کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
صفحه 1 از 7 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 30 , از مجموع 182
  1. #1
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,541
    تشکر شده 35,371 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض هزینه شروع یک زندگی

    به نام نامی الله که هرچه دارم از اوست

    به نظرتون اگر یه زوج بخواهند ازدواج کنند به طور نرمال و متوسط (نه خیلی بالا و نه خیلی پایین) برای آغاز زندگی از ازدواج و مراسم ازدواج و هزینه های خونه و جهیزیه و..... چقدر هزینه دارد؟

    لطفا حدودی هر جزیی رو که لازم می دونید برای این کار تخمین بزنید و در آخر هم یه عدد حدودی بفرمایید که n مقدار هزینه آغاز کردن یه زندگی 2 نفره متوسط هست.

    لطفا اگر می خواهید تخمین بزنید کمی وقت بگذاریم و مقایسه بفرمایید با هزینه هایی که زوج های جوان در اطرافتون هزینه کرده اند. با تشکر

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  2. 2 کاربر از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده اند .


  3. #2
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,541
    تشکر شده 35,371 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    هزینه مراسم عروسی حدودا اگر 300 یا 400 نفر مهمون داشته باشند تخمین بخواهیم بزنیم نفری 10 تومن (نه خیلی بالا خواستم عرض کرده باشم نه خیلی پایین یه حد متوسط وگرنه همه نوعیش رو الحمد لله دیدیم ! متاسفانه!) میشه حدود 4 میلیون هزینه شام و مکانش
    حدود دو میلیون هم حداقل حواشی اش اون شب هزینه می بره هست تا حالا 6 میلیون

    یه سری طلا و هدیه و ... هم گرفته میشه حدود حداقل یه 2 تومنی هزینه می بره

    بخواهند خونه اجاره کنند الان توی شیراز یه آپارتمان یه خوابه حدود 3 میلیون پول پیشش هست و 300 تومن هم اجاره ماهیانه اش

    هزینه جهیزیه(به طور نرمال) یخچال - تلویزیون- لباس شویی - ظرف شویی- 2 تا قالی- یک سری ظرف و ... - ماکروویو(درستش میشه میکرو ویو !) - و یه سری چیز های ریز دیگه حدودا سر جمع: 5 تا 10 میلیون میشه حساب کرد (دیگه متغیر هست اما حدود 5 میلیون میشه چیز های لازم و خوبی گرفت و هر چقدر بیشتر بشه به تجمل ها نزدیک تر میشه)

    اگر هم بخواد یه ماشین هم داشته باشند حدودا یه 6 - 7 میلیونی هزینه داره

    این ها حدودا ضروریات هست که دیگه عرفی این حدود هست مجموعا (چون دیگه یک خانواده تشکیل میشه نمی گیم چقدر آقا خرج کرده چقدر خانم و... دیگه از دو بوده تبدیل می شوند به یک!)
    ماشین رو هم کنار بذاریم :
    15 تا 20 میلیون هزینه می بره!



    (اولش نیز عرض کردم که خیلی بالا و پایین نه بلکه حد متوسط !
    اگر کمی صرفه جویی بشه و تجملات کم بشه حدود این رقم به 10 میلیون کاهش پیدا می کنه
    اگر هم خیلی حد پایین بخواهم عرض کنم حتی با 3 میلیون هم میشه ازدواج کرد!
    حد بالا هم که دیگه سقف نداره اما اگر قرار باشه ریخت و پاش ها بیشتر بشه حداقل 25 تا 30 تومن هزینه می بره و بالاتر هم همین حد می تونم عرض کنم که توی تهران جا هایی هست به ازای هر مهمان 80 تا 100 هزارتومن باید هزینه بفرمایید!)

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  4. 4 کاربر از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده اند .


  5. #3
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    .....
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    681
    امتیاز : 9,154
    سطح : 64
    Points: 9,154, Level: 64
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,440
    تشکر شده 3,077 در 651 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    خب اگه اينجوري حساب كني، عمرا بتوني مزدوج شي...

    دو نفر آدم ماشين لباسشوئي و ظرفشوئي(!) و... ميخوان چكار..

  6. 5 کاربر از پست مفید آبي تشکر کرده اند .


  7. #4
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-فروردین-۲۱
    محل سکونت
    همین طرفا
    نوشته ها
    796
    امتیاز : 8,650
    سطح : 62
    Points: 8,650, Level: 62
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures5000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 164
    تشکر شده 2,465 در 689 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله الرحمن الرحیم

    تو بحث ازدواج چنین چیزی فکرکنم برآورد شد !

    اما خب از نظر هرکسی متفاوت هست بهرحال! این سوال رو هرکسی نسبت به خودش ویا برداشتش میگه و با

    دیگران فرق میکنه ، شاید یکی بخواد مراسم پ راز تجملات بگیره ، ودیگری یه زندگی راحت و ساده!

    هرکس به کرم و وسعش خرج میکنه!

    از نظر خیلی از فرهنگ ها جهیزیه که به عهده خانواده دختر هست اما خب بعضی از خانواده ها که ندارن زورکی

    که نیست باید یه تقسیم انجام بشه بین همگی!

    مراسم بستگی داره چطوری برگزار بشه تو چه شهری باشه ،

    ممکنه یکی با 8 _7 یا 9 میلیون یه مراسم عروسی کامل با حتی خرید وطلا و . . رو انجام بده ! ودیگری با 15

    میلیون!

    شرح :

    باوضع فعلی قیمت طلا حدودا 4_5 میلیون تومان باید کنارگذاشته بشه فقط واسه یه سرویس تنها !

    لباس و آرایشگاه و تزیین ماشین به عبارتی میکنه . . . 500 یا فوقش 600 هزار تومان

    خرج ها وخریدهای اضافی عروسی و لباس و . . . هم حداکثر 1میلیون حسابش کنید! (نهایتش)

    تلار یا باغ بستگی به هرکدومش داره که ممکنه یه تالاری وروردیش حدودا 500 الی 700 هزار تومان باشه

    غذا بستگی به نوعش که بهتره یک نوع باشه فقط (بنظر من دسر و... لازم نیست خرج اضافیه ) بستگی به هر دست

    غذا داره ، زمان عروسی داداش من توشیراز حدود 1سال پیش هر دست غذا از 7 هزار تومان بود تا بالاتر !

    حالا به عبارتی برای حدود 500-600 نفر نهایتا حساب بشه با هر دست مثلا 5 هزار تومان ،(بازهم همه اینا تخمینی

    هست وبستگی به نوع نگاه افراد داره)

    غذا با این تعداد آدم میشه 2.500.000 با شیرینی ومیوه حساب کنید 3میلیون ! 3میلیون و700 فقط تلار و شام

    وپذیرایی شب عروسی!

    میمونه خونه که بستگی به کریه دار بودن خونه یا رهن داره ، اگر رهن باشه یه خونه آپارتمانی حدودا 12به بالا

    رهن میدن .

    خونه داداش من الان توی صنایع هست با 14 میلیون رهن گرفتن! خیلی قشنگ و زیبا هستش !

    بزرگوار هرکس نباید نگاه به اطرافش کنه بینم دیگری چیکارکرده که منم انجام بدهم به جیب خودش یا همسرش

    نگاه کنه و بعدخرج کنند.
    ویرایش توسط زهرا : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۹۰ در ساعت ۱۷:۲۶

  8. 5 کاربر از پست مفید زهرا تشکر کرده اند .


  9. #5
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,870 در 1,144 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    تازه دوستمون بودن، مثل اينكه 50 ميليون ازمون رهن گرفتند!

  10. کاربر روبرو از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده است .


  11. #6
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,541
    تشکر شده 35,371 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط آبي نمایش پست اصلی
    خب اگه اينجوري حساب كني، عمرا بتوني مزدوج شي...

    دو نفر آدم ماشين لباسشوئي و ظرفشوئي(!) و... ميخوان چكار..
    شما جناب آبی که باید در این زمینه تجربتون بالا باشه دیگه
    اتفاقا ظرف شویی از اوجب واجبات هست :4! (به جانم خودم خیلی وسیله خوبی هست به خصوص توی این دوره زمونه که همه شاغل هستند و... )
    یکی هم ماشین لباس شویی تمام اتومات
    (البته باید رنج مصرف انرژیشون a باشه وگرنه آدم ورشکسته میشه!)
    (چند وقت پیش به مادرم عرض کردم اگر بعد از 100 سال رفتیم و ازدواج کردیم اگر توی جهیزیشون نبود حتما می رم می خرم !)


    بنده یه حد متوسط ازدواج رو عرض کردم
    از این بیشتر دیدم مهمونی 1200 نفری که دیگه باید عرض کنم چی بگم!!!
    از اون طرف هم عروسی دیدم حدود 50 تا 100 نفری ساده که بیشتر یه ولیمه بود!

    بنده اگر خودم (با شرایط خانوادگی خودم و...) بخوام یه زمانی ازدواج کنم حدودی از همین حد متوسط که عرض کردم البته حدود مهمان ها 300 تا 400 نفر و کمی تجملات کمتر هست
    البته دوست دارم بیشتر از مراسم عروسی بشود مراسم ولیمه یه سفر مکه و عروسی باشه

    جناب زهرا شما فرمودید برای عروسی اخویتون نفری حدود 500 تومن ورودی می گرفتند و بعدش فرمودید :
    غذا داره ، زمان عروسی داداش من توشیراز حدود 1سال پیش هر دست غذا از 7 هزار تومان بود تا بالاتر !
    بعدش حساب غذا رو 500 تا 5 تومن حساب کردید (اجازه ما ریاضیمون خیلی خوبه !)

    بنده بیشتر از باغ منظور تالار های هتل ها و... بود که بعضا اون ها هر چقدر مهمان که داشته باشید این جوری حساب نمی کنند و یک جا ورودی رو می گیرند و پول غذا رو هم جدا گانه حساب می کنند

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  12. کاربر روبرو از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده است .


  13. #7
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۰۸
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1989
    نوشته ها
    3,760
    امتیاز : 67,140
    سطح : 100
    Points: 67,140, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,821
    تشکر شده 14,241 در 3,398 پست
    مخالفت
    16
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    ماشین ظرفشویی خوبه و لازم.من 6 نفره دارم.تو فکرشم بفروشم 12 نفره بخرم تازه!میخوام یه جوری باشه دیگ اینا هم توش جا بشه
    .

  14. 2 کاربر از پست مفید مهاجر تشکر کرده اند .


  15. #8
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-فروردین-۲۱
    محل سکونت
    همین طرفا
    نوشته ها
    796
    امتیاز : 8,650
    سطح : 62
    Points: 8,650, Level: 62
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures5000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 164
    تشکر شده 2,465 در 689 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط مستاجر خدا نمایش پست اصلی

    جناب زهرا شما فرمودید برای عروسی اخویتون نفری حدود 500 تومن ورودی می گرفتند و بعدش فرمودید :

    بعدش حساب غذا رو 500 تا 5 تومن حساب کردید (اجازه ما ریاضیمون خیلی خوبه !)

    بنده بیشتر از باغ منظور تالار های هتل ها و... بود که بعضا اون ها هر چقدر مهمان که داشته باشید این جوری حساب نمی کنند و یک جا ورودی رو می گیرند و پول غذا رو هم جدا گانه حساب می کنند

    بزرگوار بله دقیقا حواسم بود که برای ایشون 7000 هزار تومان نام بردم وخودم 5000 تومان حساب کردم چون من اون تالاری که ایشون رفتند رو قبول نداشتم . خرج اضافی بود قطعا هر دست غذا 5000 تومان هم پیدا میشه !

    در ضمن بله ورودی رو یکجا میگیرند وبعد پول غذا رو حساب میکنند. من کلی گفتم.

  16. 2 کاربر از پست مفید زهرا تشکر کرده اند .


  17. #9
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-فروردین-۲۱
    محل سکونت
    همین طرفا
    نوشته ها
    796
    امتیاز : 8,650
    سطح : 62
    Points: 8,650, Level: 62
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures5000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 164
    تشکر شده 2,465 در 689 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط مهاجر نمایش پست اصلی
    ماشین ظرفشویی خوبه و لازم.من 6 نفره دارم.تو فکرشم بفروشم 12 نفره بخرم تازه!میخوام یه جوری باشه دیگ اینا هم توش جا بشه

    بله . . . بله ! دارندگی و برازندگی ! مبارکتون باشه ان شاء الله خوب ازش استفاده کنید

  18. 2 کاربر از پست مفید زهرا تشکر کرده اند .


  19. #10
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,541
    تشکر شده 35,371 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط مهاجر نمایش پست اصلی
    ماشین ظرفشویی خوبه و لازم.من 6 نفره دارم.تو فکرشم بفروشم 12 نفره بخرم تازه!میخوام یه جوری باشه دیگ اینا هم توش جا بشه
    موافقم البته 14 نفره بگیرید !
    ما که 14 نفرش رو داریم باز هم دیگ و قابلمه درست و حسابی جاشون نمیشه !

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  20. کاربر روبرو از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده است .


  21. #11
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,541
    تشکر شده 35,371 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    دوستانی که تازه متاهل شده اند و سرشون توی حساب کتاب هست منتظر تخمین شما نیز هستیم!

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  22. کاربر روبرو از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده است .


  23. #12
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-شهریور-۲۸
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    1,860
    امتیاز : 12,087
    سطح : 72
    Points: 12,087, Level: 72
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 363
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran25000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,945
    تشکر شده 6,184 در 1,551 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    اسم اتلیه رو اوردید یانه؟مهمترین بخش عروسی اتلیه و فیلم برداری و باغ و...اینا هست
    لباسشویی تمام اتومات که الان دیگه تو خونه هرکسی هست.تازه عروسا که جای خود داره
    برای طلا موافقم که حداقل ی 5 یا6 تومنی باید کنار بزارن
    بنظرم خود جشن عروسی زیاد واجب نیست اگه طرفت سختش باشه.یه لباس و یه اتلیه وبعدشم سفر...ولیمه هم با یه نوع غذاتو خانه میشه سرو تهش رو هم اورد
    بنظرم داشتن مسکن مهمترینه یا هزینه رهن مسکن...بعد از ازدواج مهمتر از قبل از ازدواجه

  24. #13
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,541
    تشکر شده 35,371 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط sanaa نمایش پست اصلی
    اسم اتلیه رو اوردید یانه؟مهمترین بخش عروسی اتلیه و فیلم برداری و باغ و...اینا هست
    لباسشویی تمام اتومات که الان دیگه تو خونه هرکسی هست.تازه عروسا که جای خود داره
    برای طلا موافقم که حداقل ی 5 یا6 تومنی باید کنار بزارن
    بنظرم خود جشن عروسی زیاد واجب نیست اگه طرفت سختش باشه.یه لباس و یه اتلیه وبعدشم سفر...ولیمه هم با یه نوع غذاتو خانه میشه سرو تهش رو هم اورد
    بنظرم داشتن مسکن مهمترینه یا هزینه رهن مسکن...بعد از ازدواج مهمتر از قبل از ازدواجه
    خداییش این آتلیه و هزینه فیلم برداری فقط پول دزدی هست که آدم میده!
    یه فیلم بردار حرفه ای که توی شیراز می تونم بگم جز 3 نفر برتر فیلم برداری هست حدودا روزی 100 تومن دست مزد می گیره

    حالا فقط بیایند براتون یه نفر فیلم تنها بگیره و دوربین هم خودتون حدود 50 تومن اجاره کنید ! ایشون 300 تومن می گیرند!!!
    تازه هیچی هم از فیلم برداری بلد نیستند باور کنید!
    (عروسی که قم رفته بودیم توی خانم ها کسی نبود بتونه با دوربین حرفه ای کار کنه مجبور شده بودند یکی بیارند! برادر داماد خودشون کارگردان بودند و دوست خودشون رو آورده بودند وقتی داشتیم درباره دستمزد اونی که اومده بود توی خانم ها فیلم برداری کنه حرف می زدیم بنده خدا گفت بیا با هم بزنیم توی کار فیلم برداری مجالس به جان خودم چقدر بریم مستند و... بسازیم به بدبختی آخرش هم یک دهم دستمزد این ها رو نداریم!)

    آتلیه هم مگه می خواهند چه کار کنند؟ با این درامدی که از آتلیه دارند 5 تا 10 تا عروس و دوماد رو عکاسی کنند کل هزینه اولیه شون در میاد!!!

    اصلا هم خوشم نمیاد از این آتلیه بازی ها! ! دیگه ما خودم عکاس نباشیم حداقلش علاقه مند به عکاسی هستیم!

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  25. 2 کاربر از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده اند .


  26. #14
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-شهریور-۲۹
    محل سکونت
    همسایه بی بی معصومه(س)
    نوشته ها
    3,837
    امتیاز : 61,722
    سطح : 100
    Points: 61,722, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 16.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 6,761
    تشکر شده 14,098 در 3,233 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    یا حاضر و یا ناظر

    کلی نوشتم همشو پاکیدم ،ایشالا به مرحله اجرا که رسید میام همه رو براتون میگم. اما باور کنین همدل بودن مهم تر از همه چیزه ، اگه عروس دوماد باهم همدل باشن و به هم اعتماد کنن و بزرگترها هم بهشون کمک کنن تو این راه همه چی خیلی راحت حل میشه




    بگیر از من جهانم را ، ولی بانو حرم را نه...تمــام ِ جاده ها آری ، خیابان ِ اِرم را نه ...

    کریمه ! کلبه ی امید ِ من روشن به لطف ِ توست...بکش هر روشنایی را ولی لطف و کرم را نه
    ...


  27. 6 کاربر از پست مفید ياس سپيد تشکر کرده اند .


  28. #15
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۰۸
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1989
    نوشته ها
    3,760
    امتیاز : 67,140
    سطح : 100
    Points: 67,140, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,821
    تشکر شده 14,241 در 3,398 پست
    مخالفت
    16
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ياس سپيد نمایش پست اصلی
    یا حاضر و یا ناظر

    کلی نوشتم همشو پاکیدم ،ایشالا به مرحله اجرا که رسید میام همه رو براتون میگم. اما باور کنین همدل بودن مهم تر از همه چیزه ، اگه عروس دوماد باهم همدل باشن و به هم اعتماد کنن و بزرگترها هم بهشون کمک کنن تو این راه همه چی خیلی راحت حل میشه

    بخدا ادم دلش خوش باشه تخم مرغ خالی میخوره اما اندازه کباب برره تزیین شده درسته سر سفره کیف میکنه
    .

  29. 5 کاربر از پست مفید مهاجر تشکر کرده اند .


  30. #16
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,541
    تشکر شده 35,371 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ياس سپيد نمایش پست اصلی
    یا حاضر و یا ناظر

    کلی نوشتم همشو پاکیدم ،ایشالا به مرحله اجرا که رسید میام همه رو براتون میگم. اما باور کنین همدل بودن مهم تر از همه چیزه ، اگه عروس دوماد باهم همدل باشن و به هم اعتماد کنن و بزرگترها هم بهشون کمک کنن تو این راه همه چی خیلی راحت حل میشه
    نوشته اصلی توسط مهاجر نمایش پست اصلی
    :laie_60b::laie_60b::laie_60b::laie_60b::laie_60b: :laie_60b:
    بخدا ادم دلش خوش باشه تخم مرغ خالی میخوره اما اندازه کباب برره تزیین شده درسته سر سفره کیف میکنه
    ما این ها رو قبول داریم
    این باید باشه
    وگرنه زندگی نیست ! برزخ هست!

    اما الان واقعا یه حد نرمال هزینه همین هست! غیر از این هست؟ حالا هزاری هم بگیم که باید دل خوش باشه و... تا این نباشه دل خوش هم نیست!
    من قبول دارم که پول خوشبختی نمیاره اما شک نکنید بی پولی بدبختی میاره
    همان حدیثی که می گه وقتی فقر از در خانه ای وارد بشه ایمان از پنجره خارج میشه!

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  31. 2 کاربر از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده اند .


  32. #17
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۰۸
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1989
    نوشته ها
    3,760
    امتیاز : 67,140
    سطح : 100
    Points: 67,140, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,821
    تشکر شده 14,241 در 3,398 پست
    مخالفت
    16
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    واسه تخمین بودجه ،مادر بهترین مشاور هستن برای شمامن خودم از مادرم مشاوره میگیرم

    یه جمله اقاسید تو سخنرانی رزق تو ذهنمه که بهش ایمان دارم
    یه داستانی بود فک کنم از اقای دولابی.طرف گفته بود اوضاع مالیش خوب نیست و قصد ازدواج داشت.حالا دقیقا یادم نیست.بعد اقای دولابی یه تیکه روزنامه در اورد که یک نهنگ در عمق 2000 متری دریا ،روزی دو تن گوشت میخوره و بعد گذاشت تو جیبش.طرف نفهمید و دوباره این تیکه خونده شد.تا اینکه اقای دولابی گفتن خدا روزی یه نهنگ رو تو عمق 2000 متری میرسونه اونم تو قطب ! اون وقت واسه دوتا بندش دوتا تیکه گوشت نمیرسونه ؟؟
    .

  33. 7 کاربر از پست مفید مهاجر تشکر کرده اند .


  34. #18
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,541
    تشکر شده 35,371 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط مهاجر نمایش پست اصلی
    واسه تخمین بودجه ،مادر بهترین مشاور هستن برای شمامن خودم از مادرم مشاوره میگیرم

    یه جمله اقاسید تو سخنرانی رزق تو ذهنمه که بهش ایمان دارم
    یه داستانی بود فک کنم از اقای دولابی.طرف گفته بود اوضاع مالیش خوب نیست و قصد ازدواج داشت.حالا دقیقا یادم نیست.بعد اقای دولابی یه تیکه روزنامه در اورد که یک نهنگ در عمق 2000 متری دریا ،روزی دو تن گوشت میخوره و بعد گذاشت تو جیبش.طرف نفهمید و دوباره این تیکه خونده شد.تا اینکه اقای دولابی گفتن خدا روزی یه نهنگ رو تو عمق 2000 متری میرسونه اونم تو قطب ! اون وقت واسه دوتا بندش دوتا تیکه گوشت نمیرسونه ؟؟
    متشکرم


    مشاور! تخمین بودجه ! نه فقط بنده می خوام شرایط جامعه رو بسنجم وگرنه فعلا به خاطر مهم ترین مسئله که تکلیف خودم در چند سال آینده مشخص نیست و هنوز بچه هستم ! فعلا به فکر بودجه برای خودم یکی نیستم!

    در مورد رزق و روزی بله که حتما همین طور هست اصلا آیه سوره مائده (فکر کنم 6 هست) که به چه زیبایی توصیف کرده وبه خصوص تفسیر این آیه چقدر قابل تامل هست

    یاد این خاطره آیت الله مجتهدی تهرانی افتادم که :
    آیت الله مجتهدی تهرانی می فرمودند که یه بار جوون بودم این روایت رو رو منبر خواندم که :
    یکی آدم پیش پیامبر عرض کرد که فقیرم حضرت فرمودند که ازدواج کن
    ازدواج کرد و باز فقیر بود باز آمد خدمت پیامبر عرض کرد که فقیرم باز پیامبر فرمودند که ازدواج کن
    این ما جرا تکرار شد تا بالاخره 4 تا زن گرفت و توانایی مالی برای این مرد ایجاد شد و پول دار شد

    بعدش می فرمودند که فلانی پایین منبر بهم گفتند این روایت ها رو بالا منبر می خونی حواست به خودت باشه که لنگه کفشی چیزی میاد طرفت ها !

    خود آیه قرآن هم می فرماید در سوره نور در این باره متاسفانه ایمان ها ضعیف شده وگرنه خدا همان قدر توانا و رحمان و رحیم و رزاق و قادر و ... هست که همان زمان پیامبر بوده


    اما بحث این مبحث نه شخصی هست و نه پیرامون مباحث دینی!
    بلکه بیشتر هدفم یه جور طیف سنجی جامعه بوده !

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  35. کاربر روبرو از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده است .


  36. #19
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-اردیبهشت-۲۹
    محل سکونت
    ایران - تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    3,251
    امتیاز : 76,420
    سطح : 100
    Points: 76,420, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album picturesTagger First Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 17,349
    تشکر شده 11,459 در 2,968 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    هو الحیّ
    سلام

    زمان ما (یعنی حدودا 8 سال پیش) کل هزینه ی عروسی مون حدودا 1 میلیون تومن شد + 1 میلیون هزینه ی صافکاری و نقاشی و گل زدن ماشین پدر همسر محترم و (به قول ما) جهاز داماد + 3 میلیون پول پیش خونه + حدودا 12 میلیون جهیزیه ای که خانواده ی ما متحمل شده بودن + 1 میلیون هزینه های جانبی که خانواده ی همسر محترم برای پذیرایی از مهمون های بعد از عروسی خرج کردن = 18 میلیون

    تازه از اون 2 میلیون اولیه یه مقادیر زیادی خرج خریدها و طلا و ... بود

    البته ما می تونستیم خیلی بیشتر از اینها خرج کنیم ، ولی نخواستیم .

    اینا رو گفتم که بدونین یه طیفی از جامعه هم اینجوری هستن
    .
    .

    .
    .



    گـشـتـم هـمـه جـا بـر در و دیــــــوار حـریـمـت
    جـایـی نـنـوشـتـه اسـت گـنـهــــــکار نـیـایـد...!

  37. 2 کاربر از پست مفید bedayah تشکر کرده اند .


  38. #20
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,541
    تشکر شده 35,371 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    ^ البته اصفهونی ها معروف هستند برای خرج عروسی و به خصوص جهیزیه!
    فکر نمی کنم همون 8 سال پیش 12 میلیون پول کمی بوده باشه اونم برای جهیزیه!


    همین طور که الان هم حدودا جهیزیه متعارف کم تر از این هزینه میشه! (البته دیدم که اصفهونی ها خیلی حساس هستند این یه قلم رو!)
    حدود 3 سال پیش شنیدم یه جهیزیه توی اصفهون داده بودند 60 میلیون!

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  39. 2 کاربر از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده اند .


  40. #21
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-اردیبهشت-۲۹
    محل سکونت
    ایران - تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    3,251
    امتیاز : 76,420
    سطح : 100
    Points: 76,420, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album picturesTagger First Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 17,349
    تشکر شده 11,459 در 2,968 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    هو الحیّ
    سلام

    همون موقع هزینه ی جهیزیه های اصفهانی ها خیلی بیشتر از این رقم بود

    ضمنا اصفهانی ها یه سری چیزا رو که خیلی هم قیمتی و البته موندگار هستن ، حتما توی جهیزیه میذارن

    مثلا قالی یا همون فرش دستباف که بنده دوتا داشتم و دارم + ترمه ی ابریشم اصل دستباف با تزئین طلا یا نقره ی خالص + ظروف پذیرایی عتیقه که آب طلا دارن و ...

    هر کدوم از این اجزاء رو هم میشه مدت ها نگه داشت و هم میشه فروخت و پولش رو خرج زندگی کرد ...

    از این لحاظ اصفهانی ها فکر تا چند صد سال آینده ی نسلشون رو میکنن

    به عنوان مثال توی جهیزیه ی من یه شنل ترمه با دور دوزی نقره هست که از مادربزرگ مادرم به من رسیده !!!

    ما همه ی اینها رو قیمت گذاشتیم و بعد قیمت اصلی جهیزیه رو تعیین کردیم .
    .
    .
    .
    .



    گـشـتـم هـمـه جـا بـر در و دیــــــوار حـریـمـت
    جـایـی نـنـوشـتـه اسـت گـنـهــــــکار نـیـایـد...!

  41. 3 کاربر از پست مفید bedayah تشکر کرده اند .


  42. #22
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,870 در 1,144 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط مستاجر خدا نمایش پست اصلی
    ما این ها رو قبول داریم
    این باید باشه
    وگرنه زندگی نیست ! برزخ هست!

    اما الان واقعا یه حد نرمال هزینه همین هست! غیر از این هست؟ حالا هزاری هم بگیم که باید دل خوش باشه و... تا این نباشه دل خوش هم نیست!
    من قبول دارم که پول خوشبختی نمیاره اما شک نکنید بی پولی بدبختی میاره
    همان حدیثی که می گه وقتی فقر از در خانه ای وارد بشه ایمان از پنجره خارج میشه!
    بنام خدا
    بله!غير از اين هست.يكي از اقوام ما(تازه آقا فوق تخصص جراحي داره از آلمان و خانم پزشك عموميه؛ يه چيزي مثل منجم باشي)عروسي كردند جشن نگرفتند؛فقط شام اقوام رو بردند هتل پارس كه اونم غذاي ما 13 نفري 250 هزار تومن شد.احتمالا يه ميليوني بيشتر خرجشون در كل نشد.
    مهريه هم چند تا از آشناها رو ميشناسم مهريه رو چند شاخه گل كردند.همين خانم و آقاي دكتر هم مهريه رو اولش 12 شاخه گل كردند.بعد محضردار گفت لااقل بايثد يه سفر حج باشه.نميدونم قبول كردند يا نه

  43. 2 کاربر از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده اند .


  44. #23
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    .....
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    681
    امتیاز : 9,154
    سطح : 64
    Points: 9,154, Level: 64
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,440
    تشکر شده 3,077 در 651 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض



    بنظرم با اين اوصاف كه آقايون و خانمها ميفرمايند...نميخوان "همسر" بگيرن... بلكه...



    چي بگم...

    hmmmm


    "چگونه يك منزل را پر و تزئين كنيم؟... يا چطوري يه مهموني 300 نفره بگيريم.."

  45. 6 کاربر از پست مفید آبي تشکر کرده اند .


  46. #24
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Calendar Award

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-اردیبهشت-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,866
    امتیاز : 32,278
    سطح : 100
    Points: 32,278, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,341
    تشکر شده 8,108 در 2,355 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 103 در 67 پست

    پیش فرض

    جهیزیه (جهاز!) رو کاری ندارم! هرچی خواست بیاره هرچی نخواست هم نیاره!
    اما 40-50 تومن هرکی اضاف اورد به منم بده تا منم متاهل بشم!

  47. 2 کاربر از پست مفید hands of god تشکر کرده اند .


  48. #25
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,870 در 1,144 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    ^جهاز ديگه نه وظيفه مرد هست نه زن.خونواده دختر خودش ميدونه

  49. #26
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-شهریور-۲۷
    محل سکونت
    بین ابرها
    نوشته ها
    101
    امتیاز : 2,400
    سطح : 29
    Points: 2,400, Level: 29
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 50
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکر کردن : 67
    تشکر شده 176 در 73 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    به نظرم خیلی از خانواده ها به خصوص اصفهانی ها زیادی وسواس دارند روی جهاز
    این قیمت عروسی را بالا می بره چون هر چه قدر جهاز زیاد بدند انتظار مهریه بالاتر هم دارند

    من خودم قصد ندارم وسیله با خودم زیاد بیارم. قصد هم ندارم عروسی بگیرم و لباس بپوشم
    اصلا از بچه گی از لباس عروس و عروسی خوشم نمی اومد

  50. کاربر روبرو از پست مفید صدرا تشکر کرده است .


  51. #27
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,870 در 1,144 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    ^من هم ديشب صحبت شد گفتم اصلا مهر نميكنم.حالا ممكنه عند المذاكره يه چيزي توافق كنيم با عروس[=چونه ميزنيم!]يكي از بچه هاي هيئت شطرنج ميخواست برامون واسطه خير بشه

  52. #28
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,541
    تشکر شده 35,371 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط bedayah نمایش پست اصلی
    هو الحیّ
    سلام

    همون موقع هزینه ی جهیزیه های اصفهانی ها خیلی بیشتر از این رقم بود

    ضمنا اصفهانی ها یه سری چیزا رو که خیلی هم قیمتی و البته موندگار هستن ، حتما توی جهیزیه میذارن

    مثلا قالی یا همون فرش دستباف که بنده دوتا داشتم و دارم + ترمه ی ابریشم اصل دستباف با تزئین طلا یا نقره ی خالص + ظروف پذیرایی عتیقه که آب طلا دارن و ...

    هر کدوم از این اجزاء رو هم میشه مدت ها نگه داشت و هم میشه فروخت و پولش رو خرج زندگی کرد ...

    از این لحاظ اصفهانی ها فکر تا چند صد سال آینده ی نسلشون رو میکنن

    به عنوان مثال توی جهیزیه ی من یه شنل ترمه با دور دوزی نقره هست که از مادربزرگ مادرم به من رسیده !!!

    ما همه ی اینها رو قیمت گذاشتیم و بعد قیمت اصلی جهیزیه رو تعیین کردیم .
    .
    .
    سلام علیکم
    با تمام احترامی که به دور اندیشی و اقتصاد دانی اصفهونی ها دارم اما الان اگر کسی بخواد از این نوع جهیزیه بدهد حداقل 30 میلیون (حداقل حداقل) باید جهیزیه بدهد (جناب بدایه حتما تایید یا تکمیل می فرمایند)
    اگر یه بنده خدایی که کارمند متوسط باشه و 3 تا دختر داشته باشه! به عبارتی 90 میلیون باید هزینه کنه
    واقعا این نگرش در جهیزیه که تاثیری می تونه داشته باشه؟

    خیلی موافق نیستم

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  53. 2 کاربر از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده اند .


  54. #29
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۰۸
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1989
    نوشته ها
    3,760
    امتیاز : 67,140
    سطح : 100
    Points: 67,140, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,821
    تشکر شده 14,241 در 3,398 پست
    مخالفت
    16
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    ببین اصلا جهیزیه خوب ادم بگیره خیلی خوبه
    دوتا نکته هست واسه جهیزیه
    یکی کیفیت یکی برچسب انرژی
    وقتی جنس خوب بخری،برات عمری میمیونه.
    دختری که میره 20 میلیون جهاز میخره،سال دیگه خرج رو دست شوهرش نمیزاره
    .

  55. 2 کاربر از پست مفید مهاجر تشکر کرده اند .


  56. #30
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,541
    تشکر شده 35,371 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    ^ این ظاهر قضیه هست!
    جناب بدایه مراعات حال همسرشون رو کردند

    اما خیلی ها شیوشون این هست که معادل همین 20 میلیون رو الان از داماد هزینه ازدواج می خواهند و به سن عروس خانم هم سکه مهریه طلب می کنند به این استدلال که ما الان خرج کردیم این که اصلا معلوم نیست مهریه بدهد و..........
    باطنش خیلی خطر ناک تره!

    (بعدش مگه چی می خواهد بخرند که درجه انرژیش هم a باشه انقدر گرون بشه؟ ! می خواهید لیست قیمت تک تک کالا رو عرض کنم؟!)

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  57. 2 کاربر از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده اند .


صفحه 1 از 7 123 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1