کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 30 , از مجموع 32
  1. #1
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۲۷
    محل سکونت
    تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    248
    امتیاز : 14,951
    سطح : 79
    Points: 14,951, Level: 79
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 399
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,283
    تشکر شده 849 در 224 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض اثبات وجود خدا

    بسم الله الرحمن الرحیم

    برهان های مختلفی برا اثبات وجود خدا وجود داره ان شاءالله هربار یه برهان با نقد مختصر مطرح میشه
    ویرایش توسط yasekabood_110 : دوشنبه ۲۲ فروردین ۹۰ در ساعت ۲۱:۳۸


    ای شقایق های آتش گرفته!دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شمارا برخود دارد.آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

  2. 4 کاربر از پست مفید yasekabood_110 تشکر کرده اند .


  3. #2
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,870 در 1,144 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    هوَ
    اثبات نكنيد يعني نيست؟

  4. کاربر روبرو از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده است .


  5. #3
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۲۷
    محل سکونت
    تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    248
    امتیاز : 14,951
    سطح : 79
    Points: 14,951, Level: 79
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 399
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,283
    تشکر شده 849 در 224 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله

    سنریهم آیاتنا فی الافاق و فی انفسهم حتی یتبین لهم انه الحق اولم یکف بربک انه علی کل شی ء شهید

    (سوره مبارکه فصلت/53)


    ابن سینا اعتقاد داره که بخش اول ایه به براهینی اشاره داره که خدا رو از آثار و آفریده هاش به اثبات میرسونه اما بخش دوم اشاره به برهان برتری داره که «صدیقین» از اون بهره میبرن که بر اساس اون برهان خدا گواه هر چیز دیگه ای قرار میگیره نه اینکه غیر خدا را واسطه اثبات خدا کنیم.
    ویرایش توسط yasekabood_110 : دوشنبه ۲۲ فروردین ۹۰ در ساعت ۲۱:۳۸


    ای شقایق های آتش گرفته!دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شمارا برخود دارد.آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

  6. 2 کاربر از پست مفید yasekabood_110 تشکر کرده اند .


  7. #4
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-بهمن-۲۷
    محل سکونت
    عازم میکده کرببلا می باشیم ؛
    نوشته ها
    6,390
    امتیاز : 46,696
    سطح : 100
    Points: 46,696, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,117
    تشکر شده 23,696 در 5,476 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 5 در 4 پست

    پیش فرض

    يا زهرا

    ^^ سلام . يعني نقش واسطه اي نمي تونه وجود خدا رو اثبات كنه ؟ پس اينجوري كه هر طور بخوايم مثال بزنيم نميشه مگر اينكه بگيم خدا بالذات خداست ! و گواه بر هر چيز و فقط بقول ابن سينا آدماي اهل دل اينو مي پذيرن !

    اين آدمايي كه دنبال اثبات خدايي خدا هستند اگه يه جايي گير كنن چي ميشه؟اصلا فلسفه اثبات وجود خدا به شناخت خدا كمك مي كنه؟ اصل اثباته يا شناخت ؟ گاهي وقتا ميشه از صفات و موجوديت خدا شناخت داري ولي يهو به يه جا مي رسي كه خدايي خدا رو زير سوال مي بري !

    اينايي كه بعد از يه عالمه اعتقاد يهو بي خدا ميشن كدوم اصل رو رعايت نكردن ؟ اثبات يا شناخت ؟

  8. 2 کاربر از پست مفید مشكات نياز تشکر کرده اند .


  9. #5
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-اسفند-۲۶
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    165
    امتیاز : 3,875
    سطح : 39
    Points: 3,875, Level: 39
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 75
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social1 year registered1000 Experience Points
    تشکر کردن : 152
    تشکر شده 674 در 150 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض سلام

    سلام . بحث تخصصی و فلسفی .... من میام اینجا فقط میخونم و چشمام تاب بر میداره و میرم . ولی معتقدم انسان رو خدا . خدا دوست خلق کرده و باید چیزی باشه که دوستش داشته باشیم . چون در بعضی موقع بیاد خدا هستیم و ...پس هست

  10. کاربر روبرو از پست مفید عمو تشکر کرده است .


  11. #6
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۲۷
    محل سکونت
    تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    248
    امتیاز : 14,951
    سطح : 79
    Points: 14,951, Level: 79
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 399
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,283
    تشکر شده 849 در 224 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله

    سلام ببخشید من میخواستم درست و حسابی برهان صدیقین رو بنویسم با توضیح بعضی اصطلاحات فلسفی مورد استفاده ولی مهمون اومد تا همین الان و نشد... حرف شما هم کاملا درسته و یه جورایی برهان فطرته
    ان شاءالله فردا

    ^^
    چرا از طریق واسطه هم داریم ابن سینا هم همینو میگه که ایه مورد نظر هردو نوع رو اشاره کرده مثلا همون برهان نظم که یادمه همیشه تو کتابای مدرسه بود با واسطه اثبات میکنه یعنی تقریبا به جز برهان صدیقین بقیه از طریق واسطه اثبات میکنن بعضی هاش قابل خدشه است ولی بعضیاشم خیلی محکمه
    برهان صدیقین ویژگی خاص خودشو داره برا همینم خیلی مورد توجه فلاسفه قرار گرفته که هرکدوم سعی کردن بهتر توضیحش بدن که ان شاءالله مینویسم بعدا
    البته من نه اینکه خیلی وارد باشم دارم برا امتحانم کتاب کلام جدید میخونم چون خیلی برام جالب بود خواستم بقیه هم بخونن
    ویرایش توسط yasekabood_110 : جمعه ۱۹ فروردین ۹۰ در ساعت ۱۵:۲۹


    ای شقایق های آتش گرفته!دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شمارا برخود دارد.آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

  12. 3 کاربر از پست مفید yasekabood_110 تشکر کرده اند .


  13. #7
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۲۷
    محل سکونت
    تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    248
    امتیاز : 14,951
    سطح : 79
    Points: 14,951, Level: 79
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 399
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,283
    تشکر شده 849 در 224 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض


    بسم الله

    اول دوتا اصطلاح بايد توضيح داده بشه چون تو اکثر برهانا بکار ميرن

    هرچيزي که وجود داره اگه نبودنش محال باشه ميشه واجب الوجود که تنها واجب الوجود خداس به عبارت دیگه واجب الوجود موجودیه که علتی نداره و همیشه بوده و هست

    ولي اگه نبودنش محال نباشه ميشه ممکن الوجود که ممکن الوجود هميشه نياز به علت داره

    برای اثبات خدا باید ثابت کنیم که واجب الوجود، وجود داره یعنی مفهوم واجب الوجود مصداق خارجی هم داره
    ویرایش توسط yasekabood_110 : یکشنبه ۲۱ فروردین ۹۰ در ساعت ۲۱:۲۹ دلیل: ناقص بود


    ای شقایق های آتش گرفته!دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شمارا برخود دارد.آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

  14. 3 کاربر از پست مفید yasekabood_110 تشکر کرده اند .


  15. #8
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۲۷
    محل سکونت
    تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    248
    امتیاز : 14,951
    سطح : 79
    Points: 14,951, Level: 79
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 399
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,283
    تشکر شده 849 در 224 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض


    ابن سینا اینطوری ثابت میکنه

    تقریر ابن سینا از برهان صدیقین:

    موجود یا واجب الوجود است و یا ممکن الوجود.( این یه تقسیم عقلیه)

    اگرواجب الوجود باشد، مطلوب ثابت است

    اگرممکن الوجود باشد، باید منتهی به واجب الوجود شود تا دور یا تسلسل لازم نیاید. ( یعنی نمیتونیم بگیم الف رو ب بوجود اورده، ب رو ج، ج رو دال و ... بلکه باید به موجودی ختم بشه که نیاز به علت نداشته باشه وگرنه تسلسل میشه که از نظر عقل محاله همینطور نمیشه بگیم الف رو ب بوجود اورده ب رو الف چون این هم میشه دور که این هم محاله)

    در نتیجه هر انسان عاقلی مجبوره بپذیره که واجب الوجودی هست


    ای شقایق های آتش گرفته!دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شمارا برخود دارد.آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

  16. 3 کاربر از پست مفید yasekabood_110 تشکر کرده اند .


  17. #9
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-اسفند-۲۶
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    165
    امتیاز : 3,875
    سطح : 39
    Points: 3,875, Level: 39
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 75
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social1 year registered1000 Experience Points
    تشکر کردن : 152
    تشکر شده 674 در 150 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض برهان علیت و رابطه آن با فطرت انسانی

    [size="1"]نکته ای می تواند مطرح شود مبنی بر این که انسانها پدیده های طبیعی را که می دیدند در جستجوی علت آنها بودند و هر علتی را که به دست می آوردند به نوبه خود به دنبال علت دیگری برای آن بودند و همین امر بالاخره بشر را رسانده است به این که پس این سلسله علتها باید در جایی منتهی بشود؛ چون اگر بنا بشود که هر پدیده ای خودش معلول پدیده دیگری باشد که آن پدیده دیگر مانند خود این هست، به اصطلاح همان امتناع تسلسل پیش می آید؛ پس در نهایت امر فکرشان به اینجا منتهی شده است که باید یک نقطه مرکزی وجود داشته باشد که آن، علت العلل باشد و همه علتها از آنجا پیدا شده باشد. بنابراین پدیده های خارجی، انسانها را به جستجوی مبدأ اولیه سوق دادند.

    اگر می گوییم که جستجوی خدا و به قولی بحث از خدا فطری است، پس دخالت پدیده های خارجی را در سوق دادن انسان به بحث از خدا چگونه توجیه می کنیم؟ به عبارت دیگر آیا ما خود اعتراف نمی کنیم که پدیده های خارجی، انسان را به بحث از خدا متوجه می نمایند و نه عاملی در وجود انسان؟

    پاسخ این پرسش می تواند از راه علت و معلول عامه باشد؛ یعنی این که بشر درجستجوی خدا برآمده است به علت همین بوده است که «اصل علیت» بر روحش حاکم بوده، یعنی در جستجوی علتها او را به علت العلل رسانده است. این عین این مطلب است که " عامل " در وجود انسان است؛ یعنی اگر در انسان این انگیزه نبود که علتها را کشف کند و به جستجوشمه علتها برسد، پدیده های خارجی را که می دید همین جور بی تفاوت از کنار آنها می گذشت. بحث این است که وقتی انسان پدیده خارجی را می بیند، آنکه او را وادار می کند به جستجوی علت آن بپردازد چیست؟

    آن پدیده خارجی که خودش را بر انسان عرضه می دارد، بر حیوان هم عرضه می دارد؛ یعنی آنچه که انسان می بیند حیوان هم می بیند، ولی آن چیزی که بعد از دیدن این پدیده های خارجی انسان را وادار می کند که در جستجوی علتها برآید این است که چنین حسی در انسان هست که هر پدیده ای نیازمند به علت است و قهرا آن علت هم اگر مانند این پدیده، خود پدیده ای باشد و نیازمند به علت، این فکر برای بشر پیدا می شود که آیا همه علتها یک جستجوشمه دارد؟ جستجوشمه ای که آن، علتی باشد که خود پدیده نباشد؟ و این عین معنی فطری بودن است. نه تنها با این مطلب منافات ندارد بلکه آن را تأیید می کند.
    [/size]

  18. کاربر روبرو از پست مفید عمو تشکر کرده است .


  19. #10
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-بهمن-۲۷
    محل سکونت
    عازم میکده کرببلا می باشیم ؛
    نوشته ها
    6,390
    امتیاز : 46,696
    سطح : 100
    Points: 46,696, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,117
    تشکر شده 23,696 در 5,476 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 5 در 4 پست

    پیش فرض

    یا زهرا

    خدا رو شکر واجب و ممکن ها رو خوندم ! بیشترشون واسطه این دیگه ! فقط واجب بالذاته که که اگه نخوایم بهش تعاریف بدیم میشه بدون واسطه !

    این برهان صدیقین رو بلد نیستم ! همین بدون واسطه پذیرفتنه ؟ یقین قلبی بدون استدلالی کردنه ؟ اغلبا که بهش نمی رسن که یا عمومیه ؟

  20. کاربر روبرو از پست مفید مشكات نياز تشکر کرده است .


  21. #11
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-فروردین-۲۱
    محل سکونت
    همین طرفا
    نوشته ها
    796
    امتیاز : 8,650
    سطح : 62
    Points: 8,650, Level: 62
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures5000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 164
    تشکر شده 2,465 در 689 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام بزرگواران!
    مبحث بشدت شیرین وشنیدنی هست
    برای مقدمه بهترهست وجوب اثبات خدا رو مطرح کرد . ادمی همیشه درپی گمشده خویش وبخصوص اینکه من چه کسی هستم ؟ بوده است
    حضرت رسول (ص) میفرماید:"اعلمکم بنفسه اعلمکم بربه" یعنی اگرکسی پرسید چگونه علم به خودم پیدا کنم ؟درجوابش میگوییم :به پروردگار خویش عالم شو ، که هرقدر به آن علم پیدا کنی به همان اندازه خودشناس می شوی.
    واما بعد
    برای اینکه دریابیم آیا حقیقتی هست یاخیر ازابتدائی ترین ومهمترین ابزار شناخت یعنی عقل بهره میگیرم .منطق ودرپی آن فلسفه یا ثابت میکند حقیقتی نیست مثل خیلی از منکران ومکذبین ویا ثابت میکند که حقیقتی هست ، خب هرکسی این حقیقت را چیزی مینامد . ما میگوییم خدا
    واما براهین اثبات خدا
    ما ازسه برهان برای اثبات وجود خدا استفاده میکنیم .
    دربرهان اول ودوم ، وجود خداوند با وصف "واجب بالذات"ودربرهان سوم با وصف "موجودمستقل" اثبات میشود. دربرهان اول ، ازامتناع دور وتسلسل درعلل فاعلی استفاده میکنیم ودربرهان دوم وسوم ازلزوم علت فاعلی نخستین برای معلول.
    نمیدونم تا اینجا مطالب سنگین بود یا خیر.ولی بهرحال برای یافتن جواب باید خیلی ازناملایمات و مطالب سخت رو فهمید.
    برهان اول :
    برهان اول برهان صدیقین هست ؛ دراین برهان خدا رو با وصف واجب بالذات اثبات میکنیم لذا ازمفاهیم واجب بالذات وممکن بالذات بهره میجوییم.
    تعریف واجب بالذات :
    چیزی که وجوبش ، یعنی ضروری بودن وجودش وابسته به اوضاع واحوال وشرایط خاص نیست وخودبخود واجب است.به همین جهت واجب بالذات به هیچ وجه ممکن نیست معدوم شود
    ممکن بالذات :
    یعنی چیزی که بالذات نه واجب باشد ونه ممتنع. چیزی که بالذات واجب نباشد وبالذات ممتنع نباشد.بدین معنا که نه باصرف نظر ازهمه شرایط واجب است ونه با صرف نظر ازهمه شرایط ممتنع! یعنی میتوان شرایطی براش فرض کرد که هم واجب بشه وهم ممتنع باشد
    پس میشه با توصیفات کلی نتیجه گرفت که موجودات یا واجب بالذات هستند یا ممکن بالذات زیراموجودات ویا هرشیئی که با صرف نظر ازشرایط درنظر بگیریم یا وجود براش ضروری هست یا عدم . ممتنع بالذات عدم براش ضروی هست مثلا بعدها مثالی که میشه برای ممتنع بالذات زد این خواهد بود(شریک خدا)
    بنابراین موجود یا واجب بالذات هست یا ممکن بالذات
    بقیه متن رو درپست بعدی ارسال میکنم.
    خداقوت
    ویرایش توسط زهرا : دوشنبه ۲۲ فروردین ۹۰ در ساعت ۱۶:۱۸

  22. کاربر روبرو از پست مفید زهرا تشکر کرده است .


  23. #12
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۲۷
    محل سکونت
    تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    248
    امتیاز : 14,951
    سطح : 79
    Points: 14,951, Level: 79
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 399
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,283
    تشکر شده 849 در 224 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله

    نوشته اصلی توسط منجم باشي نمایش پست اصلی
    این که اگه برهان علیت نباشه، با اون فرقی نداره. درسته؟
    برهان صدیقین با برهان علیت و برهان امکان و وجوب خیلی به هم شبیه هستن ولی یکی نیستن البته من میخواستم تقریر بقیه رو هم به صدیقین بنویسم چون دیگران هم نوع تقریر ابن سینا رو صدیقین نمیدونن

    مثلا برهان امکان و وجوب و برهان صدیقین فرقشون تو اینه که مقدمه اول برهان امکان و وجوب میگه ممکن الوجودی هست
    اما مقدمه اول صدیقین میگه موجودی هست
    اصل این برهان به همینه که نیاز نداره حتما پای موجودی غیر خدا رو وسط بکشه تا خدا ثابت بشه ولی بقیه برهانا اول توجه به موجودات اطرافمون میدن که مثلا اینا حادثن یا ممکن الوجودن و ... بعد میرسونن به خدا


    ای شقایق های آتش گرفته!دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شمارا برخود دارد.آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

  24. 2 کاربر از پست مفید yasekabood_110 تشکر کرده اند .


  25. #13
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۲۷
    محل سکونت
    تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    248
    امتیاز : 14,951
    سطح : 79
    Points: 14,951, Level: 79
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 399
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,283
    تشکر شده 849 در 224 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله

    نوشته اصلی توسط مشكات نياز نمایش پست اصلی
    یا زهرا

    خدا رو شکر واجب و ممکن ها رو خوندم ! بیشترشون واسطه این دیگه ! فقط واجب بالذاته که که اگه نخوایم بهش تعاریف بدیم میشه بدون واسطه !

    این برهان صدیقین رو بلد نیستم ! همین بدون واسطه پذیرفتنه ؟ یقین قلبی بدون استدلالی کردنه ؟ اغلبا که بهش نمی رسن که یا عمومیه ؟
    سلام نه اتفاقا قلبی پذیرفتن نیست و کاملا عقلیه فکر کنم من بد توضیح دادم. تازه کاریه دیگه شرمنده


    ای شقایق های آتش گرفته!دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شمارا برخود دارد.آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

  26. کاربر روبرو از پست مفید yasekabood_110 تشکر کرده است .


  27. #14
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۲۷
    محل سکونت
    تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    248
    امتیاز : 14,951
    سطح : 79
    Points: 14,951, Level: 79
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 399
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,283
    تشکر شده 849 در 224 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله

    تقریر علامه طباطبایی:

    "واقعیت هستی که در ثبوت وی هیچ شک نداریم، هرگز نفی نمیپذیرد و نابودی بر نمیدارد. به عبارت دیگر، واقعیت هستی بی هیچ قید و شرط، واقعیت هستی است و با هیچ قید و شرطی لاواقعیت نمی شود. و چون جهان گذران و هر جزء از اجزاء جهان نفی را می پذیرد، پس عین همان واقعیت نفی ناپذیر نیست بلکه با آن واقعیت،واقعیت دار و بی آن از هستی بهره ای نداشته و منفی است."

    خیلی از دانشمندا این تقریرو تنها تقریر از برهان صدیقین میدونن که به تعریف این برهان کاملا وفادار بوده و برای اثبات وجود خدا به جز تامل در وجود، از هیچ چیز دیگه بهره نگرفته.


    ای شقایق های آتش گرفته!دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شمارا برخود دارد.آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

  28. 2 کاربر از پست مفید yasekabood_110 تشکر کرده اند .


  29. #15
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۲۷
    محل سکونت
    تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    248
    امتیاز : 14,951
    سطح : 79
    Points: 14,951, Level: 79
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 399
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,283
    تشکر شده 849 در 224 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    این که میگیم واسطه نمیخواد یعنی همبنکه درباره معنای وجود دقت بشه پی به وجودی میبریم که نبودنش محاله خب البته یکم سخته باید دقت کرد ولی برهانای دیگه ای هم داریم کم کم اونا رو هم یا من میگم یا دوستان دیگه لطف کنن ولی فکر کنم درست بتونیم رو اینا کار کنیم مفید باشه... توکل به خدا


    ای شقایق های آتش گرفته!دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شمارا برخود دارد.آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

  30. کاربر روبرو از پست مفید yasekabood_110 تشکر کرده است .


  31. #16
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-اسفند-۲۶
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    165
    امتیاز : 3,875
    سطح : 39
    Points: 3,875, Level: 39
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 75
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social1 year registered1000 Experience Points
    تشکر کردن : 152
    تشکر شده 674 در 150 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض سلام

    نوشته اصلی توسط منجم باشي نمایش پست اصلی
    امیدوارم بعد که بحثتون تموم شد فرار نکنیدا! بمونید سوالاتمون رو بپرسیم.
    مطمئن باش باسالها شناختی که من از یاس دارم ایشون اهل فرار نیستند
    ویرایش توسط عمو : دوشنبه ۲۲ فروردین ۹۰ در ساعت ۲۲:۱۲

  32. 2 کاربر از پست مفید عمو تشکر کرده اند .


  33. #17
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۲۷
    محل سکونت
    تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    248
    امتیاز : 14,951
    سطح : 79
    Points: 14,951, Level: 79
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 399
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,283
    تشکر شده 849 در 224 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    ^
    البته منم تو این برهانا و تعریفا نقشی ندارم جواب سوالا رو هم بلد نیستم ولی ان شاءالله میگردم پیدا میکنم مثل همین فرق برهان صدیقین و ...


    ای شقایق های آتش گرفته!دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شمارا برخود دارد.آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

  34. 2 کاربر از پست مفید yasekabood_110 تشکر کرده اند .


  35. #18
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-فروردین-۲۱
    محل سکونت
    همین طرفا
    نوشته ها
    796
    امتیاز : 8,650
    سطح : 62
    Points: 8,650, Level: 62
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures5000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 164
    تشکر شده 2,465 در 689 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله
    با عرض پوزش ازمحضر دوستان گرانمایه که دربحث شرکت میکنم
    سه برهانی که اقامه خواهد شد هرسه درباب اثبات وجود خداست وهمانطور که یاس کبود هم فرمودند فرق هایی دارند اما برهان سوم که برپایه تحلیل دقیق رابطه وجودبخشی بناشده است ،رابطه وجودی خداوند را باسایر موجودات به صورتی دقیق تربیان میکند
    برهان سوم که بیان خواهد شد حاصل ابتکار جناب صدرالمتالهین هست درارائه نظریه"وجود رابط معلول"

  36. #19
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-فروردین-۲۱
    محل سکونت
    همین طرفا
    نوشته ها
    796
    امتیاز : 8,650
    سطح : 62
    Points: 8,650, Level: 62
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures5000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 164
    تشکر شده 2,465 در 689 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    برهان اول رو با اجازه بزرگواران بیان میکنیم
    برهان اول(صدیقین):وجوب وامکان

    همانطورکه گفته شد این برهان وجود خداوند را باوصف "وجوب بالذات"اثبات میکند.
    اینک شکل منطقی برهان:

    (1) همه میدادند موجودی هست (کاملا بدیهی است)

    (2)هرموجودی یا واجب بالذات هست یا ممکن بالذات (باتوجه به توصیفاتی که درپست ابتدائی بنده بود ممتنع بالذات موجود نخواهد بود)

    (3)پس،موجودمفروض یا واجب بالذات است، یا ممکن بالذات

    (4)اگرموجود مفروض واجب بالذات باشد که فبه المراد ، واجب بالذات وجود دارد(بدیهی)

    (5)اگرموجودمفروض ممکن بالذات باشد ، مستلزم این است که واجب بالذات همراه ان داشته باشد، چرا؟ زیرا :

    (1-5)ممکن بالذات مفروض ، معلول علت فاعلی طولی است وبا آنها سلسه ای را تشکیل میدهد (مثل بنده -مادرم-مادرمادرم والی ....)
    (2-5)این سلسله یا دوری است یاغیر دوری (بدیهی)
    (3-5)اگراین سلسله غیردوری باشد در نتیجه یا همه علل فاعلی درآن تابی نهایت ممکن بالذات هستند ، یا سلسله به واجب بالذاتی منتهی میشود.
    (4-5)پس اگرموجودمفروض ممکن بالذات باشد :
    الف)فرض اول :یا درسلسله ای دوری قرار گرفته ب)فرض دوم:یا درسلسله ای ازعلل فاعلی نامتنهاهی ؛ ج)فرض سوم: یا درسلسله ای که به واجب بالذات منتهی میشود

    (5-5) فرض اول ، به معنای تحقق "دور" درعلل فاعلی است که محال است(بطورمثال وجود a وابسته به وجود b باشد و وجود b وابسته به c ودراخر وجودc نیز وابسته به a که محال است.
    (6-5)فرض دوم،به معنای تحقق تسلسل درعلل فاعلی تا بینهایت هست که بازهم محال است(بطورمثال وجود a1-a2-a3-a4-a5,......تا بینهایت وهمه این ممکن بالذات ها ومعلول ها همینطور وابسته به هم تابینهایت باشند که محال است زیرا درجایی قطع نمیشود تا موجودشوند)
    (7-5)فرض سوم که مستلزم واجب بالذات است.(بدیهی)
    پس اگرموجودمفروض ممکن بالذات باشد ، واجب بالذات وجود دارد زیرا نیاز به وجودبخشی ازسوی واجب هست تا ممکن بالذات ازحالت میان عدم و وجود تبدیل به موجود شود.

    .:درهرحال واجب بالذات وجود دارد.
    ویرایش توسط زهرا : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۹۰ در ساعت ۰۲:۱۱

  37. 2 کاربر از پست مفید زهرا تشکر کرده اند .


  38. #20
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-فروردین-۲۱
    محل سکونت
    همین طرفا
    نوشته ها
    796
    امتیاز : 8,650
    سطح : 62
    Points: 8,650, Level: 62
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 1.0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures5000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 164
    تشکر شده 2,465 در 689 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط منجم باشي نمایش پست اصلی
    اگر شما هم مثل بقیه همکارانتون! فکر رو اینطور تعریف میکنید که الفکر حرکت النفس من المبادی الی المراد، بنابراین به نظرم میاد این برهان ها رو میشه یکی دونست چون مبادی و مراد یکی هست.
    مراد یکی هست همه اینها وجودخداوند رو اثبات میکنند اما استفاده ازابزارها وکلمات وبهتربگم ادله اثبات انها باهم فرق داره یکی اثبات رو با ممکن بالذات شروع میکنه ودیگری با موجود مستقل وموجودرابط
    دربرهان اولی ازامتناع دور وتسلسل استفاده میشه ودر برهان دوم خیر !
    مثلا برهان سوم بر برهان دوم ، ازدوجهت امتیاز داره؛
    اولا، رابطه وجودی خداوند را بامخلوقاتش به صورتی دقیق ترنشان میدهد
    ثانیا راه ساده ای برای اثبات برخی ازاوصاف خداوندنیز فراهم میکند.

  39. 2 کاربر از پست مفید زهرا تشکر کرده اند .


  40. #21
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,229 در 1,771 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    سلام
    من کماکان نیستم اما چون تو این زمینه تخصصی کار کردم میتونم کمکهای خوبی بکنم مثلا اگر کسی متقاضی باشه ابطال بیست برهان اثبات خدا رو که بیشتر مغالطه داره و بعضیش هم حرف برای گفتن داره بذارم
    اینو از سایت افشا(یه سایت ضد اسلامی)گرفتم
    یا مثلا شبهات روکه بالای 120 تا هست فقط با محوریت خدا در اختیار ادمین بذارم که مطرح کنه و شما جواب بدید
    و اینکه اومدم تالار که فقط بگم التماس دعا دارم خل و چل میشم
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  41. #22
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-شهریور-۲۴
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1986
    نوشته ها
    3,040
    امتیاز : 39,665
    سطح : 100
    Points: 39,665, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 5,965
    تشکر شده 9,308 در 2,470 پست
    مخالفت
    19
    مخالفت شده 62 در 34 پست

    پیش فرض خدا چیه؟

    سلام. خدا الان داره چه می کنه ؟
    تاثیر خدا الان چیه ؟ چه جوری خدا تو جهان تاثیر می ذاره ؟ به چه نحو؟
    به نظرتون خدا الان تو زندگی ما تناثیر داره ؟مگه خدا به ما اختیار نداده با عقلمون و اختیار کار از کار پپیش ببریم پس خدا این وسط چه کارس دیگه ؟
    اصلا مگه می شه خدا ما رو بیاره تو زمین بعد بخواد ازمایش کنه و بعد هم دستمون رو بگیره؟اگه می خواد امتحان کنه دست گرفتنش چیه؟
    به نظرتون سخن ماتریالیست های دیالکتیک(اگه اشتباه نکنم) که می گن :» خدا نقشش تو حرکت اول بوده یعنی مثل بازی دومینو شروع حرکت کرده بعد خودش دیگه نقشی وسط مسطا نداره درسته؟
    وقتی یه اتفاق می افته باید به کی نسبت بدیم خدا یا خودمون ؟
    مثلا ماشین تو هوای بارونی می ره تو دره مشکل از کیه ؟ خواست خدا ؟ یا بی احتیاطی ما ؟ مثلا اگه ما نمی رفتیم تو هواب بارونی ! این اتفاق مثلا پیش نمی امد دیگه ؟ درست ؟
    اصلا حوادث و اتفافاقات راباید به کی نسبت بدیم؟

    وَاصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنَا وَوَحْيِنَا وَلاَ تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِنَّهُم مُّغْرَقُونَ

    وَيَصْنَعُ الْفُلْكَ وَكُلَّمَا مَرَّ عَلَيْهِ مَلأٌ مِّن قَوْمِهِ سَخِرُواْ مِنْهُ




    • کشتی را زير نظر و الهام ما بساز و در باره اين ستمکاران با من سخن مگوی ، که همه غرقه اند
    • نوح کشتی می ساخت و هر بار که مهتران قومش بر او می گذشتند مسخره اش می کردند...


  42. 2 کاربر از پست مفید نوح تشکر کرده اند .


  43. #23
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    .....
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    681
    امتیاز : 9,154
    سطح : 64
    Points: 9,154, Level: 64
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,440
    تشکر شده 3,077 در 651 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    سلام

    خير مقدم..



    ما آستين ها رو بالا زديم...

    "خدا الان چكار ميكنه؟" شايد تيتر يهتري باشه..

    خير پيش

  44. کاربر روبرو از پست مفید آبي تشکر کرده است .


  45. #24
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-بهمن-۲۷
    محل سکونت
    عازم میکده کرببلا می باشیم ؛
    نوشته ها
    6,390
    امتیاز : 46,696
    سطح : 100
    Points: 46,696, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,117
    تشکر شده 23,696 در 5,476 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 5 در 4 پست

    پیش فرض

    یا زهرا

    سلام بهترین فضا برا چالش کشیدن قانون اول نیوتون ..

    اگر به یک جسم ساکن حرکت بدهیم , جسم در همان مسیر حرکت خود اگر مانعی نباشد تا بی نهایت حرکت می کند !

    در بحث جبر و اختیار و تاثیر گذاری خدا بحث کنیم @

    یه مثال : فک کنید ما یه ماشین رو تو سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خاموش کنیم .. فرضا جلوش هیچ مانعی هم وجود نداره.. باید تا کجا بره ؟؟؟؟ بی نهایت با این اصل !!!

    این نیروی موتور صرف حدوث و حرکت اولیه شده ولی برا بقا و ادامه حرکت این نیروی موتور به چه دردی می خوره ؟ علت که : نیروی موتور باشه , علیتش نقض میشه تو حین بقا @

    یه مثال دیگه : یه سازنده ساختمون بعد از اینکه خونه رو ساخت و تحویل داد .. میره ..

    ؟؟؟؟؟ اگر خدا علت هستی باشه با این قانون , ایا ادامه بقای ما هم بدون خدا ممکنه ؟ یعنی خدا جهان رو خلق کرد بعد نشست فقط نگاه کنه ؟!

    این دیدگاه همون دیدگاه ماتریالیست ها .. سکولار ها ... لیبرال ها .. دموکراسی خواها و ... هست !!!

    نیوتون خدا بیامرزتت با این نظریات نابت ×

  46. 2 کاربر از پست مفید مشكات نياز تشکر کرده اند .


  47. #25
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-فروردین-۲۸
    محل سکونت
    .....
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    681
    امتیاز : 9,154
    سطح : 64
    Points: 9,154, Level: 64
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,440
    تشکر شده 3,077 در 651 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

  48. کاربر روبرو از پست مفید آبي تشکر کرده است .


  49. #26
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-شهریور-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    137
    امتیاز : 5,200
    سطح : 46
    Points: 5,200, Level: 46
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 150
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social1 year registered5000 Experience Points
    تشکر کردن : 228
    تشکر شده 861 در 134 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله...

    ديدگاه الهي و كسي كه با جهان بيني الهي به دنيا نگاه مي كنه، دنيا رو سراسر رحمت مي بينه.

    لذا اگر چيزي رو ديد كه همه فكر مي كنند بد هست، با خودش مي گه:

    " عَسي عَن تَكْرَهوا شيئاً وَ هُوَ خيرٌ لكم "

    ايني كه شما بدتون مي ياد يه خوبي پشتش خوابيده، مي گرده خوبي رو پيدا مي كنه.



    یا انیس

    سخنرانی
    حجةالاسلام سید محمد انجوی نژاد

    1382


    موضوع
    : خداشناسی
    (قسمت اول)

    ادامه در پیوند

  50. 4 کاربر از پست مفید ahaad2 تشکر کرده اند .


  51. #27
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۲-مهر-۲۷
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,887
    امتیاز : 17,373
    سطح : 84
    Points: 17,373, Level: 84
    Level completed: 5%, Points required for next Level: 477
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,211
    تشکر شده 3,156 در 1,244 پست
    مخالفت
    61
    مخالفت شده 63 در 39 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط yasekabood_110 نمایش پست اصلی

    ابن سینا اینطوری ثابت میکنه

    تقریر ابن سینا از برهان صدیقین:

    موجود یا واجب الوجود است و یا ممکن الوجود.( این یه تقسیم عقلیه)

    اگرواجب الوجود باشد، مطلوب ثابت است

    اگرممکن الوجود باشد، باید منتهی به واجب الوجود شود تا دور یا تسلسل لازم نیاید. ( یعنی نمیتونیم بگیم الف رو ب بوجود اورده، ب رو ج، ج رو دال و ... بلکه باید به موجودی ختم بشه که نیاز به علت نداشته باشه وگرنه تسلسل میشه که از نظر عقل محاله همینطور نمیشه بگیم الف رو ب بوجود اورده ب رو الف چون این هم میشه دور که این هم محاله)

    در نتیجه هر انسان عاقلی مجبوره بپذیره که واجب الوجودی هست

    عالي بود . خلاصه و مفيد و بيش از اين واتلافه وقته

  52. #28
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-شهریور-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    137
    امتیاز : 5,200
    سطح : 46
    Points: 5,200, Level: 46
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 150
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social1 year registered5000 Experience Points
    تشکر کردن : 228
    تشکر شده 861 در 134 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله...

    راه اثبات اينكه روح انسان پي ببرد كه خداوند چيست فقط يك راه هست، اون هم تزكيه است.

    يعني اگر ما دلمون رو نوراني نكنيم، نمي تونيم به خدا برسيم.

    ويليام جيمز، يكي از بزرگترين دانشمندان غرب مي گه:

    براي من اثبات شده كه راه رسيدن به معنويت، دل است.


    یا لطیف

    سخنرانی
    حجةالاسلام سید محمد انجوی نژاد

    1382


    موضوع
    : خداشناسی
    (قسمت دوم)

    ادامه در پیوند


  53. 8 کاربر از پست مفید ahaad2 تشکر کرده اند .


  54. #29
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-شهریور-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    137
    امتیاز : 5,200
    سطح : 46
    Points: 5,200, Level: 46
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 150
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social1 year registered5000 Experience Points
    تشکر کردن : 228
    تشکر شده 861 در 134 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله...

    من تأثيرات زمينه و محيط رو انكار نمي كنم اما بايد روي خودت هم كار كني.

    نگفتم: نا اميد شو، بگو: اِه! پس ما مشركيم؟ نه، روي خودت كار كن.

    همونطوري كه قبلاً هم گفتم راه رسيدن به خداوند دله.

    اگه ديدي توي يه محيطي داري از خداوند دور مي شي همون جا بشين تمركز كن،

    خدا رو پيدا كن و خدا رو احساس كن.

    خداشناسي از راه دل و فطرت اينه كه تو فطرتت رو راه بندازي،

    اگر انسان فطرت يا غريزه اي رو سركوب كنه، بعد از يه بار، دوبار، چهار بار، كم كم خاموش مي شه.



    یا لطیف

    سخنرانی
    حجةالاسلام سید محمد انجوی نژاد

    1382


    موضوع
    : خداشناسی
    (قسمت سوم)

    ادامه مطلب

  55. 3 کاربر از پست مفید ahaad2 تشکر کرده اند .


  56. #30
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-شهریور-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    137
    امتیاز : 5,200
    سطح : 46
    Points: 5,200, Level: 46
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 150
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social1 year registered5000 Experience Points
    تشکر کردن : 228
    تشکر شده 861 در 134 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بسم الله...

    هرچه بيشتر بتوني محاسنت رو، رو كني، معايبت يواش يواش خاموش مي شه.

    هرچه بيشتر بتوني نقاط مثبت وجودت رو نوراني تر كني، تاريكي ها يواش يواش در اين نور از بين مي ره.

    هرچي بيشتر يادت باشه كه چقدر خداوند براي تو حفظ آبرو كرده، هرچي بيشتر "يا من اظهر الجميل و ستر القبيح" بگي،

    جمال خداوند، بيشتر برات ظاهر مي شه.

    وقتي كه سراپاي وجود ما خدا بشه ، آرام مي گيريم، خيلي آرام. اون وقت سالم مي شيم.



    یا لطیف

    سخنرانی
    حجةالاسلام سید محمد انجوی نژاد

    1382


    موضوع
    : خداشناسی
    (قسمت چهارم)

    ادامه در پیوند

  57. 2 کاربر از پست مفید ahaad2 تشکر کرده اند .


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1