کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 13 , از مجموع 13
  1. #1
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-دی-۱۹
    محل سکونت
    شیـــــــــــــــــراز!
    نوشته ها
    1,135
    امتیاز : 21,496
    سطح : 92
    Points: 21,496, Level: 92
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 854
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album pictures10000 Experience Points
    تشکر کردن : 970
    تشکر شده 4,136 در 933 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    Lightbulb *بررسی سینمای کلاسیک جهان*

    "بررسی شاهکارهای سینمای کلاسیک جهان، برای علاقمندان جدی حوزه ی سینما"
    .
    .
    .

  2. 2 کاربر از پست مفید عروسك پارچه اي تشکر کرده اند .


  3. #2
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-دی-۱۹
    محل سکونت
    شیـــــــــــــــــراز!
    نوشته ها
    1,135
    امتیاز : 21,496
    سطح : 92
    Points: 21,496, Level: 92
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 854
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album pictures10000 Experience Points
    تشکر کردن : 970
    تشکر شده 4,136 در 933 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض روزی روزگاری در امریکا- سرجیو لئونه

    با فیلم
    "روزی. روزگاری در امریکا"
    به کارگردانی: "سرجیو لئونه"
    و بازی "رابرت دنیرو
    شروع می کنیم.

    یکی از فیلم های مطرح و برجسته ی سینمای کلاسیک جهان با داستان خطی و روایی و تم گنگستری و مافیا و چاشنی عشق ناکام!



    *****

    بعد از اينكه در دهه هفتاد موج نوي سينماي امريكا جريان يافت و كساني چون كوبريك، مارتين اسكورسيزی و فرانسيس فوردكاپولا، سردمدار اين حركت نوين سينمايي با پرداخت به لايه*هاي سطحي جامعه و نهادينه شدن خشونت شدند،

    «سرجيو لئونه» كه در ژانر وسترن به ويژه با فيلم "خوب، بد، زشت" اسم و رسمي يافته بود از قافله عقب نماند و با "روزي روزگاري در امريكا" دوباره خود را بر سر زبانها انداخت.

    اين فيلم با مدت زمان طولاني (حدود سه ساعت و 45 دقيقه) از فيلمنامه محكم و روايتهاي زنجير شده منسجم و گيرا بهره مي*برد و مخاطب را تا ثانيه آخر فيلم بر جاي مي*نشاند.

    لئونه يك داستان گانگستري و جذاب را بهانه نمايش روابط فراموش شده انساني و ارزشهاي سهل و ممتنع فطرت انساني مي*كند.

    انسانهايي كه نسبت به ديگران خشن، بي*مبالات و بي*عار هستند اما در ارتباط با يكديگر عشق، وفاداري، جوانمردي و احترام را ميشناسند.

    در اين فيلم پيچيدگي موجودي چون انسان بيش از پيش نمايان مي*شود و زياده*خواهي و غرض*ورزي او به سخره گرفته مي*شود.

    "نودلس" (با بازي زيباي رابرت دنيرو) انساني خودشيفته و بي*عار است كه جز اسلحه و دوستان گانگسترش همدمي نداشته* است؛

    اما از طرفي با يك عشق ناكام دست و پنجه نرم مي*كند.

    لئونه در فيلمهاي خود بر دوشخصيتي بودن قهرمانهايش تاكيد مي*كند و بيننده را در جدالي سخت براي غور و مكاشفت با اين شخصيتها درگير مي*نمايد.

    اين فيلم بعد از يك بار ديدن تا مدتها در ذهن مي*ماند و انسان را درگير كشف روابط آدمها مي*كند، چيزي كه در لايه*هاي سطحي داستان قابل رويت و مكاشفه نيست.

    آدمهاي داستان رفيقي جز يكديگر و اسلحه ندارند و شايد خودشان به گونه*اي اسلحه*اي پر از فشنگ باشند، تعبيري كه سرجيو لئونه با موفقيت بدان دست يافته است؛

    كاناليزه كردن خشونت با در نظر گرفتن شرايط اجتماعي انسان را خطرناك مي*كند.

    البته او نقش فقر مادي و فرهنگي را ناديده نگرفته است.

    داستان در مورد چهار گانگستر در سالهاي 1920 به بعد است و بسيار پراكنده آغاز مي*شود اما كم*كم شوك وارد بر بيننده از بين رفته و مخاطب جاي خود را در داستان پيدا مي*كند.

    روزي روزگاري در امريكا فيلمي گانگستري است اما نيازهاي انساني را به خوبي نمايش مي*دهد.

    فيلم تا لطيف*ترين احساسات آدمي نفوذ مي*كند و هر بيننده*اي را به تفكر درباره اميال و غريزه*هايش وا مي*دارد.

    اسلحه يك بلاي اجتماعي است همينطور كه نودلس و مكس (با بازي جيمز وود) هستند.

    فيلم بسيار وزين پرداخت شده است و در فرصت دادن به مخاطب براي تفكر و ترديد بي*رحمي نمي*كند.

    لبخند نودلس در پلان آخر فيلم تعابير مختلفي مي*تواند داشته باشد. شايد نودلس به زندگي سراسر نكبت*بار خود مي*خندد.

    شايد او نئشگي را مي*ستايد، چيزي كه همه عمر بدان نيازمند بوده است. شايد هم اين خنده لئونه است كه با لبهاي رابرت دنيرو متجلي مي*شود، خنده*اي كه موفقيت بيشمار فيلم را فرياد مي*كند.

    موسيقي فيلم (كه انيو موريكونه آن را ساخته است) نيز متناسب و با دكوپاژ همراه است.

    روزي روزگاري در امريكا فيلمي است درخور توجه، كه بايد از زواياي مختلف به آن نگاه كرد.

    بي شك اين فيلم يكي از شاهكارهاي سرجيو لئونه است.

    نقد: وبلاگ سینما و ادبیات

  4. کاربر روبرو از پست مفید عروسك پارچه اي تشکر کرده است .


  5. #3
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,546
    تشکر شده 35,372 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    سلام
    ان شا الله خواننده این مبحث خواهم بود اما بعید می دونم در مباحث شرکت کنم
    راستش خیلی از فیلم قدیمی خوشم نمیاد حالا هرچی می خواد باشه
    (من دنبال حرف حال وحاظر هستم هرچند باید به آثار گذشته هم نگاهی داشت)

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  6. #4
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-دی-۱۹
    محل سکونت
    شیـــــــــــــــــراز!
    نوشته ها
    1,135
    امتیاز : 21,496
    سطح : 92
    Points: 21,496, Level: 92
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 854
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album pictures10000 Experience Points
    تشکر کردن : 970
    تشکر شده 4,136 در 933 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    منم دقیقا مثه شما بودم.
    فقط فیلمای روز رو می دیدم.
    ولی راستش از زمانی که مجبورم کردن آثار مرجع سینمای جهان رو ببینم و تحلیل کنم، واقعا پی بردم که چرا به این فیلما می گن شاهکار!
    ینی واقعا متفاوتن با فیلمایی که ما این روزا می بینیم.
    و هر کدوم به لحاظ قصه. فیلمنامه. ایده. بازی. قاب بندی و میزانسن. موسیقی و هزار و یک چیز دیگه، یه کلاس درسن.
    ضمن اینکه یه شناخت و تسلط خوب راجب تاریخ سینما- دوره های مختلف فیلمسازی و دنیا و نگاه کارگردان های صاحب نام به ما ارائه میدن.
    شما اگه همین "روزی روزگاری" رو ببینید، کاملا به عرایض بنده پی می برید و تفاوت فیلم خوش ساخت رو با فیلم معمولی متوجه می شید.
    بهرحال اگه فکر میکنید بدون دیدن آثار کلاسیک، می تونید پیشرفتی تو حوزه ی سینما داشته باشید، باید بگم اشتباه و غیرممکنه.

  7. 2 کاربر از پست مفید عروسك پارچه اي تشکر کرده اند .


  8. #5
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,546
    تشکر شده 35,372 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    ^ بله باید به کلاسیک حتما پرداخت

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  9. کاربر روبرو از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده است .


  10. #6
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-دی-۱۹
    محل سکونت
    شیـــــــــــــــــراز!
    نوشته ها
    1,135
    امتیاز : 21,496
    سطح : 92
    Points: 21,496, Level: 92
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 854
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album pictures10000 Experience Points
    تشکر کردن : 970
    تشکر شده 4,136 در 933 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض آپارتمان - بیلی وایلدر

    فیلم :آپارتمان
    به کارگردانی :بیلی وایلدر
    و بازی :جک لمون و شرلی مک لین

    " آپارتمان " اثر تحسین برانگیز بیلی وایلدر در سال ۱۹۶۰ اکران شد و موفق به کسب جایزه ی اسکار بهترین فیلم ، بهترین کارگردان ، بهترین فیلمنامه ، بهترین تدوین ، بهترین طراحی صحنه شد و در رشته های بهترین بازیگر نقش اول مرد ( جک لمون ) ، بهترین بازیگر نقش اول زن ( شرلی مک لین ) ، بهترین بازیگر نقش دوم مرد ( جک کروشن ) نامزد دریافت این جایزه بود.
    این شاهکار دوست داشتنی وایلدر همچنین در مراسم گلدن کلوب همان سال در رشته های بهترین فیلم کمدی ، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن به کسب جایزه نائل شد.



    فیلم «آپارتمان» ملودرامی زیبا و دیدنی از وایلدر است:

    داستان یك كارمند اداره*ی بیمه، آقای باكستر (جك لمون)، كه تنها زندگی می*كند و برای ترقی شغلی و كسب رتبه*های بالاتر در اداره، كلید آپارتمان*اش را برای چند ساعت به كارمندان عالی*رتبه امانت می*دهد.

    اما آن*قدر متقاضی زیاد است كه برای جلوگیری از تداخل آن*ها، او یك تقویم رومیزی را برای این كار در نظر می*گیرد.

    اوضاع بر همین منوال می*گذرد تا این*كه آقای باكستر به خانم كیوبلیك (شرلی مك*لین)، دختری كه در اداره متصدی آسانسور است، دل می*بندد...

    فیلم، اشاره*های فوق*العاده ظریفی به فساد اخلاقی آدم*ها دارد و «دروغ*هایی» كه دائماً در حال رد و بدل شدن است و «راست*هایی» كه دیگر ارزشی ندارند، نابود شدن*ها و بی*تفاوت شدن*ها، استفاده*ی دقیق و به*جا از كمدی در درام*ترین و غمناك*ترین صحنه*ها، همه و همه امضای وایلدر را در بر دارند.

    از سكانس*های فوق*العاده*ی فیلم، سكانس*های مربوط به آینه*ی ترك*خورده*ی خانم كیوبلیك است؛ در لحظاتی كه آقای باكستر مشغول جلب توجه خانم كیوبلیك است و كلاه جدیدش را بر سر گذاشته و امتحان می*كند و دائماً نظر خانم كیوبلیك را می*پرسد، خانم كیوبلیك ـ كه درست چند دقیقه قبل و بعد از كشف حقایقی تلخ كاملاً درهم شكسته است ـ نظرهایی درباره*ی كلاه می*دهد كه بدون كوچك*ترین توجهی است.

    او هنگام ترك اتاق، آینه*ی ترك خورده*اش را از جیب*اش بیرون می*آورد تا نگاهی به صورت*اش بیندازد و باكستر با دیدن آینه، از حقیقت تلخی آگاه می*شود و درهم می*شكند.

    در این سكانس، با این*كه بیننده از قبل حقیقت را می*داند، ولی با او ویران می*شود و درهم می*شكند.

    صحنه*های حضور دكتر در آپارتمان و تعجب او از به كار بردن لفظ خانم و آقا توسط باكستر و كیوبلیك در مقابل هم؛
    استفاده*ی تلخ و شیرین از تیغ ریش*تراشی كه از یك طرف از یك عشق پاك خبر می*دهد و از طرف دیگر از احتیاط هم*راه با ترس باكستر از آقای رییس و در یك كلام، مقام و موقعیت او در اداره و ترس از دست دادن آن؛
    لحظاتی كه باكستر دل شكسته هنگام جمع كردن وسایل آپارتمان*اش به راكت تنیسی كه از آن به*عنوان آبكش برای دم كردن اسپاگتی استفاده كرده بود، نگاه می*كند و یك رشته ماكارونی باقی*مانده بر روی آن را با لبخند تلخی از راكت جدا می*كند؛
    و... همه و همه شاهكارهای بیلی وایلدر است كه البته با بازی عالی جك لمون هم*راه است.

    سكانس*های تلاش باكستر برای سرگرم كردن خانم كیوبلیك؛
    ابراز احساسات تصنعی و شدیدش در مورد كارت*های خانم كیوبلیك و نیمه*كاره ماندن بازی به این دلیل كه خانم كیوبلیك خواب*اش می*برد؛ تلاش*های باكستر برای متقاعد كردن رییس كه حداقل چند كلمه*ای با خانم كیوبلیك صحبت كند؛
    اعترافات زن مبنی بر این*كه همیشه در بدترین زمان و بدترین مكان قرار گرفته و این*كه چرا هیچ*وقت در زندگی نتوانسته است عاشق یك آدم خوب و ساده مثل باكستر شود و...

    اما سرانجام در صحنه*ی آخر، وقتی باكستر به كیوبلیك می*گوید: «دوستت دارم»، او در جواب می*گوید: «...!» یك پایان غیركلیشه*ای، ناب و به یاد ماندنی.

    نقد: وبلاگ نقدفیلم

    *****

    دیالوگ برتر: من استعداد عجیبی دارم که تو موقعیت ها و مکان های عوضی، عاشق آدمای عوضی بشم...!

  11. کاربر روبرو از پست مفید عروسك پارچه اي تشکر کرده است .


  12. #7
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-دی-۱۹
    محل سکونت
    شیـــــــــــــــــراز!
    نوشته ها
    1,135
    امتیاز : 21,496
    سطح : 92
    Points: 21,496, Level: 92
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 854
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album pictures10000 Experience Points
    تشکر کردن : 970
    تشکر شده 4,136 در 933 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض بچه ی رزماری- رومن پولانسکی

    فیلم: بچه ی رزماری
    به کارگردانی: رومن پولانسکی
    و بازی: میا فارو



    «بچه رزماري» سومين اثر از تريلوژي آپارتماني رومن پولانسكي، بيشتر از آن كه نشان مي*دهد قابل تامل است.
    فيلمي كه در اواخر دهه هفتاد جنجالهايي را برانگيخت و الگويي براي سينماگران آن دوران براي توليد فيلمهايي نظير «جن*گير» و «طالع نحس» شد...

    ادامه: http://critics.ir/post-71.aspx

  13. کاربر روبرو از پست مفید عروسك پارچه اي تشکر کرده است .


  14. #8
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-دی-۱۹
    محل سکونت
    شیـــــــــــــــــراز!
    نوشته ها
    1,135
    امتیاز : 21,496
    سطح : 92
    Points: 21,496, Level: 92
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 854
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album pictures10000 Experience Points
    تشکر کردن : 970
    تشکر شده 4,136 در 933 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض سه گانه :پدرخوانده

    فیلم: پدرخوانده 1-2-و3
    کاگردان: فرانسیس فورد کاپولا



    پدرخوانده (به انگلیسی: The Godfather) فیلمی داستانی-جنایی برندهٔ جایزه اسکار به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا،
    محصول سال ۱۹۷۲ کمپانی آمریکایی پارامونت است که بر اساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو که در سال ۱۹۶۹ نوشته شده، ساخته شده*است. فیلمنامهٔ این اثر حاصل همکاری مشترک فرانسیس فورد کاپولا و ماریو پوزو است.

    ماجرای فیلم بین سال*های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق می*افتد و داستان فیلم درباره خانواده مافیایی کورلئونه می*باشد.
    در فیلم ستارگانی همچون مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتن و جیمز کان نقش آفرینی می*کنند.

    این فیلم خیلی زود مورد توجه منتقدان و تماشاگران عام، نه تنها در ایالات متحده که در تمام نقاط جهان، قرار گرفت.
    چندی نگذشت که محبوبیتی بی*نظیر کسب کرد تا آنجا که حال مقام نخست را در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر وب*گاه «IMDb» دارد.
    به دلیل استقبال فوق*العاده تماشاگران از این فیلم، دو سال بعد از اکران آن، قسمت دیگری از این فیلم به نام پدرخوانده: قسمت دوم و در سال ۱۹۹۰ نیز قسمت سوم این فیلم با نام پدرخوانده: قسمت سوم ساخته شد.

  15. 2 کاربر از پست مفید عروسك پارچه اي تشکر کرده اند .


  16. #9
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,546
    تشکر شده 35,372 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    چندی نگذشت که محبوبیتی بی*نظیر کسب کرد تا آنجا که حال مقام نخست را در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر وب*گاه «IMDb» دارد.


    خیر رستگاری در شاوشنگ اول هست ساخته 1994 با امتیاز 9.2
    پدر خوانده 1 و 2 و 3مقام های دوم و سوم و چهارم رو دارند

    بیشتر خوشحال می شیم نظرات و انتقادات خودتون رو مخاطب قرار بگیریم
    و به نظرم معیار میخواد هر نقدی (یا هنری یا از لحاظ درام یا نوع بازی ها یا ........... اما به نظرم من باید معیار ما تفکرات اسلامی و قرآن باشه به خصوص در جشنواره فجر که متاسفانه یه ذره هم توجه نمیشه! این بحث رو شاید بعد در نقد فیلم دنبال کنیم)
    ویرایش توسط مستاجر خدا : دوشنبه ۰۲ اسفند ۸۹ در ساعت ۱۳:۳۱

  17. کاربر روبرو از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده است .


  18. #10
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-دی-۱۹
    محل سکونت
    شیـــــــــــــــــراز!
    نوشته ها
    1,135
    امتیاز : 21,496
    سطح : 92
    Points: 21,496, Level: 92
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 854
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album pictures10000 Experience Points
    تشکر کردن : 970
    تشکر شده 4,136 در 933 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    از بعد رتبه بندی فیلما، دیگه متوجه حرفاتون نشدم...خیلی غلط املایی دارینا خداییش!!!

    *

    اگه قرار باشه خودم یه تحلیل کوچولو راجب پدرخوانده ها داشته باشم،
    باید بگم چیزی که بیشتر از همه منو مجذوب این سه گانه کرد،
    شخصیت پردازی بسیار قوی و خاص داستان بود.
    شخصیت پارادوکسیکال پدرخوانده.
    یه لحظه، یه جنایتکار بی رحم و لحظه ی بعد، یه پدر و همسر مهربان و همه ی اینا قابل باور...
    قابل تامل بود...

  19. 2 کاربر از پست مفید عروسك پارچه اي تشکر کرده اند .


  20. #11
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,546
    تشکر شده 35,372 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    بنده فقط یه معیار رو جای عین و ی جابه جا زده بودم
    گفتم که نقد احتیاج به معیار هست که باید معیار ما تفکرات اسلامی و قرآن باشه
    که متاسفانه اصلا توی جشنواره فجر چنین معیاری در نظر گرفته نمیشه

    بنده کلی عرض کردم که بهتره به جای نقل نقد ها در باره فیلم خودتون دست به تایپ بشید!

  21. #12
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-دی-۱۹
    محل سکونت
    شیـــــــــــــــــراز!
    نوشته ها
    1,135
    امتیاز : 21,496
    سطح : 92
    Points: 21,496, Level: 92
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 854
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album pictures10000 Experience Points
    تشکر کردن : 970
    تشکر شده 4,136 در 933 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض داستانهای عامه پسند

    فیلم: داستانهای عامه پسند
    به کارگردانی: کوئنتین تارانتینو
    با بازی: جان تراولتا، ساموئل ال جکسون، اما ترومن و بروس ویلیس.



    پالپ فیکشن یا داستانهای عامه پسند، درامی جنایی با داستان غیرخطی است که نامزد دریافت هفت جایزه اسکار شامل جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

    جان تراولتا در نقش وینسنت وگا. یک گنگستر نیمه حرفه*ای.
    جان تراولتا در این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

    ساموئل ال. جکسون در نقش جولز وینفیلد. نقش آدمکشی که بعد از وقوع یک معجزه می*خواهد کارهای جنایتکارانه را کنار بگذارد.
    ساموئل ال جکسون به خاطر بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد شد.

    اما تورمن در نقش میا والاس.
    اما تورمن به خاطر بازی در این فیلم یک چرخش بسیار خوب در کارنامه بازیگری اش ثبت کرد.
    او به خاطر ایفای نقش همسر مارسلوس والاس نامزد جایزه اسکار بهترین نقش مکمل زن شد.
    بعد از این فیلم، اما تورمن در سری فیلم*های بیل را بکش نیز با تارانتینو همکاری کرد.

    بروس ویلیس در نقش بوچ.
    ویلیس یک ستاره مشهور و بزرگ بود اما مدت زمان کوتاهی در فیلم بازی کرد.

    تیم راث در نقش رینگو.
    نقش راث در این فیلم بسیار کمرنگ است.
    این دومین همکاری راث با تارانتینو بعد را سگ*های انباری بود. او در آن فیلم در یک نقش مهم ظاهر شده بود.

    کوئنتین تارانتینو در نقش جیمی.
    تارانتینو که کارگردان فیلم است نقش ده دقیقه*ای دوست وینسنت و جولز را ایفا میکند.

    ***

    کوئینتین تارانتینو از بنیانگذاراران اصلی روایت غیرخطی درسینما است.
    او برای اولین بار در قسمتی از فیلم سگدانی محصول سال 1992 از این ساختاراستفاده کرد.
    با این فیلم کم هزینه، کوئنتین تارانتینوی جوان و عاشق سینما شوک بزرگی به سینما وارد کرد
    و سپس در سال 1994 با ساخت فیلم اپیزودیک پالپ فیکشن به صورت کامل از ساختار غیر خطی بهره برد.
    وقتی نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را برد خیلی*ها تعجب کردند که چطور معتبرترین رویداد سینمایی جهان مهم*ترین جایزه خود را به یک جوان 31 ساله داده آن هم برای فیلمی خشن با ستارگان اکشن.
    ولی فیلم با استقبال فراوان روبرو شد و فیلنامه نویسی را بکلی تحت تاثیر قرار داد....

  22. 2 کاربر از پست مفید عروسك پارچه اي تشکر کرده اند .


  23. #13
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۱۷
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    3,130
    امتیاز : 24,425
    سطح : 95
    Points: 24,425, Level: 95
    Level completed: 8%, Points required for next Level: 925
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album picturesTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 13,506
    تشکر شده 15,182 در 2,895 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 14 در 14 پست

    Red face

    نوشته اصلی توسط عروسك پارچه اي نمایش پست اصلی
    فیلم: پدرخوانده 1-2-و3
    کاگردان: فرانسیس فورد کاپولا



    پدرخوانده (به انگلیسی: The godfather) فیلمی داستانی-جنایی برندهٔ جایزه اسکار به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا،
    محصول سال ۱۹۷۲ کمپانی آمریکایی پارامونت است که بر اساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو که در سال ۱۹۶۹ نوشته شده، ساخته شده*است. فیلمنامهٔ این اثر حاصل همکاری مشترک فرانسیس فورد کاپولا و ماریو پوزو است.

    ماجرای فیلم بین سال*های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق می*افتد و داستان فیلم درباره خانواده مافیایی کورلئونه می*باشد.
    در فیلم ستارگانی همچون مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتن و جیمز کان نقش آفرینی می*کنند.

    این فیلم خیلی زود مورد توجه منتقدان و تماشاگران عام، نه تنها در ایالات متحده که در تمام نقاط جهان، قرار گرفت.
    چندی نگذشت که محبوبیتی بی*نظیر کسب کرد تا آنجا که حال مقام نخست را در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر وب*گاه «imdb» دارد.
    به دلیل استقبال فوق*العاده تماشاگران از این فیلم، دو سال بعد از اکران آن، قسمت دیگری از این فیلم به نام پدرخوانده: قسمت دوم و در سال ۱۹۹۰ نیز قسمت سوم این فیلم با نام پدرخوانده: قسمت سوم ساخته شد.
    کولاک آقا ، کولــــــــــــاک
    گرم یادم کنی یا نه، من از یادت نمیکاهم...

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1