کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 28 , از مجموع 28
  1. #1
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض چرا در روز عاشورا جشن نگیریم؟!

    سلام!
    سوال عجیبی هست! ولی دوست دارم جوابهای شما رو بدونم!
    عاشورا روز وصال حسین ب معشوقش بود(در دیدگاه عرفانی تشیع) پس چرا جای عزاداری جشن نگیریم؟!
    حتی اصحاب امام حسین هم شب قبل شاد بودن!
    چرا ما شادی نکنیم؟!
    عقلی جواب بدید نه نقلی.
    با تشکر!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  2. کاربر روبرو از پست مفید علی تشکر کرده است .


  3. #2
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-فروردین-۲۷
    محل سکونت
    معراج *درپناه شاه نجف
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,718
    امتیاز : 19,581
    سطح : 88
    Points: 19,581, Level: 88
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 269
    Overall activity: 3.0%
    افتخارات:
    Social1 year registered10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,603
    تشکر شده 4,703 در 1,301 پست
    حالت من : Ashegh
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    جوابت یه جمله کوتاه
    امان از دل زینب
    انان که علی ع را خدای خود می پندارند
    کفرش به کنار عجب خدایی دارند
    اگرحب علی و ال علی کفراست
    من کافر اولم خدایا چه کنم

  4. 3 کاربر از پست مفید لواء الحیدر تشکر کرده اند .


  5. #3
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    هان؟!
    حتی حضرت زینب هم میگه ما رایت الا جمیلا!
    دل ایشون هم ناخوش نبوده!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  6. کاربر روبرو از پست مفید علی تشکر کرده است .


  7. #4
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-دی-۲۵
    محل سکونت
    و خدایی که در این نزدیکیست...
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    1,203
    امتیاز : 23,688
    سطح : 94
    Points: 23,688, Level: 94
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 662
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social1 year registered10000 Experience Points
    تشکر کردن : 5,788
    تشکر شده 3,978 در 988 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    محرم وصفر است که اسلام رو زنده نگه داشته
    هدفمون همینه برقراری اسلام
    زندگی جاریست….
    زندگي جنبش جاري شدن است .زندگی کوشش و راهی شدن است از تماشاگه آغازحیات تا به جايي كه خدا مي داند


    من خدایی دارم که در این نزدیکیست
    ...


    ----------------------یاران منتظر--------------------

  8. 2 کاربر از پست مفید tapesh تشکر کرده اند .


  9. #5
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,111
    امتیاز : 78,558
    سطح : 100
    Points: 78,558, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,544
    تشکر شده 35,372 در 8,299 پست
    مخالفت
    93
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    اگر اشتباه نکرده باشم
    ابن طاووس در مقدمه مقتل لهوف توضیح می دهند که اگر رسم زمانه اینگونه نبود که برای مصائب عزاداری بکنند و... مقتل نمی نوشتند و بلکه کتابی بهجت انگیز می نوشتند و...

    نقل به مضمون کردم. یادم هست این رو در یک سخنرانی شنیده ام.

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  10. 5 کاربر از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده اند .


  11. #6
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-مرداد-۰۷
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    760
    امتیاز : 18,496
    سطح : 86
    Points: 18,496, Level: 86
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 354
    Overall activity: 66.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,616
    تشکر شده 3,253 در 680 پست
    مخالفت
    15
    مخالفت شده 4 در 4 پست

    پیش فرض

    چند تا نکته هست
    ببینید اینکه امام حسین به معشوقش ون رسیدن اینکه حضرت زینب میفرمایند ما رایت الا جمیلا اینکه عاشورا این همه برکت داشته نباید مانع این بشه که م ظلمی که به بشریت شد رو نبینین ظلمی که به امام و خانوادشون شد رو نبینیم با اون همه فاجعه
    اینکه امام حسین خودشون در صحنه های مختلف عاشورا گریه های زیاد داشتن بالای سر علی اکبر حضرت عباس و اینکه قبل رفتن حضرت قاسم اینقدر در آغوش هم گریه میکنن که هر دو غش میکنن ایناست که نمیذاره عاشورا تبدیل به جشن وصال عاشق و معشوق بشه
    حرف زیاده و حوصله ی نوشتن کم
    یه مدت خودتون روش فکر کنید بهش میرسید


    گر مرد رهي غم مخور از دوري و ديري
    داني كه رسيدن هنر گام زمان است......!

  12. 5 کاربر از پست مفید ha_sin_ya_noon تشکر کرده اند .


  13. #7
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ha_sin_ya_noon نمایش پست اصلی
    چند تا نکته هست
    ببینید اینکه امام حسین به معشوقش ون رسیدن اینکه حضرت زینب میفرمایند ما رایت الا جمیلا اینکه عاشورا این همه برکت داشته نباید مانع این بشه که م ظلمی که به بشریت شد رو نبینین ظلمی که به امام و خانوادشون شد رو نبینیم با اون همه فاجعه
    اینکه امام حسین خودشون در صحنه های مختلف عاشورا گریه های زیاد داشتن بالای سر علی اکبر حضرت عباس و اینکه قبل رفتن حضرت قاسم اینقدر در آغوش هم گریه میکنن که هر دو غش میکنن ایناست که نمیذاره عاشورا تبدیل به جشن وصال عاشق و معشوق بشه
    حرف زیاده و حوصله ی نوشتن کم
    یه مدت خودتون روش فکر کنید بهش میرسید
    سلام!
    خوب هستید؟
    چ خبرا؟
    و اما ظلم...........
    خب در طول تاریخ ظلم های زیادی صورت گرفته. حتی الانش برخوردهایی ک با مسلمونا تو میانمار میشه بسی دردناک تر از رفتارهایی هست ک با امام شد! بوسنی و.......هم نمونه های واضحی هستند. ولی برای هیچ کدوم هر سال عزاداری نمیکنیم.
    در مورد گریه های امام........به نظرتون دلیلش چیه؟ ینی امام معصوم تحمل مرگ پسرش رو نداره؟
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  14. کاربر روبرو از پست مفید علی تشکر کرده است .


  15. #8
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-مرداد-۰۷
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    760
    امتیاز : 18,496
    سطح : 86
    Points: 18,496, Level: 86
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 354
    Overall activity: 66.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,616
    تشکر شده 3,253 در 680 پست
    مخالفت
    15
    مخالفت شده 4 در 4 پست

    پیش فرض

    سلام ممنون الحمولله
    سلامتی
    اول اینکه کاملا میدونم سپاس کردن و مخالفت زدن یه کار به تمام شخصیه اما دوستان تگه لطف کنن با این بحث چکشی برخورد نکنن ممنون میشم
    این سگالا در مورد عاشورا ذهن خیلی ها رو به خودش مشغول میکنه منم یه دوره ای خیلی عقلانی به این موضوعات فکر کردم بذادیم یه بحثی بشه که واسه آیندگان هم شاید مفید باشه


    گر مرد رهي غم مخور از دوري و ديري
    داني كه رسيدن هنر گام زمان است......!

  16. 2 کاربر از پست مفید ha_sin_ya_noon تشکر کرده اند .


  17. #9
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-مرداد-۰۷
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    760
    امتیاز : 18,496
    سطح : 86
    Points: 18,496, Level: 86
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 354
    Overall activity: 66.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,616
    تشکر شده 3,253 در 680 پست
    مخالفت
    15
    مخالفت شده 4 در 4 پست

    پیش فرض

    در مورد سوال شما
    درسته الان هم خیلی ظلم میشه و خیلی مظلوم تو دنیا هست
    اما چند تا نکته هست
    عاشورا چندین ویژگی داره که از همه ی ظلمهایی که در حق بشریت شده بیشتر دل آدم رو به درد میاره
    شما فراتر از کربلا بهش نگا کنید
    اگه کربلا اتفاق نمیافتاد الان این همه مصیبت تو دنیا نبود
    الانشم هر کی واسه رقیه امام حسین اشک میریزه و به یاد رقیه های الان نیست معرفتس مشکل داره حرف من نیست حرف شهید مطهریه که شمر زمانت رو باید بشناسی
    اقامه ی عزا برای امام حسین ویژگی های عرفانی داره در حد معجزه ی جوشش خون یحیی
    چرا ما نمیپرسیم مگه یحیی اولین کسی بود که سرش رو بریدن؟ اما فقط خون اون بود که میجوشید و خشک نمیشد


    گر مرد رهي غم مخور از دوري و ديري
    داني كه رسيدن هنر گام زمان است......!

  18. کاربر روبرو از پست مفید ha_sin_ya_noon تشکر کرده است .


  19. #10
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-مرداد-۰۷
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    760
    امتیاز : 18,496
    سطح : 86
    Points: 18,496, Level: 86
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 354
    Overall activity: 66.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,616
    تشکر شده 3,253 در 680 پست
    مخالفت
    15
    مخالفت شده 4 در 4 پست

    پیش فرض

    من فکر میکنم عاشورا رو نباید به چشم یک حادثه نگاه کرد که از این حادثه ها به قول شما زیادترشم داره اتفاق میافته
    عاشورا بدون در نظر گرفتن جنبه ی امامت آقا امام حسین بدون جنبه های عرفانیش بدون نگاه کردنش به عنوان یک معجزه که خدا میخواست محبت امام حسین اینقدر در دلهای بنده هاش از هزار سال پیش تا الان حادثه ی غم انگیزی بیشتر نیست
    معجزه ای آشکار تر از این که به قول شما برای هیچ مظلومی این همه سال کسی عزاداری نمیکنه جز برای امام حسین؟
    دنبال علت عقلی برای این قضیه نمیشه بود البته در حد عقل ما دقیقا معجزه است


    گر مرد رهي غم مخور از دوري و ديري
    داني كه رسيدن هنر گام زمان است......!

  20. #11
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-مرداد-۰۷
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    760
    امتیاز : 18,496
    سطح : 86
    Points: 18,496, Level: 86
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 354
    Overall activity: 66.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,616
    تشکر شده 3,253 در 680 پست
    مخالفت
    15
    مخالفت شده 4 در 4 پست

    پیش فرض

    ببخشید نوشته هام آشفته استدرست نتونستم جمله بندی کنم هر جاش ابهام داشت بگید توضیح بدم


    گر مرد رهي غم مخور از دوري و ديري
    داني كه رسيدن هنر گام زمان است......!

  21. #12
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-مرداد-۰۷
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    760
    امتیاز : 18,496
    سطح : 86
    Points: 18,496, Level: 86
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 354
    Overall activity: 66.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,616
    تشکر شده 3,253 در 680 پست
    مخالفت
    15
    مخالفت شده 4 در 4 پست

    پیش فرض

    در مورد گریه های امام معصوم
    اینم واسم سوال بود تا مدتها
    به خودم میگفتم خب امام حسین میدونستن چی در انتظار خودشون و خانوادسون در اون دنیا هست پس چرا اینقدر سخت از بچه هاشون جدا شدن
    جوابای پراکنده ای از جاهای پراکنده پیدا کردم و آخریش رو خودم فکر میکنم اینجوری باشه جایی نخوندم
    فرض کنیم آقا امام حسین نسبت به علی اکبر حضرت عباس و بقیه ی خانواده شون این احساس و عاطفه رو نداشتن
    اونوقت قطع تعلق برای خدا قربانی کردن عزیزانشون برای خدا دیگه ارزش الان رو نداشت
    شما چیزی رو که بهش عاطفه نداشته باشید راحتتر میبخشید تا چیزی که بهش تعلق خاطر دارید
    یه جا آقای پناهیان میگفتن ذدم هر چی بیشتر سختی میکشه عاطفی تر میشه و آقا امام حسین هر سختی که تو کربلا میکشیدن عاطفی تر میشدن
    اینجا رو خودم میگم
    واسه همینه وقتی بالای سر عباسشون میرسن جمله ای میگن که برای علی اکبر نمیگن
    این شدت عاطفه ی امام به بچه هاشون اصحابسون و خانوادشون و از طرفی فدا کردنشون برای خداست که ارزشمنده


    گر مرد رهي غم مخور از دوري و ديري
    داني كه رسيدن هنر گام زمان است......!

  22. #13
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ha_sin_ya_noon نمایش پست اصلی
    در مورد سوال شما
    درسته الان هم خیلی ظلم میشه و خیلی مظلوم تو دنیا هست
    اما چند تا نکته هست
    عاشورا چندین ویژگی داره که از همه ی ظلمهایی که در حق بشریت شده بیشتر دل آدم رو به درد میاره
    شما فراتر از کربلا بهش نگا کنید
    اگه کربلا اتفاق نمیافتاد الان این همه مصیبت تو دنیا نبود
    الانشم هر کی واسه رقیه امام حسین اشک میریزه و به یاد رقیه های الان نیست معرفتس مشکل داره حرف من نیست حرف شهید مطهریه که شمر زمانت رو باید بشناسی
    اقامه ی عزا برای امام حسین ویژگی های عرفانی داره در حد معجزه ی جوشش خون یحیی
    چرا ما نمیپرسیم مگه یحیی اولین کسی بود که سرش رو بریدن؟ اما فقط خون اون بود که میجوشید و خشک نمیشد
    البته دقیق تر در منابع بگردیم میبینیم ک برنامه ی خدا بر این بود که کربلایی باشه و حسینی شهید شه و.......یعنی نمیشه گفت اگر نشده بود فلان میشد!
    در مورد حضرت رقیه و ..... هم حرف قشنگی زدید! منتها اگر این بود باید این همه عزاداری لا اقل یک درصد نمود خارجی داشت! یعنی یزید ستیزی رو تو طول تاریخ با بیشتر شدن عزاداری میدیدیم! در حالی ک یزید پروری رو دیدیم!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  23. کاربر روبرو از پست مفید علی تشکر کرده است .


  24. #14
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ha_sin_ya_noon نمایش پست اصلی
    من فکر میکنم عاشورا رو نباید به چشم یک حادثه نگاه کرد که از این حادثه ها به قول شما زیادترشم داره اتفاق میافته
    عاشورا بدون در نظر گرفتن جنبه ی امامت آقا امام حسین بدون جنبه های عرفانیش بدون نگاه کردنش به عنوان یک معجزه که خدا میخواست محبت امام حسین اینقدر در دلهای بنده هاش از هزار سال پیش تا الان حادثه ی غم انگیزی بیشتر نیست
    معجزه ای آشکار تر از این که به قول شما برای هیچ مظلومی این همه سال کسی عزاداری نمیکنه جز برای امام حسین؟
    دنبال علت عقلی برای این قضیه نمیشه بود البته در حد عقل ما دقیقا معجزه است
    بله درسته. بحثی نیست. ولی سوال این نبود.
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  25. #15
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-مرداد-۰۷
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    760
    امتیاز : 18,496
    سطح : 86
    Points: 18,496, Level: 86
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 354
    Overall activity: 66.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,616
    تشکر شده 3,253 در 680 پست
    مخالفت
    15
    مخالفت شده 4 در 4 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    البته دقیق تر در منابع بگردیم میبینیم ک برنامه ی خدا بر این بود که کربلایی باشه و حسینی شهید شه و.......یعنی نمیشه گفت اگر نشده بود فلان میشد!
    در مورد حضرت رقیه و ..... هم حرف قشنگی زدید! منتها اگر این بود باید این همه عزاداری لا اقل یک درصد نمود خارجی داشت! یعنی یزید ستیزی رو تو طول تاریخ با بیشتر شدن عزاداری میدیدیم! در حالی ک یزید پروری رو دیدیم!
    من اینو قبول ندارم که خدا برنامه داشت که حق امام علی نادیده گرفته بشه و کربلایی اتفاق بیفته
    همیشه میگم میشد جهان از اول بر پایه ی حکومت حاکمان الهی اداره میشد اما اختیار و انتخاب انسانها این یرنوشت رو براشون رقم زد

    سوالتون از علت گریه های امام بود و از ظلمهای الان گفتید که جواب دادم وگرنه میدونم جواب سوال اصلی این مبحث نبود
    البته این بحثها مقدمه ی رسیدن به جواب میشه


    گر مرد رهي غم مخور از دوري و ديري
    داني كه رسيدن هنر گام زمان است......!

  26. #16
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط ha_sin_ya_noon نمایش پست اصلی
    من اینو قبول ندارم که خدا برنامه داشت که حق امام علی نادیده گرفته بشه و کربلایی اتفاق بیفته
    همیشه میگم میشد جهان از اول بر پایه ی حکومت حاکمان الهی اداره میشد اما اختیار و انتخاب انسانها این یرنوشت رو براشون رقم زد

    سوالتون از علت گریه های امام بود و از ظلمهای الان گفتید که جواب دادم وگرنه میدونم جواب سوال اصلی این مبحث نبود
    البته این بحثها مقدمه ی رسیدن به جواب میشه
    جایی در مراسمات مذهبی شنیدم ک لشکری از جن اومدن نزد امام و گفتن در چشم ب م زدنی نابودشون کنیم و امام فرمود نه این خواست خداست......
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  27. #17
    مدیر کانون
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,476
    امتیاز : 59,899
    سطح : 100
    Points: 59,899, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranCreated Album picturesCreated Blog entry
    تشکر کردن : 16,445
    تشکر شده 36,932 در 2,465 پست
    حالت من : Khoshhal
    نوشته های وبلاگ
    8
    مخالفت
    35
    مخالفت شده 46 در 32 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط علی نمایش پست اصلی
    سلام!
    سوال عجیبی هست! ولی دوست دارم جوابهای شما رو بدونم!
    عاشورا روز وصال حسین ب معشوقش بود(در دیدگاه عرفانی تشیع) پس چرا جای عزاداری جشن نگیریم؟!
    حتی اصحاب امام حسین هم شب قبل شاد بودن!
    چرا ما شادی نکنیم؟!
    عقلی جواب بدید نه نقلی.
    با تشکر!
    غجیب اینجاست که از دلایل نقلی استفاده می کنین و بعد جواب عقلی میخواین .
    البته با یه جستجو ساده جواب های زیادی بدست میاد . عقلی و نقلی :

    بمناسبت محرم 92 - شبهات عزاداری
    ما را به جبر هم که شده سربراه کن
    خیری ندیده ایم ازین اختیارها


    ماییم و کهنه دلقی کاتش در آن توان زد



  28. 8 کاربر از پست مفید سيد محمد انجوي نژاد تشکر کرده اند .


  29. #18
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-مهر-۰۴
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    553
    امتیاز : 4,261
    سطح : 41
    Points: 4,261, Level: 41
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second Class10000 Experience PointsCreated Album picturesCreated Blog entry
    تشکر کردن : 4,882
    تشکر شده 4,190 در 545 پست
    حالت من : Khoshhal
    نوشته های وبلاگ
    1
    مخالفت
    6
    مخالفت شده 4 در 4 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط سيد محمد انجوي نمایش پست اصلی
    غجیب اینجاست که از دلایل نقلی استفاده می کنین و بعد جواب عقلی میخواین .
    البته با یه جستجو ساده جواب های زیادی بدست میاد . عقلی و نقلی :

    بمناسبت محرم 92 - شبهات عزاداری
    بجه های انتشارات هم جزوش رو پیاده کردن
    نفرین به جنگ

    نفرین به ظلم

    دنیا که " دنیا نیست زندونه





  30. #19
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط سيد محمد انجوي نمایش پست اصلی
    غجیب اینجاست که از دلایل نقلی استفاده می کنین و بعد جواب عقلی میخواین .
    البته با یه جستجو ساده جواب های زیادی بدست میاد . عقلی و نقلی :

    بمناسبت محرم 92 - شبهات عزاداری
    سلام!
    خوب هسید؟!
    البته من تو پست اولم فقط توضیح دادم و این توضیح بیشتر تاریخی هست تا استدلال! بعدش هم ک دوستان صحبت کردند و در جواب اونا بود!
    ******
    حالا ی بحثس هی ک کی حال داره جواب رو تو اینننننننننننننهمهههههههه سوال پیدا کنه.........
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  31. #20
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۵-مهر-۱۳
    نوشته ها
    238
    امتیاز : 9,233
    سطح : 64
    Points: 9,233, Level: 64
    Level completed: 61%, Points required for next Level: 117
    Overall activity: 19.0%
    افتخارات:
    SocialVeteran5000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 223
    تشکر شده 881 در 219 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    جشن گرفتن بعد کشته شدن یک قدیس در مسیحیت موضوعیت داره نه در اسلام
    کربلا عشقت منو دیوونه کرد

    التماس دعای شدید ...

  32. کاربر روبرو از پست مفید mohammad تشکر کرده است .


  33. #21
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-تیر-۰۷
    محل سکونت
    همین حوالی
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    119
    امتیاز : 1,277
    سطح : 19
    Points: 1,277, Level: 19
    Level completed: 77%, Points required for next Level: 23
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکر کردن : 15
    تشکر شده 291 در 85 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    دلیل عزاداری هافقط مصیبت هایی هس که واردشده واتفاقایی که افتاده وغربت امام
    همین وبس,,,
    دلیل اینکه حضرت زینب هم گفتن مارایت الاجمیلا این بوده که راضی به مقدرات خدابودن
    یک خیابان کرده مجنونم تو میدانی کجاست؟
    ان خیابان کوی جانان قطعه ای از کربلاست..

  34. #22
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-اردیبهشت-۰۷
    محل سکونت
    نقطه صفر مرزی
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,847
    امتیاز : 74,981
    سطح : 100
    Points: 74,981, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsCreated Blog entryOverdrive1 year registered
    تشکر کردن : 19,613
    تشکر شده 11,578 در 2,406 پست
    حالت من : Khoshhal
    نوشته های وبلاگ
    1
    مخالفت
    15
    مخالفت شده 9 در 4 پست

    پیش فرض

    شهادت اولیای الهی جشن و شادی دارد؛ جشن و شادی برای رسیدن به عالی ترین مرتبه کمال و لقای محبوب از طریق شهادت.
    چهره دیگر عاشورا جنبه تراژدیک، غمبار و اسفبار آن است. تأسف از این که چرا امت، حق امام (ع) را پاس نداشته و ناجوانمردانه‏ترین برخورد را نسبت به محبوب‏ترین خلق خدا و شریف‏ترین انسان‏ها روا داشتند. ظلمى که بر امام (ع) و اهل بیت و یاران ایشان تحمیل شد، دل هر انسان نیکوسیرتى را به درد مى‏آورد و روح آدمى را سخت مى‏آزارد و جشن و شادی در اینجا معنا ندارد. چگونه می توان در مواجهه با این چهره از عاشورا متاثر نشد؟! امام حسین ( ع ) به واسطه شخصیت عالیقدر و شهادت‏ قهرمانانه‏اش مالک قلب*ها و احساسات صدها میلیون انسان است.
    کیست که بشنود در آن صحراى سوزان با وجود عطش جانکاه، در میان صدها مأمور دشمن حضرت اباالفضل العباس (ع) خود را به شریعه رساند و چون در رودى عظیم و آب گوارا قرار گرفت و آب را تا دهان آورد، ولى همین که به یاد تشنگى حضرت ابی عبداللَّه (ع) و فرزندانشان افتاد، به خود اجازه نوشیدن نداد و لب تشنه با مشک پر از آب برگشت، این مردانگى و شرافت، او را به ریختن اشک وادار نسازد؟!
    در حال گریه و رقت و هیجان، انسان بیش از هر حالت دیگر خود را به محبوبی که برای او میگرید نزدیک میبیند ، و در حقیقت در آن حال است که خود را با او یکسان میبیند . خنده و شادی بیشتر جنبه شخصی و در خود فرو رفتن دارد اما گریه بیشتر از خود بیرون‏ آمدن و خویش را فراموش کردن و با محبوب یکی شدن است. به تعبیر شهید مطهری «گریه بر شهید، شرکت در حماسه او و هماهنگی با روح وی و موافقت با نشاط و حرکت او است».
    من وعشــــق به حـــــرم یه کاری کن که برم
    هــــــــوای کرب وبلا زده آقا به ســـــرم...



  35. کاربر روبرو از پست مفید تاسیساتی"کربلا" تشکر کرده است .


  36. #23
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط mohammad نمایش پست اصلی
    جشن گرفتن بعد کشته شدن یک قدیس در مسیحیت موضوعیت داره نه در اسلام
    مسیحیت و اسلام نداره! بحث روشنی هست!
    حتی حضرت مولانا هم وصیت کردند بعد از مرگشون بر سر مزارش شادی کنند!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  37. #24
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط تاسیساتی"کربلا" نمایش پست اصلی
    شهادت اولیای الهی جشن و شادی دارد؛ جشن و شادی برای رسیدن به عالی ترین مرتبه کمال و لقای محبوب از طریق شهادت.
    چهره دیگر عاشورا جنبه تراژدیک، غمبار و اسفبار آن است. تأسف از این که چرا امت، حق امام (ع) را پاس نداشته و ناجوانمردانه‏ترین برخورد را نسبت به محبوب‏ترین خلق خدا و شریف‏ترین انسان‏ها روا داشتند. ظلمى که بر امام (ع) و اهل بیت و یاران ایشان تحمیل شد، دل هر انسان نیکوسیرتى را به درد مى‏آورد و روح آدمى را سخت مى‏آزارد و جشن و شادی در اینجا معنا ندارد. چگونه می توان در مواجهه با این چهره از عاشورا متاثر نشد؟! امام حسین ( ع ) به واسطه شخصیت عالیقدر و شهادت‏ قهرمانانه‏اش مالک قلب*ها و احساسات صدها میلیون انسان است.
    کیست که بشنود در آن صحراى سوزان با وجود عطش جانکاه، در میان صدها مأمور دشمن حضرت اباالفضل العباس (ع) خود را به شریعه رساند و چون در رودى عظیم و آب گوارا قرار گرفت و آب را تا دهان آورد، ولى همین که به یاد تشنگى حضرت ابی عبداللَّه (ع) و فرزندانشان افتاد، به خود اجازه نوشیدن نداد و لب تشنه با مشک پر از آب برگشت، این مردانگى و شرافت، او را به ریختن اشک وادار نسازد؟!
    در حال گریه و رقت و هیجان، انسان بیش از هر حالت دیگر خود را به محبوبی که برای او میگرید نزدیک میبیند ، و در حقیقت در آن حال است که خود را با او یکسان میبیند . خنده و شادی بیشتر جنبه شخصی و در خود فرو رفتن دارد اما گریه بیشتر از خود بیرون‏ آمدن و خویش را فراموش کردن و با محبوب یکی شدن است. به تعبیر شهید مطهری «گریه بر شهید، شرکت در حماسه او و هماهنگی با روح وی و موافقت با نشاط و حرکت او است».
    این ک دید جالبی نیست!
    مصیبت ها پوسته و ظاهر کربلا بوده و در مقابل اون اتفاق عظیم مثل کاهی در برابر کوهیست!
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

  38. #25
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-فروردین-۲۹
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,346
    امتیاز : 13,041
    سطح : 74
    Points: 13,041, Level: 74
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 209
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 7,729
    تشکر شده 11,802 در 2,180 پست
    مخالفت
    7
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    هدف از سوال چی هست
    اگه قرار بر اینه که فقط بحث راه انداخته باشید فررق میکنه با اینکه واقعا شبهه تون باشه و به جواب رسیدن براتون مهم ! جفتش دوتاست.
    اگه حاال کالری سوزون ندارید که عمو گوگل هستن ولی اگه جدی هستید و حال دارید ..هووو یه عالمه سایت و کتاب هس در جواب اینگونه سوالها/ کتاب حماسه حسینی شهید مطهری فصل های اولی به جواب میرسید ویا کتاب فلسفه عزاداری از اقای رضوانی و ..
    درسته که نقلی هست این منابع ولی خب عقل ما هم با مطالعه منقولات به جواب رسیده ! ملتفت اون قسمت عقلی جواب بدید نه نقلی نیستم .

  39. #26
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-فروردین-۲۹
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,346
    امتیاز : 13,041
    سطح : 74
    Points: 13,041, Level: 74
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 209
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 7,729
    تشکر شده 11,802 در 2,180 پست
    مخالفت
    7
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    علی ایا حال خلاصه ش اینکه
    اولا شهادت و فنای فی الله امام حسین از نظر فردی درسته آخر زیبایی و کمال و سعادت هست امااا اسلام از نظر فردی فقط به این شهادت نگاه نمیکنه از نظر اجتماعی هم میبینه که این حادثه نشونه انحطاط و پستی جامعه ست به آخرین حد خودش رسیده بود.امام حسینی که تجلی خدا هس و امام امت نه یک فرد عادی! (اینکه جامعه به این مرز انحطاط برسه شادی داره؟؟؟)
    دوما اینکه
    گریه هشدار دهنده ست !! اینکه حضرت زهرا بعد از جریان فدک گریه میکردند ,دارند هشدار میدند..
    گریه و مصیبت امام حسین ما رو رشد میده ..بهجت میده (فوائد خوندن مصیبت بر ائمه که الی ماشالله روایت داریم)/گریه ای باعث افسردگی میشه که ما رو رشد نده.
    باید عزاداری کنیم تا متصل باشیم اونم دااائمی!حالا چرا دائمی.. تا این مساله مهم به جوامع آینده برسه .این فلسفه به آینده متصل شه
    جنگ حق و باطل دائمی هست / کربلا یه سرزمین و یک روز نیست!
    خب ما و آیندگان باید بدونیم خصوصیات اونایی که تو دایره دفع امام قرار میگیرند چی بود که ما انجام ندیم/اینها از گناه رسیدند به اینجا!

    حضرت آقا هم جایی فرمودن: برخی از اینهایی که جلوی امام حسین ایستادند از گناه جوانی بوده که تو پیری دچار اون شدند!

  40. کاربر روبرو از پست مفید تســـنیم تشکر کرده است .


  41. #27
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-فروردین-۲۹
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,346
    امتیاز : 13,041
    سطح : 74
    Points: 13,041, Level: 74
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 209
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 7,729
    تشکر شده 11,802 در 2,180 پست
    مخالفت
    7
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    شهید مطهری هم تو کتابه حماسه حسینی این مساله رو اینجوری میگه که تاریخچه کربلا دو صفحه داشته !صفحه نورانی و سفید و صفحه سیاه و تاریک!
    اینکه فقط از امام حسین فقط مصیبتش گفته بشه به عنوان یه فرده بیدست پا درست نیست.
    این رثا و مصیبت و مظلومیت نباید فراموش بشه اما اول باید قهرمان بودن ش به عنوان علم اصلی ملکوتی شدن برای همه مشخص بشه بعد گریه و عزاداری کنند

    اگه صفحه نورانی و زیبایی تاریخ حسینی رو خوندیم اونوقت از جنبه رثایی و عزاداریش میتونیم استفاده کنیم و اینها

  42. #28
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    User with most referrers

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۳
    محل سکونت
    SHZ
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1992
    نوشته ها
    2,832
    امتیاز : 32,119
    سطح : 100
    Points: 32,119, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 3,424
    تشکر شده 4,230 در 1,772 پست
    حالت من : Khabalod
    مخالفت
    12
    مخالفت شده 72 در 36 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط تســـنیم نمایش پست اصلی
    هدف از سوال چی هست
    اگه قرار بر اینه که فقط بحث راه انداخته باشید فررق میکنه با اینکه واقعا شبهه تون باشه و به جواب رسیدن براتون مهم ! جفتش دوتاست.
    اگه حاال کالری سوزون ندارید که عمو گوگل هستن ولی اگه جدی هستید و حال دارید ..هووو یه عالمه سایت و کتاب هس در جواب اینگونه سوالها/ کتاب حماسه حسینی شهید مطهری فصل های اولی به جواب میرسید ویا کتاب فلسفه عزاداری از اقای رضوانی و ..
    درسته که نقلی هست این منابع ولی خب عقل ما هم با مطالعه منقولات به جواب رسیده ! ملتفت اون قسمت عقلی جواب بدید نه نقلی نیستم .
    سلام!
    هدف از سوال فقط دونستن نظرات دوستان هست!
    من جوابهای شخصی خودم رو دارم.
    ک البته بعضیش با کتابهای دینی همخوانی داره و بعضی خیر.
    نه قاضی ام نه مدرس نه محتسب نه فقیر / مرا چه کار که منع شراب خواره کنم

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1