کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7
  1. #1
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,711
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,547
    تشکر شده 17,700 در 2,736 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض |::|خدا، ریاضی ، فیزیک ، من |::|

    وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ

    هر كس بر خدا توكل كند، او برايش كافى است


    • بخش اول


    این ماجرا از انجا شروع شد که ...

    بحث در محفلی انچنان بالا گرفت که .....

    اگر خدا را از طريق رياضي و فيزيک اثبات کنيد ما قبول مي کنيم

    گفتیم باشد ما میرویم خدا را اثبات میکنیم ...

    این شد شروع برای یک نظریه ....

    اثبات خدا در رياضي و فيزيک

    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

    • این شد اولیه جمله یافتنی از یک دانشمند


    گالیله می گوید:
    اصول ریاضیات الفبای زبانی است که، خداوند جهان را با آن نوشته است و بدون کمک آنها درک یک کلمه هم غیرممکن است و انسان بیهوده در راهروهای تاریک و پر پیچ و خم سرگردان است.



    و این شد شرح و فلسفه موضوعی این نظریه

    ریاضی یعنی: تدبیر در آفرینش و بنا نهادن آن به وسیله اعداد و اعداد یعنی: شمارش تعداد اجزای طبیعت تا بینهایت و بینهایت یعنی: از اول تا آخر و از اول تا آخر یعنی: رسیدن به خدا، و رسیدن به خدا یعنی: عشق و در مجموع، ریاضی مقدمه ای برای رسیدن به خالق هستی

    به نظر من هم، خداوند یک ریاضی دان است، ریاضیدانی که برخلاف ما، هر مسئله ای را به آسانی می تواند حل کند و مانند ما انسانها نیاز ندارد از فرمولهای پیچیده استفاده کند، اصلا پایه گذار ریاضی، خدای خالق است و ریاضی واسطه ای است تا بتوانیم به قدرت خالق خود پی ببریم، و بدانیم این جهان بر پایه ارقام و اعداد ریاضی بنا شده است.

    ما موجودات را جفت جفت آفریدیم، که همین کلمه جفت یک مفهوم ریاضی را بیان می کند (زوج مرتب) پس بنیان گزار ریاضی خود خداونداست.

    کپلر ستاره شناس بزرگ می گوید

    «خداوند جهان را به زبان اعداد خلق کرده است»


    این به معنی آن است که هرچه که خداوند آفریده است به زبان ریاضی قابل توضیح و تفسیر است، مثل کره زمین که گرد است

    ریاضی یعنی: رسیدن به خدا (از طریق حل معادلاتی چون اصم، گویا، گنگ، رادیکالی، و...) یافتن علت و علل پیدایش جهان و اثبات آن، یافتن اینکه قلب تنها جایگاه اوست

    ریاضی یعنی: عشق به یک، به واحد، به احد، به خدای یکتا و رسیدن به او از طریق ریشه یابی و تعیین علامت و...
    یعنی: امر به مثبت بودن (قابل قبول)، یعنی: نهی از منفی بودن (غیرقابل قبول)

    ریاضی یعنی: رهایی ذهن از هوی و هوس این تن خاکی و به پرواز درآوردن ذهن در بیکران نعمات او، سخنان او، آیه های زندگی بخش او،... و در نهایت رسیدن به خود او

    ریاضی یعنی، صعودی بودن در تابع درجه دوم ریاضی یعنی: رمز عدد هفت به راستی این رمز چیست؟

    آسمان هفت طبقه دارد، گناهان اصلی هفت تا است، جهنم هفت طبقه دارد، طواف دور کعبه هفت بار است، هفت عضو بدن هنگام نماز باید روی زمین قرار بگیرد. فرعون در خواب هفت گاو چاق و هفت گاو لاغر را دید و حضرت یوسف گفت: هفت سال فراوانی هفت سال خشکسالی می شود

    وقتی با دقت بیشتری به جهان پیرامون بنگریم حقایقی برایمان آشکار می شود و حس غریبی به ما می گوید: در تمام پدیده های هستی، وجودی غیرقابل انکار از ریاضی وجود دارد.

    توازن اندام ها در تمامی موجودات چه میکروسکوپی و چه عظیم الجثه همه بر مبنای اصول ریاضی بنا شده اند. اگر ذره ای از این قرینه های محاسباتی و ریاضی به هم بخورد، اندام فیزیکی جانداران به هم خورده، مثلا یک اسب چگونه خواهد توانست با یک پای کوتاه و یک پای بلند چهار نعل بتازد و از تمامی پستی و بلندی ها بالا رود.

    اگر همین حیوان با چشم خود نتواند فواصل محیطی و جغرافیایی را از طریق مغز، محاسبه ریاضی کند چه طور خواهد توانست از موانع متعدد عبور نماید، تمامی این محاسبات به طور خودکار از طریق چشم و سپس نرون های حسی و عصبی به مغز منتقل شده و پس از تجزیه و تحلیل های ریاضی، مغز دستوراتی به اعضا و جوارح حیوان منتقل کرده و عضلات و استخوانها را به واکنش شرطی وامی دارد

    ریاضی یعنی: همه چیز، باور نمی کنی؟ فقط کافی است که به اطرافت نگاه کنی، آن وقت متوجه می شوی که ریاضی در ذره ذره وجودت هست، سلول های بدن ما خیلی کوچک هستند و درون آنها اندامکهای مختلف، و کوچکتر که کار همه آنها از یک قانون ریاضی پیروی می کند

    وقتی می خواهیم وسیله ای را درست کنیم از نسبت ها و عددهای ریاضی استفاده می کنیم که همه دارای اشکال هندسی هستند، حتی موقع غذا درست کردن از عددها و نسبت های ریاضی بهره می گیریم.

    در مجموع زندگی- قوانین ریاضی که انسانها خواسته یا ناخواسته از آن استفاده می کنند ولی بیشتر مردم فکر می کنند ریاضی یعنی: یک معادله سه مجهولی که برای حل کردنش باید مهارت خاصی داشته باشند، اما بیشتر آن ها نمی دانند که در زندگی هایشان چقدر از این نوع معادلات و حتی سخت تر از آن ها را حل کرده اند، پس اگر دقت کنیم و اندکی هم فکر، متوجه می شویم که زندگی را نمی توان از ریاضی جدا کرد،

    پس دعا کنیم که ...

    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
    خدایا: حد محبت به خودت و اهل بیتت را در وجودمان به سوی بی نهایت میل بده

    خدایا: کارهای نیکمان را ضرب کن، اعمال زشتمان را کم کن و محبت به دیگرانمان را تقسیم کن

    خدایا: نمودار زندگیمان را همیشه تابع درجه سه ای قرار بده که همواره صعودی باشد

    و خدایا: مرگمان را همچون جمع دو عدد یک، آسان گردان



    • پایان بخش اول

  2. 2 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  3. #2
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,711
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,547
    تشکر شده 17,700 در 2,736 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    ادامه دارد ....

    همه اینارو خواندم و فهمیدم و برای دوستان توضیح دادم

    تا یکی از دوستان گفت که ...
    ریاضی یعنی چی؟
    چی هست ؟
    دیدم تازه اندر خم یک کوچه ایم

    از ب بسم الله شروع کردیم

    واژه ریاضیات ، به جای واژه یونانی (( ماته ماتیکه )) Mathematike گذاشته شده است که خود از (( ماته ما )) Mathema به معنای (( دانش )) و (( دانایی )) آمده است.اغلب ، واژه (( ریاضیات )) را ، برگرفته از واژه (( ریاضت )) دانسته اند ؛ چرا که (( ریاضت )) تنها به معنای (( پرهیزکاری بدنی )) نیست و (( در خود فرو رفتن )) و (( فهمیدن )) و (( رسیدن به رازها )) را هم می رساند.

    دیدگاه های دیگری هم وجود دارد. بسیاری از زبانشناسان، با بحث های زبان شناختی نتیجه می گیرند ، (( ماته ما )) همان واژه ایرانی (( مزدا )) است که همان معنای واژه یونانی را دارد : (( دانا )) و (( آگاه )). دیدگاه سوم ، معتقد است که واژه (( ریاضی )) از واژه فارسی (( راز )) به معنای (( اندازه گرفتن )) آمده است. این واژه هنوز در واژه های (( تراز )) و (( ترازو )) با حفظ معنای خود باقی مانده است. در واژه (( ترازو )) ، (( ترا )) به معنای (( از این سو و آن سو )) ، (( راز )) به معنای (( اندازه گیری )) است . پسوند (( او )) در بسیاری جاها در زبان فارسی ، به معنای (( بسیار )) به کار رفته است. به این ترتیب ، (( ترازو )) یعنی : (( اندازه گیری و مقایسه بسیار )) . در ضمن ، واژه (( مر )) در زبان فارسی ( که در واژه های (( شمر )) و (( شمردن )) وجود دارد ) ، به معنای (( شمردن )) و (( محاسبه کردن )) است.بدین ترتیب ، اینان ، به جای واژه (( ریاضیات )) ، واژه (( رازومَر )) را پیشنهاد می کنند که درست به معنای (( اندازه گرفتن و شمردن )) است و اگر ریاضیات را (( دانش رابطه های کمیتی و شکل های فضایی )) بدانیم ، واژه (( رازومر )) می تواند انتخاب درستی باشد.

    اگر واژه (( ریاضیات )) را ( که نه در ترکیب زیباست و نه بروشنی معرف یکی از دانش هاست ) ، برگرفته از واژه (( ریاضت )) فرض کنیم ، می تواند اثری منفی در علاقه مندان به این دانش بگذارد؛ زیرا همگان (( ریاضت )) را به معنای (( سختی کشیدن )) ، (( در انزوا فرو رفتن )) و (( فشار بیش از اندازه به خود می دانند )) ، که با ماهیت دانش ریاضی سازگاری ندارد. این تعبیر ، شبیه تعبیری است که برخی بر واژه (( جبر )) می آورند و آن را به معنای (( زور و فشار )) می دانند ، در حالی که خوارزمی ، واژه (( جبر )) را به معنای (( جبران کردن )) گرفته است؛ چرا که به تعبیر خوارزمی و به زبان امروزی ، می توان عدد منفی را از یک طرف معادله ، به طرف دیگری برابری برد تا مقداری مثبت شود ( یعنی جبران شود ). در مصراع : “که جبر خاطر مسکین بلا بگرداند ” ، واژه (( جبر )) درست به همین معنای (( جبران کردن )) به کار رفته است. جدا از این بحث که (( ماته ما )) از (( مزدا )) گرفته شده است یا ریاضیات از واژه (( راز )) آمده است، به نظر می رسد ، اگر قرار باشد واژه ای فارسی به جای واژه (( ریاضیات )) انتخاب شود ، بهترین پیشنهاد ، همان واژه (( رازومَر ))باشد که هم زیباست و هم از نظر معنا ، با واژه (( ریاضیات )) سازگار است.


    ====================
    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
    ====================

    اگر انسانها دارای ( اخلاق) باشند پس مساوی هستند با عدد یک =1
    اگر دارای (زیبایی) هم باشند پس یک صفر جلوی عدد یک می گذاریم =10
    اگر (پول) هم داشته باشند دوتا صفر جلوی عدد یک می گذاریم =100
    اگر دارای (اصل و نسب) هم باشند پس سه تا صفر جلوی عدد یک می گذاریم =1000
    ولی اگر زمانی عدد یک رفت (اخلاق) چیزی به جز صفر باقی نمی ماند و صفر هم به تنهایی هیچ نیست ، پس آن انسان هیچ ارزشی نخواهد داشت.
    ویرایش توسط عرض از مبدا : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۹۱ در ساعت ۰۲:۵۲

  4. 2 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  5. #3
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,711
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,547
    تشکر شده 17,700 در 2,736 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    این بخش را زود تر از موعد می نویسم به در خواست یکی از دوستان

    تحت این سوال


    اخيرا عده اي از دانشجوها درکلاس هاي عمومي با اعتراض مي گويند اگر خدا را از طريق رياضي و فيزيک اثبات کنيد ما قبول مي کنيم يا در مورد مهدويت مي گويند بايد از طريق علوم ديگر اثبات کنيد. آيا چنين چيزي ممکن است؟ راهنمايي ام کنيد.

    جوابی جامع و کامل در شرح این گونه سوالات


    در ابتدا بايد خاطر نشان کرد که هر علمي ، موضوع و روش خاص خودش را دارد ؛ به عنوان مثال نمي توان با قوانين رياضي و فيزيک به بررسي وااقعه اي تاريخي پرداخت و از درستي و نادرستي آن سخن گفت. همانطور که با روش تاريخي و جامعه شناسي و پزشکي نمي توان از درستي فيزيک نيوتن يا انيشتن و يا هندسه اقليدسي و نااقليدسي سخن گفت. البته به خاطر گستردگي و ويژگي خاص بحث خداشناسي ، بعدي ندارد که از طريق فيزيک که همان اثبات خدا از طريق مخلوقاتش است از وجودش سخن بگوييم. بحث مهدويت و امام زمان نيز از جهتي بحثي تاريخي است و از سويي هم در ارتباط با لزوم وجود منجي ، مبحثي عقلي و فلسفي است.
    گفتني است روش علمي که از طريق حس و تجربه به مشاهده جهان مي پردازد يکي از راه هاي شناخت خداوند است. زيرا که قوانين هستي و نظم حاکم بر هستي خود بهترين شاهد بر وجود حقيقي است که جهان را تدبير مي کند البته نبايد به روش تجربي-علمي بسنده کرد زيرا عالم هستي ابعادي فراتر از عالم ماده و حس دارد.
    براي خداشناسي سه روش حسي، عقلي و شهودي گفته شده است و هر کس به فراخور رشته تحصيلي و يا تجربه هاي شخصي خودش به وجود خدا پي مي برد و با پروردگارش ارتباط برقرار مي کند به طور مثال کسي که رياضي دان و يا فيزيک دان است و با آگاهي بر اين که در کنار وجود بسيط و محض «بي نهايت» هيچ وجود مستقلي معنا ندارد. زيرا اگر شريکي در کنار بي نهايت باشد در آن صورت بي نهايت نخواهد بود. از اين طريق مي تواند توحيد را اثبات کند.
    همچنين با مطالقه در اسرار موجود در اتم مي توان پي برد که چنين شگفتي هايي در کوچکترين ذرات،
    نشانه توانايي و دانايي مافوق بشر آفريننده آن است. از اين رو «ماکس بلانگ» مي گويد: «وقتي عظمت خدا را در اتم مي بينم ناخودآگاه پيشاني بر خاک مي سايم».
    دلايلى كه براى اثبات وجود خداوند اقامه شده است، متعدد و متنوع است. اما اصل كلى در تمامى اين دلايل اين است كه آنها به منزله تابلوهاى راهنمايى و فلش‏هايى هستند كه انسان را از جهت‏هاى گوناگون متوجه يك امر فطرى و روشن و بديهى مى‏كنند، زيرا وجود خداوندمتعال از روشنترين و واضح‏ترين مفاهيم براى بشر است.
    شايد يكى از ساده‏ترين اين دلايل برهان نظم باشد كه دانشمندان مسلمان و غير مسلمان به بيان‏هاى مختلف بدان تمسك جسته‏اند. براى نمونه مى‏توانيد به كتاب «توحيد استاد شهيد مطهرى»، ص 55 ـ 98 و كتاب «اثبات وجود خدا» ويرايش «جاب» ترجمه احمد آرام و ديگران از سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامى كه به قلم برخى از دانشمندان علوم طبيعى نگارش يافته است و كتاب كم حجم و پرفايده «علم و ايمان در گفتگو با دانشمندان» تدوين جواد محقق از انتشارات مدرسه مراجعه كنيد.
    در كتاب اثبات وجود خدا، ص 227 ـ 230 بيانى از پرفسور ادموند كارل كور نفلد استاد و محقق شيمى آورده شده كه پاسخ به همان مشكلى است كه دوست شما مطرح كرده است. بله حقيقت مطلب اين است كه خداوند متعال خود را از لابلاى اتم‏ها و نوترون‏ها نمايانده است،چنانچه خود را در تمام وجود آدميان نشان داده است منتها چشمى بينا مى‏خواهد.


    از همه بيچاره‏تر خفاش بود كو عدوى آفتاب فاش بود


    اما يكى از بهترين دلايل براى اثبات وجود خداوند متعال، دليل فطرت است كه به بيانهاى گوناگون تبيين شده است. و ما به اختصار به يكى از آنها اشاره مى‏كنيم:
    1. ما براى حل مشكلات و نيازهاى خود به دنبال راه‏حل‏هاى گوناگون مى‏رويم. اما بزودى در مى‏يابيم كه تمام آنها نيز چون ما نيازمند و محتاجند و نمى‏توانند نياز ما را برآورده كنند.
    2. نيازهاى ما محدود به احتياجات مادى نيست. بلكه نيازهاى معنوى و علمى را نيز شامل مى‏شود. در اين جهت نيز در مى‏يابيم كه ديگران نمى‏توانند ما را يارى دهند.
    3. آنگاه كه از همه موجودات نااميد شديم و دليل اين نااميدى هم اين بود كه آنها نيز چون ما نيازمند هستند، روى به بى‏نياز مطلق مى‏كنيم. زيرا هنوز نياز را در خود احساس مى‏كنيم و اين نيازها نيز توسط كسى يا چيزى برطرف نشده است. از طرفى اميد به برطرف شدن نيازخود داريم. چنين است كه رو به حق مطلق مى‏آوريم. اين راهى است كه حضرت ابراهيم(ع) در مواجه با مشركان زمان خود رفت و فرمود كه من آنهايى كه افول مى‏كنند، دوست ندارم و با تمام وجود روى به سوى كسى مى‏آورم كه آفرينده آسمانها و زمين است، (الانعام:73 ـ 79) طى اين مراحل هيچ نيازى به معلم ندارد، منتها دل‏مشغولى‏هاى دنيوى و عادت به توجه به علتهاى مادى و طبيعى برخى از ما را از وجود خداوند متعال دور كرده است. اين فطرت سرمايه اصلى و اوليه انسان است كه نياز به تقويت دارد. شرط لازم فهم معارف بلند الهى است اما شرط كافى نيست و در سايه تعاليم الهى و انبياء و اولياء الهى و تزكيه و عبادت شكوفا مى‏شود و با تأسف فراوان به دليل گناهان زير خروارها خاك دفن مى‏گردد.

    براى آگاهى بيشتر ر.ك:
    1. تفسير الميزان، ج 6، ص 238 به بعد ذيل آيه 105 سوره مباركه مائده و ج 14، ص 193 به بعد ذيل آيه 12 سوره مباركه طه
    2. معارف قرآن استاد مصباح يزدى، ج 1 ـ 3، ص 26 ـ 37 انتشارات در راه حق
    به جز اين دليل دلايل ديگرى نيز اقامه شده است كه برخى از آنها را مى‏توانيد در كتاب «توحيد استاد مطهرى»، ص 11 ـ 222 و آموزش عقايد استاد مصباح يزدى، صص 49 ـ62 مطالعه فرماييد.

    خداوند متعال كه آفريدگار جهان است، خود را با دلايل كافى معرفى كرده است، دلايلى كه هم عقل مى‏پذيرد و هم علم آن را تأييد مى‏كند. اين دلايل برخى در كتاب آفرينش است يعنى هر موجودى، مستقلاً دليلى بر وجود آفريدگار خود است: سنريهم آياتنا فى الآفاق و فى انفسهم حتى يتبين لهم انه الحق؛ به زودى نشانه‏هاى خود را در اطراف جهان و در درون جانشان نشان مى‏دهيم تا براى آن آشكار گردد كه او (خداوند متعال) حق است (فصلت، 53)
    وجود خود ما ـ چه بدنمان و چه نفسمان ـ شاهد و نشانه‏اى از خالق و آفريدگار حكيم و تواناست. وجود موجودات زمينى و آسمانى نيز شاهد و نشانه‏اى از خالق و آفريدگارى حكيم است. من شما را براى نمونه فقط به دو كتاب ارجاع مى‏دهم تا ببينيد آيا آفرينشى اين چنين بدون خالقى حكيم و توانا امكان دارد؟ «اول: راز آفرينش انسان نوشته كرسى موريسن، ترجمه محمد سعيدى، سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامى، چاپ پنجم كه در آن درباره راز خلقت و مخصوصا خلقت انسان با تفصيل سخن گفته است. دوّم: از زندگى زنبورها نوشته پرفسور كارل فون فريش (استاد كرسى جانورشناسى و برنده جايزه نوبل)، ترجمه دكتر نعمت‏الله شهرستانى، انتشارات اميركبير، چاپ دوم، 1366، كه درباره زندگى پر راز و رمز زنبور عسل بحث كرده است.

    پس خدا در مخلوقات خود عيان و آشكار است. گذشته از اين در كتابهاى آسمانى، خداوند متعال خود را معرفى كرده است، متأسفانه در تورات و انجيل (كتاب مقدس) به اصطلاح مسيحيان، تحريفات فراوانى صورت گرفته است كه پذيرش مطالب اين كتابها را غيرممكن كرده است. اما قرآن كه مصون از تحريف باقى مانده است بنحوى درصدد معرفى خداوند متعال است. كتاب قرآن و علوم طبيعى اثر دكتر مهدى گلشنى فيزيكدان معاصر ايرانى انتشارات اميركبير در اين جهت منبع بسيار خوبى است . آيات فراوانى كه مردم را به تدبر و تفكر در آفرينش الهى و مخلوقات زمينى و آسمانى دعوت كرده است. نشانه از اين واقعيت است كه خداوند متعال خود را با دلايل فراوان به مردم معرفى كرده است. گذشته از اين دلايل فراوان عقلى كه توسط فلاسفه و متكلمان ايراد شده است، دلايلى براى اثبات وجود خدا هستند اين دلايل برخى شبهه علمى و برخى فلسفى و برخى نيز فطرى هستند. (براى اطلاع بيشتر از اين دلايل به كتاب توحيد استاد مطهرى، ص 222 ـ 11، و آموزش عقايد، استاد مصباح يزدى،ص 62 ـ 49 مراجعه شود).
    راه علم نيز، همين راه ايمان به خالقى يكتاست كه در اين باره از سوى دانشمندان غربى كتابهاى متعددى نگارش يافته است علاوه بر اين دو كتاب مذكور، به اثبات وجود خدا ـ ويراستار جان كلوورمونسها ـ ترجمه احمد آرام و ... سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامى كه به قلم برخى از برجسته‏ترين دانشمندان غربى است و علم و ايمان در گفتگو با دانشمندان تدوين جواد محقق ـ انتشارات مدرسه كه كتاب كم حجم و پرفايده است و تصوير جهان در فيزيك جديد نوشته ماكس پلانك ترجمه مرتضى صابر مخصوصا مقالات اول، ص 3 ـ 1 و هفتمصص: 178ـ156 مراجعه شود.
    ویرایش توسط عرض از مبدا : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۹۱ در ساعت ۰۱:۲۶
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  6. کاربر روبرو از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده است .


  7. #4
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-شهریور-۲۸
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    1,860
    امتیاز : 12,971
    سطح : 74
    Points: 12,971, Level: 74
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 279
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran25000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,945
    تشکر شده 6,184 در 1,551 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    بخش اول یکم دید منو نسبت ب ریاضی تغییر داد
    یه جورایی میشه گفت
    یه علم الهی هستش
    بنظرم البته

  8. #5
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,711
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,547
    تشکر شده 17,700 در 2,736 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض ||=|نمی دانم ریاضی بهانه است یا تو بهانه ای.... |=||

    در ادامه
    |::|خدا، ریاضی ، فیزیک ، من |::|

    • بخش اول



    ریاضی زبانیست که خدا با آن جهان را به رشته تحریر درآورد۰
    گالیله (میلادى ۱۵۶۴-۱۶۴۲)


    در زندگى هرانسان اندیشمند زمانى فرامیرسد که دربارهٔ خلقت خود ،هرچه که در پیرامون خود میبیند و وجود خالق تعمق کند. تأمل انسان دربارەً مبداء و هدف وجود خود امرى کاملا طبیعیست. براى برخى، آنچه که مذهب موروثیشان به آنها آموخته است کافیست، درحالیکه، عدەاىدیگر ممکن است بافرضیهء تکامل انواع (درحد بوجود آمدن خودبخودى شرایط کافى شروع حیات در روى کرەً زمین)، خود را راضى کنند. اما عدەً زیادى از مردم، منجمله معتقدان مذهبى و طرفداران فرضیه هاى علمى (حتى شاید بطور ناخودآگاە) به توجیهاتى از این قبیل مشکوک هستند. ولى تعداد قابل ملاحظه اى از این افراد تابع اکثریت بودە و سوً۱لات بى پاسخ و تردیدهاى سرکوب شدەً خود را نادیدە میگیرند. فقط عدەً بسیار کمى مصرانه به جستجوى حقیقت و یافتن جواب براى این سوًالات دیرینه میپردازند.

    براى خیلیها، بواسطهء نظم و ترتیب مشهود و هماهنگى و طرح دقیق جهان پیرامون، احتمال قبول فرضیه تکامل خودبخودى انواع کاملا منتفى است. و این عدە دراین باور پروفسورادوین کانکلین شریک هستند که احتمال شروع حیات بصورت تصادفى قابل مقایسه با احتمال چاپ شدن یک لغتنامه کامل در اثرا نفجار در یک چاپخانه است. اما همین عده، هنگامی که به باورهاى مذهبى مرسوم مراجعه میکنند، اکثر سوًالات خود رابىجواب مییابند. مضاف براینکه در تعدد چنین بینشهایى که هر یک مدعى بلامنازع درانحصار داشتن حقیقت است، دچار سردرگمى بیشترى میشوند. تمام مذاهب رایج امروزەً دنیا (بعوض آنکه ارائه گر حقایقى باشند که خمیرمایهء پیغام شان است) تبدیل به مجموعه هایى از رسم ورسوم و فرقه هاى سنتى شدەاند و با گذشت زمان پیغام اولیهً خود را از دست دادەاند. چنین فساد در ادیان بواسطهً خودخواهى و نوآورى انسانهاى سودجو و قدرت طلب اتفاق افتاد وبه این واسطه، کسانى که قصد بازگشت و باز نگرى به مبانى و اصول دین خود را دارند، در تضاد باشیوهً حاکم بر اجتماع قرار میگیرند.

    بسیارى از ما باور داریم که با دیدن معجزەاى ازقبیل آنچه که بوسیلهء موسى و عیسى ارائه شد، جواب سوألهائى که در مورد وجود خدا در ذهن داریم را خواهیم گرفت، در عین حال ممکن است چنین احساس کنیم که چون خداوند در زمان حاضر معجزات را آشکار نمیکند، پس ما مورد بیعدالتى واقع شدەایم! اما، از شوخى گذشته ، در دنیاى امروزى، با وجود اکتشافات علمى و پیشرفتهاى پزشکى، چه کسى به واسطهء معجزات قدیمى مانند شفاى مریضان و زندە کردن مردگان خدا را باور کردە و ایمان میاورد؟ منطقى تر بنظر میرسد که خداوند، معجزەاى که هماهنگى بیشترى با سطح فکر و شیوەء زندگى مردم کنونى داشته باشد، بفرستد.

    فقدان معجزەء مدرن، با این باور که خدا، خردمندترین است، مغایرت دارد؛ بعلاوە این شبهه را بوجود مىآورد که او قادر به همپائى با سطح بالاى فکرى ما نیست! آیا خداوند فقط قادر به تولید معجزات براى موجودات سادە ذهن میباشد؟ آیا او، فقط معجزاتش را به عدەء معدودى از نسلهاى پیشین ارائه کرد ـباوجود آنکه نسل ما از نسلهاى گذشته به مراتب پر جمعیت تر است، و نسلهاى آیندە، کثیرتر هم خواهند بود؟

    ما در عصر علم و کامپیوتر زندگى میکنیم و خود را موجودات با هوشى مىانگاریم که تا اثبات امرى را نبینیم، آنرا نمیپذیریم، درعین حال، شگفت انگیز است که بسیارى از مقولات را که با عقل هم جور در نمىآیند، صرفاً بر پایه ایمان، بى چون و چرا میپذیریم۰ ما بخود میبالیم که بیشتر از پیشینیان خود در زمینهء علم و صنعت آگاهى داریم و دستاوردهاى خود را در این زمینه ها، بدون هیچ شک و تأملى، بهتر از آنچه که پیشینیان بجا گذاشته اند میدانیم؛ اما، در قبول کورکورانهء باورهاى مذهبى آنها، هیچ ابائى به خود راە نمیدهیم ـ حتى اگر این بدان معنى باشد که مراسم و سنتهائى را ارج بگذاریم که ایمان چندانى بدانها نداریم۰

    هدف اصلى این کتاب، معرفى یک سیستم ریاضى است که توسط خداوند در یکى از کتابهاى آسمانى کارگزارى شدەاست، این سیستم ریاضى چنان در تار و پود این کتاب آسمانى تنیدە شدە است که احتمال تصادفى بودن آن، یا ساختهء دست بشر بودنش محال است، و به آسمانى بودن آن گواهى میدهد؛ این سیستم ریاضى، اخیراً بدنبال تجزیه و تحلیل متن زبان اصلى این کتاب بتوسط کامپیوتر آشکار شد؛ این خبر بسیار خوبى است براى کسانى که میخواهند از اعتقاد کورکورانه پرهیز کردە و ایمان خود را به خدا استحکام بخشند؛ تصویر روشنى که از این اثبات قابل لمس و این کتاب آسمانى بدست مىآید، مٶید آنست که تنها یک خداى واحد ، لایزال، آگاە و مهربان وجود دارد؛ یک خدا که در کنترل کامل کوچکترین جزئیات امور آسمانهاست و میتواند خود را براى همه آشکار سازد
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  9. #6
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,711
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,547
    تشکر شده 17,700 در 2,736 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض کتب مقدس بر اساس ریاضی


    امروزه، کتب مقدس متعددى(از جمله تورات یهودیان، انجیل مسیحیان، گیتاى هندوها، وغیرە) را میتوان یافت که با بررسى دقیق آنها آشکار میشود که همگى برگردان از متن هاى اصلى بودە و متن اولیه شان، بطور کامل در دسترس نیست؛ تنها کتاب آسمانى که به صورت اولیه و به زبان اصلى موجود است، قرآن میباشد؛ قرآن، دین تسلیم به خداى یگانه را مىآموزد و گواهى میدهد که آخرین کتاب مقدس بودە و پس از آن کتاب آسمانى دیگرى نخواهد آمد. یک نکته مهم در رابطه با قرآن این است که میتوان ریشه الهى آنرا بوسیلهء یک سیستم ریاضى که در بطن آن نهفته است ثابت کرد

    اگرچه قرآن به ما مىآموزد که کتابیست براى همه عصرها و همه نسلها، اما بسیارى از مردم جهان آنرا فقط بعنوان کتاب آسمانى مسلمانها و دین اسلام میشناسند. این اساساً بدان خاطر است که اسلامى که در بین مسلمانان امروزى در سراسر دنیا رواج دارد با آنچه که قرآن به ما مىآموزد مغایرت کلى دارد. دین حقیقى اسلام در زیر انبوە بدعتها و سنتهائى که بجهت منافع سیاسى و مادى بدان افزودە شدەاند، مدفون شده است. آنچه که دنیاى غرب بعنوان اسلام میشناسد، چیزى بجز این اضافات و خرافات که به عنوان دین به آنها معرفى شدە، نیست. آموزش قرآنى با این مقوله کاملاً مغایرت دارد. مثال خوبى براى درک این موضوع اینستکه در عوض نگاە کردن در آئینه، به پشت آن نگاە کنیم، در اینصورت بهیچ وجه هدف اصلى حاصل نمیشود
    کتاب آسمانى بدون مهملات

    قرآن آشکارا به تمام وظایف دینى و راهنمائى هاى مربوط به دین اسلام اشارە میکند. پیام آن اتحاد جهانى همه مردم زیر چتر یک خداى واحد آفرینندە میباشد، به همه مردم از ادیان مختلف احترام میگذارد، و رستگارى آنها را به شرط اینکه پرهیزکارى پیشه کنند، تضمین میکند. این بینش جهان شمول قرآنى، در آیهء زیر به وضوح مشاهدە میشود: مسلماً، کسانى که ایمان دارند، کسانى که یهودى هستند، مسیحیان، و تازە کیشان؛ هر کسى که به خدا ایمان داشته باشد، و به روز آخر ایمان داشته باشد، وپرهیزکار باشد، پاداش خویش را از پروردگارشان دریافت خواهند داشت؛ آنها نه از چیزى بترسند، ونه غمى خواهند داشت
    مسلماً، کسانی که ایمان دارند، کسانی که یهودی هستند، مسیحیان، و تازه به دین گرویدگان؛ هر کس که (۱) به خدا ایمان دارد، و (۲) به روز آخر ایمان دارد، و(۳) زندگی پرهیزکارانه در پیش مى گیرد، پاداش خود را از جانب پروردگار خود دریافت خواهند کرد. ایشان نه از چیزی بترسند، و نه اندوهگین خواهند شد.


    کلمه اسلام از ریشه عربی سلم گرفته شدە که برخى از معانى آن، صلح، خلوص، تسلیم و اطاعت است*از*لحاظ دینی لغت اسلام در قرآن*به معنی تسلیم کامل به خدا و اختصاص دادن پرستش به تنها او میباشد. به همین ترتیب لغت مسلمان به کسی اطلاق میشود که تسلیم کامل اراده خداوند است و پرستش خود را به تنها او اختصاص میدهد. از لحاظ قرآن ابراهیم،* موسی، عیسی، محمد، و تمام رسولان و پیغمبران و همچنین پیروان حقیقی آنها، تسلیم شده (مسلمان)* محسوب میشوند. در نتیجه، با وجود آنکه هر گروه دینی اعمال خود را دارد، یهودی تسلیم شده، مسیحی تسلیم شده، مسلمان تسلیم شده و غیره وجود دارند. از کتب آسمانی می آموزیم که نزد خدا فقط یک دین پذیرفته می شود، و آنهم اختصاص کامل پرستش به خدای واحد می باشد. این اولین دستور در تورات (عهد عتیق)، انجیل (عهد جدید)، و قرآن (آخرین کتاب آسمانی) می باشد*
    اطلاعات اولیه

    قرآن شامل ۱۱۴ سوره می باشد . زبان اصلی آن عرتی است و کوتاهترین سوره آن شامل ۳ آیه است و بلندترین سوره ۲۸۶ آیه دارد . سوره های اولیه از لحاظ تعداد آیات طولانی ترند و به استثناء سوره اول هر چه به آخر کتاب نزدیکتر می شود ، سوره ها کوتاهتر می شوند . جدول یک (۱) لیست اساسی ۱۱۴ سوره و تعداد آیات آنها را نشان می دهد .
    جدول ۱

    شماره سوره
    نام سوره
    تعداد آیات


    ۱
    کلید (الفاتحه)
    ۷

    ۲
    ماده گاو (البقره)
    ۲۸۶

    ۳
    عمرانیان (آل عمران)
    ۲۰۰

    ۴
    زنان (النساء)
    ۱۷۶

    ۵
    ضیافت (المائده)
    ۱۲۰

    ۶
    چارپایان (الانعام)
    ۱۶۵

    ۷
    برزخ (الأعراف)
    ۲۰۶

    ۸
    غنایم جنگی (الانفال)
    ۷۵

    ۹
    اتمام حجت ( بَرَأ)
    ۱۲۷

    ۱۰
    یونس (یونس)
    ۱۰۹

    ۱۱
    هود (هود)
    ۱۲۳

    ۱۲
    یوسف (یوسُف)
    ۱۱۱

    ۱۳
    رعد (الرّعد)
    ۴۳

    ۱۴
    ابراهیم (إبراهیم)
    ۵۲

    ۱۵
    وادی حجر (الحَجَر)
    ۹۹

    ۱۶
    زنبور (النحل)
    ۱۲۸

    ۱۷
    فرزندان اسراییل (بنى إسراییل)
    ۱۱۱

    ۱۸
    غار (الکهف)
    ۱۱۰

    ۱۹
    مریم (مریَم)
    ۹۸

    ۲۰
    طا ها (طه)
    ۱۳۵

    ۲۱
    پیامبران (الأنبیاء)
    ۱۱۲

    ۲۲
    حج (الحج)
    ۷۸

    ۲۳
    مؤمنان (المؤمنون)
    ۱۱۸

    ۲۴
    نور (النّور)
    ۶۴

    ۲۵
    کتاب قانون (الفرقان)
    ۷۷

    ۲۶
    شاعران (الشعراء)
    ۲۲۷

    ۲۷
    مورچه (النمل)
    ۹۳

    ۲۸
    تاریخ (القصص)
    ۸۸

    ۲۹
    عنکبوت (العنکبوت)
    ۶۹

    ۳۰
    رومیان (الروم)
    ۶۰

    ۳۱
    لقمان (لُقمان)
    ۳۴

    ۳۲
    سجده (السجدة)
    ۳۰

    ۳۳
    گروه ها (الأحزاب)
    ۷۳

    ۳۴
    سبا (سبأ)
    ۵۴

    ۳۵
    آغازکننده (فاطر)
    ۴۵

    ۳۶
    ی.س (یس)
    ۸۳

    ۳۷
    تنظیم کنندگان (الصافات)
    ۱۸۲

    ۳۸
    ص (ص)
    ۸۸


    شماره سوره
    نام سوره
    تعداد آیات

    ۳۹
    فوج فوج (الزمر)
    ۷۵

    ۴۰
    عفوکننده (غافر)
    ۸۵

    ۴۱
    جزئیات کامل (فصلت)
    ۵۴

    ۴۲
    مشورت (الشورى)
    ۵۳

    ۴۳
    تزیینات (الزخرف)
    ۸۹

    ۴۴
    دود (الدخان)
    ۵۹

    ۴۵
    زانوزدن (الجاثیه)
    ۳۷

    ۴۶
    تپه های شنی (الأحقاف)
    ۳۵

    ۴۷
    محمد (محمّد)
    ۳۸

    ۴۸
    پیروزی (الفتح)
    ۲۹

    ۴۹
    دیوارها (الحجرات)
    ۱۸

    ۵۰
    ق (ق)
    ۴۵

    ۵۱
    حرکت دهندگان بادها (الذاریات)
    ۶۰

    ۵۲
    کوه سینا (الطور)
    ۴۹

    ۵۳
    ستارگان (النجم)
    ۶۲

    ۵۴
    ماه (القمر)
    ۵۵

    ۵۵
    بخشنده ترین (الرحمن)
    ۷۸

    ۵۶
    اجتناب ناپذیر (الواقعه)
    ۹۶

    ۵۷
    آهن (الحدید)
    ۲۹

    ۵۸
    مناظره (المجادله)
    ۲۲

    ۵۹
    خروج دسته جمعی(الحشر)
    ۲۴

    ۶۰
    آزمایش (الممتحنه)
    ۱۳

    ۶۱
    صف (الصف)
    ۱۴

    ۶۲
    جمعه (الجمعة)
    ۱۱

    ۶۳
    منافقان (المنافقون)
    ۱۱

    ۶۴
    سرزنش دوجانبه (التغابن)
    ۱۸

    ۶۵
    طلاق (الطلاق)
    ۱۲

    ۶۶
    تحریم (التحریم)
    ۱۲

    ۶۷
    سلطنت (الملک)
    ۳۰

    ۶۸
    قلم (القلم)
    ۵۲

    ۶۹
    غیر قابل بحث (الحاقه)
    ۵۲

    ۷۰
    عرش اعلا (المعارج)
    ۴۴

    ۷۱
    نوح (نوح)
    ۲۸

    ۷۲
    جنیان (الجن)
    ۲۸

    ۷۳
    جامه به خود پیچیده (المزمل)
    ۲۰

    ۷۴
    راز نهفته (المدثر)
    ۵۶

    ۷۵
    قیامت (القیامه)
    ۴۰

    ۷۶
    انسان (الإنسان)
    ۳۱


    شماره سوره
    نام سوره
    تعداد آیات


    ۷۷
    فرستاده شدگان (المرسلات)
    ۵۰

    ۷۸
    رویداد (النبأ)
    ۴۰

    ۷۹
    ربایندگان (النازعات)
    ۴۶

    ۸۰
    چهره درهم کشید (عبس)
    ۴۲

    ۸۱
    غلتان (التکویر)
    ۲۹

    ۸۲
    متلاشی شدن (الإنفطار)
    ۱۹

    ۸۳
    متقلبان (المطففین)
    ۳۶

    ۸۴
    گسیختن (الإنشقاق)
    ۲۵

    ۸۵
    کهکشان ها (البروج)
    ۲۲

    ۸۶
    ستارهٔ درخشان (الطارق)
    ۱۷

    ۸۷
    بلندمرتبه ترین (الأعلى)
    ۱۹

    ۸۸
    در برگیرنده (الغاشیه)
    ۲۶

    ۸۹
    فجر (الفجر)
    ۳۰

    ۹۰
    شهر (البلد)
    ۲۰

    ۹۱
    خورشید (الشمس)
    ۱۵

    ۹۲
    شب (اللیل)
    ۲۱

    ۹۳
    پیش از ظهر (الضحى)
    ۱۱

    ۹۴
    خونسردی (الشرح)
    ۸

    ۹۵
    انجیر (التین)
    ۸

    ۹۶
    رویان معلق (العلق)
    ۱۹

    ۹۷
    سرنوشت (القدر)
    ۵

    ۹۸
    مدرک (البینه)
    ۸

    ۹۹
    زلزله (الزلزله)
    ۸

    ۱۰۰
    تاخت کنندگان (العادیات)
    ۱۱

    ۱۰۱
    تکان دهنده (القارعه)
    ۱۱

    ۱۰۲
    مال اندوزی (التکاثر)
    ۸

    ۱۰۳
    بعد از ظهر (العصر)
    ۳

    ۱۰۴
    غیبت کننده (الهمزه)
    ۹

    ۱۰۵
    فیل (الفیل)
    ۵

    ۱۰۶
    قبیلهٔ قریش (قریش)
    ۴

    ۱۰۷
    انفاق (الماعون)
    ۷

    ۱۰۸
    نعمات (الکوثر)
    ۳

    ۱۰۹
    کافران (الکافرون)
    ۶

    ۱۱۰
    پیروزی (النصر)
    ۳

    ۱۱۱
    خارها (المسد)
    ۵

    ۱۱۲
    مطلق (الإخلاص)
    ۴

    ۱۱۳
    سپیده دم (الفلق)
    ۵

    ۱۱۴
    مردم (الناس)
    ۶




    قرآن از این چند لحاظ منحصر به فرد است :* ۱ـ برخی از سوره های آن بایک حرف یا مجموعهای از چند حرف بحای یک جمله با معنا آغاز می شود که به این حروف ******پاراف اطلاق می شود و در سر تاسر اسن جزوء به سورهایی که با این حروف آغاز می شوند بعنوان سوره های پاراف دار اشاره خواهد شد

    در قرآن ۲۹ سوره پاراف دار وجود دارد . این سوره ها هیچ ترتیب خاصی ندارند . اولین سوره پاراف دار سوره ۲ و آخرین آخرین آنها سوره ۶۸ است . برخی از این سوره ها شامل پاراف های مشابه و یا زیر مجموعه پارافی از سورههای دیگر است کلا ۱۴ مجموعه پاراعی مختلف که از ۱۴ حرف عربی تشکیل شده اند وجود دارند . جدول ۲ لیست این ۲۹ سوره پاراف دار را با پاراف های مربوطه نشان می دهد .
    جدول ۲

    شماره سوره
    نام سوره
    حروف مقطعه
    ترتیب نزول آیات
    تعداد آیات


    ۲
    ماده گاو (البقره)
    ا. ل. م.
    ۸۷
    ۲۸۶

    ۳
    عمرانیان (آل عمران)
    ا. ل. م.
    ۸۹
    ۲۰۰

    ۷
    برزخ (الأعراف)
    ا. ل. م. ص.
    ۳۹
    ۲۰۶

    ۱۰
    یونس (یونس)
    ا. ل. ر.
    ۵۱
    ۱۰۹

    ۱۱
    هود (هود)
    ا. ل. ر.
    ۵۲
    ۱۲۳

    ۱۲
    یوسف (یوسُف)
    ا. ل. ر.
    ۵۳
    ۱۱۱

    ۱۳
    رعد (الرّعد)
    ا. ل. م. ر.
    ۹۶
    ۴۳

    ۱۴
    ابراهیم (إبراهیم)
    ا. ل. ر.
    ۷۲
    ۵۲

    ۱۵
    وادی حجر (الحَجَر)
    ا. ل. ر.
    ۵۴
    ۹۹

    ۱۹
    مریم (مریَم)
    ک. ه. ی. ع. ص.
    ۴۴
    ۹۸

    ۲۰
    طا ها (طه)
    ط. ه.
    ۴۵
    ۱۳۵

    ۲۶
    شاعران (الشعراء)
    ط. س. م.
    ۴۷
    ۲۲۷

    ۲۷
    مورچه (النمل)
    ط. س.
    ۴۸
    ۹۳

    ۲۸
    تاریخ (القصص)
    ط. س. م.
    ۴۹
    ۸۸

    ۲۹
    عنکبوت (العنکبوت)
    ا. ل. م.
    ۸۵
    ۶۹

    ۳۰
    رومیان (الروم)
    ا. ل. م.
    ۸۴
    ۶۰

    ۳۱
    لقمان (لُقمان)
    ا. ل. م.
    ۵۷
    ۳۴

    ۳۲
    سجده (السجدة)
    ا. ل. م.
    ۷۵
    ۳۰

    ۳۶
    ی.س (یس)
    ی. س.
    ۴۱
    ۸۳

    ۳۸
    ص (ص)
    ص
    ۳۸
    ۸۸

    ۴۰
    عفوکننده (غافر)
    ح. م.
    ۶۰
    ۸۵

    ۴۱
    جزئیات کامل (فصلت)
    ح. م.
    ۶۱
    ۵۴

    ۴۲
    مشورت (الشورى)
    ح. م. ع. س. ق.
    ۶۲
    ۵۳

    ۴۳
    تزیینات (الزخرف)
    ح. م.
    ۶۳
    ۸۹

    ۴۴
    دود (الدخان)
    ح. م.
    ۶۴
    ۵۹

    ۴۵
    زانوزدن (الجاثیه)
    ح. م.
    ۶۵
    ۳۷

    ۴۶
    تپه های شنی (الأحقاف)
    ح. م.
    ۶۶
    ۳۵

    ۵۰
    ق (ق)
    ق.
    ۳۴
    ۴۵

    ۶۸
    قلم (القلم)
    ن.
    ۲
    ۵۲


    از زمان نزول قرآن محققین بسیاری سعی کردند که راز **پارافهای قرآنی را کشف کنند اما تلاش آنها بی نتیجه ماند . با این حال اهمیت آنها تا سالهای اخیر هنوز بصورت رازی پنهان باقی ماند .

    کشف سیستم ریاضی

    یک بیوشیمیست آمریکایی ، مصرالاصل ویک محقق مسلمان ، به نام دکتر رشاد خلیفه در اوایل دهه ۱۹۷۰ شروع به ترجمه قرآن به زبان انگلیسی کرد . او مصمم بود که توضیح برای پارافهای اسرار آمیز قرآنی پیدا کند . در پی چنین هدفی او سورهای پاراف دار قرآنی را به کامپیوتر وارد کرد . هرف او آن بود که یک رابطه ریاضی پیدا کند که اهمیت این پارافها روشن شود . اما برای این کار او هیچ ایده ای از اینکه از کجا و چطور باید کار را آغاز کند نداشت . پس از چندین سال تحقیق در سال ۱۹۷۳ دکتر خلیفه اولین کتاب خود را به نام معجزات قرآنی اهمیت حروف اسرار آمیز به چاپ رساند . اگر چه کشقیات او نشان دهند رابطه ای بین پارافها از نظر تعداد تکرار آنها بود او مخرج مشترکی برای این تکرار ها نشان نداد . در **ژانویه سال ۱۹۷۴ او عدد ۱۹ را بعنوان این مخرج مشترک برای *پاراف ها و در سرتا سر قرآن شناسایی کر .

    تحقیقات عمیقتر پرده از یک سیستم پیچیده ریاضی برداشت که در سر تا سر قرآن و تمام جزﺋیات آن حکمفرما می باشد . (ر. خلیفه ۱۹۸۱ و ۱۹۸۹) . این سیستم قابل توجه رایضی بعدها بصورت جزوه هایی منتشر شد که مقدمه چا****** کتابی در این زمینه شد.
    ویرایش توسط عرض از مبدا : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۹۱ در ساعت ۰۱:۱۲
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  10. #7
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,711
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,547
    تشکر شده 17,700 در 2,736 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض


    از مجموع آنچه بيان شد موارد ذيل بدست مى‏آيد: 1ـ خدا خود را معرفى كرده است و با دلايل قطعى و يقينى معرفى كرده است. برخى از اين دلايل موجودات و مخلوقات او هستند كه در اصطلاح قرآن به آيات آفاقى معروفند بخشى خود انسان و فطرت اوست كه به آيات انفسى معروف هستند و بخشى دلايل عقلى است كه به دلايل فلسفى و كلامى معروفند.
    2ـ اين دلايل همگى مبتنى بر عقل است و عقل سليم آنها را تأييد مى‏كند. اصولاً عقل از اينكه جهان بدون آفريدگار آفريده شده باشد، سرباز مى‏زند.
    3ـ راه علمى محض نمى‏تواند خداوند را به ما معرفى كند. زيرا علم تجربى با پديده‏هاى جهان مادى سرو كار دارد، با عناصر طبيعى و مادى، اما ماوراء طبيعت كه خدا نيز جرء آن است، نمى‏تواند معلوم علوم تجربى باشد. زيرا اين علوم در بند تجربه و آزمايش و عناصرمحسوس و طبيعى اسير هستند و امورى كه محدود به حدود مذكور نيستند. از دايره شمول علوم تجربى بيرونند. البته علوم تجربى غيرمستقيم به كمك عقل و دين مى‏آيند. راه شناخت خداوند از طريق آفريده‏ها و پديده‏هاى طبيعى و مادى و حسى كه ما مستقيما با آنها ارتباط داريم،راهى است كه ما را به سرعت به اصل مبدأ آفرينش مى‏رساند. بنابراين علوم تجربى از سه راه ما را به خالق يكتا مى‏رساند.

    1ـ از راه نظم موجودات كه با برهان نظم معروف است.

    2ـ از راه خلق، اينكه جهان حادث و مخلوق است.

    3ـ از راه هدايت (تكوينى) اينكه مخلوقات در مسير خودشان حركت مى‏كنند و قدرتى است كه آنها را به مسير خودشان هدايت مى‏كنند (در اين باره توصيه مى‏كنم حتما كتابهايى را كه دانشمندان نوشته‏اند و قبلاً يادآورى كردم، مطالعه فرمائيد) پس مسائل علوم تجربى صغراىاستدلالات فلسفى و قرآنى مى‏باشند.

    در پايان اين بحث فقط استدلالى از اميرمؤمنان در نهج‏البلاغه در اثبات حق تعالى و نيازمندى مخلوقات يادآور مى‏شوم ـ البته با اختصار:

    كل قائم فى سواه معلول ـ خطبه 186 ـ

    هر موجودى كه وجودش به ديگر قائم است. او معلول است (و نيازمند علت) يعنى هر موجودى كه هستى او عين ذات او نيست، نيازمند علت است و تنها خداست كه هستى اوعين ذات اوست. او عين هستى است و ديگر سبب و علت و دليل نمى‏خواهد اما غيرخدا، همگى هستيشان عين ذاتشان نيست. پس حتما علت مى‏خواهد. پس كل قائم فى سواه معلول ـ يعنى فلسفه علت.
    در رابطه با طول عمر امام زمان بايد توجه داشت كه در حوزه «ژن شناسي» اثبات شده است که مي توان با شيوه هايي جواني، عمر، امراض و... را کنترل و حفظ کرد و از نظر علمي هيچ بعدي ندارد، بسياري از زيست شناسان معتقدند که علل مرگ و ميرها، موانعي و يا ابتلائات و امراض و کمبودهايي است که براي تداوم زيست يک موجود زنده به وجود مي آيد و اگر بشر مي توانست به اکثر يا تمامي آنان واقف شود قادر بود که عمر حيوانات و انسان ها را به چندين برابر افزايش دهد.
    به هر شکل تداوم و طولاني بودن عمر بشري در ارکان وجودي انسان وجود دارد و اين تنها موانع است که نمي گذارد سلول هاي آدمي سير تدريجي و عادي خويش را طي نمايند. اين مسأله با نظريه هاي ژن شناسي اخير نيز مؤکد گشته است و بسياري از ژن شناسان بر اين باورند که با دست کاري ها و بررسي هاي لازم در يک ژن مي توان طول عمر و دوري از بلايا و امراض را براي بشر تضمين نمود.
    با توجه به اذعان انديشمندان حوزه علوم تجربي و زيست شناسي، مي توان به خوبي اعتقاد به طول عمر حضرت داشت چرا که خداوند متعال که خالق عوالم و قوانين و سنن آن است، به خوبي قادر خواهد بود که علل طبيعي و مادي در وجود حضرت را به صورتي قرار دهد که آن وجود شريف ساليان سال زندگي کنند و هيچ نيازي به وارد کردن علل فرامادي و غير طبيعي ندارند.
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1