کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
صفحه 1 از 4 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 30 , از مجموع 109
  1. #1
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Calendar Award

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-اردیبهشت-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,866
    امتیاز : 32,278
    سطح : 100
    Points: 32,278, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,341
    تشکر شده 8,108 در 2,355 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 103 در 67 پست

    پیش فرض اخلاق تالاری

    در یک جامعه مجازی چگونه رفتار کنیم؟


  2. #2
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    شیرازو - تهرانو
    نوشته ها
    3,738
    امتیاز : 94,025
    سطح : 100
    Points: 94,025, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation First ClassVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 13,141
    تشکر شده 13,870 در 3,320 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    سلام
    مث من.
    یار من یوسف نیا اینجا کسی یعقوب نیست
    لحظه ای چشمانشان از دوریت مرطوب نیست
    ای گل زیبای من از غربتت اشکی نریز
    نازنین اینجا خدا هم پیششان محبوب نیست
    گرچه در هر جمعه ای زیبا دعایت می کنند
    بهترینم این دعا ها جنسشان مرغوب نیست





    وبلاگ هردمبیل، شخصی: http://prince-playful.blogfa.com/
    وبلاگ زخم دل، شخصی: http://prince-lonely.blogfa.com/
    وبلاگ خاطرات، شخصی: http://prince-rahpou.blogfa.com/

  3. 4 کاربر از پست مفید رهپوی وصال تشکر کرده اند .


  4. #3
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 91,621
    سطح : 100
    Points: 91,621, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,412 در 9,801 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    به نظر من رعایت نکات اخلاقی در هر اجتماعی من جمله اینجا ضروریه...!
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  5. 4 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  6. #4
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-بهمن-۲۷
    محل سکونت
    عازم میکده کرببلا می باشیم ؛
    نوشته ها
    6,390
    امتیاز : 46,696
    سطح : 100
    Points: 46,696, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,117
    تشکر شده 23,696 در 5,476 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 5 در 4 پست

    پیش فرض

    یا زهرا

    برا تعیین یه الگو , نیاز به شناخت " قید و بند ها " + شناخت " هدف از حضور" هستیم .

    * در این بحث یکی از مواردی که رسیدن به نتیجه رو خیلی سخت می کنه , تفاوت سلایقه.

    + سوال ذهنی که پیش میاد برام اینه که سلایق حق داوری دارن ؟

  7. 2 کاربر از پست مفید مشكات نياز تشکر کرده اند .


  8. #5
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 91,621
    سطح : 100
    Points: 91,621, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,412 در 9,801 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    برای اینکه در هیچ اجتماعی اختلاف سلیقه در معبار خوب یا بد بودن رفتاری پیش نیاید باید رجوع به احکام

    و قوانین اسلام کرد که میزان هست...!

    در مورد اخلاق هم اخلاق اسلامی ملاک برای قضاوت در مورد رفتارهای ما هست...!
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  9. 5 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  10. #6
    عضو جديد
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-بهمن-۰۹
    نوشته ها
    37
    امتیاز : 4,672
    سطح : 43
    Points: 4,672, Level: 43
    Level completed: 61%, Points required for next Level: 78
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran1000 Experience Points
    تشکر کردن : 323
    تشکر شده 90 در 31 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط انتظار سبز نمایش پست اصلی
    به نظر من رعایت نکات اخلاقی در هر اجتماعی من جمله اینجا ضروریه...!
    صد در صد همینطوره. خصوصا رعایت نزاکت تو پست زدن! که متاسفانه تو بعضی پستا رعایت نمی شه!

  11. کاربر روبرو از پست مفید Salimi تشکر کرده است .


  12. #7
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-بهمن-۲۷
    محل سکونت
    عازم میکده کرببلا می باشیم ؛
    نوشته ها
    6,390
    امتیاز : 46,696
    سطح : 100
    Points: 46,696, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,117
    تشکر شده 23,696 در 5,476 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 5 در 4 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط salimi نمایش پست اصلی
    صد در صد همینطوره. خصوصا رعایت نزاکت تو پست زدن! که متاسفانه تو بعضی پستا رعایت نمی شه!
    یا زهرا

    تعریف نزاکت چی می تونه باشه ؟

  13. کاربر روبرو از پست مفید مشكات نياز تشکر کرده است .


  14. #8
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۷
    نوشته ها
    2,207
    امتیاز : 13,694
    سطح : 76
    Points: 13,694, Level: 76
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 356
    Overall activity: 72.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,548
    تشکر شده 7,998 در 1,960 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 6 در 6 پست

    پیش فرض

    قید و بندها رو بیشتر باید بچسبیم از نظر من.

    چون به نظر من هدف - خودم رو می گم- غیر الهی هم که باشه،

    اون به خدا مربوط می شه؛ پاداش و عقوبتم با خداست.

    ولی چجوری و به چه طریق به اون هدف رسیدنه که هم به خدا مربوط می شه و هم مردم

    - اینجا کاربرای تالار- .

    مهمه که من خودم رو مسئول( یعنی معتقد باشم سفت وسخت ازم سوال می شه ) بدونم در

    برابر پستا، قضاوتها،نظرها، رأی و حکم هام

    که انگیزه م چی بود اینو گفتم؟

    و چرا؟

    درست عین دنیای واقعی مون که در برابر حرکات دست و پامون و... مسئولیم.

    این به معنای این نیست که شخص من تو دنیای واقعی م همه رو با جزئیات پایبندم؛

    از اسم مبحث برداشت کردم چطور باید باشیم.

  15. 5 کاربر از پست مفید اسماءالحسني تشکر کرده اند .


  16. #9
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۷
    نوشته ها
    2,207
    امتیاز : 13,694
    سطح : 76
    Points: 13,694, Level: 76
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 356
    Overall activity: 72.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,548
    تشکر شده 7,998 در 1,960 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 6 در 6 پست

    پیش فرض

    این پست بالایی من مثلآ قرار بوده زیر اولین پست مشکات باشه.

  17. کاربر روبرو از پست مفید اسماءالحسني تشکر کرده است .


  18. #10
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 91,621
    سطح : 100
    Points: 91,621, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,412 در 9,801 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط اسماءالحسني نمایش پست اصلی
    قید و بندها رو بیشتر باید بچسبیم از نظر من.

    چون به نظر من هدف - خودم رو می گم- غیر الهی هم که باشه،

    اون به خدا مربوط می شه؛ پاداش و عقوبتم با خداست.

    ولی چجوری و به چه طریق به اون هدف رسیدنه که هم به خدا مربوط می شه و هم مردم

    - اینجا کاربرای تالار- .

    مهمه که من خودم رو مسئول( یعنی معتقد باشم سفت وسخت ازم سوال می شه ) بدونم در

    برابر پستا، قضاوتها،نظرها، رأی و حکم هام

    که انگیزه م چی بود اینو گفتم؟

    و چرا؟

    درست عین دنیای واقعی مون که در برابر حرکات دست و پامون و... مسئولیم.

    این به معنای این نیست که شخص من تو دنیای واقعی م همه رو با جزئیات پایبندم؛

    از اسم مبحث برداشت کردم چطور باید باشیم.

    کاملا موافقم با صحبتهای شما:

    مثلا برای رفتن به زیارت امام رضا (ع) - برنده شدن در مسابقه -جذب جوانان به دین و ...

    نباید از هر وسیله نامشروعی برای رسیدن به مقصود بهره ببریم...!
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  19. کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .


  20. #11
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-بهمن-۲۷
    محل سکونت
    عازم میکده کرببلا می باشیم ؛
    نوشته ها
    6,390
    امتیاز : 46,696
    سطح : 100
    Points: 46,696, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,117
    تشکر شده 23,696 در 5,476 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 5 در 4 پست

    پیش فرض

    یا زهرا

    قبل از هر قید و بندی ( به جرم انحراف مبحث بالا دار نریمااا ) نیاز به یه باور هست . اونم اینه :

    دیده شدن یا نشدن .. شناخته شدن یا نشدن من هیچ دخل و تصرفی در نوع اخلاق و رفتار تالاری نداره . مثلا منع یا جواز یه نوع رفتار برا همه یکسانه .

    اخلاق تن خور همه نوع شخصیته . همون طور که آزادی عمل داریم به صرف دیده نشدن دو نوع قید تعریف میشه ( درونی و بیرونی )

    برای تالار که قواعد و قوانین تالاری هست که تعریف شده. می مونه درونی و اصل هم همینه .

    + بعضی رفتارهای مجاز و دنیای واقعی ( رو در رو ) عین هم اند.. مث : نباید دروغ گفت . تهمت نزد . احترام قایل شد .. بدیهیات !!

    + بعضی رفتارها هم مختص مجاز هست چون تو دنیای واقعی تو موقعیتش شاید نبودیم و مواردی مواجه نشدیم نمی تونیم مطابقت به مجاز بدیم که باید اینارو یاد بگیریم .

  21. 3 کاربر از پست مفید مشكات نياز تشکر کرده اند .


  22. #12
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Calendar Award

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-اردیبهشت-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,866
    امتیاز : 32,278
    سطح : 100
    Points: 32,278, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,341
    تشکر شده 8,108 در 2,355 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 103 در 67 پست

    پیش فرض

    نظرات همه دوستان جالب بود و بهره وافر میبریم کما فی السابق

    ما چند مکتب اخلاقی داریم و دو روش کلی آموزش اخلاق

    بعضی کلاس اخلاق رو مثل نسخه میدونن که بعدا باید تهیه و مصرف بشه و بعضی خود کلاس اخلاق رو دوا میدونن که بعد از اون افراد بااخلاق شدن!

    به نظر میاد که فرم دوم احتیاج به استادی داره که خودش اخلاق نمونه داشته باشه.
    من توانایی اداره همچین مبحثی رو ندارم اما هستند دوستانی در تالار که اخلاق پسندیده ای دارند و میتونن بیان و با نصایح خودشون ما رو راهنمایی کنند.

    هدف من سبک اول هست. یعنی ارائه دستور العمل هایی لازمه داشتن یک تالار مفید هست. همون باید هایی که بهش اشاره شد.

  23. 4 کاربر از پست مفید hands of god تشکر کرده اند .


  24. #13
    عضو جديد
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-بهمن-۰۹
    نوشته ها
    37
    امتیاز : 4,672
    سطح : 43
    Points: 4,672, Level: 43
    Level completed: 61%, Points required for next Level: 78
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran1000 Experience Points
    تشکر کردن : 323
    تشکر شده 90 در 31 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط مشكات نياز نمایش پست اصلی
    یا زهرا

    تعریف نزاکت چی می تونه باشه ؟
    منظور بنده دقیقا اشاره غیر مستقیم یا حتی گاهی مستقیم به مسائلیه که مطرح کردن اونها حداقل به این صراحت تو یک فضای عمومی صحیح نیست. که متاسفانه تو بعضی پست های مربوط به مبحث هایی مثل ازدواج و چرا ازدواج نمی کنیم دیده می شه.

  25. کاربر روبرو از پست مفید Salimi تشکر کرده است .


  26. #14
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 91,621
    سطح : 100
    Points: 91,621, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,412 در 9,801 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط منجم باشي نمایش پست اصلی
    نظرات همه دوستان جالب بود و بهره وافر میبریم کما فی السابق

    ما چند مکتب اخلاقی داریم و دو روش کلی آموزش اخلاق

    بعضی کلاس اخلاق رو مثل نسخه میدونن که بعدا باید تهیه و مصرف بشه و بعضی خود کلاس اخلاق رو دوا میدونن که بعد از اون افراد بااخلاق شدن!

    به نظر میاد که فرم دوم احتیاج به استادی داره که خودش اخلاق نمونه داشته باشه.
    من توانایی اداره همچین مبحثی رو ندارم اما هستند دوستانی در تالار که اخلاق پسندیده ای دارند و میتونن بیان و با نصایح خودشون ما رو راهنمایی کنند.

    هدف من سبک اول هست. یعنی ارائه دستور العمل هایی لازمه داشتن یک تالار مفید هست. همون باید هایی که بهش اشاره شد.
    امیرالمومنین (ع) : هر کس بخواهد برای دیگران الگو و راهنما و پیشوا باشد ابتدا باید به تعلیم و تربیت

    خویش همت گمارد پیش از آن که به تعلیم و تربیت دیگران مشغول شود؛ و خود سازی را از درون خود

    شروع کند قبل از آن که زبان خود را با الفاظ نیکو عادت دهد.

    بحارالانوار جلد 2 صفحۀ 56

    به نظر من شرط اول اینه که تک تک ما به دانسته های خود ابتدا عمل کنیم و با عمل نیک خود

    دیگران را هم تشویق به رعایت اخلاق کنیم...!

    مخصوصا بزرگترها و پیش کسوت های تالار که همیشه رفتارهاشون الگو هست برای

    تازه واردها ...!
    ویرایش توسط رضوان : شنبه ۰۹ مهر ۹۰ در ساعت ۲۳:۳۷
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  27. 3 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  28. #15
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    .....
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    681
    امتیاز : 9,154
    سطح : 64
    Points: 9,154, Level: 64
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,440
    تشکر شده 3,077 در 651 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    سلام

    از نکات مثبت جامعه مجازی یکیش اینه که بدلیل عدم شناسایی توسط دیگران، این امکان پیش اومده که طرف خود واقعیش رو نشون بده..... و اگه دیگران - یعنی همه - مصمم به اصلاح چامعه باشن بهترین شیوه اصلاح و تعالیه...

    اصلاح اخلاق دستوری نیست، عملیه... باید ببینی - و چون رفتار خوب شما رو به وجد میآره- شما هم متاثر و احیانا تغییر میکنی...

    اینجا بدلیل اینکه اکثریت همدیگه رو میشناسن، بنظرم هنوز "رها" از رودربایستی رفتار نمیکنن...


  29. #16
    مدیر جامعه مجازی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۲-اردیبهشت-۲۰
    محل سکونت
    يك قدم آن سوتر
    نوشته ها
    1,691
    امتیاز : 30,670
    سطح : 100
    Points: 30,670, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album pictures25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,855
    تشکر شده 5,997 در 1,328 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    یافتاح
    سلام یک اخلاق تالاری شخصی به نظر بنده خیلی مهم این است که
    پست ما وقت کسی رو تلف نکنه حرف داشته باشه
    فقط ایکون و ممنون و بله نباشه این رو میشه با یک انتخاب گزینه تشکر انجام داد
    اگه تایید هست نکته مثبت رو بگه و اگر منفی نقد مودبانه و درست باشه
    یعنی وقتی یکی چند ثانیه یا چند دقیقه وقت میذاره صفحه رو بالا میاره
    تلف شدن عمرش به گردن ما نباشه چون به اندازه کافی مقابل عمر خودمون گیر هستیم عمر بقیه ادم ها هم روش بیاد دیگه خدا به داد برسه

    يا اباصالح ارشدنا الي الطريق يرحمكم الله



  30. #17
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Calendar Award

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-اردیبهشت-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,866
    امتیاز : 32,278
    سطح : 100
    Points: 32,278, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,341
    تشکر شده 8,108 در 2,355 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 103 در 67 پست

    پیش فرض

    ^
    احسنت.

    یکی از کاربرانی که رفتارشون الگوی اخلاق هست، ادمین محترم تالار هستند که مدیریت نامحسوس و غیر آزار دهنده، در عین حال موثری دارند که جو تالار رو در حالت پسندیده ای نگه داشته.

    ================================================== =

    اما نکته ای که اخیرا پیش اومد و بد نیست بهش به پردازیم. کاربر محترمی هم داریم که حقوق میخونند میتونن بیان و بحث رو بسط بدن.

    در ابتدای عضویت تالار همه مجموعه ای از قوانین رو میخونن و با قبول این شرایط قراردادی بین کاربر و مسئولین سایت و تالار ایجاد میشه.
    سوال اینجاست:

    آیا هر کاربری فقط ملزم به پایبندی به همون شروط هست؟

    در هر قراردادی شروطی وجود داره که نحوه مدیریت روابط بین طرفین قرارداد رو تعیین میکنه؛ حقوق طرفین، شرایط نقض قرارداد ، شیوه اجبار و ....

    این شرایط به دو دسته تقسیم میشن:

    1- شروط صریح (expressed terms)
    شروط صریح، شرایطی هستند که صراحتا در متن قرارداد ذکر میشن. در مورد تالار ما، اینها همون شرایطی هستند که در قانون تالار ذکر شدن

    2- شروط ضمنی (implied terms)

    اینها شروطی هستند که صراحتا بیان نمیشن اما از متن قرارداد، قوانین سطوح بالاتر جامعه، و عرف جامعه قابل استنباط هستند و لزومی نیست که صراحتا بیان شده باشند.

    مثلا وقتی شما کارگری رو استخدام میکنید تا سیم کشی برق خونه شما رو انجام بده، لازم نیست در قرارداد صراحتا ذکر بشه که باید مهارت کافی رو داشته باشه و کارش رو درست انجام بده و مثال های دیگه


    نتیجه اینکه:

    اینجا یک تالار گفتمان با گرایش مذهبی هست و از همه چیز این تالار این نکته قابل استنباط هست، لذا بسیار از مسائلی که لازمه یک محیط مذهبی هست ولو اینکه در قوانین تالار ذکر نشده باشه، لازم الاجرا خواهند بود.

  31. 6 کاربر از پست مفید hands of god تشکر کرده اند .


  32. #18
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 91,621
    سطح : 100
    Points: 91,621, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,412 در 9,801 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    داشتم احادیث مربوط به حج را می خواندم به این حدیث بسیار جالب برخوردم...:

    رفتار با مسلمانان ديگر كشورها

    «امام صادق(عليه السلام) فرمود:

    اى زيد، خود را با اخلاق ايشان تطبيق داده، رفتارى خوب با آنان داشته باشيد، در مساجد آنها نماز بگزاريد،

    بيمارانشان را عيادت كنيد، در تشييع جنازه آنان حاضر شويد، و اگر بتوانيد امام جماعت يا مؤذن آنان باشيد،

    چنين كنيد، زيرا اگر چنين رفتار كنيد گويند:

    اينها جعفرى (و پيروان جعفر بن محمّد(عليه السلام))اند،


    خداوند جعفر را رحمت كند، چه خوب ياران خود راتربيت كرده است.


    و اگر چنين رفتار نكنيد، گويند اينها

    جعفرى هستند خداوند با جعفر چنان كند، يارانش را چه بد تربيت كرده است!!»

    وافى: 2/182 ـ من لا يحضره الفقيه: 1/383


    با دقت لطفا حدیث را بخوانید...


    من از این حدیث برداشت می کنم ما که اسممان را مسلمان و شیعه گذاشتیم باید با اخلاق

    نیک و اعمالمان آبرویی برای اسلام و دین باشیم که همه به وجود ما افتخار کنند...!

    نه اینکه خدای ناکرده با رفتاری ناپسند باعث آزردگی قلب

    مولا و صاحب اختیارمان حضرت مهدی (عج) شویم....!

    ویرایش توسط رضوان : جمعه ۰۸ مهر ۹۰ در ساعت ۰۱:۰۹
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  33. 3 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  34. #19
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Calendar Award

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-اردیبهشت-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,866
    امتیاز : 32,278
    سطح : 100
    Points: 32,278, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,341
    تشکر شده 8,108 در 2,355 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 103 در 67 پست

    پیش فرض

    به نکات زیر توجه کنید! وگرنه عواقب آن پای خودتون هست!


    1- در فضای مجازی هیچ چیز و هیچ کس قابل اعتماد نیست!
    2- در فضای مجازی هیچ چیز قابل پاک شدن نیست!
    3- در فضای مجازی هیچ چیز مخفی نیست!






    4- در تالار مجازی هیچ ارتباطی بین تعداد پست و پیشکسوتی و قابل اعتماد بودن نیست! اگر منجم باشی 2000 تا پست زده یعنی 2000 تا پست زده! همین و هیچ معنی دیگری در این وجود ندارد!

  35. 12 کاربر از پست مفید hands of god تشکر کرده اند .


  36. #20
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۷
    نوشته ها
    2,207
    امتیاز : 13,694
    سطح : 76
    Points: 13,694, Level: 76
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 356
    Overall activity: 72.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,548
    تشکر شده 7,998 در 1,960 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 6 در 6 پست

    پیش فرض

    تو دنیای واقعی، کلام و طرز بیان ما معرف شخصیتمونه،

    و اینجا پستهامون.

  37. کاربر روبرو از پست مفید اسماءالحسني تشکر کرده است .


  38. #21
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    .....
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    681
    امتیاز : 9,154
    سطح : 64
    Points: 9,154, Level: 64
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,440
    تشکر شده 3,077 در 651 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    خیلی شنیده ایم "آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند"... احتمالا شاید ورد زیون خودمون هم باشه.... اما در عمل....

    "صبر" و تحمل، که اینقدر ازش تعریف میشه اینجا نمود واقعی داره....

    اگه کسی حرف یا نظری مخالف داره، شنونده خوبی باشیم، اگه چه بهمون فشار هم بیاید....

    زود نخوایم "جواب" بدیم... معمولا با مباحثه کسی قانع نمیشه... اما با مشاهده رفتار... ممکنه

  39. 4 کاربر از پست مفید آبي تشکر کرده اند .


  40. #22
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    .....
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    681
    امتیاز : 9,154
    سطح : 64
    Points: 9,154, Level: 64
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,440
    تشکر شده 3,077 در 651 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    از نکات منفی رفتار ما در تالارها، زود از کوره در رفتن و فوری "جوابی" تندتر دادنه...

    فکر میکنیم اگه آنی جواب ندیم، حتما "دیگران" تصور میکنن کم آوردیم....

    غافل از اینکه دیگران زودتر از ما تشخیص میدن که حق با کیه...

    اگه هدف مون ارتقا خود و دیگرانه... اجازه بدیم دیگران خود قضاوت کنن و به رای اون هااحترام بزاریم.. حتی اگه مخالف نظر ما باشه...
    ویرایش توسط آبي : شنبه ۰۹ مهر ۹۰ در ساعت ۰۱:۴۹

  41. 5 کاربر از پست مفید آبي تشکر کرده اند .


  42. #23
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۷
    نوشته ها
    2,207
    امتیاز : 13,694
    سطح : 76
    Points: 13,694, Level: 76
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 356
    Overall activity: 72.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,548
    تشکر شده 7,998 در 1,960 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 6 در 6 پست

    پیش فرض

    + بعضی رفتارهای مجاز و دنیای واقعی ( رو در رو ) عین هم اند.. مث : نباید دروغ گفت . تهمت نزد . احترام قایل شد .. بدیهیات !!

    + بعضی رفتارها هم مختص مجاز هست چون تو دنیای واقعی تو موقعیتش شاید نبودیم و مواردی مواجه نشدیم نمی تونیم مطابقت به مجاز بدیم که باید اینارو یاد بگیریم .
    با قسمتهای اول صحبتاتون کاملا موافقم.

    اما تو این دوتا مورد معتقدم دنیای مجاز ما جزیی از یه کله. نت و اون بخش از زندگی ما توی نت وتالار، تکه ای از زندگی واقعیمونه. معتقدم اخلاقیاتی وجود نداره که مختص دنیای مجاز باشه به طوری که توی دنیای واقعی الزامی برا رعایتشون نداشته باشیم و حتی بهش بر نخوریم یا براش پیش بینی نشده باشه تا حالا.


    شاید درست ترش اینه که بگم ما اگه حداقل همون بدیهیاتی رو که تو دنیای واقعیمون رعایت می کنیم، اگه این جا هم ملاحظه و اجرا کنیم به قوانین مختص دنیای مجاز نمی رسه و دیگه خیلی از مسایل احتمالی بعدی - یکیش رنجوندن و رنجیده شدن - ، پیش نمیاد.

  43. #24
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    .....
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    681
    امتیاز : 9,154
    سطح : 64
    Points: 9,154, Level: 64
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,440
    تشکر شده 3,077 در 651 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    چون پیغام خصوصی هم فعاله، اگه از کسی انتقاد داریم.... بهتره در "جمع" بیان نکنیم...

  44. 5 کاربر از پست مفید آبي تشکر کرده اند .


  45. #25
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 91,621
    سطح : 100
    Points: 91,621, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,412 در 9,801 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط آبي نمایش پست اصلی
    از نکات منفی رفتار ما در تالارها، زود از کوره در رفتن و فوری "جوابی" تندتر دادنه...

    فکر میکنیم اگه آنی جواب ندیم، حتما "دیگران" تصور میکنن کم آوردیم....

    غافل از اینکه دیگران زودتر از ما تشخیص میدن که حق با کیه...

    اگه حدف مون ارتقا خود و دیگرانه... اجازه بدیم دیگران خود قضاوت کنن و به رای اون هااحترام بزاریم.. حتی اگه مخالف نظر ما باشه...

    گوش دادن به انتقادها و قضاوت های دیگر ان کار خوبیه...!

    اما همیشه لزوما آرای دیگران به حق و صحیح نیست...!

    هر انسان غیر معصوم جائز الخطاست و ممکنه تحت تاثیر عواملی قضاوت کند...!

    بنا براین هر کسی قدرت تشخیص و عقل داره و در غیر مواردی که عصبانیه می تونه بفهمه

    انتقادی که از او شده به حقه یا خیر...! لزوما هر چی هر کسی گفت و نظر داد درست

    نیست...!

    اسلام راه حلی به ما داده که اگه حرفی یا نظری شنیدید با قرآن - سنت و عقل مطابقت

    بدهید اگه مطابق بود بپذیرید و در غیر این صورت ردش کنید...!

    ما الزامی به پذیرفتن همه حرفهای دیگران نداریم...!

    بله استفاده از آرا و تجربیات بزرگان و متخصصان کار خوبیه و در ارتقاء کارها بسیار راه گشاست..

    اما به شرطی که انتقاد و قضاوت عادلانه و منطقی باشه...!
    ویرایش توسط رضوان : شنبه ۰۹ مهر ۹۰ در ساعت ۰۱:۱۳
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  46. #26
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 91,621
    سطح : 100
    Points: 91,621, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,412 در 9,801 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    من چند تا انتقاد دارم به برخی رفتارهای عده ای از اعضا که چون اخلاقی و مربوط به این تایپیکه اینجا بیان

    می کنم...!

    3)یک اصطلاح رایج در تالار اینه که افراد خود را حقیر - پخمه -علاف - بیکار و ... می خوانند....

    به نظرم هر کسی باید کرامت نفس داشته باشه و حتی اگه صفت بدی هم داشته باشه تلاش در رفعش

    کنه نه این که اصرار بر بیانش کنه...هیچ کس حقیر نیست..همه ارزشمند و دارای استعداد خاص که خدا به

    شخص ایشان عنایت کرده .... هیچ موجودی بیهوده آفریده نشده...! اگر هم عیبی داره سعی در رفع و

    جبرانش کنه...!

    انسان فقط باید در برابر قدرت خدا احساس حقارت و شرم کنه نه در برابر بندگان خدا...!

    2)اگه کسی را می بینیم که عیبی داره مثلا معلوله- یا عقب افتادگی ذهنی داره یایک عیب اخلاقی داره

    و .... آیا این درسته که لقبی برای او بسازیم و مرتبا او را با این لقب بخوانیم...! آیا اگه کسی به شما این

    طور رفتاری داشته باشه خوشتان میاد...؟ وای به حال اینکه طرف اصلا این عیب را نداشته باشه و ما

    بخواهیم برای تخریب او این کار را انجام بدیم...! البته منظورم کس خاصی نیست ...عمومی گفتم...!

    اگه عیبی در کسی می بینیم که قابل رفعه محترما تذکر می دهیم...و یا کمکش می کنیم برای حل

    مشکلش ...! مثلا کسی که در کودکی پایش را از دست داده و نمی تونه راه بره باید بر توانایی های

    دیگرش تکیه کند -مثلا از نیروی دستش بیشتر استفاده کنه...! همه که یک جور نیستند...!


    3) هر کدام از ما اعضا چه در فضای مجازی چه غیر آن وقتی می خواهیم وعده و یا قولی به کسی یا

    کسانی بدهیم باید ابتدا بسنجیم آیا از عهده آن کار بر می آییم یا خیر...! امکاناتش را داریم ؟

    بعد حرفی را بزنیم و حتما تا جایی که مقدوره به وعده مون عمل کنیم...! بالاخره دیگران رو حرف شما برنامه

    ریزی کردند و منتظر عملی شدن وعده هستند...! نه هنوز کار قبلی تمام نشده بریم کار دیگه ای شروع

    کنیم .این طور مردم دیگه به حرفهای ما اعتماد نمی کنند...!

    4) گاهی می بینم اشخاصی به نوشته ها و طرح های دیگران چه از روی شوخی و با جدی بی احترامی می کنند...

    مثلا می گویند مطلبت به درد نمی خوره -این طرح چیه - هیچ کدام از مطالب این پست و تالار فایده نداره و

    نمی ارزه و .... این حرفها شوخی هم نباید گفته بشه....می بینم بعضی وقتها خیلی اصراره بر گفتن این حرفا....!

    اما در مقابلش یک جمله ارزشمند از ادمین محترم خواندم که انتقادی به برخی نوشته ها بود...!


    یافتاح
    سلام یک اخلاق تالاری شخصی به نظر بنده خیلی مهم این است که
    پست ما وقت کسی رو تلف نکنه حرف داشته باشه
    فقط ایکون و ممنون و بله نباشه این رو میشه با یک انتخاب گزینه تشکر انجام داد
    اگه تایید هست نکته مثبت رو بگه و اگر منفی نقد مودبانه و درست باشه
    یعنی وقتی یکی چند ثانیه یا چند دقیقه وقت میذاره صفحه رو بالا میاره
    تلف شدن عمرش به گردن ما نباشه چون به اندازه کافی مقابل عمر خودمون گیر هستیم عمر بقیه ادم ها هم روش بیاد دیگه خدا به داد برسه
    __________________
    این راه حل درسته ...برای انتقاد محترمانه و سازنده ....!

    به هر حال همه برای نوشته ها و طرح هاشون زحمت کشیدند و ناراحت می شوند اگه کسی بخواهد تند و بدون

    رعایت ادب با اونا برخورد کنه...!

    البته هر وقت هم که من این نکات را تذکر می دهنم می گویند شوخی کردیم....آیا اگر کسی به خود شماها بگوید

    تمام نوشته هایت به درد نمی خوره خوشتون میاد ...؟ ولی اگه کسی محترمانه و دلسوزانه و بدون قصد

    به آثار شما انتقاد کنه مسلمه که شما می پذیرید...!

    اینها نکاتی بود که به نظرم رسید....! اصلا هم شخص خاصی مد نظرم نبود...!
    ویرایش توسط رضوان : شنبه ۰۹ مهر ۹۰ در ساعت ۰۲:۰۶
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  47. #27
    مدیر جامعه مجازی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۲-اردیبهشت-۲۰
    محل سکونت
    يك قدم آن سوتر
    نوشته ها
    1,691
    امتیاز : 30,670
    سطح : 100
    Points: 30,670, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album pictures25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,855
    تشکر شده 5,997 در 1,328 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    یافتاح
    سلام
    انسان ممکن الخطا هست ولی جایز الخطا نیست

    يا اباصالح ارشدنا الي الطريق يرحمكم الله


  48. 5 کاربر از پست مفید admin تشکر کرده اند .


  49. #28
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Calendar Award

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-اردیبهشت-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,866
    امتیاز : 32,278
    سطح : 100
    Points: 32,278, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,341
    تشکر شده 8,108 در 2,355 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 103 در 67 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط admin نمایش پست اصلی
    یافتاح
    سلام
    انسان ممکن الخطا هست ولی جایز الخطا نیست
    وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُواْ أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا.

    این جایزالخطا بودن مربوط هست به خطا ها و فسادی که در ذات این انسان هست. قابل حذف هم نیست. خداوند هم در جواب ملائک این مطلب رو نفی نکردند.

    پس هستند خطاها و مفسده هایی که با ویژگی های انسان آمیخته شده.

    با در بسیاری از امور دانش محدودی داریم و مجبور به تصمیم گیری هم هستیم، اگر اجازۀ خطا کردن نداشتیم که حرکت هم نمی تونستیم بکنیم!

    شما یه مسیر ساده رو در یک شهر غریب بخواید برید ممکنه خطا کنید، اگر اجازه این خطا کردن رو نداشتید اصلا حرکت نمیکردید چون خودتون هم میدونید که ممکنه خطا کنید.

  50. #29
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Calendar Award

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-اردیبهشت-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,866
    امتیاز : 32,278
    سطح : 100
    Points: 32,278, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,341
    تشکر شده 8,108 در 2,355 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 103 در 67 پست

    پیش فرض

    به خود گفتا جواب است این نه جنگ است ----- کلوخ انداز را پاداش سنگ است

    (نظامی گنجوی، منظومه خسرو و شیرین)

  51. #30
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 91,621
    سطح : 100
    Points: 91,621, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,412 در 9,801 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    هر انسانی جائز الخطاست ولی هر خطایی جائز العفو نیست
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

صفحه 1 از 4 123 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1