کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 , از مجموع 9
  1. #1
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,458
    امتیاز : 92,104
    سطح : 100
    Points: 92,104, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,414 در 9,802 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض موارد جواز غیبت

    مي گويند غيبت کردن در مورد بعضي اشخاص جايز و گاهي حتي جايز است. اين

    اشخاص چگونه کساني هستند؟

    عالمان اخلاقي در تعريف غيبت گفته اند: غيبت عبارت است از: بدگويى و پرده‏درى نسبت به

    حيثيت و آبروى افراد، يعني در غياب شخصى كارهاى بد و ناپسند شخصي و يا عيوب و نقائص

    جسمى و اخلاقى او را به گونه‏اى براى كساني كه او را مي شناسند, بازگو كنند كه اگر به

    گوشش برسد، ناراحت شود.

    امام خميني ( رضوان الله تعالي عليه ) فرموده است: غيبت عبارت است از: ذكر كردن انسان

    را در حال غايب بودنش به چيزى كه خوش آيند نيست نسبت دادن آن را به سوى او، از

    چيزهايى كه پيش عرف مردم نقصان است، به قصد انتقاص و مذمت او.

    ( چهل‏حديث ص : 301 )

    منبع
    ویرایش توسط رضوان : یکشنبه ۱۴ اسفند ۹۰ در ساعت ۲۳:۱۱
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  2. 3 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  3. #2
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,458
    امتیاز : 92,104
    سطح : 100
    Points: 92,104, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,414 در 9,802 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    در رابطه با غيبت توجه به اموري لازم است:

    - غيبت آن است كه پشت سر برادر يا خواهر مسلمان سخنى گفته شود كه اگر به گوش او برسد ناراحت شود و کشف آن در جامعه باعث رفتن آبروي مومن باشد.

    - غيبت يعني چيزي که پشت سر افراد گفته مي شود, راست باشد نه دروغ؛ يعني اگر عيب يا نقصي که به فرد غائب, نسبت مي دهيم راست باشد و حقيقتا در او وجود داشته باشد, اين غيبت محسوب مي شود و الا اگر دروغ باشد تهمت است نه غيبت.

    - شنونده ي غيبت نيز در گناه غيبت کننده شريک است. حضرت رسول ( صلي الله عليه و اله ) مي فرمايند : سامع الغيبه شريک المغتاب شنونده ي غيبت با غيبت کننده در گناه شريک است .

    - غيبت, با انتقاد از افراد سرشناس جامعه تفاوت دارد و از آن جا كه شخصيت هاي اجتماعي و مسئول مانند مديران , هنرمندان و دولتمردان درقبال مردم و جامعه بايد پاسخ‏گو باشند، انتقاد از آنان اشكالى ندارد ( به شرطي که انتقاد, صادقانه و منصفانه باشد ) اما انتقاد از افرادي که با آنها زندگي مي کنيم و در دسترس ما هستند ( مانند: دوست, فاميل, برادر و...) اگر در غياب آنها باشد, غيبت محسوب مي شود.

    بنابراين در رابطه با شخصيت حقيقي افراد ( خصوصيات شخصي آنها ) نمي شود غيبت کرد و گناه محسوب مي شود, ولي بررسى و سنجش كاركرد اجتماعى آنان ( شخصيت حقوقي آنها ) و نقد دقيق آن، بدون تكيه بر ظنيّات و افراط و تفريط ‏ها و با هدف اصلاح امور جامعه اشكالى ندارد ؛ زيرا اموري که مربوط به شخصيت حقوقي افراد است چون جنبه ي اجتماعي دارد و از جمله امور پنهان محسوب نمي شود, اصطلاحا به آن غيبت گفته نمي شود.
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  4. 2 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  5. #3
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,458
    امتیاز : 92,104
    سطح : 100
    Points: 92,104, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,414 در 9,802 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    غيبت در موارد خاصى جايز شمرده شده است از جمله:

    الف) در مقام مشورت در امور خطيري نظير ازدواج، که اگر انسان عيبي بزرگي سراغ دارد بايد بگويد.

    ب ) طرف متجاهر به فسق باشد؛ يعنى، هيچ گونه پروايى نداشته باشد كه علناً به گناه و معصيتى دست بزند؛ در اين صورت در خصوص گناه علنى او غيبت جايز است.

    ج) ممكن است فردى را براى سمتى نظير نمايندگى يا رياست قسمتى خاص، نامزد نموده و مورد بحث قرار دهند. در اينجا انسان مى‏تواند اگر نقطه ضعفى را اطلاع دارد كه خداى ناخواسته با داشتن آن سمت، به اسلام و انقلاب ضربه مى‏زند، به مسؤولين گوشزد كند.

    د) فرض بفرماييد بيمارى است كه نمى‏خواهد بعضى از اسرارش نزد طبيب فاش شود و از طرفى چاره‏اى نيست و طبيب براى معالجه بايد بداند. در اينجا نيز مى‏توان على‏رغم خواست بيمار، پزشك معالج او را در جريان امر قرار داد.

    ه) اگر در مورد خاصى احتمال منحرف شدن شخصى در اثر هم‏نشينى با يک فرد فاسد و عدم اطلاع از مفاسد وى وجود دارد، مى‏توانيم شخص مورد نظر را از معاشرت با آن گنه‏كار منع كنيم. در اين راستا بايد كمال احتياط را رعايت نمود؛ يعنى، در مرحله اول تنها مى‏توانيم بگوييم كه «اين معاشرت به صلاح شما نيست» و حق بازگو كردن معايب و گناهان آن شخص را نداريم، پس بايد اين كار را مرحله به مرحله و به صورت تدريجى انجام دهيم.

    همانگونه كه اشاره شد غيبت در صورتي حرام است كه شخصيت غيبت شونده براي شنونده آن، شناخته شده باشد، بنابراين سخن گفتن از رفتار فردي كه ناشناخته است، غيبت محسوب نمي شود و اگر اشاعه فحشا نباشد، حرام نيست
    ویرایش توسط رضوان : یکشنبه ۱۴ اسفند ۹۰ در ساعت ۲۳:۱۰
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  6. 2 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  7. #4
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,458
    امتیاز : 92,104
    سطح : 100
    Points: 92,104, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,414 در 9,802 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    چند نكته ديگر درباره غيبت:

    - کسي که مورد ظلم و اذيت قرار گرفته حق دارد در نزد قاضي از ظلم ظالم سخن بگويد و چنين کاري غيبت محسوب نمي شود؛ اما اگر به بهانه ي مورد اذيت و آزار قرار گرفتن, نزد هر کسي از آزار ظالم بگويد, اين غيبت محسوب مي شود و تغيير نام ( درد دل و...) نفس غيبت را تغيير نمي دهد.

    - سخن گفتن در باره ي معايب فرد غير مسلمان, غيبت محسوب نمي شود.

    - اگر در تعريف غيبت دقت کرده باشيد بيان خوبي هاي افراد غيبت نيست بلکه کاري مطلوب و شايسته است؛ البته در صورتي که زياده روي نشود و موجب عجب و غرور آن فرد نگردد . در بيان خوبيها و محاسن افراد, فرقي در زمان حيات و ممات آنها نيست.

    - سخن گفتن, در مقابل کسي که حضور دارد, به گونه اي که موجبات ناراحتي شخص, فراهم شود, به مباحث ديگر اخلاقي مربوط است و اين کار, همچنانکه در تعريف غيبت ملاحظه مي کنيد, غيبت نيست؛ چرا که خود فرد حضور دارد.

    - ذکر معايب فيزيکي مانند: کوتاهي قد, لاغري, چاقي و... با شرائطي که در تعريف غيبت بيان شد, غيبت محسوب مي شود. روزي يکي از همسران رسول خدا( صلي الله عليه و اله) با ديدن زني کوتاه قد, به گونه اي که آن زن متوجه نشود و به حالت مسخره دست خود را پايين آورد و به آن زن اشاره کرد؛ پيامبر خدا( صلي الله عليه و اله ) فرمودند : غيبت کردي
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  8. 2 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  9. #5
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,458
    امتیاز : 92,104
    سطح : 100
    Points: 92,104, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,414 در 9,802 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    از جمله موارد ديگري كه داخل در جواز غيبت است موارد زير مي باشد:

    ا- در مورد بدعت گذاران و توطئه گران و كساني كه بر ضد مصالح مسلمين نقشه مي كشند كه اگر كار آنها برملا و

    آشكار گردد مردم به پا مي خيزند و جلوگيري كامل يا نسبي مي كنند، غيبت اين گونه افراد نيز جايز بلكه واجب

    است.

    2- در مورد مسلماني كه جان يا مال يا ناموسش از سوي ديگري در خطر قرار گرفته و او آگاه نيست، افشاي اين

    خطر نيز جايز بلكه گاهي واجب است.

    3- در مورد شهادت دادن در جايي كه از انسان تقاضاي شهادت كنند، نيز غيبت كردن جايز است چون مصلحت

    شهادت, قوي تر است.

    4- کسي که ادعاي منصبي را داشته باشد که صلاحيت آنرا ندارد؛ مثلا شخص بي لياقتي ادعاي فقاهت مي کند و

    متصدي اموري مي شود که اهليت و صلاحيت آنرا ندارد مي توان مردم را به نواقص او توجه داد.

    نتيجه اينکه : اگر در غياب يک مسلمان, معايب و نواقصي که در او وجود دارد بيان شود, اين کار بدليل اينکه آبروي او در نزد ديگران برده شده و عيب پنهان او فاش گرديده, غيبت مي باشد؛ و توجيهاتي از قبيل : بعدا به خودش مي گويم يا راست مي گويم و... مجوزي براي غيبت نيست.


    ذکر منابعي جهت مطالعه:
    - چهل حديث حضرت امام خميني ( رحمة الله عليه ) بحث غيبت
    - اخلاق اسلامي , ملا مهدي نراقي ( رحمة الله عليه ), بحث غيبت
    - مصباح الشريعه

    منبع

    گنجينه احاديث موضوعي در مورد غيبت در تالار

    http://www.rahpouyan.com/vc/showthread.php?t=488
    ویرایش توسط رضوان : دوشنبه ۱۵ اسفند ۹۰ در ساعت ۰۰:۱۸
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  10. 2 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  11. #6
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-فروردین-۲۵
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    319
    امتیاز : 8,426
    سطح : 61
    Points: 8,426, Level: 61
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 24
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures5000 Experience Points
    تشکر کردن : 564
    تشکر شده 1,242 در 308 پست
    مخالفت
    10
    مخالفت شده 4 در 2 پست

    پیش فرض هر کسی دوست داره گوشت مردار نخوره ، این مطالب رو بخواند .

    مطلبی درباره غیبت


    غیبت یکی از گناهان و لغزش های بزرگ زبان است. که قرآن کریم به شدت از آن نهی کرده و در نکوهش آن احادیث فراوانی به دست ما رسیده است.در روایات غیبت عبارت است از بیان عیب کسی که اگر آن را بشنود، ناراحت می شود. همچنین عبارت است از بیان عیب مخفی دیگران.غیبت از رذایل اخلاقی و از اوصاف ناپسندی است که به دو نوع تقسیم می شود یکی غیبت زبانی و دیگری غیبت به غیر زبان.
    غیبت گناهی است که بدون شنونده تحقق نمی یابد، از این رو شنونده غیبت همانند غیبت کننده گناهکار بوده و مرتکب گناهی بزرگ است.
    در تفاوت غیبت با تهمت آمده که اگر کسی چیزی را بگوید که حقیقت دارد، ولی مردم از آن بی خبرند، غیبت کرده است و هر کس چیزی بگوید که حقیقت ندارد، بهتان زده است.در چند موضع تجویز غیبت را داریم: تظلم، اظهار عیوب شرعیه، نصیحت مشورت کننده، هشدار دادن به اهل ایمان، جر شاهد یا راوی، بیان اسم، لقب و عیب مشهود، غیبت فاسق متجاهر و ...در بیان ضررهای اجتماعی آن آمده است مسلمانان مأمورند به دوست و مواصلت و نیکویی به یکدیگر و مودت و اخوت. و آنچه این عقد مواصلت و اخوّت را بگسلد و تفرقه در بین جمعیت اندازد، مبغوض صاحب شروع و مخالف مقاصد بزرگ اوست که موجب کینه و حسد و بعض و عدوات شده و ریشه ی فساد در جمعیت شده و درخت نفاق و دورویی در آنها ایجاد می کند و وحدت و اتحاد جامعه را گسسته می کند، و پایه ی دیانت را سست می کند. و از این جهت بر فساد و قبح آن افزوده گردد.درمان غیبت از دو راه ممکن است: معالجه ی اجمالی و تفصیلی مرض غیبت.

    از گناهانی که کبیره بودنش به واسطه ی وعد ی غذابی است که در قرآن مجید و اخبار کثیره بر آن داده شده، غیبت کردن است.غیبت آن است که چیزی را به کسی نسبت دهی که اگر او بفهمد از این گفته ناراضی باشد و ناراحت شود.بنابراین غیبت از رذیلت های اخلاقی می باشد که بدون شنونده تحقق پیدا نمی کند و تفاوت هایی با تهمت دارد.فقها در چند موضع غیبت کردن را جایز دانسته اند و دربارۀ ضررهای اجتماعی آن نیز اشاراتی کرده اند و راه هایی را برای درمان آن قرار داده اند و در آخر نیز باید از این گناه توبه کرد و کفاره داد.این تحقیق شامل هشت فصل می باشدکه به ترتیب درهر یک از این فصول به این موارد اشاره داشته ام:فصل اول کلیات، فصل دوم معنای غیبت، فصل سوم انواع غیبت، فصل چهارم مذمت غیبت، فصل پنجم تجویز غیبت، فصل ششم ضررهای اجتماعی غیبت، فصل هفتم معالجه غیبت، فصل هشتم کفاره غیبت.که امید است با مطالعة این مطالب جمع آوری شده از کتب دینی و اعتقادی کمی وجدان غبارگرفته همه انسانهای خداپرست بیدار شده ودست ازاین گناه کبیره که دارای ضررهای فردی واجتماعی فراوان است برداشته و زبان خود را به ذکر خداوند رحیم مزین وآراسته کنند.

    ای تشنه عشق! کاش میشد ما هم مانند انصاری همدانی بی تاب خدا شویم و به عشق او بسوزیم و حیاتی نو پیدا کنیم تا بدانیم ما هم می توانیم عاشق شویم که ما را برای عاشقی خلق کرده اند!


  12. 2 کاربر از پست مفید ساتا تشکر کرده اند .


  13. #7
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-شهریور-۲۷
    محل سکونت
    دنياي غفلت!مزرعه آخرت!
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,331
    امتیاز : 50,432
    سطح : 100
    Points: 50,432, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 36.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album picturesVeteran50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,946
    تشکر شده 10,894 در 2,237 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط انتظار سبز نمایش پست اصلی
    چند نكته ديگر درباره غيبت:

    - سخن گفتن در باره ي معايب فرد غير مسلمان, غيبت محسوب نمي شود.



    ممنون جالب بودن.
    قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّي اللهُ عليهِ وَآلِه:
    كسي كه در نوشته ای صلوات بر من را بنویسد، تا زماني كه نام من در آن نوشته باشد فرشتگان براي او استغفار مي كنند.
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ

    خوشا به حال کربلاییت....شش گوشه را طواف میکنی و عاشقی..
    کل یوم عاشورا یعنی هر روز تو و هر لحظه ات...
    و کل ارض کربلا یعنی دل تو ،یعنی هرجا تو باشی و دلت...دعایم کن...که محتاجم یا صاحب الزمان عج...

    الهي... هب لي كمال الانقطاع اليك و انرابصار قلوبنا بضياء نظرها اليك...
    اگر ميخواهيد که به
    کمال انقطاع الیک برسيد بايد از چیزایی که دوست دارید در راه خدا انفاق کنيد.


  14. کاربر روبرو از پست مفید يگاااانه! تشکر کرده است .


  15. #8
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,458
    امتیاز : 92,104
    سطح : 100
    Points: 92,104, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,414 در 9,802 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    غیبت از فاسق

    امام صادق عليه السلام :

    إِذا جاهَرَ الفاسِقُ بِفِسقِهِ فَلا حُرمَةَ لَهُ وَلا غيبَةَ؛


    هرگاه شخص فاسق و گنهكار آشكارا گناه كند، نه حرمتى دارد و نه غيبتى.


    بحارالأنوار، ج75، ص253، ح32

    --------------------------

    امام باقر(عليه‏السلام) فرمودند:

    ثَلاثَةٌ لَيسَت لَهُم حُرمَة: صاحِبُ هَوىً مُبتَدِعٌ، وَالإمامُ الجائِرُ، وَالفاسِقُ المُعلِنُ الفِسقُ؛

    سه نفر داراى حرمت و احترام نيستند:

    1 ـ هوسباز بدعتگذار

    2 ـ پيشوا و حاكم ستمگر

    3 ـ فاسقى كه گناه خود را علنى كند.


    [ وسائل الشيعه 8: 605 ح 5.]
    ویرایش توسط رضوان : دوشنبه ۱۵ اسفند ۹۰ در ساعت ۰۰:۱۹
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  16. 2 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  17. #9
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,458
    امتیاز : 92,104
    سطح : 100
    Points: 92,104, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,407
    تشکر شده 31,414 در 9,802 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض


    .
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1