کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
سلام دوست عزیز، خوش آمدید!
هنگامی که شما این متن را مشاهده میکنید در سایت ثبت نام نکرده اید و یا وارد نشده اید.
برای استفاده از تمامی امکانات سایت و شرکت در بحث های جامعه مجازی رهپویان در کمتر از 30 ثانیه
ثبت نام کنید.
-
یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ ۰۱:۵۹
#1
افراط و تفريط در دین/ میزان و ملاک اعتدال
از نظر اسلام افراط و تفریط در انجام وظايف و تكاليف ديني به چه معناست ؟
میزان و ملاک اعتدال چه چيزي هست؟؟
در اينجا ان شاالله سعي مي كنيم به اين پرسشها پاسخ بگوييم و بحث علمي صورت بگيرد
تا به يه نتيجه درست برسيم!
ویرایش توسط رضوان : یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ در ساعت ۲۱:۰۹
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .
-
-
یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ ۰۲:۱۶
#2
میگن اگه افراط کنی اخرش کمکاری میکنی
اگه هم تفریط کنی بعد زیاده روی
من اینو درک کردم.........
ویرایش توسط گل*یاس : یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ در ساعت ۰۶:۴۲
-
4 کاربر از پست مفید گل*یاس تشکر کرده اند .
-
-
یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ ۲۱:۰۸
#3
نخست باید دانست که امت اسلام امتی است توصیف شده به امت وسط است:
«وَ كذلِكَ جَعَلْناكُمْ امَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ وَ يَكُونَ الَّرسُولُ عَلَيْكُمْ شَهيداً»؛[1]
و اين چنين شما را امّت وسط قرار داديم تا گواهانى بر مردم باشيد و پيامبر نيز شاهدى بر شما باشد.
قرآن کریم امت اسلام را يك امت ميانه و معتدل ناميده است،
معتدل از نظر عقيده كه نه راه غُلّو را مىپيمايند و نه راه تقصير و شرك را،
معتدل از نظر ارزشهاى معنوى و مادى، نه به كلى در جهان ماده فرو مىروند كه معنويت
به فراموشى سپرده شود
و نه آنچنان در عالم معنى فرو مىروند كه از جهان ماده به كلى بى خبر شوند،
نه همچون گروه عظيمى از يهود، جز گرايش مادى چيزى را نشناسند
و نه همچون راهبان مسيحى به كلى ترك دنيا گويند.
ویرایش توسط رضوان : یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ در ساعت ۲۱:۲۳
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .
-
-
یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ ۲۱:۱۰
#4
معتدل از نظر علم و دانش،
نه آنچنان بر دانسته هاى خود جمود دارند كه علوم ديگران را پذيرا نشون
و نه آنگونه خود باخته اند كه به دنبال هر صدايى برخيزند.
معتدل از نظر روابط اجتماعى،
نه اطراف خود حصارى مىكشند كه از جهانيان به كلى جدا شوند
و نه اصالت و استقلال خود را از دست مىدهند كه همچون غربزدگان
و شرقزدگان در اين ملت و آن امت ذوب شوند!
معتدل از نظر شيوههاى اخلاقى، از نظر عبادت، از نظر تفكر و خلاصه معتدل در تمام جهات زندگى و حيات.
يك مسلمان واقعى هرگز نمىتواند انسان يك بعدى باشد، بلكه انسانى استداراى ابعاد مختلف،
متفكر، با ايمان، دادگر، مجاهد، مبارز، شجاع، مهربان فعال، آگاه و با گذشت. و كسانى كه
در خط ميانه قرار دارند، مىتوانند تمام خطوط انحرافى را در چپ و راست ببينند.[2]
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
2 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .
-
-
یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ ۲۱:۱۳
#5
معنای افراط و تفریط
افراط به معنای تجاوز از حد است و تفریط نیز عکس آن است.
آنچه در این میان میزان برای تشخیص این دو امر است، دستورات اسلام، اعم از قرآن و سنت است،
یعنی ما یک میزانی داریم که قرآن و سنت است که
اگر از حدود آن تجاوز نمائیم از حد اعتدال نیز خارج گشته و دچار افراط گشته ایم
و اگر از انجام آن دستورات نیز باز بمایم دچار تفریط و کوتاهی شده ایم.
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .
-
-
یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ ۲۱:۱۵
#6
در قرآن کریم آیاتی در باب تبعیت از حد اعتدال آمده است، همچون:
«كُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا»؛[3] بخوريد و بياشاميد، ولى اسراف نكنيد.
«لا تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلى عُنُقِكَ وَ لا تَبْسُطْها كُلَّ الْبَسْطِ»؛[4]
در انفاق، نه دست بر گردن قفل كن- دستبسته باش- و نه چنان گشاده دستى كن كه خود محتاج شوى.
«الَّذِينَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَ لَمْ يَقْتُرُوا وَ كانَ بَيْنَ ذلِكَ قَواماً»؛[5]
مومنان، به هنگام انفاق نه اهل اسرافند و نه اهل بخل، بلكه ميانهرو هستند.
«لا تَجْهَرْ بِصَلاتِكَ وَ لا تُخافِتْ بِها وَ ابْتَغِ بَيْنَ ذلِكَ سَبِيلًا»؛[6]
ماز را نه بلند بخوان ونه آهسته،بلكه با صداى معتدل بخوان.
.....................................
[2]. برگرفته از تفسیر نمونه ذیل آیه.
منبع
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .
-
-
یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ ۲۱:۱۷
#7
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام بهترین الگوی انسانها.
قرآن کریم در رابطه با تبعیت از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید:
«لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرا»؛[1]
مسلماً براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نيكوئى بود، براى آنها كه اميد به رحمت خدا
و روز رستاخيز دارند و خدا را بسيار ياد مىكنند.
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .
-
-
یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ ۲۱:۱۷
#8
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در وصیت خود به امتش فرمودند:
«إِنِّي مُخَلِّفٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْض
و قال: وَ لَا تَقَدَّمُوهُمْ فإنهم أفضل منكم وَ لَا تُعَلِّمُوهُمْ فَإِنَّهُمْ أعْلَمُ مِنْكُم»؛[2]
به درستي كه ميگذارم در ميان شما كتاب خدا و عترت خود را كه اهل بيت منند،
و ايشان- يعني كتاب و عترت- هرگز از يكديگر جدا نشوند تا بر كنار حوض
به من ميرسند؛ و بعد از آن فرمود: در پيش ايشان مباشيد،
و بر ايشان مقدّم نشويد كه ايشان فاضلتر از شمااند، و ايشان را تعليم مكنيد
و مياموزيد كه ايشان از شماعالمترند.
ویرایش توسط رضوان : یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ در ساعت ۲۱:۲۲
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .
-
-
یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ ۲۱:۱۹
#9
بی شک آن حضرت و ائمه اطهار علیهم السلام، که خود امامان هدایت بشر بوده اند،
به جمیع صفات بر جسته ای که امکان وصول به آن بوده رسیده اند
و خود آراستۀ به جمیع صفات کمالی بوده اند،
اما با این حال ویژگی آنها در قرآن وروایات میانه روی بوده است:
«نَحْنُ الْأُمَّةُ الْوُسْطَى وَ نَحْنُ شُهَدَاءُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ حُجَجُهُ فِي أَرْضِهِ ...
وَ نَحْنُ الشُّهَدَاءُ عَلَى النَّاسِ»؛[3]
ماييم امت ميانه، و ماييم گواهان خدا بر خلق و حجتهاى او درزمين، ماييم گواهان بر مردم.
و «نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطى بِها يَلْحَقُ التّالِي وَإلَيْها يَرْجِعُ الْغالِي»؛[4]
ما تکیه گاه میانه ایم، عقب ماندگان به ما می رسندو پیش تاختگانبه ما باز می گردند.
و «إِلَيْهَا يَرْجِعُ الْغَالِي وَ بِنا يَلْحَقُ الْمُقَصِّرُ»؛[5]
غلو كنندگان بايد به سوى ما باز گردند و مقصران بايد كوتاهى را رها كرده و به ما ملحق شوند.
ودر زیارت جامعه می خوانیم:
«فالراغب عنکم مارق وَاللَّازِمُ لَكُمْ لاحِقٌ، وَالْمُقَصِرُ فِي حَقِكُمْ زاهِقٌ؛
پس آنكه از شما رو گرداند از دين خارج گشته و آنكه ملازم شما بود به حق رسيده
و آنكه كوتاهى كرد در حق شما نابود گرديد
وَالْحَقُّ مَعَكُمْ وَفِيكُمْ وَمِنْكُمْ وَإِلَيْكُمْ، وَأَنْتُمْ أَهْلُهُ وَمَعْدِنُهُ،
و حق همراه شما و در ميان شما خاندان و از جانب شما است
و بسوى شما بازگردد و شمائيد اهل حق ومعدن آن.
ویرایش توسط رضوان : یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ در ساعت ۲۱:۲۲
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .
-
-
یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۲ ۲۱:۲۰
#10
ودر توصیف بهترین شیعیان نیز آمده است:
«أَلّا إنَّ خَيْرَ شِيْعَتِي النَّمَطُ الَاْوسَطُ إلَيْهِمْ يَرْجِعُ الْغْالِي وَبِهِمْ يَلْحَقُ الّتالِي»؛[6]
بهترين شيعيان من گروه معتدل و ميانه روند، غلوّكننده بايد به سوى آنها باز گردد و مقصر و عقبافتاده بايد به آنها ملحق شود.
بنابراین افراط زمانی محقق می شود که کسی بدون توجه به قرآن و سنت در امری پافشاری نماید، پافشاری ای که منشائی جز جهل ندارد ونتیجۀ آن نیز کوتاهی و یاترک واجبات و مستحبات دیگر و دور ماندن از جماعت مسلمین است. والا تبعیت از اهل بیت علیهم السلام به گونه ای که در پشت سر آنها حرکت نموده هیچ گاه به افراط گری یاد نمی شود بلکه باز مصداق حد وسط خواهد بود.
[4]. نهج البلاغه، كلمات قصار، شماره 109.
[5].بحار الأنوار، ج 22، ص 441.
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .
-
-
دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۲ ۱۹:۳۲
#11
امام علي (ع) :
وَ قَالَ ع لا يُرَى الْجَاهِلُ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً.
جاهل دیده نمیشود مگر آنکه افراط یا تفریط می نماید
پس یکی از علائم جاهل افراط و تفریط است
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
2 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .
-
-
دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۲ ۱۹:۳۷
#12
نوشته اصلی توسط
ليلة القدر
نمایش پست اصلی
از نظر اسلام افراط و تفریط در انجام وظايف و تكاليف ديني به چه معناست ؟
میزان و ملاک اعتدال چه چيزي هست؟؟
کلیاتی داریم که همه بدان دعوت شده ایم: خوش اخلاق باشیم، به برادران دینی احسان و نیکی کنیم،
به والدین احترام بگذاریم، حرمت همسایه را مراعات نماییم و ... کلیاتی هم داریم که
همه از آن نهی شده ایم: دروغ نگوییم، غیبت نکنیم، تهمت نزنیم، دزدی نکنیم و ...
اینها حداقل هایی دارد و حداکثر هایی: حداقلش رعایت مرزهای واجب و حرامش است و حداکثرش هم رعایت
حدود مستحبات و مکروهاتش است (تمام این حدود در آیات و روایات مشخص شده و بخش زیادی از آن هم به
صورت بیان فقهی در رساله های عملیه ذکر شده)؛ کسی که در زندگی اش، در این دایره قرار دارد و این حدود را مراعات می نماید، در مسیر تعادل است، با این تفاوت که آنهایی که بخش حداکثری را مراعات می کنند،
به طور طبیعی از قدر و منزلت روحی و معنوی بیشتری برخوردار می شوند، اما کسانی که از این
دایره خارج می شوند، وارد وادی افراط یا تفریط شده اند؛
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .
-
-
دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۲ ۱۹:۴۰
#13
به بیان ساده تر و خلاصه تر:
اگر به دستورات رساله عملیه عمل نمودیم، در زندگی خود در مسیر تعادل قرار گرفته ایم اما اگر خدای ناکرده
از آن کوتاهی کردیم یا فراتر رفتیم، در وادی افراط و تفریط گرفتار شده ایم.
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
2 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .
-
-
سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۲ ۱۵:۰۷
#14
کلام مطهر
لا تری الجاهل الا مفرطا او مفرطا
نادان را نبينى، مگر افراطگر يا تفريطگر.
امیر مومنان حضرت علی(ع)
-
2 کاربر از پست مفید علی علی نژاد2 تشکر کرده اند .
-
-
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۹۲ ۲۲:۵۸
#15
کلام مطهر
بزودى درباره من دو گروه هلاك شوند:
دوستدار افراطى كه دوستى ، او را به ناحق كشاند و
دشمن افراطى كه دشمنى ، او را به ناحق بَرَد. و بهترين
حالت مردم درباره من راه ميانه است. پس اين راه را در پيش گيريد.
امیر مومنان حضرت علی(ع)
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله من اول الدنيا الي فنائها و من الاخره الي بقائها،
الحمدلله علي كل نعمه و استغفرالله من كل ذنب و اتوب اليه و هو ارحم الراحمين..
-
کاربر روبرو از پست مفید A pLaneT L aLOne I تشکر کرده است .
-
-
دوشنبه ۲۱ مرداد ۹۲ ۲۰:۲۲
#16
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.
-
-
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)
علاقه مندی ها (Bookmarks)
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
- شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
- شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
- شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
-
مشاهده قوانین
انجمن
درباره ما
جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد
بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت
رهپویان وصال
درج می گردد.
ارسال پیام به مدیر سایت
شادی روح 14 شهید
کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات
Content Relevant URLs by
vBSEO 3.6.1
علاقه مندی ها (Bookmarks)