ارحَمْ ضعفی و قِلةَ حیلتی و ارزُقنی من حیث لا اَحتَسِبُ یاربّ
    العامین))

    ترجمه:
    منزه است خداوندی که بر طرف کننده غم ها است. غم و مشکل من را برطرف کن،
    بر ضعف و کمی چاره ام رحم کن و مرا از جایی که گمان نمی کنم روزی ده ای
    پروردگار جهانیان.
    حضرت محمد (ص) فرمودند : هرکس مردم را از این دعا با خبر کند در گرفتاریش
    گشایش پیدا می کند.
    ویرایش توسط یا ستار العیوب : شنبه ۱۸ خرداد ۹۲ در ساعت ۰۱:۰۵

  9. کاربر روبرو از پست مفید یا ستار العیوب تشکر کرده است .


  10. #6
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-مرداد-۰۵
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    165
    امتیاز : 3,934
    سطح : 39
    Points: 3,934, Level: 39
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 2.0%
    افتخارات:
    Social1000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 972
    تشکر شده 403 در 121 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    Question یه سوال خیلی فنی

    کسی میدونه منبع این حدیث چیه؟؟؟

    امام مهدی عج: مَن الرّادَ عَلَیهِم کَالرّادَ عَلَینا، مَن الرّادَ عَلَینا کَالرّادَ عَلَی الله
    ترجمه:هرکس اینها را رد کند همانند این است که ما را رد کرده است و هرکس ما را رد کند همانند این است که خدا را رد کرده است
    شهید سیدمرتضی آوینی:
    خون دادن برای امام خمینی زیباست اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است

    www.h-shahidfahmideh.mihanblog.com

  11. #7
    o_O
    o_O آنلاین نیست.
    عضو جديد
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-مرداد-۲۸
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1
    امتیاز : 319
    سطح : 6
    Points: 319, Level: 6
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکر کردن : 0
    تشکر شده 0 در 0 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    منبع حدیث رو میخوای بدونی یا باحالی حدیثو میخوای بفهمونی؟

    در کل نمیدونم، در کل ایول..

    شُعار

  12. #8
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-مرداد-۰۵
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    165
    امتیاز : 3,934
    سطح : 39
    Points: 3,934, Level: 39
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 2.0%
    افتخارات:
    Social1000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 972
    تشکر شده 403 در 121 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط o_O نمایش پست اصلی
    منبع حدیث رو میخوای بدونی یا باحالی حدیثو میخوای بفهمونی؟

    در کل نمیدونم، در کل ایول..
    نه منبعشو میخوام بدونم
    شهید سیدمرتضی آوینی:
    خون دادن برای امام خمینی زیباست اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است

    www.h-shahidfahmideh.mihanblog.com

  13. #9
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-مرداد-۰۵
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    165
    امتیاز : 3,934
    سطح : 39
    Points: 3,934, Level: 39
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 2.0%
    افتخارات:
    Social1000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 972
    تشکر شده 403 در 121 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط M_AYSA نمایش پست اصلی
    کسی میدونه منبع این حدیث چیه؟؟؟

    امام مهدی عج: مَن الرّادَ عَلَیهِم کَالرّادَ عَلَینا، مَن الرّادَ عَلَینا کَالرّادَ عَلَی الله
    ترجمه:هرکس اینها را رد کند همانند این است که ما را رد کرده است و هرکس ما را رد کند همانند این است که خدا را رد کرده است
    محض رضای خدا یه نفر اینجا نیس که جواب سوال منو بدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شهید سیدمرتضی آوینی:
    خون دادن برای امام خمینی زیباست اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است

    www.h-shahidfahmideh.mihanblog.com

  14. #10
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-مرداد-۰۵
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    165
    امتیاز : 3,934
    سطح : 39
    Points: 3,934, Level: 39
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 2.0%
    افتخارات:
    Social1000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 972
    تشکر شده 403 در 121 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بروبچ خیلی از جواب هاتون استفاده کردیم واقعا ممنون
    شهید سیدمرتضی آوینی:
    خون دادن برای امام خمینی زیباست اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است

    www.h-shahidfahmideh.mihanblog.com

  15. #11
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-مرداد-۰۵
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    165
    امتیاز : 3,934
    سطح : 39
    Points: 3,934, Level: 39
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 2.0%
    افتخارات:
    Social1000 Experience Points1 year registered
    تشکر کردن : 972
    تشکر شده 403 در 121 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط M_AYSA نمایش پست اصلی
    کسی میدونه منبع این حدیث چیه؟؟؟

    امام مهدی عج: مَن الرّادَ عَلَیهِم کَالرّادَ عَلَینا، مَن الرّادَ عَلَینا کَالرّادَ عَلَی الله
    ترجمه:هرکس اینها را رد کند همانند این است که ما را رد کرده است و هرکس ما را رد کند همانند این است که خدا را رد کرده است
    فکر نمیکردم یه نفر هم جواب اینو ندونه!
    شهید سیدمرتضی آوینی:
    خون دادن برای امام خمینی زیباست اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است

    www.h-shahidfahmideh.mihanblog.com

  16. کاربر روبرو از پست مفید M_AYSA تشکر کرده است .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1