کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4
  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۱۸
    محل سکونت
    شيراز
    سن
    -1984
    نوشته ها
    603
    امتیاز : 14,867
    سطح : 79
    Points: 14,867, Level: 79
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 483
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکر کردن : 713
    تشکر شده 1,370 در 447 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض در جستجوي چريك**هاي پنهان استكبار

    سلام
    پس از ارائه حدود 20 شماره از سلسله مقالات «تبارشناسي قبائل فتنة» در صفحه جريان شناسي ۹ دی، این نشریه اقدام به نگارش سلسله مقالات جديدي نموده كه در آن، به شناسائي ابعاد پيدا و پنهان گروه*هك**هاي تروريستي و شبه نظامي که كارنامه سياهي از خشونت* و وحشت عليه ملت مسلمان ايران داشته اما كمتر مورد توجه بوده*اندنموده است .
    اين مجموعه از گروهك*هاي تروريستي كه ما آنان را «چريك**هاي پنهان استكبار» نام مي*نهيم، نزديك به دو قرن است كه با سازماندهي عوامل استعمار و استكبار جهاني به فعاليت پرداخته*اند.
    امام علی(ع):به هنگامه فتنه ها همچون بچه شترباش که نه پشتی دارد تا سواری دهد ونه سینه ای برای شیر دادن

  2. 2 کاربر از پست مفید منتظر 284 تشکر کرده اند .


  3. #2
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۱۸
    محل سکونت
    شيراز
    سن
    -1984
    نوشته ها
    603
    امتیاز : 14,867
    سطح : 79
    Points: 14,867, Level: 79
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 483
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکر کردن : 713
    تشکر شده 1,370 در 447 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض در جستجوي چريك**هاي پنهان استكبار (1)

    در جستجوي چريك**هاي پنهان استكبار (1)
    فراماسون هاي وحشي؛ جلادان شب وهنرمندان روز

     چرا چريك
    فعاليت چريك*هاي پنهان استكبار، در بلاد اسلامي، مكمل و توأم با فعاليت احزاب وابسته، انجمن*هاي مخفي و ماسوني بوده و زمينه بسط نفوذ عمال غرب در ممالك اسلامي را مهيا مي*ساخت. در حالي كه احزاب وابسته، انجمن*هاي مخفي و ماسوني با تمام توان خود به مبارزه با فرهنگ اسلامي، ملت مسلمان ايران و تخريب موقعيت و منزلت رهبران با بصيرت عالم اسلام مي*پرداختند، هسته*هاي چريك*هاي مخفي نيز به صورت موازي و در مواردي با هم*افزائي يكديگر و در ادامه فعاليت انجمن*هاي مخفي و ماسوني و فرقه هاي دست آموز، به حذف فيزيكي شخصيت*هاي تأثيرگذار ملت و نيز ترور رهبران و عالمان مي*پرداختند. في الواقع، هسته*هاي چريكي، بازوان تروريستي لژهاي فراماسونري بودند. اگر لژهاي ماسوني در روشناي روز با ظاهري علمي، فرهنگي و هنري، دست*كش مخملين خود را به سوي ايران دراز مي*كردند، هسته*هاي ترور آنان شبانگاهان، با دستان چدني و پولادين، به جان ملت ايران مي افتادند.
    آيا، با زير زميني شدن فعاليت ماسون*ها و انجمن*هاي مخفي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، هسته*هاي ترور و چريك*هاي مخفي آنان معدوم شدند يا آنان نيز فعاليت پيچيده و مخفي خود را نهان*تر ساختند؟!
    شايد ساده*لوحي باشد كه تصور كنيم عمال استكبار، نمونه*هاي امروزين "كميته مجازات" دوره مشروطه و شخصيت*هائي چون حيدر عمواوغلي، را شبيه سازي نكرده باشند. روح مطهر شهيداني چون دكتر شهرياري، دكتر علي محمدي و داريوش رضائي نژاد ما را بر آن وا مي*دارد كه به خويشتن يادآوري كنيم؛ «مبادا تصور كنيم كه با خفتن ما، دشمن هم خوابيده است.»
    پيش تر در سلسله گزارش*هاي "تبارشناسي قبائل فتنه" به برخي از اقدامات تروريستي و خشونت*بار عمال استكبار جهاني در دوران انقلاب اسلامي اشاره كرديم، در سلسله مقالات آتي با اشاره به مصاديقي روشن*تر به بسط همين مباحث خواهيم پرداخت.

     هشداري براي جدي گرفتن
    سوم آبان ماه سال جاري بود كه داود احمدي نژاد با آخرين هشدار، ما را به احتمال تحركات تروريستي در كشور رهنمون ساخت.
    وي طي گفتگوئي با سايت "شبكه زندگي" كه در ديگر رسانه*ها نيز بازتاب وسيعي يافت، با اشاره به آخرين تحركات گروه*هاي انحرافي براي کسب کرسي*هاي مجلس شوراي اسلامي دوره نهم گفت: جريانات انحرافي از دير باز ساماندهي و سازماندهي خود را انجام داده*اند براي اينکه انقلاب را در اختيار خودشان بگيرند.
    وي كه نماينده ويژه رئيس جمهور در پدافند غيرعامل بوده، يادآور شد: «جريانات انحرافي براي ضربه به نظام، در حوزه اقتصاد و فرهنگ، حلقه*هاي جداگانه*اي از حلقه*هاي فرهنگي و اقتصادي نظام درست کرده*اند و تاکيد کرد: آنها مي*خواهند انتخابات را طوري سازماندهي کنند تا افرادي به مجلس بروند که با فرهنگ انقلاب و به طور کلي با همه چيز انقلاب هماهنگ نباشند.
    وي اين روند را ايجاد مسيري جداي از مسير انقلاب و قانون اساسي توصيف کرد و عنوان داشت: آن*ها تا به امروز هم نشان داده*اند که قانون گريزند و اصلاً قانونمدار نيستند... مطمئن باشيد بر اساس آن اطلاعاتي که ما داريم و خبر ما و اطلاعات ما نيز موثق است، با توجه به اينکه در فاز فرهنگي و سياسي شکست خورده اند، مي*خواهند وارد فاز نظامي شوند. نقطه اوج اين فاز هم **همان ۱۱ روز معروف بود...»
    داود احمدي نژاد البته به نكته ای تصريح كرد كه براي ما مهم است. او اين حلقه، را جدای از ديگر جريان*های معاندی که تا امروز در نظام بوده*اند، ندانست و گفت: «جريان انحرافي، درادامه همان جريانهاي معاند است.»

     خاستگاه متفاوت؛ راه مشترك
    اشاره اخير نماينده سابق رئيس جمهور در پدافند غير عامل به ما يادآوري مي*كند كه لزومي ندارد، ورود يك گروه سياسي به فاز نظامي را نيازمند فرصت معينی جهت اقدامات لجستيكي و دستيابي به "تسليحات و تداركات نظامي" بدانيم و تصور كنيم تا ظهور يك سيماي خشونت بار از يك گروه و تا زمان ورود يك گروه به فاز نظامي، وقت بسيار است. چرا كه اگر «راه مشترك» اقتضا كند، تداركات چريك*هاي مخفي استكبار، به سرعت مي*تواند همسو با اهداف گروه انحرافي مورد نظر و يا گروه*هاي سياسي ديگر به ميدان بيايد.
    ملت هوشيار ايران، با مروری بر تجربه برآمدن و سپس مهار فتنه 1388 می توانند چگونگی همگرائی و همگامی گروه*هائي مختلفي كه خاستگاه فكري بسيار متفاوت و حتي متضادي دارند، *در راه براندازي جمهوري اسلامي، را مشاهده کنند. در اين همگامي *شاهد بوديم که عناصر يک گروهک تروريستی سلطنت طلب، با عناصر حزب صهيونيستی بهائيت، فرقه دراويش گنابادی، جبهه مرتد ملی، توده ای ها، گروهک منحله مجاهدين انقلاب، حزب منحله مشارکت، گروهک منحله محققين و مدرسين حوزه علميه قم، (هواداران باند سيد مهدی هاشمی و بيت منتظری) گروهک روحانيون مبارز و چند تن از مدعيان مرجعيت (نظیر بيات، صانعی، منتظری، دستغيب) و سران رژيم صهيونيستی و استکبار جهانی در يک مسير، موضع تقابلی با نظام اسلامی اتخاذ کردند.
    در هياهوی اين لشکر مخالف خوان، ردپای چريک های مخفی هم نمايان می شد؛ ناگزیریم که چند عبارت را مرور کنیم؛
    - افرادی در آشوبهای سال۸۸ با سلاح های غير سازمانی نيروهای مسلح در خيابانها، کشته شدند.
    - رسانه ها از چند مورد تهاجم مسلحانه ناکام به پايگاه های بسيج و مراکز نظامی گزارش دادند.
    - چند مورد خودروهاي رها شده پر از اسلحه در ميان جمعيتهای آشوبگر کشف شد که سلاح های آن، سلاح سازمانی نهادهای نظامی و انتظامی نبودند.
    اين البته بدان معنا نيست که تمام کسانی که از روز نخست، به اعتراض نسبت به انتخابات سال۸۸ پرداختند، عناصری مسلح و معارض بودند؛ چراکه به هيج وجه مقصود ما آن نيست. شواهد حاکی است که بسياری از آنها در آغاز اعتراضات، دروغ بزرگ تقلب در انتخابات را باور کرده بودند اما وقتی مستند روشنی از مدعيان تقلب ارائه نشد، صف خود را از مدعيان دروغ پرداز جدا ساخته و حتی در نقطه مقابل زياده خواهان ايستادند تا جایی که بسياری از آنها در 9 دی 1388، به اعتراض عليه فتنه گران پرداختند. مقصود ما اما تنها، جستجوی رد پای هسته های تروريستی است که از يک بستر اعتراضی بهره جستند و همانند غورباقه هايي شده بودند که در ميان شهرآشوبی، نقش هفت تیر کشان را ایفا می کردند. از اين ردپاها بازهم مي توان فهرست کرد؛
    - در زير زمين مسجد (ه–غ) يک عضو گروهک روحانيون مبارز مقادیر زیادی اسلحه کشف شد.
    - در حالی که در لابه لای گروه هوادار علی محمد دستغيب، گروهی قداره کش به زد و خورد با مردم می پرداختند، در مسجد دستغيب تونل های مخفی کشف شد.
    - در خانه فرد ديگری در شيراز – با هویت مشخص -اسلحه يافتند. او يک سال پيشتر، شايد بدان اميد که بتواند تعدادی از عشاير جنوب را به معارضه جوئی با نظام فراخواند، پيشنهاد مسلح ساختن آنها را مطرح کرده بود.
    - يک سال پيش تر گزارشی از کشف يک نقب مخفی از يک سفارت غربی در تهران منتشر شد. در آينده –انشاءالله- سعی خواهيم کرد درباره تمامی اين گزاره ها، گزارش های مستندی ارائه دهيم.

     راهبرد توليد فرقه های دست آموز
    استعمار پير انگليس، يکی از راهبردهای خود را برای درهم شکستن وحدت دينی و فرهنگی بلاد اسلامی، توليد فله ای فرقه های مذهبی دست آموز و يا بازسازی فرقه های کهن قرار داده است.
    بر اساس همين راهبرد، بود که در هندوستان فرقه "سيک"، در پاکستان فرقه قاديانی(احمديه)، در ايران، بابيت و سپس بهائيت، در جزيره العرب و... تاسيس شدند. به علاوه برخی از گرايش های همسو با استعمار مانند "اسماعيليه مستعلويه قاسم شاهيه خوجه آقاخانيه" در برابر ديگر "خوجه های اسماعيلی" و نيز "اسماعيليه داوديه" و يا "دراويش گنابادی" در برابر ديگر دراويش "شاه نعمت اللهی" و... مورد حمايت استعمار پير قرار گرفتند.

     کارکردهای چندگانه فرقه ها
    البته کارکردهای اين فرقه های دست آموز يا بازسازی شده، چندگانه بوده و تنها وحدت فرهنگی بلاد اسلامی را خدشه دار نمی ساختند. از جمله اين فرقه ها، محافلی پويا برای جاسوسی و گردآوری اخبار و اطلاعات بودند.
    چنانکه "اسماعيليه آقاخانيه" نخستين شبکه خبرگيری را برای مهار بلوچ ها و طوايف سيستانی، زابلی، ابدالی و پشتون بنا نهادند و راه تجزيه بلوچستان و افغانستان از ايؤان را هموار ساختند.
    هنوز محافل بهائيان و «ضيافت های شبه مذهبی 19 روزه» آنان، بهترين کانون برای گردآوری و تبادل اخبار و ارسال آنها به مقر اين فرقه در رپيم صهيونيستی است. عناصر اين فرقه در پوشش تدوين پايان نامه تحصيلی برای دانشگاه زير زمينی خود، چندين گزارش به اصطلاح حقوق بشری از ايران گردآوری و به خارج از کشور فرستاده اند. نگارنده اين سطور توانسته است به چند مورد از اين پايان نامه ها، دسترسی يابد. مدعيات افسانه پردازانه اين پايان نامه ها، کاملا در راستای پرونده سازی برای ايجاد فشار نهادهای به اصطلاح حقوق بشری عليه ايران اسلامی بوده اند. اين موارد جدای از پيوند وثيق فرقه صهيونيستی بهائيت با عناصری مانند شيرين عبادی و عمادالدين باقی و همکاری آنها برای مستندسازی به اصطلاح حقوق بشری آنهاست.
    به علاوه، فعاليت تجاری-اقتصادی اين فرقه های دست آموز، را نبايد از نظر دور داشت. از کارکردهای اين فرقه ها، برای استعمار پير و استکبار جهانی، فروپاشی بازار سنتی بلاد اسلامی و بسط نفوذ کمپانی های انگليسی- صهيونيستی از جمله کمپانی هند شرقی، بود. اگر فرصتی برای مقايسه رشد سريع اقتصادی عناصر اين فرقه ها، همانند پارسيان هند، جهودان و بهائيان، همراه با انزوای اقتصادی بازرگانان مسلمان در سده اخير صورت گيرد، کارکرد اين فرقه ها برای فروپاشی اقتصاد ملی در بلاد اسلامی آشکارتر خواهد شد.
    "ارباب جمشيد"، "ارباب کيخسرو شاهرخ"، "شاپور جی ريپورتر" و... از زرتشتيان، "منصور روحانی"، "هژبراله پژدانی" و... از بهائيان چنان سريع به ثروت های افسانه ای دست يافتند که داستان ثروت برخی از آنها، هنوز زبانزد مردم کوی و برزن است.
    شگفت آنکه علمای با بصيرت، فعاليت مشکوک اقتصادی آنها را زير نظر داشتند. آنان درک به روز و دقيقی از چگونگی نقش کمپانی انگليسی هند شرقی، برای استعمار پير در پروژه تسخير شبه قاره، داشتند. به همين منظور، همزمان با نهضت تحريم و مقابله با قراردادهای مغایر با استقلال اقتصادی، در حد توان خويش، ايده های عملياتی برای دفاع از اقتصاد ملی ارائه می دادند. تنها، يکی از اين ايده ها، تأسيس "شرکت اسلاميه" به سفارش شاگردان مجتهد و مبرز ميرزای شيرازی در بلاد اسلامی بود. اين شرکت، که در تهران، اصفهان، قم، تبريز و شهرهای مهم عراق، هند و حتی قفقاز نمايندگی داشت، از مبادله کالاهای اجنبی پرهيز می کرد و با تبليغ و عرضه کالاهای بلاد اسلامی، وظيفه داشت از توليدات مسلمانان حمايت کند تا راه نفوذ اقتصادی و سپس سياسی استعمار پير را سد کند. اسناد چگونگی شکل گيری و فعاليت اين شرکت موجود است و اميد است رسانه ها، از جمله شبکه نوپای "بازار" که با هدفی مشابه تاسيس شده است به معرفی اين پديده به اصحاب اقتصاد و بازار بپردازند.
    امام علی(ع):به هنگامه فتنه ها همچون بچه شترباش که نه پشتی دارد تا سواری دهد ونه سینه ای برای شیر دادن

  4. کاربر روبرو از پست مفید منتظر 284 تشکر کرده است .


  5. #3
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۱۸
    محل سکونت
    شيراز
    سن
    -1984
    نوشته ها
    603
    امتیاز : 14,867
    سطح : 79
    Points: 14,867, Level: 79
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 483
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکر کردن : 713
    تشکر شده 1,370 در 447 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

     هسته های ترور يا محافل فرقه ای
    اما شايد بتوان در پس کارکرد "تفرقه افکنی" و تقابل با وحدت فرهنگی بلاد اسلامی، مهم ترین کارکرد فرقه های دست آموز و يا بازسازی شده برای استعمار و استکبار پير را عمليات تخريبی، خشونت بار و تروريستی و يا به تعبير برادران افغان «دهشت افکنی» دانست.
    اين فرقه ها، مهمترين کانون های مشروعيت بخشی به باورهای "تکفيری" و "ترورهای فيزيکی" و يا حتی غارت و تخريب مواريث فرهنگی هستند. وهابيت با همين رويکرد، بقاع متبرکه را تخريب می کند، شيعه را مشرک و مهدور الدم قلمداد می کند و علمای اسلام را می کشد.
    در هند، سيک ها همين رويکرد را عليه مسلمانان در پيش گرفتند که تخريب مسجد بابُری و کشتار مسلمانان در همين راستا بود. در پاکستان، سپاه صحابه و تکفيری ها، قتلهای بسياری مرتکب شدند و هنوز هم در پاراچنار، محبان اهل بيت (س) را می کشند. در ايران، علی محمد باب، تخريب تمام اماکن مقدسه ماقبل آئين خود را به پروانش تکليف کرد.
    در ايران، ريشه های برخوردهای حذفی و جنايات زير زمينی چريک های مخفی وابسته به استعمار را می توان حداقل از زمان پديده علی محمد باب و فرقه صهيونيستی بهائيت جستجو کرد. به گونه ای که در دوره ناصرالدين شاه قاجار، اساساً لقب "بابی" مترادف با "تروريست" شمرده می شد.
    مريدان علی محمد باب، از جمله زرين تاج (طاهره قره العين)، آيت الله شيخ محمد تقی برغانی مجتهد بزرگ را به شهادت رساندند. آن «عالم اصولی»، که پس از شهادت به شهيد ثالث ملقب گرديد و از پدر فرزانه خود رسم مناظره با «علمای اخباری» را آموخته بود، در مبارزه با فرقه های انحرافی کوشا بود. او نخستين کسی بود که انحراف شيخ احمد احسائی، موسس فرقه شيخيه را شناخت و به ارتداد او حکم داد.
    بابيان و بهائيان، پس از اعدام علی محمد باب، در يک اقدام تروريستی نافرجام، سعی کردند ناصرالدين شاه را نيز به قتل برسانند و به خيال خام خود، سلطنت ايران را به دست بگيرند. خشم ناصرالدين شاه، از اين اقدام، موجب بازداشت آنها گرديد. زرين تاج(قره العين) محبوس و کشته شد و حسنيعلی نوری(بها)، با فشار عمال استعمار، از مرگ نجات يافت و البته به قلمرو عثمانی تبعيد شد.

     هم افزايي چريک های مخفی، فرقه ها و لژها
    فرقه های دست آموز و يا سازماندهی شده استعمار پير، با حلقه های ماسونی يک همسوئی مداوم دارند. به گونه ای که شايد بتوان گفت؛ چريک های مخفی، فرقه های دست آموز و لژهای ماسونی، سه چهره و سه ضلع مکمل با کارکردهای تخصصی، در خدمت استعمار و استکبار جهانی هستند.
    ماسونرها، چنانکه پيش تر گفتيم با لبخند مليح، اتخاذ ژست سيمای به ظاهر فرهنگی، علمی و هنری، همان موضعی را در قبال فرهنگ اسلامی و امت اسلامی اتخاذ می کنند که فرقه های دست آموز. همسو با اين دو ضلع، چريک های مخفی، با دهشت افکنی و حذف فيزيکی در فاز نظامی، به تکميل عمليات نفوذ استکبار جهانی در بلاد اسلامی می پردازند.
    ساماندهی سياسی و هدايت عملياتی اغلب عناصر اين فرقه های دست آموز، در قالب لژهای ماسونی و حلقه انجمنهای مخفی صورت می گرفت. چنانکه ستاد فرماندهی عالی چريک های مخفی نيز همين لژهای فراماسونری بودند که به طور مستقيم(همانند الگوی کميته مجازات انقلابی) و يا با واسطه (همانند عمليات تکفيری و تروريستی وهابيت، بهائيت و...) جلادان خود را به صحنه می فرستند.
    تعداد قابل توجهی از چهره های شاخص لژهای "فراموشخانه"، "بيداری" و حتی لژ شبه صوفيانه "انجمن اخوت"، عناصر فرقه های دست آموز بودند.
    ميرزا ابوالحسن خان ايلچی – خواهر زاده ابراهيم خان کلانتر- از نخستين ماسون های ايرانی، اصالتاً از يهوديان جديد الاسلام بود. ميرزا ملکم خان، موسس نخستين لژ ايران نیز ارمنی جديد الاسلام بود.

     چرا به آمريكا بد مي*گوئيد!
    يكي از مشهورترين "هسته های چريک های مخفی استعمار" «کميته مجازات» وابسته به حزب دموكرات و لژ بيداري بود. اين كميته، از محافل تأثير گذار در تاريخ معاصر ايران بود كه نقش بازوی شبه نظامی لژهای فراماسونری را براي پيگيري اهداف تروريستي ايفا مي كرد تا زمينه دگرديسی نظام مشروطه به يک رژيم سکولار و لائيک را هموار سازد. اغلب اعضای موثر كميته مجازات، مسلمان نبودند. درباره اين كميته در فرصتي ديگر سخن خواهيم گفت. تا اين بحث به اطناب نكشد و تنها براي آشنائي با عمق كينه عمال استعمار نسبت به علماي اسلام، به ماجراي يكي از اهداف كميته مجازات اشاره مي كنيم.
    آقاي "علی(رجبي) دوانی" (ره) در لابلاي كتابهاي خطي آيت*الله شيخ عباس قمي (محدث) صاحب "مفاتيح الجنان" نوشته كوتاهي را يافته بود كه محتواي آن تهديد افراد «كميته مجازات دموكرات مشهد» عليه آن بزرگوار است. وي در جلد 11 كتاب "مفاخر اسلام" اين تهديد را در ضمن تحليلي از خود و گزارشي تاريخي از عبدالله شهبازي درباره كميته مجازات نقل مي كند كه ما چكيده آن را در ادامه مي آوريم:
    عين نوشته تهديد آميز كميته مجازات، اين است: «آقاي آقا شيخ عباس قمي! پدر سوخته! شنيدم كه در منبر از آمريكائي*ها حرف بد مي*زنيد،* اگر شنيده شد كه دو مرتبه از اين گونه مزخرفات بگوييد و تكذيب نكنيد، همين دوشنبه به ضرب گلوله شكمت را مثل سگ پاره پوره خواهيم كرد. كميته مجازات دموكرات مشهد»
    اين تهديد مربوط به زماني است كه محدث قمي، در مشهد اقامت داشته،* و ماه مبارك رمضان منبر مي*رفته اند. آن بزرگوار، در حاشيه* همان دستخط با مركب قرمز نوشته بودند: «در چند سال قبل، در ماه رمضان، "احقر" منبر مي*رفتم. در اواخر ماه، اين كاغذ را براي من فرستادند، و آن روز دوشنبه كه موعد بود روز يك* شنبه آن، من به ديدن حاجي*ها رفتم... مبلغي دفعتاً براي من رسيد از حاجي*ها، همان وقت من هم به حج مشرف شدم و دموكرات هم از بين رفت.» طبق اين نامه تهديد آميز، حاج شيخ عباس قمي، در منبر، درباره خطر نفوذ امريكا در ايران سخن گفته اند. سفري كه ايشان به آن اشاره مي*كند، حج سوم آن بزرگوار بوده كه در سال 1341 ه* .ق از مشهد بدان عزيمت كرده اند.
    به گفته عبدالله شهبازي، سران كميته مجازات، به ويژه اسدالله خان ابوالفتح*زاده، ابراهيم*خان منشي*زاده و محمد*نظرخان مشكات الممالك،* بهايي بودند و به تبليغات بهايي گري شهرت داشتند. ابوالفتح*زاده، منشي*زاده و مشكات*الممالك تا پايان كار كميته مجازات، هسته اصلي آن محسوب مي*شدند و در جلسات سه نفره خود، مشي كميته را تعيين مي*كردند.
    چرا بايد كميته مجازات مخالف سخنان مرحوم حاج شيخ عباس قمي عليه آمريكاييها باشد؟ در اين دوران، ماسونهاي لژ بيداري و سازمانهاي علني آن، مانند حزب دمكرات ايران، تلاش وسيعي براي جلب نظر آمريكا به ايران داشتند. در حالي كه آمريكا يك نيروي استعماري تازه نفس در برابر روس و انگليس بود. سران حزب دمكرات، طرح استخدام مورگان شوستر آمريكايي را در همان زمان در مجلس شوراي ملي تصويب كردند. همزمان سران بهائيت از محافل بهائي دعوت كردند كه در روز ورود شوستر از وي استقبال شاياني به عمل آوردند و دو نفر به نمايندگي از ايشان براي استقبال از شوستر به بندر انزلي رفته و هنگام ورود شوستر به تهران، قريب به 100 نفر از بهائيان تهران به قريه مهر*آباد براي استقبال از او رفتند. اين در حالي بود كه هيچ يك از مأمورين دولتي به استقبال وي نرفت.
    پس از ورود شوستر به ايران، با حمايت دموكراتها، مجلس به وي اختيارات تام داد. در همين زمان بود كه محافل مرموز، عباس افندي(عبد البها؛ رئيس وقت فرقه بهائيت) را به اروپا و آمريكا دعوت كردند و در اين سفر سه ساله، رسانه*هاي غربي تبليغات وسيعي براي وي داشتند. وي در مجامع فراماسونري سخنراني*هايی درباره «مذهب انسانيت» و «تجدد در دين» داشت. همزمان تلاش بهائيان براي گسترش نفوذ آمريكايي*ها در ايران ادامه يافت.
    شهبازي در تحليل خود از اين شرايط مي نويسد: «يك رابطه مرموز و پنج جانبه*اي ميان آمريكاييها، بهاييان، فراماسونري، حزب دموكرات و كميته مجازات مشاهده مي*شود و در اين چارچوب است كه سخنان مرحوم حاج شيخ عباس قمي عليه آمريكاييان و علت تهديد او توسط كميته مجازات روشن مي*گردد.»
    آقاي دواني در اين خصوص مي نويسد: پس از واقعه اخراج مورگان شوستر و اعدام سران كميته مجازات وابسته به حزب دموكرات در تهران، باز هم فعاليت «كميته* مجازات حزب دموكرات» به طور پنهاني در ايالات ادامه داشت، و آنها كه تز جدائي روحانيت را از سياست دنبال مي*كردند و تحت حمايت غرب بودند دست از شرارت بر نمي*داشتند. در همين زمان، محدث قمي با اطلاع از نفوذ امريكائي*ها و فعاليت مبلغان تبشيري آنها در بعضي از شهرهاي ايران و از جمله مشهد، علناً در منبر از آنها انتقاد مي*كرده و همان نيز باعث نوشتن آن نامه* تهديد آميز شده بود... مبلغان امريكائي در آن موقع، در مشهد تبليغات وسيع تبشيري داشته*اند و براي گمراه ساختن افراد و مسيحي كردن آنها سعي مي كردند. همين موضوع موجب مي*شد كه محدث قمي در منبر علناً از آنها نام ببرد و خطر وجود آنها را از نظر سياسي و ديني در مشهد و جاهاي ديگر، به مردم گوشزد كند.
    نكته قابل توجه اينكه لبه تيز حمله اين گروه تروريستي و مرموز، عليه علما بود. آنها ضمن اقدام به قتل سيد عبدالله بهبهاني از رهبران مشروطيت و مجتهدان تهران، ميرزا محسن مجتهد، فرزند محمد*باقر صدرالعلما، افراد ديگري چون شهید شيخ فضل الله نوري را ترور كردند كه البته اين ترور ناكام ماند.
    در اين خصوص در آينده بيشتر خواهيم نوشت. انشاءالله
    امام علی(ع):به هنگامه فتنه ها همچون بچه شترباش که نه پشتی دارد تا سواری دهد ونه سینه ای برای شیر دادن

  6. کاربر روبرو از پست مفید منتظر 284 تشکر کرده است .


  7. #4
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۱۸
    محل سکونت
    شيراز
    سن
    -1984
    نوشته ها
    603
    امتیاز : 14,867
    سطح : 79
    Points: 14,867, Level: 79
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 483
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکر کردن : 713
    تشکر شده 1,370 در 447 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    بشرط حیات قسمت بعد ( کميته اي براي مجازات ملت!)
    امام علی(ع):به هنگامه فتنه ها همچون بچه شترباش که نه پشتی دارد تا سواری دهد ونه سینه ای برای شیر دادن

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1