کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 30 , از مجموع 69
  1. #1
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض از خرافات تا واقعیت علم حرف و جفر

    بسم الله نور

    عرض سلام ادب احترام خدمت دوستان گرامی و کاربران ....
    مقاله یا آموزشی را که می بینید بر اساس منابع و کتب موجود بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط این جانب است که خالی از ایراد اشکال نیست ...و بیشتر جهت دانستن و ارتقا سطح دانش و اطلاعات عمومی است ....

    نکته مطالب پایه کمی طولانی هستند لطفا حوصله به خرج داده ...در اخر این اموزش سوپرایز برای دنبال کنند گان این مطالب دارم ...


    تا پایان مطالب کمی صبور باشید

    این قسمت در جواب سوال یکی از کاربران به این بخش اضافه گردید


    علوم غریبه

    علوم خَفیّه یا علوم غریبه یکی از دو شاخهٔ "علوم" در تقسیمات قدیمی دانش ها در نظام آموزش مدارس اسلامی بوده است. شاخهٔ دیگر، یعنی علوم جَلیّه، به طب و منطق و هندسه و غیره مربوط است قوانین مشخصی داشت و در کتاب ها نوشته و در مکاتب تدریس می شد، ولی علوم خفیه - که علوم غریبه نیز نامیده می*شوند - به نیروهای مافوق طبیعت می پردازد و اسرار آن در نزد عالمانش پنهان می ماند.

    باور اکثریت دانشمندان امروزی بر این است که توضیحات و ادعاهای نهان شناسی یا همان علوم خفیه با علم امروزین سازگاری ندارد و از راه های علمی بر مبنای روش های علوم امروزی اثبات پذیر نیست زیرا علوم امروزی بیشتر به نوعی ادامه دهندهٔ مسیر پوزیتیویسم (تجربه گرائی) صرف جهت رسیدن به حقایق هستند و با توجه به نسبی و ناقص بودن علوم امروزی نمی توان دلیل محکمی بر وجود یا عدم وجود چیزی که در این دایره (تجربه گرائی) نمی گنجد آورد.

    شاخه های علوم خفیه اینهاست:
    کیمیا: کوشش در دگرش (تبدیل) کانی ها و فلزات، علم اکسیر.
    لیمیا: تبدیل قوای فاعل به مفعول یا بالعکس، علم طلسمات.
    هیمیا: احوال ستارگان و حیوانات مرتبط با آنها، علم تسخیرات.
    سیمیا: راز و رمز اعداد دیدن و تصرف موجودات تخیلی، علم خیالات.
    ریمیا: تردستی یا علم شعبدات.

    پنج حرف اول نام این شاخه ها که «خمسهٔ مُحتجبه» نامیده می شدند، عبارت «کُلَه سِر» را می سازد که به معنی مجموعهٔ اسرار است.[۱] و كَلِّه سَر هم ياد شده است كه مراد از او داشتن مغز و مفكره قوي است و اگر كسي را اين اسباب در دسترس نباشد، نبايد وارد اين مقوله گردد.

    علوم و فنونی مثل طالع بینی، جفر (علم الحروف) و رمل (علم نقطه) در رابطه با علوم شکل گرفتند و استفاده می شوند.

    کلیه شاخه های علوم غریبه در کتب شیعه به ۳۴ شاخه به قرار زیر تقسیم می شود:

    در صورت نیاز این بخش را جداگانه توضیح میدهم
    دانشمندان و علوم خفیه

    از قدیمی ترین نام هایی که با علوم خفیه پیوند خورده، نام بلیناس حکیم است، که در منابع بسیاری از جمله کتاب الفهرست (تألیف در ۳۷۷ هجری) [۲] و تاریخ الحکماء[۳] به عنوان بنیان گذار علوم غریبه یاد شده است. از اوستن، کیمیاگر دوران هخامنشی نیز به عنوان نخستین فردی که دربارهٔ جادو نوشته است، یاد شده است. در میان دانشمندان ایرانی نیز ابن سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و شیخ بهائی در مورد علوم غریبه آثاری دارند. ابن سینا رسالهٔ کنوزالمعزمین را دراین مورد نوشت و رساله شاقول را گسترش داد و قسمت هایی از کشکول شیخ بهایی به علوم غریبه و خواص اسماء حسنی اختصاص دارد.[۴]

    یادداشت ها
    ↑ تناولی، ص ۱۷
    ↑ الفهرست، ص. ۳۷۳، ۴۳۴ و ۵۰۳
    ↑ تاریخ الحکما، ص. ۶۴ و ۱۱۹
    ↑ تناولی، صص. ۱۸-۱۹

    منابع
    علی اکبر دهخدا، لغتنامه دهخدا.
    پرویز تناولی، طلسم: گرافیک سنتی ایران، نشر بن گاه، ۱۳۸۵، isbn 964-96383-4-2
    ابوالحسن جمال الدین علی بن یوسف قفطی، تاریخ الحکما، تهران ۱۳۴۷
    ابوالفرج محمدبن اسحق الندیم، الفهرست، تهران ۱۳۹۳ ه*.ق.
    ملا حسين كاشفي، اسرار قاسمي.
    ویرایش توسط عرض از مبدا : یکشنبه ۱۲ آذر ۹۱ در ساعت ۱۴:۴۵
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==


  2. #2
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    جَفر یا علم الحروف، و در کلام دیگر به دست آوردن مجهولات (پاسخ) است، از روی کلمات جمله سوال بعلاوه یک سری اطلاعات در مورد زمان سوال و اسمائی از خداوند که با سوال ارتباط دارند.

    جفر با عددشناسی متفاوت است.


    واژه شناسی

    جفر در واقع به معنی پوست بزغاله ای است که وسیع باشد و چیزهای زیادی را در خود جا دهد.

    تاریخچه

    بر اساس برخی روایات اوراق جفر را ملک جبرائیل در غار حرا نزد حضرت محمد(ص) آورد که بنا به باورها، تمامی علم عالم از اول خلقت تا به آخر در آن مستودع است و چون بر روی پوست بزغاله نوشته شده بود، به این نام خوانده شده است. این اوراق طبق عقاید مسلمانان از حضرت محمد (ص) به امام علی (ع) رسید؛ و او بنابه دلایلی دو خانه از این اوراق را با انگشتش پاک کرد. این خانه ها در خصوص جواب سوال زمان ظهور حضرت مهدی (عج) و روز پایان عالم بوده است. این کتاب در حال حاضر در نزدحضرت مهدی (عج)است.امامان، این علم را به بعضی از خواص خود تعلیم می نمودند.

    نظر علوم تجربی به علم جفر

    این علم از نظر علوم تجربی قابل توضیح نبوده و از علوم غریبه شمرده می شود. به همین جهت از دیدگاه علم حصولی، جفر نوعی خرافه به حساب می آید.

    از دیدگاه باورمندان به علم جفر، علوم تجربی قدرت کافی جهت اثبات بسیاری از علوم را نداشته و اساساً اسم علم بر روی این مقوله حاکی از معلومی است که در پرده مانده.

    روش های جفر

    در علم جفر برای رسیدن به جواب سول، از روش های گوناگونی استفاده م شود. این روش ها بسته به اهمیّت سوال متفاوت و در سطوری چند منتج به جواب می شود.

    از انواع روش ها، می توان به جفر آدم، جفر منبری و ... اشاره کرد.

    در علم جفر برای رسیدن به جواب از علوم ریاضی و نجوم نیز بهره می گیرند. نام سوال کننده و نام پدرِ او و زمان سوال به علاوه جمله سوال، با روش ذکر شده در علم جفر، مبنای رسیدن به جواب است. یکی از مراحل مهم، که از آن به "سطر" نام برده می شود "سطر مستحصله" است که اصحاب علم جفر معتقدند با طهارت روح و... به این مهم می*توان آگاهی یافت.

    سطور آن بنابر یکی از روش ها به ترتیب ذیل است:
    سطر اساس
    سطر نظیره
    سطر حاصل اساس
    سطر حاصل نظیره
    سطر تتمه اولی
    سطر نسبت نظیره
    سطر نسبت دوم اساس
    سطر تتمه ثانیه
    سطر تتمه تتمتین
    سطر حاصل اعداد
    سطر قوا
    سطر حاصل
    سطر مستحصله
    سطر نظیره
    سطر صدر موخر (که سوال کننده در این سطر به جواب رسیده است و چنانچه به جواب نمی رسید باید ادامه می داد تا به جواب دست یابد.)

    کاربردها

    از علم جفر با توجه به صعابت دست یابی و کیفیت عمل به آن، مگر در مواد خاص که هیچ روشی قادر به پاسخ گوئی نباشد، استفاده نمی شود.

    مثالی کاملا ساده از علم جفر با روش ابداعی حامد حاج سعیدی: کلمه " حسین " را بصورت "حا" "سین" "یا" "نون" می نویسیم و در زیر آن کلمه "حسین" را بصورت "ح" "س" "ی" "ن" می نویسیم: حا سین یا نون

    ح س ی ن

    حروف مشابه بالایی را با حروف مشابه پایینی خط می زنیم مثلا در "حا" حرف ح را با ح پایینی خط می زنیم. در انتها حروف "ن ی ن و ا" باقی می*ماند که تشکیل کلمه "نینوا" را می دهد. اگر این روش را با کلمه "علی" انجام دهیم حاصل کلمه "ایمان" خواهد بود.

    تفاوت ها


    از نظر دسته بندی علوم غریبه، جفر در سطوح عالی آن قرار دارد و با فال، سحر، طلسمات، هیئت و نجوم و... در یک سطح قرار داده نمی شود.

    از جمله مواردی که به اشتباه به علم جفر (خارج از گفته استادان اولیه) نسبت داده شده موارد ذیل می باشد: - یافتن عناصر چیره بر سرشت هر فرد و میزان سازگاری افراد با یکدیگر- پیشگویی برای هر فرد- پیدا کردن زمانهای خوش شگون و بدشگون از راه اخترشماری- شرایط برآورده شدن آرزوها- بهبود بیمارها با خواندن ورد و افسون- خواص واجها- دریافت «رازهای» نام های پیشوایان اسلام از راه آیه تطهیر - تأثیر نام های خدای متعال- شماره شناسی شماره های آریایی، لرزشی، مادی و شماره های نیرومند. البته موارد بالا بعضاً از علم حروف مستخرج می شود ولی ربطی به علم شریف جفر در لغت خاص آن ندارد.

    انتساب دهندگان این موارد به علم جفر می کوشند تا بر پایه زمان زایش هر شخص، ویژگی ها و منش او را بازگو کنند. مثلاً استفاده از زمان تولد فرد در سوالِ جفری سبب این باور شده است که طالع و ویژگی ها و منش افراد را می توان با علم جفر بازگو کرد. گر چه پرسش از موارد فوق در علم جفر فرد را به جواب می رساند اما کاربرد جفر خاص این موارد نبوده و دیده نشده است که استادان این علم، علم جفر را در چنین مواردی استفاده کنند.

    جفر و شیعیان

    شیعیان علم جفر را مخصوص علی ابن ابی طالب می دانند. کتابی بنام جفر جامع که مشتمل بر ۲۸ جزو ۲۸ صفحه ای (۷۸۴ صفحه) با جدول هائی که ۲۸ در ۲۸ خانه هستند و با چهار حرف در خانه که با چهار الف شروع و با چهار حرف غ به پایان می رسد، بوسیله علی ترتیب داده شده است که در بعضی روش ها برای مستحصله از آن استفاده می شود و اعتقاد بر آن است که علوم اولین و آخرین در آن کتاب ملحوظ در ملفوظ است.
    اعداد معادل حروف ابجد که در جفر از آن استفاده میشود
    الف ب ج د ه و ز ح ط ی ک ل م ن س ع ف ص ق ر ش ت ث خ ذ ض ظ غ
    ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۲۰ ۳۰ ۴۰ ۵۰ ۶۰ ۷۰ ۸۰ ۹۰ ۱۰۰ ۲۰۰ ۳۰۰ ۴۰۰ ۵۰۰ ۶۰۰ ۷۰۰ ۸۰۰ ۹۰۰ ۱۰۰۰

    منابع
    اطلاعات بازنویسی شده از کتب علوم غریبه و علوم جفر.
    عطاری - محمد - مجموعه علوم جفر.
    رحیمیان - محمد رحیم - الجفر الجامع و النور اللامع.
    علامه تهرانی، محمد حسین. مهر تابان (بمناسبت اولین بزرگداشت استاد علامه سید محمدحسین طباطبایی). ۱ جلد. قم: باقرالعلوم، ۱۳۶۱.
    ویرایش توسط عرض از مبدا : یکشنبه ۱۲ آذر ۹۱ در ساعت ۱۴:۱۴
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==


  3. #3
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض علم حروف

    علم حروف، به تفسیر حروف و اسما، از طریق قواعدی که در این علم تعریف شده می پردازد.
    البته علم حروف به جهت تفریح و سرگرمی یا ساختن معما هم کاربرد دارد .


    تفاوت علم حروف با علم اعداد یا همان عددشناسی این است که علم اعداد تنها می پردازد به تفسیر و معنای اعداد از طریق اعداد و ترکیب*های عدد؛ اما علم حروف می پردازد به تفسیر اسما، کلمات و حروف از طریق حروف و اعداد .

    علم حروف عربی را جفر، علم حروف عبری را گماتریا و علم حروف لاتین را لگزیگرام می نامند . مراد از مطلق كلمه (علم الحروف)، همان علم جفر است. جفر در لغت به معناي پوست بزغاله است و چون اوراق اوليه اين علم (بر اساس نقلي از مسلمانان) بر روي پوست بزغاله نوشته و عرضه شده بود بدين نام خوانده شده است.

    منشا علم حروف

    منشا علم حروف دقیقا مشخص نیست . اما نهضت هایی همچون نهضت حروفیه با تکیه بر ارزش عددی حروف الفبا، تلاش هایی برای شکستن الفاظ جامد و بی روح داشت تا مخاطبان خویش را به تامل و تفکر وادار نماید.

    حروفیه معتقد بودند که « همه اشیا استوار به حروف میباشند » و « هر کس خواص حروف بداند همه اشیاء مسخر او شود » و علاوه بر این عقیده داشتند « همه ی اسرار قرآن و احکام و سر قیامت و مبدا و معاد و هر چه از ازل بوده و باشد و خواهد بودن » در پرده ی 32 حرف فارسی مستور میباشد.

    ما سی و دو حرف لا یزالیم -- ما مظهر ذات بی زوالیم


    قایم به وجود ماست اشیاء -- بی هستی ما کجاست اشیا؟


    تاریخ اعتقاد به خاصیت داشتن حروف در اسلام بسیار کهن است.(ابن ندیم در الفهرست [ص 429])


    در منطق فیثاغورث عدد معنا و مفهوم کلی و ماورا ء کمیت آورد، مثلا مثلث و مربع فقط کمیت نیستند و دارای شخصیت اند، اصلی هستند نه فرعی و عرضی، عدد در مکتب فیثاغورث مظهری از وحدت است که هیچگاه از مبدا خود جدا نمیشود.
    معنی عرض از مبدا این یک دلیل
    در مورد سابقه توجه به این مباحث در اسلام اظهار نظرهای بسیاری شده است اما یکی از آنها که از درجه اهمیت بیشتری بر خوردار است، نظر سید حسن نصر است وی میگوید : «تنظیم و تدوین علم تمثیل و رموز عددی حروف با علم عدد را که نظیر آن نزد فیثاغورثیان قدیم و پیروان مکتب کابال در مغرب زمین نیز وجود داشته است در اسلام به علی (ع) نسبت داده اند»

    در توجه به حروف همین بس که جنبشهایی که در ایران و سرزمین های اسلامی با اعتقاد به حروف رشد کرده بودند توانسته بودند پیروان بسیاری را نیز به دور اندیشه خود جمع کنند.


    حروف
    حروف مسروری : ب .پ . ت . ث . چ . ح . خ . ر . ز . ژ . ط . ظ . ف . ه . ی
    حروف مکتوبی : ن . م . و
    حروف ملفوظی : الف . جیم . دال . ذال . سین . شین . صاد . ضاد . عین . غین . قاف . کاف . گاف . لام .

    ترتیب شماره حروف

    تریب شماره حروف همان ترتیب حروف در زبان فارسی است منهای یک . یعنی شماره حروف از صفر ( الف ) شروع و با سی و یک ( ی ) ختم می شود .

    ارکان عددی

    علم حروف چهار رکن عددی دارد و یک رکن وهمی دارد .
    عدد اول ۱۹ - عدد جنگ . خونریزی . مرگ .
    عدد آخر ۲۲ - عدد مهربانی . لذت . شهوت .
    عدد ظاهر ۲۴ - عدد مادیات . عدد بخشش
    عدد باطن ۲۷ - عدد تربیت . عدد سلطنت

    و رکن وهمی همان فضای خالی بین کلمات است . و آن را عدد کل می نامند .

    طبع حروف

    حروف ظرفیت داشتن چهار طبع و یک روح را دارند .
    16 حرف اول در زبان فارسی اختیاری ندارد ( روحی ندارد ) . و به آنها حروف مطلق اطلاق می شود .

    {الف . ب . پ . ت . ث . ج . چ . ح . خ . د . ذ . ر . ز .ژ . س . ش }


    16 حروف دوم در زبان فارسی اختیار دارند ( روح دارند ) . و به آنها حروف نسبی اطلاق می شود .

    {ص . ض . ط . ظ . ع . غ . ف . ق . ک . گ . ل . م . ن . و . ه . ی }

    با توجه به جدول اهطمیه حروف بادی و ..... تعریف می شوند
    این حروف بادی هستند .

    ب و ی ن ص ت ض


    این حروف آتشی هستند .

    ا ه ط م ف ش ذ


    این حروف خاکی هستند .

    د ح ل ع ر خ غ


    این حروف آبی هستند .

    ج ز ک س ق ث ظ


    (اول نقطه و بعد از آن الف را منشا تمام حروف می دانند) حرف الف و ص دارای طبع مشخصی نیستند و حرف الف نشان سکون کامل است و ص نشان اختیار کامل . حرف ی هم از حروف نسبی است و هم طبع چهار گانه دارد .


    عده ای اعتقاد دارند منظور از فرشتگان با بال های دوگانه . سه گانه و چهار گانه که در قرآن ( سوره فاطر آیه یک ) به آن اشاره شده است . همان حروف است که هر کدام از طبع های آن یک بال محسوب می شود .
    موکل حروف خاکی : جبرئیل- جسمانی
    موکل حروف آبی : میکائیل - نفسانی
    موکل حروف بادی : اسرافیل - عقلانی
    موکل حروف آتشی : عزرائیل - عرفانی



    حروفی که داری چند طبع هستند . طبیعت قالب به ترتیب آب . خاک . آتش . باد است .

    بسط حروف

    بسط در لغت به معنای گشادن است . روش های بسط تنوع بسیاری دارد . از انواع شناخته شده بسط ها .
    بسط عددی .
    بسط ارتقا یا ترقی .
    بسط ابدال یا تبدیلی .
    بسط چرخشی .
    بسط سمائی یا آسمانی .
    بسط تملیک .
    بسط اعوان .
    بسط اخوان یا برادران .
    بسط اموال یا بسط دارائی ها .
    بسط تزویج .
    بسط تشخیص .
    بسط تساهل .
    بسط آمال .
    بسط تشاغل .
    بسط تکاثر .
    بسط تسافر .
    بسط تعلیم .
    بسط توارث .
    بسط تضاد .
    بسط تناقض .
    بسط نحسیه .
    بسط تناصف .
    بسط تنزیل .
    بسط تصغیر.
    بسط طبعی .
    بسط تخفیف .
    بسط تظلیم .
    بسط تنویر .
    بسط تعمیم .
    بسط تدیور .
    بسط تمازج .
    بسط عزیزی .
    بسط ترفع .
    بسط تضارب .
    بسط تجمیع .
    بسط تقوی .
    بسط تواخی .
    بسط تفارد .
    بسط اتصال .

    و ..
    بسط حروفی

    دوبار بسط می دهیم باران را میشود:

    ب الف ر الف نون

    ب الف لام ف ر الف لام ف نون واو نون.

    از میراث حروفیه

    ظهور هستی با صوت است .اگر چیزی بی جان را به چیز بی جان دیگر بزنیم صوت که جوهر آن است ظهور میکند .این ظهور در جانداران از روی اراده و اختیار است.کمال صوت کلمه است و این نیز تنها در انسانها ظهور میکند.کلمه از حروف تشکیل شده است بنا بر این اصل صوت و کلمه حرف است. عربی ۲۸ حرف دارد که قرآن با آنها نوشته شده است و پارسی ۳۲ حرف دارد که جاودان نامه (کتاب اصلی فضل الله حروفی) با آن نوشته شده است.

    مرتبط
    حروفیه
    جفر
    عددشناسی
    گماتریا

    منابع

    کتاب بحرالغرائب . ثقه الاسلام شیخ محمد هروی . پژوهش و تصحیح طهیر طیب .
    برخی بررسی*ها در باره جنبشهای اجتماعی ایران - احسان طبری 1384 ص 332
    اگاهی*های تازه از حروفیان - مجله دانشگاه ادبیات تهران - سال 2 شماره 3
    نسخه خطی استوار نامه- کتابخانه ی واتیکان - به شماره ی 43 ورق 34
    فهرست متون حروفیه- عبدالباقی گولپینارلی-
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==


  4. #4
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    كويت
    نوشته ها
    4,593
    امتیاز : 84,316
    سطح : 100
    Points: 84,316, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 7.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 19,414
    تشکر شده 14,910 در 3,949 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    اقا اجازه ميشه پستارو كوناهتر بزتيد؟

    پستا طولانى باشه خو ادم مى ترسه بخونه

    شرمنده هاااا استاد


    هر تپش قلبم میگه : کربلا ، کربلا ...


  5. #5
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-شهریور-۰۷
    محل سکونت
    در جوار حافظ
    سن
    -1984
    نوشته ها
    937
    امتیاز : 12,134
    سطح : 72
    Points: 12,134, Level: 72
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 316
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialTagger Second Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 2,810
    تشکر شده 4,422 در 860 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    با تقدیم سلام
    با یک تشکر زدن نمیشه از این کار تحسین برانگیز شما تقدیر کرد
    متشکریم
    پیروز باشید


  6. 8 کاربر از پست مفید hafezraz تشکر کرده اند .


  7. #6
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض عددشناسی

    عددشناسی
    عددشناسی یعنی تفسیر اعداد به وسیله اعداد . عددشناسی پایه علم حروف است. عددشناسی در طالع بینی استفاده میشود. عددشناسی در روانشناسی برای شخصیت شناسی استفاده می شود.


    باید توجه داشت که ذهنیت و تلقین در عددشناسی خود یک ترفند برای معنا دار کردن اعداد است . عده ای باور دارند که عددشناسی یک تفریح و شاید یک خرافات باشد .

    تاثیر اعداد (ارتعاش اعداد)

    در حقیقت چیزی به نام شانس در دنیا وجود ندارد و این تنها افزایش نیروی جاذبه است که موجب هماهنگی در ارتعاشات ما می شود. ارتعاش کلمات، ارتعاش اعداد و ارتعاش حروف.علم اعداد و علم حروف، در الهیات مسیحی برای تفسیر گذشته یا پیش گویی آینده به کار می رود. فیثاغورث و شاگردانش اعداد را بسیار مقتدر می دانستند و براین باور بودند که اعداد، حروف و کلمات، ماهیت واقعی جهان را به تصویر می کشند.

    روش های عدد شناسی

    تجزیه

    تجزیه در عددشناسی روش های گوناگونی دارد .

    مثلا:

    ۲۷ برابر است با ۳*۳*۳

    ۲۷ تشکیل شده از ۲ و ۷

    اجماع

    در عددشناسی برای رسیدن به ریشه و تفسیر یک عدد تمامی اعداد آن را با هم جمع می کنند . تا حاصل یک رقمی یا برابر با ۱۱ و ۲۲ شود .

    اجماع ۵۳۱ می شود . ۵+۳+۱=۹

    اجماع ۷۸۹۶ می شود . ۷+۸+۹+۶=۳۰ و ادامه اجماع ۳۰ می شود ۳+۰=۳

    تنها عددهای ۲۲ و ۱۱ هستند که به عددهای یک رقمی تبدیل نمی شوند .

    تفسیر اعداد

    در تفسیر اعداد روش های متنوعی وجود دارد . که هر کس بر اساس تجربه و دانشی که آموخته اعداد را تفسیر می کند . در تفسیر اعداد نیاز به شهود، یا کنترل نیروهای ذهن است .

    اعداد مفرد

    اینها مثالی هستند برای تفسیر استعداد اعداد .
    عدد ۱ : نشانه قدرت خلاقیت، حمایت، نیکی و خیر خواهی.
    عدد ۲ : نشانه قوه خلاقیت، حساس بودن، پدر یا مادر شدن، تولید.
    عدد ۳ : نشانه آرمانگرایی، تعلیم و تربیت در سطح عالی، سفر به کشورهای دور دست، مذهب.
    عدد ۴ : نشانه فردیت، نیروی ابتکار، قوه اختراع، تحمل، شکیبایی، چشم پوشی.
    عدد ۵ : نشانه ارتباطات، تحرک، قابلیت تغییر پذیری.
    عدد ۶ : نشانه جوهر زنانگی، ترحم، پول.
    عدد ۷ : نشانه روحانیت، حساسیت، همدردی، رمز و راز.
    عدد ۸ : نشانه عقل، فضیلت، آموختن به یاری تجربیات بدست آمده، ثبات قدم، صبر، مسئولیت .
    عدد ۹ : نشانه کردار خصمانه، خشونت، نفوذ و شجاعت . تضاد، درگیری، تهاجم .

    اینها هم مثالی دیگر برای تفسیر اعداد هستند برای اشخاص مرتبط با این اعداد .
    عدد ۱ :خود ساخته
    عدد ۲ :مطیع و گوش به فرمان
    عدد ۳ :برون گرا
    عدد ۴ :منضبط
    عدد ۵ :آزاد منش
    عدد ۶ :سازمانگر و هماهنگ کننده
    عدد ۷ :درونگرا
    عدد ۸ :محکم و پر قدرت
    عدد ۹ :ایثار گر و از خود گذشته

    و دو عدد مرکب:
    عدد ۱۱ :روشنفکر
    عدد ۲۲ :مسلط بر نفس، خویشتندار

    اما همیشه نمی توان بطور کامل یک عدد را تفسیر کرد . چرا که حداقل یک پنجم آن ظرفیت تغییر است و آنرا تقدیر می گویند . همه اعداد تفسیر مثبت و منفی دارند . یک عدد به تنهایی تفسیر خاصی ندارد . بلکه در مقابل دیگر اعداد و در کنار آنها تفسیر می شود .

    اعداد مرکب
    عدد ۱۰: چرخ ثروت
    عدد ۱۱: شیری با پوزه بند - مشتی گره کرده
    عدد ۱۲: ایثار - قربانی
    عدد ۱۳: حیات مجدد - تغییر
    عدد ۱۴: حرکت ...مبارزه
    عدد ۱۵: ساحر
    عدد ۱۶: برج مخروبه
    عدد ۱۷: ستاره جادوگر
    عدد ۱۸: تضاد مادی - روحانی
    عدد ۱۹: شاهزاده آسمان ها
    عدد ۲۰: بیداری
    عدد ۲۱: تاج و تخت جادوگر
    عدد ۲۲: تسلیم و احتیاط
    عدد ۲۳: ستاره شاهانه شیر
    عدد ۲۴: عشق، پول، خلاقیت
    عدد ۲۵: تشخیص و تجزیه و تحلیل
    عدد ۲۶: شراکت
    عدد ۲۷: عصای سلطنت
    عدد ۲۸: بره مطمئن
    عدد ۲۹: رحمت در هنگام سختی
    عدد ۳۰: شخص تنها و منزوی - تفکر و اندیشه
    عدد ۳۱: گوشه گیر - راهب تارک دنیا
    عدد ۳۲: ارتباط
    عدد ۳۳: تفسیر ندارد

    عناصر چهار گانه

    در نزد ایرانیان باستان و بعد از آن نزد مسلمان این اعداد چهارگانه دارای معنی زیر هستند.
    عدد اول ۱۹ - عدد جنگ . عدد مرگ . که به آن عدد باد هم می گویند .
    عدد آخر ۲۲ - عدد مهربانی .عدد لذت . که به آن عدد آتش هم می گویند .
    عدد ظاهر ۲۴ - عدد مادیات . عدد بخشش .که به آن عدد خاک هم می گویند .
    عدد باطن ۲۷ - عدد تربیت . عدد سلطنت .که به آن عدد آب هم می گویند .

    منابع
    ویکی*پدیای انگلیسی
    کتاب علائم ستاره ای لیندا گودمن - برگردان فریده مهدوی دامغانی - ۱۳۸۲ . فصل پنجم.
    Schimmel, Annemarie (1993). The Mystery of Numbers. New York, USA: Oxford University Press. ISBN 0195089197. http://books.google.nl/books?id=lBIZ...ge&q&f=false.; a scholarly compendium of the connotations and associations of numbers in historical cultures
    Pandey, A. (2006). Numerology: The number game
    Dudley, U. (1997). Numerology: Or, What Pythagoras Wrought. Mathematical Association of America. — a skeptical survey of the field through history
    Nagy, A. M. (2007). The Secret of Pythagoras (DVD). ASIN B000VPTFT6
    E. W. Bullinger (1921). Number in Scripture. Eyre & Spottiswoode (Bible Warehouse) Ltd.
    Drayer, R.A. (2002) Numerology, The Power in Numbers, A Right & Left Brain Approach. ISBN 0-9640321-3-9
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  8. 13 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  9. #7
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض حروف جمل

    حروف جمل
    حروف جُمَل یا حساب جمل يا حساب ابجد به معنی ارزش عددی حروف الفبا و واژگان است.


    حساب ابجد يا حساب جمّل به چندين نوع تقسيم شده است كه هر يك موارد خاصي براي استفاده و اعمال دارند. ابجد كبير، ابجد اكبر، ابجد كبائر، ابجد اكبر كبائر و همچنين ابجد وسيط، ابجد صغير، ابجد اصغر، ابجد صغاير و ابجد اصغر صغاير از انواع ابجد بشمار مي روند.

    یونانی ها به این نوع محاسبه ایزوپسفی گفته اند و یهودیان آنرا به نام «گماتریا» می شناسند. یهودیان با این روش واژگان را با معیار و بینش مذهبی تفسیر نموده و آینده را با همین فرضیه پیش بینی کرده اند. این روش غالباً در احادیث و روایات توراتی (تلمود)، به کار برده شده.

    حروف جُمَل دارای هشت صورت (تركيب) است که ابجد، نام نخستین صورت از صور هشت گانه آن می*باشد: ابجد- هَّوَز- حُطّی- کَلمَن- سَعفَص- قرشـَت- ثخَذ- ضَظَغ. و در حساب جُمَل، الف تا ط به ترتیب، نماینده یک تا نُه و ی تا ص به ترتیب، نماینده دَه تا نود و ق تا غ به ترتیب، نماینده صد تا هزار است. باشد.الف ب ج د ه* و ز ح ط ی ک ل م ن س ع ف ص ق ر ش ت ث خ ذ ض ظ غ
    ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۲۰ ۳۰ ۴۰ ۵۰ ۶۰ ۷۰ ۸۰ ۹۰ ۱۰۰ ۲۰۰ ۳۰۰ ۴۰۰ ۵۰۰ ۶۰۰ ۷۰۰ ۸۰۰ ۹۰۰ ۱۰۰۰



    گویند میرزا مهدی خان منشی، سجعی مطنطن برای مُهر نادرشاه ساخته و از نظر گذرانید. شاه برآشفت و نوشته را بدور افکند و با اینکه عامی بود و نوشتن و خواندن نمی دانست، گفت:
    خاتم مرا بکنند «الخیر فی ما وقع». الخیر و فی ما وقع به حساب جُمَل، ۱۱۴۸ و مطابق است با سال به تخت نشینی نادرشاه.

    منابع
    فرهنگ معین
    لغت نامه دهخدا
    Lauter spitze Zungen - Christopher GutKnecht
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  10. 10 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  11. #8
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-خرداد-۲۷
    محل سکونت
    زمين
    نوشته ها
    2,535
    امتیاز : 63,430
    سطح : 100
    Points: 63,430, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger Second ClassVeteran
    تشکر کردن : 18,824
    تشکر شده 11,754 در 2,258 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    استفاده میکنیم.
    فقط به قولا کوتاه تر بزنید...
    ممنون



  12. 6 کاربر از پست مفید yavar تشکر کرده اند .


  13. #9
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شیرازووو ، فلکه گازوو ، کوچه درازووو ، در بازووو
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1993
    نوشته ها
    11,467
    امتیاز : 118,653
    سطح : 100
    Points: 118,653, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 70.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupRecommendation First ClassVeteranCreated Album pictures
    تشکر کردن : 34,934
    تشکر شده 41,871 در 9,268 پست
    نوشته های وبلاگ
    1
    مخالفت
    205
    مخالفت شده 162 در 128 پست

    پیش فرض

    ایول بابا
    ولی سختم هستا
    مختار: خدایا بهشتت را نمیخواهم ، فقط آنقدر به من فرصت بده تا دستم دوباره به قبضه شمشیرم برسد ؛
    آنوقت اگر خواستی به دوزخم بفرستی ... بفرست .





  14. 6 کاربر از پست مفید سائل الزهرا تشکر کرده اند .


  15. #10
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط meshkat128_kosar نمایش پست اصلی
    اقا اجازه ميشه پستارو كوناهتر بزتيد؟

    پستا طولانى باشه خو ادم مى ترسه بخونه

    شرمنده هاااا استاد
    ضمن عرض عذر خواهی برای حفظ ریتم مطالب و یک نواختی ارسال ها طولانی شده
    دوستان گرامی مگه قرار نشد تا اتمام مطالب ارسال نداشته باشید

    نوشته اصلی توسط hafezraz نمایش پست اصلی
    با تقدیم سلام
    با یک تشکر زدن نمیشه از این کار تحسین برانگیز شما تقدیر کرد
    متشکریم
    پیروز باشید
    سپاسگذارم امااینو برای اخر اموزش بزارید لطفا

    نوشته اصلی توسط yavar نمایش پست اصلی
    استفاده میکنیم.
    فقط به قولا کوتاه تر بزنید...
    ممنون
    چون مطالب در چند سر فصل اصلی است نمی خواهم جدا از هم قرار گرفته و یکپارچگی ان حفظ شود

    نوشته اصلی توسط سائل الزهرا نمایش پست اصلی
    ایول بابا
    ولی سختم هستا
    تا الان قسمت خواندی و به قولی مقدمات هستیم ... هنوز قسمت سختش مانده
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  16. 7 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  17. #11
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    اصطلاحات مهم علم جفر
    به عبارتی دیکشنری فنی این علم

    تنصیف : عبارت است از نصف کردن عدد کبیر حروف و سپس به حرف آوردن .

    تضعیف : عبارت است از دو برابر کردن عدد کبیر حروف و سپس به حرف آوردن .

    آحاد: از حرف الف تا طا را که عدد آنها جزو یکان است را می گویند.

    عشرات : از یا تا صاد را که عدد آنها جزو دهگان است را می گویند .

    مات : از قاف تا ظا را که عدد آنها جزو صدگان است را می گویند.

    تواخی شکلی یا همان تماثل : حرفی را که شبیه حرف دیگر است اگر به جای آن بگذاریم می شود مثلا کلمه محمد حرف اول م تواخی ندارد یعنی در ابجد حرفی شبیه آن نیست حرف ح تواخی آن ج خ است حرف م دوباره ندارد و حرف د تواخی آن ذال است .

    بطن اول یا مخرج حروف : آن قسمی از حروف است که با تلفظ حروف به آن اضافه می شود .مثلا حرف ا ملفوظی آن الف است در تلفظ دو جزو (ل) و( ف) به آن اضافه شد که به هر دو آنها با هم مخرج حروف و اولی به تنهایی زبر و به دومی به تنهایی بینه گفته می شود و بعضی به اولی بینه اول و به دومی بینه ثانی نیز می گویند.

    تحلیل : به قسمت نمودن عدد صغیر حروف به دو قسم صحیح را تحلیل می گویند مثلا حرف د عددش 4 است که به 1و 3 یا 2و2 تحلیل می شود.

    ترفع صفر : عبارت است از اضافه نمودن صفر به عدد کبیر حروف و به حرف آوردن .

    تنزل صفر :عبارت است از کم نمودن صفر از عدد کبیر حروف و به حرف آوردن .

    اسقاط : عبارت است از انداختن و و حساب نکردن حرف.

    ترفع ازواجی : عبارت است ازبالا آوردن عدد صغیر حروف فرد به مرتبه های 1، 3، 5، 7 و 9 و...

    ترفع اوتاری : عبارت است از بالا آوردن عدد صغیر حروف زوج به مرتبه های 2 ، 4 ،6 ، 8 و..

    تواخی عدد : عبارت است از آوردن حرفی از حروف مثلث ایقغی حروف برای حرف یا به عبارت دیگر حروفی که در عدد صغیر با هم مشترک اند . برای مثال حرف ب تواخی عدد آن ((ک)) و ((ر)) است که ک 20 است و ر 200 است.

    ترفع : بالا رفتن را گویند مثلا 4 ترفعش 5 است.

    منقلب نمودن : عبارت است بر گرداندن حروف کلمه مثلا الج شد جلا.

    حروف ملفوظی : به آن قسم از حروف گفته می شود که در تلفظ اول و آخر آنها متفاوت است و سه جزئی هستند .که این 13 حرفند: ا ج د ک ل س ع ص ق ش ذ ض غ

    حروف مکتوبی : به آن قسم سه جزئی گفته می شود که که اول و آخر آن مثل هم است که این سه حرف است : و م ن

    حروف مسروری : به آن قسم دو جزئی گفته میشود که این 12 حرف است : ب ه ز ح ط ی ف ر ت ث خ ظ

    سوالات مطرح شده و جواب آن :

    - در تحلیل الزامی هست که مثلا 4 را به 2و2و یا 1و3 تبدیل کنیم یعنی فرقی ما بین این دوصورت نیست در مورد اعداد فرد چطور مثلا عدد 5 را میتوان بصور تهای 1+4 یا 2+3 نوشت بازم در اینجا فرق نیست یا هست ؟

    جواب :با توجه به نیاز است که تحلیل صورت می پذیرد در عمل که به فرد سوال کننده بستگی دارد.

    سوال :در مورد طرح ازواجی میشه مثال بزنید و یه کم بیستر توضیح بدید.

    جواب : ازواجی یعنی دوتا دوتا در حروف بالا یا پایین آمدن.
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  18. 9 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  19. #12
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    حروف ابجد کبیر,حروف ابجد صغیر



    بزرگان علم حروف، حروف را به اشکال مختلفی تقسیم کرده اند از جمله ابجد کبیر، ابجد صغیر، ابتث کبیر،ابتث صغیر.

    ابجد بر دو قسم است:
    الف: ابجد کبیر
    ب: ابجد صغیر

    ابجد کبیر همراه با اعدادش به صورت زیر هستند :

    ا=۱ ب=۲ ج=۳ د=۴ ه=۵ و=۶ ز=۷ ح=۸ ط=۹ ی=۱۰ ک=۲۰ ل=۳۰

    م=۴۰ ن=۵۰ س=۶۰ ع=۷۰ ف=۸۰ ص=۹۰ ق=۱۰۰ ر=۲۰۰ ش=۳۰۰ ت=۴۰۰

    ث=۵۰۰ خ=۶۰۰ ذ=۷۰۰ ض=۸۰۰ ظ=۹۰۰ غ=۱۰۰۰

    ابجد صغیر همراه با اعدادش به صورت زیر هستند :

    ا=۱ ب=۲ ج=۳ د=۴ ه=۵ و=۶ ز=۷ ح=۸ ط=۹ ی=۱۰ ک=۸ ل=۶

    م=۴ ن=۲ س=ساقط ع=۱۰ ف=۸ ص=۶ ق=۴ ر=۸ ش=ساقط ت=۴

    ث=۸ خ=ساقط ذ=۴ ض=۸ ظ=ساقط غ=۴

    اسم حروف ابجد نام پسران پادشاهی در زمان قدیم بود که نام پسران او:

    ابجد . هوز . حطی . کلمن . سعفص . قرشت . ثخذ . ضظغ بوده است.

    ا ب ج د ه و ز ح ط ی ک ل م ن س ع ف ص ق ر ش ت ث خ غ ض ظ ذ

    معانی کلمات حروف ابجد

    ابجد = بدان
    هوز = دریاب
    حطی = نیک فهم کن
    کلمن= نگهدار
    سعفص = فرومگذار
    قرشت = دانا باش
    ثخذ = واقف باش
    ضظغ = از پیش بدان

    از آنجایی که ۴ حرف (گ چ پ ژ) در زبان عربی وجود ندارد فلذا در جدول ابجد نیز ذکر نمی شود،ولی عدد دارند.عدد حرف گ ۲۰،چ ۳،پ ۲،ژ ۷ می*باشد.دقت شود.
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  20. 8 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  21. #13
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    مشق امشب

    آموزش حروف ابجد

    ابجد کبير ازمسلمات است و عدد آن تا يک هزار مي باشد که به 28 حرف در زبان عرب تقسيم شده است . و در مورد آن بين مسلمانان از شيعه و سني جاي شبهه و ترديد نيست و در بين غير مسلمانان نيز ابجد کبير معروف است . و ژاپني ها و چيني ها نيز به حروف ابجد کبير معتقد هستند . با اينکه حروف الفباي آنان سيصد حرف است اما به طريق خاصي اعداد 1 تا 1000 راکه براي 28 حرف است و خود نيز 28 عدد مستقل است را برتمام الفباي خود قسمت مي کنند .
    شايد آنها نيز مانند زبان فارسي بسياري از حروف قريب المخرج را در موقع محاسبه يک حرف واحد به حساب مي آورند که در فارسي حرف چ را ج ، و حرف ژ را ز ، و حرف گ را ک ، و حرف ب را پ حساب مي کنند .




    و ابجد کبير آن است که هر يک از حروف بيست هشت گانه ي زبان داراي عدد مخصوصي است که آن را در عنوان جدول پايين بيان مي کنم :



    حرف « ا» : عددش 1

    حرف « ب » : عددش 2

    حرف « ج » : عددش 3

    حرف « د » : عددش 4

    حرف « ه » : عددش 5

    حرف « و » : عددش 6

    حرف « ز » : عددش 7

    حرف « ح » : عددش 8

    حرف « ط » : عددش 9

    حرف « ي » : عددش 10
    حرف « ک » : عددش 20

    حرف « ل » : عددش 30

    حرف « م » : عددش 40

    حرف « ن » : عددش 50

    حرف « س » : عددش 60

    حرف « ع » : عددش 70

    حرف « ف » : عددش 80

    حرف « ص » : عدد 90

    حرف « ق » : عدد 100

    حرف « ر » : عدد 200

    حرف « ش » : عدد 300

    حرف « ت » : عدد 400

    حرف « ث » : عدد 500

    حرف « خ » : عدد 600

    حرف « ذ » : عدد 700

    حرف « ض » : عدد 800

    حرف « ظ » : عدد 900

    حرف « غ » : عدد 1000
    براي بدست آوردن اسم خود به ابجد بايد اعداد مربوط به حروف اسمتان را با هم جمع کنيد. که در اين جدول همزه أ و الف هر کدام به عدد 1 حساب مي شود و حرف تشديد که دو حرف مکرر است نيز يک حرف حساب مي شود پس لفظ عليٌ مي شود 704 و ل 30 و ي 10 که جمع آن 110 مي شود .
    اما در ابجد صغير با طرح 9 ، 9 بر عدد حروف ابجدي اطلاق مي کنند که در حرف ي با طرح 9 عدد ابجد صغيرش 1 مي شود و در حرف س عدد ابجد صغيرش 6 مي شود . و حرف ط و ص و ظ بدون عدد مي شوند و مورد حساب واقع نمي گردند .


    در ابجد وسيط نيز با طرح 12 ، 12 بر عدد حروف ابجدي اطلاق مي شود که مثلا در حرف ک با طرح 12 عدد ابجد وسيط آن 8 شده و مورد محاسبه واقع مي گردد

    حالا اسم خودتون رو به ابجد بنویسید معنی ۱۳۱ -۱۱۰ و.... بفهمید
    ویرایش توسط عرض از مبدا : سه شنبه ۱۴ آذر ۹۱ در ساعت ۱۷:۵۳
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  22. 8 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  23. #14
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-خرداد-۰۸
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,753
    امتیاز : 11,498
    سطح : 70
    Points: 11,498, Level: 70
    Level completed: 62%, Points required for next Level: 152
    Overall activity: 64.0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 16,644
    تشکر شده 12,550 در 2,451 پست
    حالت من : Sepasgozar
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 15 در 10 پست

    پیش فرض

    خب اگه درست فهمیده باشم عدد اسم من میشه :س:60/ا:1/ر:200/ا:1 حالا باهم جمع کنم میشه:262.درست گفتم
    عمریست رهین منت زهراییم

    مشهور شده به عزت زهراییم

    مردیم اگر به قبر ما بنویسید

    ما پیرغلام حضرت زهراییم

  24. 6 کاربر از پست مفید مرصاد العباد تشکر کرده اند .


  25. #15
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    كويت
    نوشته ها
    4,593
    امتیاز : 84,316
    سطح : 100
    Points: 84,316, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 7.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 19,414
    تشکر شده 14,910 در 3,949 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    يعنى ك=20
    و=6
    ث=500
    ر=200


    726


    يعنى اينجورى بايد حساب كنيم؟


    هر تپش قلبم میگه : کربلا ، کربلا ...

  26. 6 کاربر از پست مفید meshkat128_kosar تشکر کرده اند .


  27. #16
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط sara4321 نمایش پست اصلی
    خب اگه درست فهمیده باشم عدد اسم من میشه :س:60/ا:1/ر:200/ا:1 حالا باهم جمع کنم میشه:262.درست گفتم
    نوشته اصلی توسط meshkat128_kosar نمایش پست اصلی
    يعنى ك=20
    و=6
    ث=500
    ر=200
    726

    يعنى اينجورى بايد حساب كنيم؟
    در دو جواب درست است ....

    حالا یه آزمون

    – اصحاب یمین چه کسانی هستند؟

    راهنمایی یمین را به ابجد بدست اورید
    ویرایش توسط عرض از مبدا : یکشنبه ۱۲ آذر ۹۱ در ساعت ۱۶:۴۹
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  28. 8 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  29. #17
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شیرازووو ، فلکه گازوو ، کوچه درازووو ، در بازووو
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1993
    نوشته ها
    11,467
    امتیاز : 118,653
    سطح : 100
    Points: 118,653, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 70.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupRecommendation First ClassVeteranCreated Album pictures
    تشکر کردن : 34,934
    تشکر شده 41,871 در 9,268 پست
    نوشته های وبلاگ
    1
    مخالفت
    205
    مخالفت شده 162 در 128 پست

    پیش فرض

    یمین = 110
    یاعلی=110
    مختار: خدایا بهشتت را نمیخواهم ، فقط آنقدر به من فرصت بده تا دستم دوباره به قبضه شمشیرم برسد ؛
    آنوقت اگر خواستی به دوزخم بفرستی ... بفرست .





  30. 5 کاربر از پست مفید سائل الزهرا تشکر کرده اند .


  31. #18
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    برای جناب سائل الزهرا نیم نمره غلط حساب میکنم اما درسته
    یمین = 110
    علی=110

    سید محمد انجوی نژاد رو به ابجد بنویسید

    سید مشدد است محمد مشدد است کلمه ژ ساقط
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  32. 4 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  33. #19
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-خرداد-۲۷
    محل سکونت
    زمين
    نوشته ها
    2,535
    امتیاز : 63,430
    سطح : 100
    Points: 63,430, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger Second ClassVeteran
    تشکر کردن : 18,824
    تشکر شده 11,754 در 2,258 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    من هم عدد اسممو درآوردم!
    حالا این عددا رمز و رموز خاصی هم دارن؟
    (البته نمیدونم سوالمو درست پرسیدم یا نه!)



  34. 4 کاربر از پست مفید yavar تشکر کرده اند .


  35. #20
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-تیر-۳۱
    محل سکونت
    دلم توی سامراست
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    3,026
    امتیاز : 16,435
    سطح : 82
    Points: 16,435, Level: 82
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 415
    Overall activity: 29.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation First Class50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 11,168
    تشکر شده 11,686 در 2,603 پست
    مخالفت
    34
    مخالفت شده 5 در 3 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط yavar نمایش پست اصلی
    من هم عدد اسممو درآوردم!
    حالا این عددا رمز و رموز خاصی هم دارن؟
    (البته نمیدونم سوالمو درست پرسیدم یا نه!)
    دقیقا می خواستم بپرسم
    کسی می تواند از سیم خار دار دشمن عبور کند ، که در سیم خار دار نفس خویش گیر نکرده باشد.
    شهید علی چیت سازیان

  36. 3 کاربر از پست مفید redway تشکر کرده اند .


  37. #21
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط yavar نمایش پست اصلی
    من هم عدد اسممو درآوردم!
    حالا این عددا رمز و رموز خاصی هم دارن؟
    (البته نمیدونم سوالمو درست پرسیدم یا نه!)
    نوشته اصلی توسط redway نمایش پست اصلی
    دقیقا می خواستم بپرسم
    دقیقا مشکل اینجاست که شما مقالات علم جفر حرف عدد رو کامب نخوانید ....لطفا بخوانید تازه شروع کردم این ها تازه جمع منها ساده است ...این مطلب خیلی جالب هست ...پشیمان نمی شوید ....
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  38. 7 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  39. #22
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-خرداد-۲۷
    محل سکونت
    زمين
    نوشته ها
    2,535
    امتیاز : 63,430
    سطح : 100
    Points: 63,430, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger Second ClassVeteran
    تشکر کردن : 18,824
    تشکر شده 11,754 در 2,258 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط عرض از مبدا نمایش پست اصلی
    دقیقا مشکل اینجاست که شما مقالات علم جفر حرف عدد رو کامب نخوانید ....لطفا بخوانید تازه شروع کردم این ها تازه جمع منها ساده است ...این مطلب خیلی جالب هست ...پشیمان نمی شوید ....
    نه من خوندم وگرنه الکی که تشکر نمزدم!
    ولی خیلی خیلی بادقت نخوندم!
    پس فعلا منتظر میمونیم ببینیم چی میشه آخرش!
    (اگر عمری بود...)



  40. 3 کاربر از پست مفید yavar تشکر کرده اند .


  41. #23
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    5,516
    امتیاز : 46,718
    سطح : 100
    Points: 46,718, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 47.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second Class50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 5,808
    تشکر شده 17,828 در 4,430 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 34 در 27 پست

    پیش فرض

    سلام
    اگه اسم تشدید داشت(چون عجله دارم پست ها رو دقیق نخودم)؟
    محمد؟
    132 یا 92 یا هیچکدام

  42. کاربر روبرو از پست مفید mamad13 تشکر کرده است .


  43. #24
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    جواب درست 92 است با اهتمام بیشتر پست ها رو بخوانید برای حل تمرین های بعدی ...
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  44. 4 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  45. #25
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-خرداد-۰۸
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,753
    امتیاز : 11,498
    سطح : 70
    Points: 11,498, Level: 70
    Level completed: 62%, Points required for next Level: 152
    Overall activity: 64.0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 16,644
    تشکر شده 12,550 در 2,451 پست
    حالت من : Sepasgozar
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 15 در 10 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط عرض از مبدا نمایش پست اصلی
    سید محمد انجوی نژاد رو به ابجد بنویسید

    سید مشدد است محمد مشدد است کلمه ژ ساقط
    اگر درست حساب کرده باشم مشدد را یه حرف در نظر گرفتم.کلمه ژ رو هم نوشتید عددش میشه 7.بااین حساب سید محمد انجوی نژاد:298میشود.درست گفتم؟
    ویرایش توسط مرصاد العباد : یکشنبه ۱۲ آذر ۹۱ در ساعت ۱۹:۴۷
    عمریست رهین منت زهراییم

    مشهور شده به عزت زهراییم

    مردیم اگر به قبر ما بنویسید

    ما پیرغلام حضرت زهراییم

  46. 4 کاربر از پست مفید مرصاد العباد تشکر کرده اند .


  47. #26
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-دی-۰۸
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,541
    امتیاز : 14,668
    سطح : 78
    Points: 14,668, Level: 78
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 182
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 25,260
    تشکر شده 11,170 در 2,337 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    سلام
    وای کاش صوتی بود.... دارم شیرازی میشم!

    من الان به شدت دوست دارم همشو بدونم و بشدت تنبلیم میاد بخونمشون!

    حالا یک خواهشی.... حداقل تند تند همشو نزنید ما تنبلا عقب نیافتیم! کم کم می خونم ان شاء الله

    التماس دعا
    حقیقت من
    خلوت من است!
    غیر از این تزویر است و ریا...!

  48. 5 کاربر از پست مفید bahanehgir تشکر کرده اند .


  49. #27
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Most Popular

    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۱۸
    محل سکونت
    یه گوشه خلوت شیراز
    نوشته ها
    2,715
    امتیاز : 18,843
    سطح : 86
    Points: 18,843, Level: 86
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکر کردن : 9,571
    تشکر شده 17,717 در 2,740 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    س=60 ی=10 د=4
    م=40 ح = 8 =م=40 د =4
    ا=۱ ج=۳ و=۶ ی =۱۰ ن= ۵۰ ژ=۷ ا=۱ د=۴
    ==========
    جمع ببندید
    ==--==--==--==--==--==

    ==--==--==--==--==--==

  50. 4 کاربر از پست مفید عرض از مبدا تشکر کرده اند .


  51. #28
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-فروردین-۲۷
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    5,012
    امتیاز : 37,268
    سطح : 100
    Points: 37,268, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.5%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 26,486
    تشکر شده 28,968 در 4,723 پست
    نوشته های وبلاگ
    3
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 2 در 2 پست

    پیش فرض

    ضمن تشکر بابت مبحث و مطالب !!
    اگه روند پست زدنها رو یکم با حوصله تر ، کوتاه تر و کمتر کنید که ما هم برسیم بخونیمش ممنون میشم !!!
    .
    .
    .



    در هوس دیدن شش گوشه ، دلم تاب ندارد ! نگهم خواب ندارد ........
    قلمم گوشه ی دفتر ، غزل ناب ندارد

    همه گویند : به انگشت اشاره
    مگر این عاشق دیوانه ی دلسوخته ارباب ندارد ؟

    تو كجایی ؟ شده ام باز هوایی ...
    چه شود جمعه این هفته بیایی ؟ ..........


    اللهم عجل لولیک الفرج والعافیـه والنصر واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره

  52. 3 کاربر از پست مفید setarevatan تشکر کرده اند .


  53. #29
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    كويت
    نوشته ها
    4,593
    امتیاز : 84,316
    سطح : 100
    Points: 84,316, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 7.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 19,414
    تشکر شده 14,910 در 3,949 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    سيد 74

    محمد 92
    93

    79








    اقا جقدر سخته


    بعد ن ( انجوى رو جا كذاشتيد؟


    318

    درسته؟
    همينجورى حساب كردم
    ویرایش توسط meshkat128_kosar : یکشنبه ۱۲ آذر ۹۱ در ساعت ۲۰:۰۵


    هر تپش قلبم میگه : کربلا ، کربلا ...

  54. 3 کاربر از پست مفید meshkat128_kosar تشکر کرده اند .


  55. #30
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-دی-۰۸
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,541
    امتیاز : 14,668
    سطح : 78
    Points: 14,668, Level: 78
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 182
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 25,260
    تشکر شده 11,170 در 2,337 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط عرض از مبدا نمایش پست اصلی
    س=60 ی=10 د=4
    م=40 ح = 8 =م=40 د =4
    ا=۱ ج=۳ و=۶ ی =۱۰ ن= ۵۰ ژ=۷ ا=۱ د=۴
    ==========
    جمع ببندید
    سلام
    نون جا افتاد در انجوی!
    فکر کنم 298 شد! ذهنی حساب کردم.
    جوونیا جدول حروف ابجد زیاد حل می کردم... اون سخت تر بود!
    التماس دعا
    حقیقت من
    خلوت من است!
    غیر از این تزویر است و ریا...!

  56. 2 کاربر از پست مفید bahanehgir تشکر کرده اند .


صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1