کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 30 , از مجموع 147

موضوع: ایسم

  1. #1
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض ایسم

    سلام
    یه چن مدتیه میخوام یه مبحث بزنم و ایسم های معروف رو مثل اومانیسم
    لیبرالیسم کمونیسم و... شرح بدم
    و همچنین مقالات به درد بخور در این موارد رو بزنم
    اما...
    فک کنم کسی اینجا نمیخونه!
    به نظرتون بزنم؟؟
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  2. 6 کاربر از پست مفید علی تشکر کرده اند .


  3. #2
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    شیرازو - تهرانو
    نوشته ها
    3,738
    امتیاز : 94,025
    سطح : 100
    Points: 94,025, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation First ClassVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 13,141
    تشکر شده 13,878 در 3,320 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    سلام
    به نظر من خوبه من همیشه ای ایسم ها رو قاطی میکنم

  4. #3
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    الحمد لله !
    به نظر خودم از اومانیسم شروع کنیم
    چون پارادایم تمام ایسم های انحرافی اومانیسم هست
    اومانیسم عبارت است از محوریت انسان در راس پرگار عالم به جای محوریت خداوند
    از طرفداران مشهور اومانیسم در حال حاضر دکتر سروش هست
    اگر مایلید تا چند تا نقد از اومانیسم بذارم براتون
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  5. 2 کاربر از پست مفید علی تشکر کرده اند .


  6. #4
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    شیرازو - تهرانو
    نوشته ها
    3,738
    امتیاز : 94,025
    سطح : 100
    Points: 94,025, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation First ClassVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 13,141
    تشکر شده 13,878 در 3,320 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    سلام
    بله بذارین بی زحمت
    جاست.... منبع هم میشه بگین بی زحمت؟

  7. #5
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    از سایت پرسجو:

    توصیف مبانی اومانیستی حقوق بشرغربی
    اومانیسم
    واژه اومانیسم از ریشه لاتین «Homo » به معنای انسان، *گرفته شده و برای نخستین بار در رم باستان در بحث از «انسان انسانی» دربرابر «انسان الاهی» مورد توجه قرار گرفته است. مطابق با این عقیده ،انسان باید محور و مدار کائنات و کانون توجهات همه مکاتب و برنامه های آسمانی باشد. بدین سان، *اصالت در همه زمینه*ها از آن انسان و فهم او خواهد بود. به این ترتیب همه چیز به میزان بشری محدود می*شود؛ بشری که خود غایت و نهایت خود است
    پیشگامان تز اومانیسم ، ضمن جایگزینی انسان محوری به جای خدا محوری چنین استدلال می*کردند که درست است هدف سیاست، جلب رضایت خدا است، اما درواقع آن*چه «بنده خدا » را راضی و خشنود کند، «خدا» را خشنود ساخته است.
    با این بهانه و مبنا، اعمال سیاست و حکومت نه برای جلب رضایت خدا، بلکه برای جلب رضایت انسان متمرکز شد و این خود بهانه*ای بود که با آن، *دین مسیحیت از صحنه سیاست و حکومت به کناری رانده شد.
    اومانیسم خود به دو طیف متأله و ملحد تقسیم می*شود؛ هر دو طیف، اصالت را از آن انسان می*دانند.اومانیست*های طیف دوم معتقدند که چون انسان آزاد است و وجود خداوند ملازم با محدودیت خواسته*های انسان است، پس خدایی وجود ندارد.
    انسان محوری تا جایی پیش رفت که نه تنها منکر دین آسمانی شد، بلکه خود مدعی اختراع دین جدید گردید. «اگوست کنت» در اواسط قرن نوزدهم، دین بشری را عرضه داشت و برای آن مناسک خاص تعریف کرد.
    اومانیسم تظاهر خودخواهی و خود محوری انسان پس از رنسانس و به خصوص پس از تضعیف اعتقادات دینی در غرب امکان ظهور و بروز بیشتری پیدا کرد؛ گرچه پیش از رنسانس نیز اومانیسم تظاهرات ذهنی و جزئی داشته است. این گفته «پروتاگوراس» را به یاد داشته باشیم که می*گفت : «انسان مقیاس همه چیز است».
    برمبنای تاریخی می*توان گفت که اومانیسم محصول روی گرداندن نیروهای اجتماعی از سنت های اسکولاستیک کلیسای قرون وسطا و روی آوردن به جهان انسانی نوین است. متفکران رنسانس می*کوشیدند به بازیابی مفهوم انسان*گرایی دوران*های باستان بپردازند؛ بنابراین در این دوره اندیشه و عقل جزئی، *فضایی گسترده*تر و فراخ*تر برای پرورش مفاهیم انسانی خودآفریده به ویژه در عرصه شعر و هنر یافت. اکنون انسان مرکزی بود که همه چیز برای وی در پیرامون وی فراهم آمده بود. انسان پی برده بود که اراده او در آفرینش شخصیت و حال و آینده و جهان اجتماعی*اش نقش نخست را به عهده دارد؛ از این رو دیگر سرنوشت خود را تعیین شده به وسیله نیرو یا نیروهایی خارج از جهان محسوس نمی دانست. انسان پیش و بیش از هر چیز بر خود تکیه می*کرد و سپس به جهان اطراف خود!
    به این ترتیب اندیشمندان عصر رنسانس همواره در واکنش به مفهوم کلیسای سده*های میانه از انسان که وی را موجودی ناچیز، *بیچاره، گناه*زده و گناهکار می*دانستند و امکان رستگاری وی را اندک و سرنوشت او را در تقدیر الاهی از پیش تعیین شده تلقی می*کردند، درباره مفهوم ارجمندی و قدرت ستیز و تغییر تقدیر انسان سخن*ها گفتند و نوشتند. آن*ها می*کوشیدند «ارزش گمشده انسان را برای او بازیافته و به وی بازگردانند؛ بنابراین از این دوران به بعد خصوصاً در نقاشی و مجسمه*سازی، پیکر انسان و طبیعت پیرامون وی، *ویژگی بارز و تشخیص محسوسی می*یابد. اکنون با ظهور اومانیسم، *همه چیز زمینی شده*است، حتی تصاویر موجودات آسمانی نیز در قالب*های پررنگ و نقش لمس شدنی زمینی درآمده*اند».
    نتیجه طبیعی دیدگاه اومانیستی، *قدرت مداری و به تبع آن، سلطه و اقتدار برای تغییر معنای زندگی، ارزش*های آن و ماهیت آدم و عالم است که با گسترش علوم نوین و فرآورده آن یعنی تکنولوژی، *عمق می*یابد. فرهنگ غرب از طریق همین ابزارهای تکنولوژیکی است که بر فرهنگ و طبیعت اقوام و ملل استیلا می*جوید.
    در این راستا، *حتی پژوهندگان علوم اجتماعی نیز وقتی تاریخ را تاریخ آزادی بشر می*خوانند و تحقق آزادی مطلق را در آینده بشر قطعی می*انگارند، از حد توصیف وقایع خارج شده و به عالم اوهام می*روند؛ زیرا «بشر جدید، وجودی وابسته به کار و کارپردازی و عقل معاش شده است و به تمام امور حتی به خود و آزادی خویش نیز از این وجه نظر می*کند».
    آزاداندیشی در فرهنگ غرب صرفاً نسبت به بندگی آداب دینی و سنن گذشته لحاظ می*شود. از دیدگاه تمدن غرب، انسان جدید دیگر به چیزی بسته نیست و از دین و گذشته و خویش رسته است. به تبع همین نگاه است که جدایی، *تنهایی، سرگردانی و دور ماندن از وطن و بیگانه گشتن و غربت از یار و دیار پیش می*آید که خود بزرگ*ترین درد بشر متمدن امروز است و درواقع بهایی است که اومانیسم برای توهم انسان آزاد و سراب آزادی انسان پرداخته است.
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  8. #6
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    از استاد لکزایی:


    از منظر انسان*شناسی حكمت متعالیه، نقد اومانیسم از چند منظر می*تواند برای ما خودش را نشان دهد در ابتدا توصیفی از انسان*شناسی مطرح در حكمت متعالیه عرض می*كنم و بعد از اینكه این توصیف مختصر از انسان را بر اساس دیدگاه صدرالمتألهین انجام دادم آنگاه به مقایسه این دیدگاه با آنچه كه در ذیل عنوان اومانیسم مطرح می*شود اشاره خواهم كرد.

    در حكمت متعالیه انسان*شناسی*های مختلفی وجود دارد انسان*شناسی صدر المتألهین، انسان*شناسی علامه طباطبایی، انسان*شناسی امام خمینی(ره)، انسان شناسی استاد مطهری و برخی دیگر از حكمای متعالیه، هر كدام انسان*شناسی ویژه خودشان را ارائه كردند اما به لحاظ مبانی همه اینها در تعریف انسان مشتركند، آنچه كه ملاصدرا در كتاب «الشواهد الربوبیه» و برخی كتب خود در تعریف انسان آورده این است كه «الانسان غیر مكتف بذاته» یعنی انسان خود بسنده و خود سامان نیست و یا به عبارت مفصل*تر می*خواهد بفرماید كه انسان به گونه*ای آفریده شده است كه نمی*تواند همه آنچه را كه برای رسیدن به سعادت و كمال خود لازم دارد تأمین كند و انسان برای اینكه به كمال برسد نیازمندی*هایی دارد كه این نیازمندی*ها از سوی خودش تأمین نمی*شود؛ برخی از نیازمندیها را خودش می*تواند تأمین كند اما برخی را نمی*تواند تأمین كند و این نقص ذاتی است و انسان ذاتا نمی*تواند برای رسیدن به كمال همه نواقص خود را رفع كند، از این ناحیه است كه از منظر حكمت متعالیه بر لطف الهی و ارسال رسل استدلال می*شود یعنی این عدم كفایت و نقص ذاتی زمینه این است كه خداوند متعال انبیاء را برای هدایت بشر بفرستد؛ لذا در احادیث هم داریم عقل پیامبر باطنی است و انبیاء پیامبران ظاهری می*باشند و در واقع انبیاء برای تكمیل این نقص ذاتی بشر آمده*اند فلذا قرآن می*فرماید: «و یزكیهم و یعلمهم الكتاب و الحكمه» (جمعه/2) یعنی پیامبران آمده اند برای تزكیه و تعلیم و همچنین می*فرماید «لیقوم الناس بالقسط» (حدید/25) یعنی انبیاء آمده*اند تا با هدایت مردم آنان را تشویق كنند كه خود مردم در اقامه قسط مشاركت كنند.

    این تعریفی كه در حكمت متعالیه از انسان ارائه شد دقیقا در مقابل تعریف اومانیستی از انسان ارائه می*شود؛ در دیدگاه اومانیستی تعریفی كه از انسان ارائه می*شود این است كه انسان ذاتا خود بسنده است و ذاتا به گونه*ای آفریده شده است كه می*تواند تمام نیازهای خود را برطرف كند؛ از این جهت نگاه اومانیستی پیامدهایی چون سكولاریسم، فرد گرایی (individualism)، ناسیونالیسم یا اندیشه های منفعت گرایانه ای چون ملی*گرایی، قومیت*گرایی، منطقه*گرایی، پلورالیسم یا تكثرگرایی را در پی دارد.

    با توجه به این تعریفی كه اومانیست*ها از انسان ارائه می*كنند چه دیدگاهی در مورد دینداری، معاد و بقای اخروی افراد ارائه می*كنند؟

    با توجه به تعریف اومانیست*ها از انسان و اختلافی كه در این زمینه با تعریف مبتنی بر حكمت متعالیه دارند، دیدگاهی كه آنها نسبت به دین اتخاذ می*كنند از یك موضع فردگرایانه می*شود چرا كه اومانیست*ها نمی*گویند دین بدرد نمی*خورد و باید حذف شود بلكه آنها می*گویند فرد خودش می*داند چه نسبتی را با دین اتخاذ كند در واقع فرد چون خودش خودسامان است ممكن است به این نتیجه برسد كه می*تواند برای سعادت از دین استفاده كند و یا استفاده نكند، در حالی كه در دیدگاه ملاصدرا و حكمای متعالیه ما دو مدل انسان داریم، انسان متعالیه و انسان متدانیه.

    انسان متعالیه انسانی است كه وقتی درباره آینده خودش اندیشه و فكر كرده و تصمیم*گیری می*كند این آینده را خیلی طولانی می*بیند، در افق انسان متعالیه آینده به شكلی برنامه*ریزی می*شود كه هم تهدیدات كه متوجه بقای دنیوی انسان است لحاظ می*شود و هم تهدیداتی كه متوجه بقا اخروی انسان است مورد ملاحظه قرار می*گیرد.

    فلذا تفكر راهبردی انسان متعالیه از جنس تفكر راهبردی متعالیه است در حالیكه انسان متدانیه وقتی درباره آینده خودش فكر می*كند ، می*اندیشد و برنامه*ریزی می*كند فقط آینده دنیوی خودش را در نظر می*گیرد فلذا تفكر راهبردی انسان متدانیه می*شود تفكر راهبردی متدانیه.

    از منظر دیگر، در حوزه مباحث تهدید شناسی، انسان متعالیه فقط تهدیدات متوجه بقا دنیوی را نمی*بیند بلكه هم تهدیدات دنیوی و هم تهدیدات اخروی را می*بیند فلذا تفكر راهبردی*اش جامع و كامل و همه*جانبه است؛ از این روست كه در این تفكر دستیابی به صلح جهانی در گرو نگاه متعالیه است اما در الگوی انسان متدانیه كه اومانیستی می*اندیشد و به دین اصالت نمی*دهد الگوی تهدید*شناسی فقط تهدیدهای متوجه بقا دنیوی است و از این جهت در الگوی متدانیه هیچ راهی به صلح جهانی وجود ندارد بخاطر اینكه هر كسی در چارچوب دریافت*های خود و بر اساس منافع خود عمل می*كند؛ تعبیر امام موسی صدر كه از حكمای حكمت متعالیه و شاگرد علامه طباطبایی بود تعبیر بسیار جالبی است كه می*گوید: «ادیان در خدمت انسان است» كه توضیح فرمایش ایشان بر اساس آنچه كه پیش از این گفتیم اینطور می*شود كه خداوند متعال انبیاء و دین را فرستاده و برای اینكه اینها با برطرف كردن نواقص ذاتی انسان به انسان خدمت كنند و تكمیل این خدمت در گرو آن است كه انسان با ایمان آوردن به خدا و تمسك به قرآن كریم و مكتب اهل*بیت(ع) ملتزم می*شود به آنچه كه خدا فرموده است؛ خوب روشن است كه این در برابر تفكر اومانیستی است كه در آن انسان كامل و خود سامان تعریف می*شود و دین اصالتی ندارد و نهایتا به عنوان سرگرمی فرد مطرح است البته این در صورتی است كه اومانیسم با گرایش افراطی سكولاریستی تعریف نشده باشد و الا اساسا دین نفی می*شود و هیچ بعدی از دین برای فرد پذیرفته نمی*شود.

    بنابراین در جمع بندی این بحث می*توان گفت بر اساس نگاه صدرایی انسان وقتی از دنیاگرا بودن در می*آید كه متوجه نقائص ذاتی*اش بشود، و این نقص را با اطاعت از خدا و رسول(ص) و ائمه اطهار(ع) جبران بكند و این مكتب با این مدل ها هیچ نقطه اشتراكی با اومانیسم ندارد بلكه رو در روی آن قرار می*گیرد.

    برخی بر این باورند كه اومانیسم در معنای كرامت و ارزش انسان و حكمت متعالیه كه مبتنی بر فلسفه اسلامی است یك تعریف مشترك از انسان دارند نظر شما چیست؟

    بله؛ در بعضی از متون برخی از متفكران نوشته اند اومانیسم به معنای كرامت انسان و احترام به انسان و ارزش*گذاری به انسان است؛ خوب اگر كسی اومانیسم را اینطور معنا كند این معنا در حكمت متعالیه هست اما اومانیسم در معنای اولیه خود یعنی اصالت انسان و كفایت منابع معرفتی انسان برای رسیدن به كمال ؛ كه اگر به این معنا باشد از سوی حكمت متعالیه پذیرفته نیست؛ اما كرامت و ارزش انسان در حكمت متعالیه دارای جایگاه رفیعی است و انسان می*تواند با تمسك به وحی در مرحله كمال و قرب الهی به مقامی برسد كه تصور آن هم سخت است و حتی بتواند از ملائكه بالاتر برود و راه در نگرش حكمت متعالیه برای كمال نامحدود باز است اما اگر انسان در این مسیر قرار نگرفت سقوط كرده و باز در سقوط هم نامحدود سقوط می*كند و به تعبیر قرآن از چهارپایان و حیوانات هم پست*تر می*شود لذا دو سر این طیف یكی*اش می*شود اعلی علیین یكی*اش می*شود اسفل السافلین!

    به نظر می*رسد مشكلات اومانیسم در عرصه عمل خود را نشان داده و در واقع مدعیان این مفهوم علیرغم ادعای بشر دوست بودن خود به صورت عینی حرمتی برای بشر قائل نیستند نظر شما چیست؟

    بله در واقع نگاه اومانیستی كه بعد از رنسانس مطرح شد، دستاوردی برای بشر نداشته چرا كه با شعار اومانیسم و اصالت انسان، فردگرایی تقویت شد و نتیجه آن جنگ*های بیشمار، استثمار كشورهای مختلف توسط كشورهای قدرتمند، كشتار انسان*های بیگناه فراوان و امثال اینها بوده است كه مطالعه تاریخ قرون اخیر این را نشان می*دهد.

    نكته مطلب این است كه علیرغم زیبایی اولیه مفهوم اومانیسم اما چون به مقام عمل نگاه كنیم چنین است كه در نگاه اومانیستی احترام و حرمت انسان*ها در راه منافع زیر پا گذاشته می*شود.

    مشكلی كه در دنیای غرب وجود دارد این است كه اومانیسم یك پیش فرض شده است برای مكاتب فراوان؛ لیبرال ها، ایده آلیست ها ، سوسیالیست*ها و... همه بر این پیش فرض تأكید می*كنند یعنی گاهی مكاتب متعارض روی همین پیش فرض بنا شده لذا وقتی كه می*خواهیم از طرفداران این بحث صحبت كنیم با طیف*های بسیار متنوعی مواجه می*شویم البته در این سمت هم همینطور است و آنهایی هم كه اومانیسم را قبول ندارند چند دیدگاه متفاوت هستند كه ما از حكمت متعالیه فقط بحث كردیم. البته روشن است كه ما نمی*خواهیم بگوییم همه كسانی كه اومانیسم را قبول ندارند مثل حكمت متعالیه فكر می*كنند.

    البته تفاوتی وجود دارد بین مكاتب فكری، فلسفی و صحنه عمل؛ یعنی ممكن است كسانی كه یك مكتب فكری فلسفی را می*پذیرند به قدرت نرسند یا جامعه*سازی در اختیار نداشته باشند چنانكه در مورد پیروان حكمت متعالیه اینطور بود و تنها حضرت امام(ره) از میان حكمای متعالیه توفیق تشكیل حكومت پیدا كردند.

    فلذا در حوزه عمل ما مقایسه*ای میان عملكرد سی سال انقلاب اسلامی كه اومانیسم را قبول نداشت و مبنایش فلسفه اسلامی در قالب حكمت متعالیه است ارائه می*كنیم.

    در این سی سال همه شاهد بودیم كه غرب به رهبری آمریكا كه از اومانیسم صحبت كرده چه كرده و انقلاب اسلامی چه كرده. ما می*بینیم اینها تمام تلاشهایی را كه می*شد برای ساقط كردن یك نظام سیاسی و آسیب زدن و از بین بردن یك ملت كرد اینها انجام دادند؛ با اینكه در ظاهر شعار اومانیستی می*دهند و از حقوق بشر و آزادی دفاع می*كنند اما برای پرسش*های منطقی و عادلانه ما پاسخی ندارند.

    در منطقه خاورمیانه كشورهای زیادی وجود دارند اما چند كشور مثل جمهوری اسلامی براساس آرای عمومی اداره می*شود؟ چند كشور نظام سیاسی جمهوری دارد؟ آیا حامی كشورهایی كه به شكل پادشاهی و استبدادی و دیكتاتوری اداره می*شوند جمهوری اسلامی است یا آمریكا؟ آیا حمله به عراق و افغانستان و حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی را جمهوری اسلامی انجام داده یا آمریكا؟ حامی عراق برای حمله نظامی به خاك ایران چه كشورهایی بودند؟ حامی تروریست هایی كه مردم را در كوچه و بازار و خیابان به رگبار بستند چه كسی بود؟ اگر ما در حوزه های مختلف یعنی در حوزه نظامی، در حوزه تحریم اقتصادی، در حوزه حقوق*بشر و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی بررسی كنیم چه كسی نمره خباثت و شرارت را می*آورد؟ همه شاهدند كه این اقدامات را آمریكایی می*كند كه از اومانیسم و پلورالیسم و ... دم میزند.

    اومانیسم مدنظر آنها وقتی كه در صحنه عمل وارد می*شود به ضد خود عمل می*كند دلیلش این است كه دست انسان را از وحی قطع كرده و به منافع خود عمل می*كند كه این منجر به دوگانگی می*شود چرا كه منافع آنها یك وقت اقتضا دارد كه از دیكتاتوری و استبداد حمایت كند و یك جا اقتضا می*كند كه از تروریسم دفاع كند و گاهی از كشتار مردم بی گناه دفاع می*كند و گاهی هم به كشورها حمله می*كنند، در حالی كه در نگاه اسلامی و نگاه مبتنی بر فلسفه اسلامی این دوگانگی پذیرفته نیست.

    در فلسفه اسلامی گفته می*شود انسان نیازمند هدایت الهی است و برای این جهت رهبران الهی برای كمك به انسان*ها می*آیند و عجیب است كه خدا در قرآن خطاب به پیامبر(ص) می*فرماید كه تو خودت را داری از بین می*بری برای هدایت انسانها! یعنی در این تفكر، رهبری الهی تلاش می*كند از خودش مایه بگذارد و برای اینكه مردم از سختی و گمراهی در بیایند؛ سیره پیامبر(ص) و ائمه(ع) و فقها همین است و از این جهت واقعا كارنامه اومانیسم به هیچ وجه قابل دفاع نیست حالا ما در تاریخ سی ساله اخیر مثال زدیم حالا اگر كسی تاریخ 3 الی 4 قرن اخیر را مرور كند و برده*فروشی آمریكایی*ها و اینكه با چه وضعی افراد را به عنوان برده از قاره آفریقا به آمریكا می*بردند بررسی كند خودش داستان اسفناكی می*شود كه با اتكا به همین شعارهای فریبنده مثل اومانیسم و حقوق بشر صورت گرفته است.
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  9. #7
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    راستی اگر کسی سوالی براش پیش اومد بگه اگر بلد بودم جواب میدم اگه هم نبودم میپرسم از استادم بعد جواب میدم!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  10. #8
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-بهمن-۲۷
    محل سکونت
    عازم میکده کرببلا می باشیم ؛
    نوشته ها
    6,390
    امتیاز : 46,696
    سطح : 100
    Points: 46,696, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,117
    تشکر شده 23,697 در 5,476 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 5 در 4 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    سلام
    یه چن مدتیه میخوام یه مبحث بزنم و ایسم های معروف رو مثل اومانیسم
    لیبرالیسم کمونیسم و... شرح بدم
    و همچنین مقالات به درد بخور در این موارد رو بزنم
    اما...
    فک کنم کسی اینجا نمیخونه!
    به نظرتون بزنم؟؟
    يا زهرا

    سلام/اتفاقا خودمم تو فكر اين كلمات بودم.
    استقبال مي كنيم فقط به يه شرط بي زحمت!!!
    متن ها خيلي طولانيه.من يكي حوصله ندارم بخونم .اونم با اين فونت.
    يه خط هم بفهميم چي ميگه به از اينه كه هيچي نخونيم.

    يه چيز جالب هم به نظرم اومد و قبلا هم خوندم اينه كه خيلي از اين اصطلاحاتي كه ايسم داره با مكتب اسلامي سازگاري نداره و كلا خلاف نظر اسلامه يا اسلام بخشي از اون رو پذيرفته!
    تفاوت ها رو هم بگيد ممنون خواهيم شد

  11. کاربر روبرو از پست مفید مشكات نياز تشکر کرده است .


  12. #9
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-بهمن-۲۷
    محل سکونت
    عازم میکده کرببلا می باشیم ؛
    نوشته ها
    6,390
    امتیاز : 46,696
    سطح : 100
    Points: 46,696, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,117
    تشکر شده 23,697 در 5,476 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 5 در 4 پست

    پیش فرض

    يا زهرا

    :d جالب شد كه در خواستم تو مقاله اومده بود و من نديدمش!
    اينم از معايب متن طولاني!

  13. #10
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    و اما نقد پراگماتیسمی (عمل گرایانه)خودم
    ببینید من در مورد نتیجه اومانیسم تحقیق کردم
    چیزی که فهمیدم این بود که بشر در نهایت سرگردان و مفلوک میمونه
    چون نیازش به "قدرتی ورای هستسی" به هیچ وجه ارضا نمیشه
    و همونطور که میبینید به تکثر گرایی و تنوع خواهی دچار میشه
    به خاطر همین همیشه با خودم میگم "بیچاره غربی ها"
    جدا بیچاره هستن
    یه لحظه فک کنید.....
    این نهایت اومانیسم هست.
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  14. #11
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    شیرازو - تهرانو
    نوشته ها
    3,738
    امتیاز : 94,025
    سطح : 100
    Points: 94,025, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation First ClassVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 13,141
    تشکر شده 13,878 در 3,320 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    سلام
    علی آقا خیلی طولانیه مخم پوکید
    ولی چند خطیش رو که تا حالا خوندم خوبه
    ایسم...:

  15. #12
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    چشم کوتاهش میکنم
    ولی اگر کامل نبود با خودتونا!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  16. #13
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    به نظر خودم فلسفه غرب الان مورد نیاز اقشار تحصیل کرده هست تا هر کی جلوشون چار تا حرف خارجکی زد نگن خیلی میفهمه
    متاسفانه تو دانشگاههای ما همینجوریه
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  17. #14
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    شیرازو - تهرانو
    نوشته ها
    3,738
    امتیاز : 94,025
    سطح : 100
    Points: 94,025, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation First ClassVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 13,141
    تشکر شده 13,878 در 3,320 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    سلام
    شما معلم ما هستین
    خودتون یه کاریش کنین من الان شاگرد این مبحث هستم

  18. #15
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط مشكات نياز نمایش پست اصلی
    يا زهرا

    سلام/اتفاقا خودمم تو فكر اين كلمات بودم.
    استقبال مي كنيم فقط به يه شرط بي زحمت!!!
    متن ها خيلي طولانيه.من يكي حوصله ندارم بخونم .اونم با اين فونت.
    يه خط هم بفهميم چي ميگه به از اينه كه هيچي نخونيم.

    يه چيز جالب هم به نظرم اومد و قبلا هم خوندم اينه كه خيلي از اين اصطلاحاتي كه ايسم داره با مكتب اسلامي سازگاري نداره و كلا خلاف نظر اسلامه يا اسلام بخشي از اون رو پذيرفته!
    تفاوت ها رو هم بگيد ممنون خواهيم شد
    سلام
    ممنون از توجهتون
    و اما اینجور نیست که هر چی ایسم داره بد باشه
    ایسم یعنی روش
    حالا به هر چیزی میشه چسبوند
    مثلا این اواخر دکتر عباسی میگفت خامنه ایسم
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  19. کاربر روبرو از پست مفید علی تشکر کرده است .


  20. #16
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط رهپوی وصال نمایش پست اصلی
    سلام
    شما معلم ما هستین
    خودتون یه کاریش کنین من الان شاگرد این مبحث هستم
    دست شما درد نکنه که میخونید

    منم هرچی بلد باشم مینویسم
    ویرایش توسط علی : پنجشنبه ۲۳ دی ۸۹ در ساعت ۱۸:۰۳
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  21. #17
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    سعدی هم در نقد اومانیسم!! میفرماید:
    سعدی زخود برون شو گر مرد راه عشقی
    کان کس رسید در وی کز خود قدم برون زد
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  22. #18
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-اسفند-۰۳
    نوشته ها
    4,694
    امتیاز : 31,629
    سطح : 100
    Points: 31,629, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience Points
    تشکر کردن : 19,571
    تشکر شده 15,751 در 3,912 پست
    نوشته های وبلاگ
    2
    مخالفت
    7
    مخالفت شده 17 در 13 پست

    پیش فرض

    چقد طولانیه
    فکر ما هم باشید
    البته دستتون درد نکنه
    ولی کاش میشد خلاصه اش کنید

  23. کاربر روبرو از پست مفید blueblooded تشکر کرده است .


  24. #19
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط رهپوی وصال نمایش پست اصلی
    سلام
    بله بذارین بی زحمت
    جاست.... منبع هم میشه بگین بی زحمت؟
    اینم یه منبع برای مطالعه بیشتر
    کتاب آشنایی با مکاتب و اصطلاحات عقیدتی و سیاسی
    نویسنده: دفتر برنامه ریزی و کتب درسی
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  25. کاربر روبرو از پست مفید علی تشکر کرده است .


  26. #20
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    اول ببخشید اگه طولانیه
    دوم اینکه خب چه کار کنم! مطلب زیاد داره
    حالا میشه سرسری رد شد میشه هم عمیق بررسی کرد
    بازم ببخشید که حوصلتونو سر میبرم
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  27. #21
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    جمع‏بنديى از مؤلفه‏هاى اومانيسم
    در مجموع، از قرن چهاردهم ميلادى تا به امروز، اومانيسم در معناى عام خود، مؤلفه‏هاى زير را مد نظر داشته است. مسلما شدت و ضعف و چگونگى بعضى از اين عناصر در نحله‏هاى مختلف اومانيستى و انديشه‏هاى افراد گوناگون، متفاوت خواهد بود:
    1 - محوريت انسان و پايبندى به خواستها و علايق انسانى؛ 2 - اعتقاد به عقل، شك گرايى و روش عملى به عنوان ابزارى مناسب براى كشف حقيقت و ساختن جامعه انسانى؛ 3 - برشمردن عقل و اختيار به عنوان ابعاد بنيادى وجودى انسان؛ 4 - اعتقاد به بنا نهادن اخلاق و جامعه بر مبناى خودمختارى و برابرى اخلاقى؛ 5 - اعتقاد به جامعه باز و تكثرگرا؛ 6 - تاكيد بر دموكراسى، به عنوان بهترين تضمين كننده حقوق انسانى در برابر اقتدار فرمانروايان و سلطه‏جويى حاكمان؛ 7 - التزام به اصل جدايى نهادهاى دينى از دولت؛ 8 - پرورش هنر مذاكره و گفتگو، به عنوان ابزار حل تفاوت و تقابل فهم‏هاى مختلف؛ 9 - اعتقاد به اين مطلب كه تبيين جهان بر پايه واقعيات ماوراى طبيعى و توجه به يك جهان غيردنيوى براى حل معضلات بشرى، تلاشى است‏براى ضعيف و بى‏ارزش كردن عقل انسانى. جهان موجودى خود پيدايش (4) و انسان نيز بخشى از همين جهان طبيعت است كه بر اساس يك فرايند تحولى مداوم پديد آمده است؛ 10 - اعتقاد به اين كه تمام ايدئولوژيها و سنتها اعم از دينى، سياسى يا اجتماعى، بايد توسط انسان ارزش‏گذارى شود؛ نه اين كه صرفا بر اساس ايمان پذيرفته شود؛ 11 - جستجوى دائم براى يافتن حقيقت ملموس و عينى؛ با درك و اعتراف به اين كه شناخت و تجربه جديد، پيوسته ادراكهاى ناقص ما را از آن حقيقت عينى تغيير مى‏دهد؛ 12 - اعتقاد به اين كه اومانيسم، جانشين و بديلى واقع بينانه و معقول براى الهيات نااميد كننده و ايدئولوژيهاى زيان آور است؛ زيرا با اعتقاد به اومانيسم، خوش‏بينى، اميد، حقيقت‏طلبى، تساهل و بردبارى، عشق، ترحم و دلسوزى و زيبايى حاكم مى‏گردد و عقل‏گرايى به جاى بدبينى، ياس، جزميت، گناه، خشم و نفرت، تعصبات، ايمان كوركورانه و غيرعقلانى مى‏نشيند.
    در اين ميان، عناصر و مؤلفه‏هايى چون «بى همتايى فرد انسانى‏»، «خرد» و «روش علمى‏» هسته مركزى و كانونى اومانيسم را تشكيل مى‏دهند.
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  28. #22
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    یه منبع دیگه:
    كتاب «فرهنگ واژه‏ها» نوشته عبدالرسول بيات، مؤسسه انديشه و فرهنگ دينى، قم، چاپ دوم، 1381، صص 54 - 38.
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  29. #23
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نقد هایدگر هم هست که چون طولانیه نمیزنم!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  30. #24
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    علی(ع):سوال کلید داناییست
    بپرسید!
    تو همین مطالب بالا هزار تا سوال میشه کرد
    منم از دیگران میپرسم
    هم خودم میفهمم هم شما
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  31. #25
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۵-خرداد-۱۱
    محل سکونت
    شیراز و آب رکنی و این باد خوش نسیم...
    نوشته ها
    127
    امتیاز : 11,769
    سطح : 71
    Points: 11,769, Level: 71
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 281
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures10000 Experience Points
    تشکر کردن : 47
    تشکر شده 662 در 111 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    یا حق
    سلام علی آقا.
    دستتون درد تنکنه ، خیلی مبحث مفیدیه.
    دونستون در مورد مکاتب منحرف و غیر منحرف غربی و شرقی چیزیه که نه تنها برای همه جالبه بلکه لازم هم هست.
    اگه اشتباه نکنم رشته شما هم باید فلسفه یا الهیات یا...یکی از رشته های انسانی باشه که با این مفاهیم بیشتر سروکار دارین.

    پس اگه ممکنه با توجه به اینکه عمده مطالعات شما حول و حوش این محورهاست و تشسلط خود شما بر روی اینها خیلی بیشتره لطف کنین و مطالب رو بخونین و خلاصه اونو در حد چند جمله برای دوستان قرار بدین تا همه بتونن استفاده کنن.
    این دیگه هنر خود شماست که بتونین مطلب رو چقدر خلاصه کنین و در عین حال نهایت استفاده رو بتونن خواننده های مطلب ببرن.
    موفق و موید باشین.

  32. کاربر روبرو از پست مفید بي دل و دستار تشکر کرده است .


  33. #26
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    باشه !
    متقاعد شدم که کوتاه تر بنویسم.
    و ایسم بعدی رو درباره مدرنیسم فردا خواهیم داشت
    به فضل خدا
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  34. #27
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Calendar Award

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-اردیبهشت-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,866
    امتیاز : 32,278
    سطح : 100
    Points: 32,278, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,341
    تشکر شده 8,108 در 2,355 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 103 در 67 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    الحمد لله !
    به نظر خودم از اومانیسم شروع کنیم
    چون پارادایم تمام ایسم های انحرافی اومانیسم هست
    اومانیسم عبارت است از محوریت انسان در راس پرگار عالم به جای محوریت خداوند
    از طرفداران مشهور اومانیسم در حال حاضر دکتر سروش هست
    اگر مایلید تا چند تا نقد از اومانیسم بذارم براتون
    سلام
    بحث جالبی هست. البته وقتی از اولش میگید ایسم های انحرافی! یعنی دیگه بحثی در کار نیست. در بهترین حالت فقط چندین جمله خبری داریم و در حالت بدتر هم "گذاره های بی معنی".

    بنابراین بهتر نیست دید ملایم تری نسبت به خیلی از این ایسم ها داشته باشید؟
    تصور کنید برگه امتحانی ریاضی چندتا دانش آموز رو قصد دارید تصحیح کنید. یکی بجای راه حل برای شما عکس یه اسکلت کشیده. یکی اصلا حل نکرده. یکی فکر کرده اما راه غلط رفته. یکی مسئله رو درک کرده. وارد راهی برای حل مسئله هم شده اما نتونسته جواب آخر رو در بیاره.
    همه این ها به یک چوب میزنید؟

    برای تفکرات بشر، غلط یا درست، باید ارزش قائل بشیم. چون قطعا تفکر بهتر از تفکر نکردن هست و تفکر نکردن بهتر از اسیر هوا و هوس شدن.

  35. 2 کاربر از پست مفید hands of god تشکر کرده اند .


  36. #28
    مدیر سایت
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    4,558
    امتیاز : 68,357
    سطح : 100
    Points: 68,357, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger First Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 9,141
    تشکر شده 22,704 در 4,108 پست
    حالت من : Khonsard
    مخالفت
    77
    مخالفت شده 110 در 89 پست

    پیش فرض

    سلام
    اینا که ما خیلی راحت ردشون میکنیم و بهشون میگیم منحرف، سال های سال مردم زیادی - اعم از متفکر و پیرو - زیر بیرقشون سینه زدن ! به نظرم یه کم هم اگر طولانی بشه قویتر رد بشه عالیه.
    استفاده میکنم جناب علی
    رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود ؟

  37. کاربر روبرو از پست مفید رهرو تشکر کرده است .


  38. #29
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Calendar Award

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-اردیبهشت-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,866
    امتیاز : 32,278
    سطح : 100
    Points: 32,278, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,341
    تشکر شده 8,108 در 2,355 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 103 در 67 پست

    پیش فرض

    یه سوال جالب شاید این باشه که اگه اومانیسم یعنی توجه به انسان، و در محوریت قرار دادن انسان. چرا انسان با وجود تمام جنایاتی در طول تاریخ خودش مرتکب شده و میتونه در یک روز 100 ها هزار نفر رو بکشه، چرا انسان باز هم جرات میکنه خودش رو در محوریت قرار بده و مدعی بشه راه سعادت از انسان میگذره؟
    چرا انسان طبیعت رو که فوق العاده از انسان قوی‏تر و پایدارتر هست رو در محور قرار نمیده؟ انسان بدون خدا، چرا اصول من درآوردی خودش رو مقدم بر تمام اصول میدونه؟

    علتش، تکبر انسان هست؟ و اگه تکبر نیست، علت این تقدسی که برای انسانیت قائل هست چیه؟

  39. #30
    مدیر سایت
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    4,558
    امتیاز : 68,357
    سطح : 100
    Points: 68,357, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger First Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 9,141
    تشکر شده 22,704 در 4,108 پست
    حالت من : Khonsard
    مخالفت
    77
    مخالفت شده 110 در 89 پست

    پیش فرض

    سلام استاد
    تفکر ؟
    «من می اندیشم پس هستم »
    رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود ؟

صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1