کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 61 تا 80 , از مجموع 80
  1. #61
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیكم.

    1-احتراما نظر مبارك خود را در مورد خوردن شمشیرماهی بیان فرمایید. ظاهرا این ماهی فلسهای خود را پس از رسیدن به بزرگسالی از دست میدهد(گرچه در زمان به دنیا آمدن فلس دارد).

    2-آیا جدا كردن قسمتهایی از عذاهای پخته شده با گوشت غیر حلال جایز است؟یا از كل آن غذا باید پرهیز كرد؟

    پاسخ نامه شماره[1375​98]دفتر حضرت آية الله العظمي صانعي‎

    بسمه تعالی

    باعرض سلام ؛

    ج1- اگر فلس داشته باشند ویا داشتن فلس آنها مشکوک باشد ، خوردن آن مانعی ندارد .

    ج 2 - جایز نمی باشد، و باید از کل غذا پرهیز کرد .

  2. #62
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-شهریور-۲۴
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1986
    نوشته ها
    3,039
    امتیاز : 38,228
    سطح : 100
    Points: 38,228, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 47.0%
    افتخارات:
    SocialVeteran50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 5,965
    تشکر شده 9,301 در 2,469 پست
    مخالفت
    19
    مخالفت شده 62 در 34 پست

    پیش فرض

    آقا یکی به داد من برسه.

    من یه تلاوتی داره از سوره نجم که مدام گوش می دم ، رو موتور پشت ماشین ، تو راه تو خونه، از قضا ، ایه سجده دار این سوره هم خونده شده ، ایا من باید هر بار که می شنوم سجده کنم؟ از سایت ایت الله مکارم استفتاء کردم گفتن ، ها ، باید همشو سجده بری، آخه میشه همچین چیزی؟ می شه من مدام پشت ماشین و موتور تو پیاده رو و.... و قت و بی وقت سجده برم ؟ اقا اصلا اگر اسلام اینه نمی خوام

    آخه این مشقت داره برای من تازه تمام دفعات قبلی که گوش دادم هم سجده نرفتم و نمی دونم چند رکعت بوده
    می گن احتیاط واجب دادن ، می تونید به مراجع دیگه هم رجوع کنید
    میشه من از همه استفتا بگیرم هر کدوم گفت نمی خواد همونو انتخاب کنم؟

    وَاصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنَا وَوَحْيِنَا وَلاَ تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِنَّهُم مُّغْرَقُونَ

    وَيَصْنَعُ الْفُلْكَ وَكُلَّمَا مَرَّ عَلَيْهِ مَلأٌ مِّن قَوْمِهِ سَخِرُواْ مِنْهُ




    • کشتی را زير نظر و الهام ما بساز و در باره اين ستمکاران با من سخن مگوی ، که همه غرقه اند
    • نوح کشتی می ساخت و هر بار که مهتران قومش بر او می گذشتند مسخره اش می کردند...


  3. #63
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-مهر-۲۷
    محل سکونت
    نمی دانم!!!
    نوشته ها
    2,986
    امتیاز : 58,037
    سطح : 100
    Points: 58,037, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 8.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album picturesTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,936
    تشکر شده 13,510 در 2,650 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    ^ راهش اینه که دیگه گوش ندید جایی که نمی تونید سجده برید!








  4. 3 کاربر از پست مفید ترنم تشکر کرده اند .


  5. #64
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,107
    امتیاز : 77,604
    سطح : 100
    Points: 77,604, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,516
    تشکر شده 35,353 در 8,294 پست
    مخالفت
    91
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط نوح نمایش پست اصلی
    آقا یکی به داد من برسه.

    من یه تلاوتی داره از سوره نجم که مدام گوش می دم ، رو موتور پشت ماشین ، تو راه تو خونه، از قضا ، ایه سجده دار این سوره هم خونده شده ، ایا من باید هر بار که می شنوم سجده کنم؟ از سایت ایت الله مکارم استفتاء کردم گفتن ، ها ، باید همشو سجده بری، آخه میشه همچین چیزی؟ می شه من مدام پشت ماشین و موتور تو پیاده رو و.... و قت و بی وقت سجده برم ؟ اقا اصلا اگر اسلام اینه نمی خوام

    آخه این مشقت داره برای من تازه تمام دفعات قبلی که گوش دادم هم سجده نرفتم و نمی دونم چند رکعت بوده
    می گن احتیاط واجب دادن ، می تونید به مراجع دیگه هم رجوع کنید
    میشه من از همه استفتا بگیرم هر کدوم گفت نمی خواد همونو انتخاب کنم؟
    نوشته اصلی توسط ترنم نمایش پست اصلی
    ^ راهش اینه که دیگه گوش ندید جایی که نمی تونید سجده برید!
    راهش این هست که آیه سجده را گوش ندهید!
    به راحتی با برنامه اون تیکه را جدا بفرمایید و ما بقی تلاوت را در زمان هایی که امکان سجده برایتان نیست گوش بدهید.
    و زمان هایی که می توانید سجده را بجا بیاورید کاملش را گوش بدهید.

    چون بعید می دانم کسی از مراجع این را گفته باشند که نمی خواهد ! (حتی بنده شنیده ام که اگر یکی دارد تلاوت می کند ، خودتون هم بخوانید همزمان باید 2 سجده را بجابیاورید! البته فکر می کنم شاید هم اشتباه باشد!)

    و اینکه برای اینکه از یک مرجع در موضوع خاصی به مرجع دیگری رجوع بکنید باید مرجعی که اعلم می دانید و مقلدشون هستید در اون باب احتیاط کرده باشند.
    و فکر می کنم مرجع دیگر هم باید حکم صریح داده باشند و...

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  6. 5 کاربر از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده اند .


  7. #65
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-مهر-۲۷
    محل سکونت
    نمی دانم!!!
    نوشته ها
    2,986
    امتیاز : 58,037
    سطح : 100
    Points: 58,037, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 8.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album picturesTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,936
    تشکر شده 13,510 در 2,650 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    ^البته منظور منم آیه سجده بود!








  8. 2 کاربر از پست مفید ترنم تشکر کرده اند .


  9. #66
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط نوح نمایش پست اصلی
    آقا یکی به داد من برسه.

    من یه تلاوتی داره از سوره نجم که مدام گوش می دم ، رو موتور پشت ماشین ، تو راه تو خونه، از قضا ، ایه سجده دار این سوره هم خونده شده ، ایا من باید هر بار که می شنوم سجده کنم؟ از سایت ایت الله مکارم استفتاء کردم گفتن ، ها ، باید همشو سجده بری، آخه میشه همچین چیزی؟ می شه من مدام پشت ماشین و موتور تو پیاده رو و.... و قت و بی وقت سجده برم ؟ اقا اصلا اگر اسلام اینه نمی خوام

    آخه این مشقت داره برای من تازه تمام دفعات قبلی که گوش دادم هم سجده نرفتم و نمی دونم چند رکعت بوده
    می گن احتیاط واجب دادن ، می تونید به مراجع دیگه هم رجوع کنید
    میشه من از همه استفتا بگیرم هر کدوم گفت نمی خواد همونو انتخاب کنم؟
    خیر، باید به اعلم ترین بعد از ایشون مراجعه کنید، نه هر کسی.
    روی آیه ۵۷ باید سحده کتید اگر اشتباه نکنم.جالا چه اصراریه حنما گوش بذیذ؟

  10. کاربر روبرو از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده است .


  11. #67
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط مستاجر خدا نمایش پست اصلی
    ر
    و فکر می کنم مرجع دیگر هم باید حکم صریح داده باشند و...
    فکر نمیکنم لازم باشد

  12. کاربر روبرو از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده است .


  13. #68
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,107
    امتیاز : 77,604
    سطح : 100
    Points: 77,604, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,516
    تشکر شده 35,353 در 8,294 پست
    مخالفت
    91
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط hooshdar3 نمایش پست اصلی
    خیر، باید به اعلم ترین بعد از ایشون مراجعه کنید، نه هر کسی.
    روی آیه ۵۷ باید سحده کتید اگر اشتباه نکنم.جالا چه اصراریه حنما گوش بذیذ؟
    نوشته اصلی توسط hooshdar3 نمایش پست اصلی
    فکر نمیکنم لازم باشد
    البته بنده الان مطمئن نیستم!
    اما همان طور که عرض کردم بود!
    (اعلم تر لفظ اشتباهی است !)

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  14. 2 کاربر از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده اند .


  15. #69
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    ^معنای احتیاط را بازنگری بفرمایید و مردم را گیح نکنید.
    اعلم تر غلط تر از مزاسمات نیست.داریم فارسی حرف می زنیم جانم.نه عربی.بله.در عربی اشتباه است.

  16. کاربر روبرو از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده است .


  17. #70
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-شهریور-۲۴
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1986
    نوشته ها
    3,039
    امتیاز : 38,228
    سطح : 100
    Points: 38,228, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 47.0%
    افتخارات:
    SocialVeteran50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 5,965
    تشکر شده 9,301 در 2,469 پست
    مخالفت
    19
    مخالفت شده 62 در 34 پست

    پیش فرض

    رفقا به نظرتون نظر زهبری کمی متفاوت نیست؟

    آيا ورزش سواركاري براي بانوان از نظر شرعي منعي دارد؟
    حكم اوليه اسب سواري و يا دوچرخه و موتورسواري بانوان جواز است، ولي در صورتي كه اين كار زمينه ساز مفاسد اخلاقي و اجتماعي باشد، فقها آن را جايز نمي دانند و اشكال مي كنند.
    الف. مقام معظم رهبرى مى‏فرمايند اگر مفسده نداشته باشد و با حفظ حجاب اسلامى باشد اشكال ندارد، (استفتاء از دفتر مقام معظم رهبرى).
    ب. آيت‏الله فاضل: رانندگى، اسب‏سوارى و دوچرخه سوارى و هر كارى كه باعث جلب توجه نامحرم بشود براى زن اشكال دارد ـ و رانندگى اگر در عرف عادى شود و جلب توجه نامحرم نكند با حفظ حجاب كامل اسلامى اشكال ندارد، (استفتاء از دفتر آيت‏الله فاضل).
    ج. آيت‏الله مكارم: رانندگى اگر با حفظ حجاب اسلامى باشد اشكال ندارد و دوچرخه سوارى و اسب‏سوارى اگر بين خود زنها و دور از چشم نامحرمان باشد اشكال ندارد، (استفتاء از دفتر آيت‏الله مكارم).
    د. آيت‏الله تبريزى: رانندگى با حفظ حجاب اسلامى اشكال ندارد اما دوچرخه سوارى و اسب سوارى هم اگر دور از چشم نامحرمان و در بين خود زنها باشد اشكال ندارد.
    ه . آيت‏الله بهجت: رانندگى اگر براى نامحرم نباشد و يا حفظ حجاب كامل اسلامى باشد اشكال ندارد اما دوچرخه سوارى و اسب‏سوارى اگر در بين خود زنها و دور از چشم نامحرمان باشد و مفسده‏اى هم نداشته باشد اشكال ندارد. بلكه كراهت دارد.
    از فتاواي مراجع عظام تقليد روشن مي گردد که نفس سوار شدن دوچرخه براي خانم ها اشکال ندارد و آنچه مورد بحث و اشکال است جلب نظر نامحرم و ايجاد مفسده است و اين ملاک مختص دوچرخه سواري نيست بلکه هر کاري که موجب مفسده و تحريک ديگران باشد براي خانم ها حرام است.
    ویرایش توسط نوح : جمعه ۱۶ فروردین ۹۲ در ساعت ۱۰:۵۱

    وَاصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنَا وَوَحْيِنَا وَلاَ تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِنَّهُم مُّغْرَقُونَ

    وَيَصْنَعُ الْفُلْكَ وَكُلَّمَا مَرَّ عَلَيْهِ مَلأٌ مِّن قَوْمِهِ سَخِرُواْ مِنْهُ




    • کشتی را زير نظر و الهام ما بساز و در باره اين ستمکاران با من سخن مگوی ، که همه غرقه اند
    • نوح کشتی می ساخت و هر بار که مهتران قومش بر او می گذشتند مسخره اش می کردند...


  18. 5 کاربر از پست مفید نوح تشکر کرده اند .


  19. #71
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط نوح نمایش پست اصلی
    رفقا به نظرتون نظر زهبری کمی متفاوت نیست؟

    آيا ورزش سواركاري براي بانوان از نظر شرعي منعي دارد؟
    حكم اوليه اسب سواري و يا دوچرخه و موتورسواري بانوان جواز است، ولي در صورتي كه اين كار زمينه ساز مفاسد اخلاقي و اجتماعي باشد، فقها آن را جايز نمي دانند و اشكال مي كنند.
    الف. مقام معظم رهبرى مى‏فرمايند اگر مفسده نداشته باشد و با حفظ حجاب اسلامى باشد اشكال ندارد، (استفتاء از دفتر مقام معظم رهبرى).
    ب. آيت‏الله فاضل: رانندگى، اسب‏سوارى و دوچرخه سوارى و هر كارى كه باعث جلب توجه نامحرم بشود براى زن اشكال دارد ـ و رانندگى اگر در عرف عادى شود و جلب توجه نامحرم نكند با حفظ حجاب كامل اسلامى اشكال ندارد، (استفتاء از دفتر آيت‏الله فاضل).
    ج. آيت‏الله مكارم: رانندگى اگر با حفظ حجاب اسلامى باشد اشكال ندارد و دوچرخه سوارى و اسب‏سوارى اگر بين خود زنها و دور از چشم نامحرمان باشد اشكال ندارد، (استفتاء از دفتر آيت‏الله مكارم).
    د. آيت‏الله تبريزى: رانندگى با حفظ حجاب اسلامى اشكال ندارد اما دوچرخه سوارى و اسب سوارى هم اگر دور از چشم نامحرمان و در بين خود زنها باشد اشكال ندارد.
    ه . آيت‏الله بهجت: رانندگى اگر براى نامحرم نباشد و يا حفظ حجاب كامل اسلامى باشد اشكال ندارد اما دوچرخه سوارى و اسب‏سوارى اگر در بين خود زنها و دور از چشم نامحرمان باشد و مفسده‏اى هم نداشته باشد اشكال ندارد. بلكه كراهت دارد.
    از فتاواي مراجع عظام تقليد روشن مي گردد که نفس سوار شدن دوچرخه براي خانم ها اشکال ندارد و آنچه مورد بحث و اشکال است جلب نظر نامحرم و ايجاد مفسده است و اين ملاک مختص دوچرخه سواري نيست بلکه هر کاري که موجب مفسده و تحريک ديگران باشد براي خانم ها حرام است.
    از چه تظر متفاوت؟
    منقاوت بودن نظر، حق یک انسان است! و این یک حق اساسی است

  20. کاربر روبرو از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده است .


  21. #72
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-شهریور-۲۴
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1986
    نوشته ها
    3,039
    امتیاز : 38,228
    سطح : 100
    Points: 38,228, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 47.0%
    افتخارات:
    SocialVeteran50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 5,965
    تشکر شده 9,301 در 2,469 پست
    مخالفت
    19
    مخالفت شده 62 در 34 پست

    پیش فرض

    از اون نظر که رنگی کردم ، به نظر می اد حکم ایشون مشابه حکم و فتوای حلیت شطرنج امام خمینی ره باشه

    وَاصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنَا وَوَحْيِنَا وَلاَ تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِنَّهُم مُّغْرَقُونَ

    وَيَصْنَعُ الْفُلْكَ وَكُلَّمَا مَرَّ عَلَيْهِ مَلأٌ مِّن قَوْمِهِ سَخِرُواْ مِنْهُ




    • کشتی را زير نظر و الهام ما بساز و در باره اين ستمکاران با من سخن مگوی ، که همه غرقه اند
    • نوح کشتی می ساخت و هر بار که مهتران قومش بر او می گذشتند مسخره اش می کردند...


  22. کاربر روبرو از پست مفید نوح تشکر کرده است .


  23. #73
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,107
    امتیاز : 77,604
    سطح : 100
    Points: 77,604, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,516
    تشکر شده 35,353 در 8,294 پست
    مخالفت
    91
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط نوح نمایش پست اصلی
    رفقا به نظرتون نظر زهبری کمی متفاوت نیست؟

    آيا ورزش سواركاري براي بانوان از نظر شرعي منعي دارد؟
    حكم اوليه اسب سواري و يا دوچرخه و موتورسواري بانوان جواز است، ولي در صورتي كه اين كار زمينه ساز مفاسد اخلاقي و اجتماعي باشد، فقها آن را جايز نمي دانند و اشكال مي كنند.
    الف. مقام معظم رهبرى مى‏فرمايند اگر مفسده نداشته باشد و با حفظ حجاب اسلامى باشد اشكال ندارد، (استفتاء از دفتر مقام معظم رهبرى).
    ب. آيت‏الله فاضل: رانندگى، اسب‏سوارى و دوچرخه سوارى و هر كارى كه باعث جلب توجه نامحرم بشود براى زن اشكال دارد ـ و رانندگى اگر در عرف عادى شود و جلب توجه نامحرم نكند با حفظ حجاب كامل اسلامى اشكال ندارد، (استفتاء از دفتر آيت‏الله فاضل).
    ج. آيت‏الله مكارم: رانندگى اگر با حفظ حجاب اسلامى باشد اشكال ندارد و دوچرخه سوارى و اسب‏سوارى اگر بين خود زنها و دور از چشم نامحرمان باشد اشكال ندارد، (استفتاء از دفتر آيت‏الله مكارم).
    د. آيت‏الله تبريزى: رانندگى با حفظ حجاب اسلامى اشكال ندارد اما دوچرخه سوارى و اسب سوارى هم اگر دور از چشم نامحرمان و در بين خود زنها باشد اشكال ندارد.
    ه . آيت‏الله بهجت: رانندگى اگر براى نامحرم نباشد و يا حفظ حجاب كامل اسلامى باشد اشكال ندارد اما دوچرخه سوارى و اسب‏سوارى اگر در بين خود زنها و دور از چشم نامحرمان باشد و مفسده‏اى هم نداشته باشد اشكال ندارد. بلكه كراهت دارد.
    از فتاواي مراجع عظام تقليد روشن مي گردد که نفس سوار شدن دوچرخه براي خانم ها اشکال ندارد و آنچه مورد بحث و اشکال است جلب نظر نامحرم و ايجاد مفسده است و اين ملاک مختص دوچرخه سواري نيست بلکه هر کاري که موجب مفسده و تحريک ديگران باشد براي خانم ها حرام است.
    نوشته اصلی توسط نوح نمایش پست اصلی
    از اون نظر که رنگی کردم ، به نظر می اد حکم ایشون مشابه حکم و فتوای حلیت شطرنج امام خمینی ره باشه
    تقریبا یکی هستند!
    بجز اینکه مراجع دیگر به نظرشون این گونه هست که اسب سواری و دوچرخه سواری عرف مناسبی نیست برای بانوان و...
    اما آقای خامنه ای آمده اند و این تصمیم را به خود مقلدین داده اند!


    مشابه این مورد می توانید در مورد پاسور به 2 مرجع: آیت الله خامنه ای و آیت الله مکارم مراجعه نمایید و دقیقا برعکس این مورد را مشاهده بفرمایید.

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  24. کاربر روبرو از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده است .


  25. #74
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,107
    امتیاز : 77,604
    سطح : 100
    Points: 77,604, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,516
    تشکر شده 35,353 در 8,294 پست
    مخالفت
    91
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط خورشید خانم نمایش پست اصلی
    لطفا یکی من رو از این شک بیاره بیرون

    با یکی از دفاتر مراجع تماس گرفتم( وحید خراسانی ) که بپرسم میزان سود اجناس برای فروش باید چطور تعیین بشه

    بهم می گه ( شما اگه یه جنس رو بخری 100 هزار تومن بفروشی 1000000 حرام نیست ....مکروه حساب می شه )

    یعنی گران فروشی حرام نیست ....فقط مکروه هست

    از سرم داره دود بلند می شه
    نوشته اصلی توسط خورشید خانم نمایش پست اصلی
    نماینده ایت الله نوری همدانی هم گفتند ....گران فروشی حرام نیست ........فقط بی انصافی هست


    واقعااااااااااااااااااااا ااااا؟؟؟؟؟؟؟؟
    گران فروشی را مطمئن نیستم چون وقتی یک نفر کالایی دارد و می گوید n تومان می فروشم اجباری در خرید برای خریدار نیست و می تواند از کسی دیگر و... بخرد.
    اما شنیده ام روایتی که یکی از ائمه می خواستند اسبی بخرند و مقداری به اصلاح چانه می زدند یکی پرسید و... فرمودند دارند گرون می فروشه اگر ارزون تر بدهد می خواهم بخرم. (با چنین مضمونی)

    اما کم فروشی فکر می کنم حرام باشد.
    آیاتی در سوره مطففین هم هست. وای بر کم فروشان و.....
    چون خریدار دارد پول فلان مقدار می دهد ولی فروشنده کم می گذارد و....

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  26. کاربر روبرو از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده است .


  27. #75
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-شهریور-۱۷
    محل سکونت
    barefoot in paradise
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    9,107
    امتیاز : 77,604
    سطح : 100
    Points: 77,604, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album picturesTagger First Class
    تشکر کردن : 22,516
    تشکر شده 35,353 در 8,294 پست
    مخالفت
    91
    مخالفت شده 99 در 65 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط خورشید خانم نمایش پست اصلی
    ممنونم ولی تفاسیر قران یه چیز دیگست ....یا من منبع خوبی نداشتم
    اینو مطالعه بفرمایید
    http://islamquest.net/fa/archive/question/fa10458
    کم فروشی و گران فروشی متفاوت هست.
    گران یعنی طرف مقابل می دانم برای 1 کیلو کالا دارد مثلا 10 هزار تومان می دهد.

    ولی کم فروشی یعنی خریدار فکر می کنم 1 کیلو را دارد به قیمت 10 هزار تومان می خرد ولی فروشنده دارد نیم کیلو را به همان اسم یک کیلو می فروشد.

    تفسیر را هم پیشنهادم تفسیر نمونه آیت الله مکارم هست.


    در این مورد هم آیاتی از سوره شعرا
    آیات 176 تا 184 آمده است. در جایی دیگر از قرآن هم فکر می کنم مجدد از حضرت شعیب در همین باره آمده ولی جایش را الان یادم نیست.
    توی تفسیر نمونه ذیل این آیات و همچنین سوره مطففین خیلی خوب توضیح داده اند.

    از دفاتر آیت الله مکارم و خامنه ای نیز می توانید در این مورد جویا شود.

    حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر




  28. کاربر روبرو از پست مفید مستاجر خدا تشکر کرده است .


  29. #76
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۴
    نوشته ها
    268
    امتیاز : 4,011
    سطح : 40
    Points: 4,011, Level: 40
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 139
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکر کردن : 101
    تشکر شده 338 در 175 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    با سلام
    گرانفروشی در مواردی که مایحتاج ضروری مردم باشد (مثل نان، دارو و امثال آن) حرام است و شارع مقدس، دستور برخورد با گرانفروشی در این زمینه ها را صادر کرده است ولی در مواردی که ضرورتی برای خرید آن از جانب مردم نباشد (مثلا رایانه و گوشی تلفن همراه و یا خوراکی که اگر خورده نشود، ضرر خاصی ندارد مثلا میوه نوبرانه) گرانفروشی حرام نبوده و مکروه است. چرا که مردم مجبور به خرید نیستند و گرانفروش خود به خود تنبیه خواهد شد.
    اما در مواردی که حاکم شرع، فروش چیزی را به قیمتی بیش از حد معینی ممنوع کرده باشد، در این حالت نیز فروش به مبلغ بالاتر از آن حد، حرام خواهد بود (چرا که حکم حاکم شرع الزام آور است).
    بنابراین در دو حالت گرانفروشی حرام خواهد بود: 1.در مورد کالاهای اساسی و ضروری مردم 2.مواردی که حاکم شرع سقف قیمتی برای یک کالا یا خدمات مشخص کرده باشد.

  30. 2 کاربر از پست مفید adminvc11 تشکر کرده اند .


  31. #77
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-اردیبهشت-۱۲
    نوشته ها
    823
    امتیاز : 16,407
    سطح : 82
    Points: 16,407, Level: 82
    Level completed: 12%, Points required for next Level: 443
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 2,028
    تشکر شده 3,063 در 747 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    استفتاء از رهبری درباره چت کردن با نامحرم

    رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد چت کردن با نامحرم استفتاء مهمی را در پایگاه اطلاع رسانی.leader.ir ارائه فرموده اند.


    متن استفتاء به شرح ذیل است:

    چت کردن با نامحرم

    س: نظر جنابعالى در مورد چت  كردن دختر و پسر چيست؟

    ج) با توجه به مفاسدى كه غالباً بر آن مترتب است، جايز نيست.

    +
    قفل زبان آینه ها باز و بسته شد
    وقتی که دفتر شهدا باز و بسته شد
    یک لحظه نور بر در و دیوار گُر گرفت
    انگار پلک های خدا باز و بسته شد

  32. 5 کاربر از پست مفید hadis_a تشکر کرده اند .


  33. #78
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-آذر-۲۴
    نوشته ها
    268
    امتیاز : 4,011
    سطح : 40
    Points: 4,011, Level: 40
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 139
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکر کردن : 101
    تشکر شده 338 در 175 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    با سلام. در مورد الکل سفید(طبی)، از حضرت آیت الله مکارم شیرازی حفظه الله و مقام معظم رهبری دام ظله العالی استفتاء کرده ام که تقدیم می کنم:

    استفتاء اول از دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی حفظه الله:

    باسلام حضرت آیت الله مکارم شیرازی، الکل خالص را مسکر و نجس نمی دانند چرا [که] گفته می شود الکل خالص سمی بوده و نوشیده نمی شود. می دانیم که مشروبات الکلی همان الکل خالص به اضافه آب هستند. رقیق شدن الکل با آب، باعث می شود که شخص مقدار زیادی الکل را یکجا وارد بدن خود نکرده و بدن دچار شوک نشده و فقط مست شود. این در حالی است که علی الظاهر اگر شخصی، مقدار کمی (مثلا 5 سی سی)الکل خالص بیاشامد مثل آن است که همان مقدار را به صورت رقیق شده (مثلا 100 سی سی مشروب) بیاشامد و قاعدتاً مست خواهد شد. آیا دراینصورت (که الکل خالص بدون رقیق شدن باعث مستی می شود) باز هم الکل خالص نجس نیست؟

    پاسخ:
    بسم الله الرحمن الرحيم
    :: با اهداء سلام و تحيت؛
    گاهي دو چيز پاک، وقتي با هم مخلوط مي شود يک چيز نجس را پديد مي آورد. مثلا مخمر که ماده اي پاک است با آب جوي عادي و پاک مخلوط مي شوند و بعد از مدتي تبديل به آب جوي نجس و مست کننده مي شود. گاهي گفته مي شود در مورد مخمر و اب جو تغيير شيميايي صورت مي گيرد ولي در مورد الکل همان ماده اول است و فقط رقيق شده است اما جواب آن اين است که ما تابع صدق عرفي هستيم، به ما گفته اند «المسکر المايع نجس» در حاليکه عرف الکل غليظ را مسکر نمي گويد بلکه «سم» است، پس نجس هم نيست.

    استفتاء مشابهی با همین جواب را می توانید در این آدرس ملاحظه بفرمایید:
    http://makarem.ir/Question/ViewQuest...d=0&mid=186568


    استفتاء دوم از مقام معظم رهبری دام ظله العالی:
    موضوع: طهارت و نجاست
    شماره استفتاء: 411328
    باسلام. [طبق نظر] بعضی از مراجع گرامی، عبارت "المسکر المایع نجس" بر الکل سفید خالص صدق نمی کند چرا که به نظر ایشان، عرف، الکل سفید غلیظ را "سم" می شناسد نه مسکر و بنابراین آن را نجس نمی دانند.
    با توجه به اینکه اگر مقدار خیلی کمی الکل سفید (اتانول) خورده شود، طبیعتاً مستی می آورد هرچند در عرف همچین کاری نمی کنند. یعنی اگر مقدار کمی الکل سفید خورده شود، مستی می آورد ولی مردم همچنین کاری نمی کنند، با این وصف، الکل سفید (اتانول) غلیظ، نجس است یا نه؟

    پاسخ:
    بسمه تعالی
    سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
    الكل‏هايى كه معلوم نيست در اصل از اقسام مايعات مست كننده باشند، محكوم به طهارت هستند، و استفاده از مايعاتى كه با آنها مخلوط شده‏ اند اشكال ندارد.
    موفق و مؤيد باشيد

    از طریق آدرس:
    http://www.leader.ir/langs/fa/index....istifta&mode=p
    و کد پیگیری: f748541059220e37
    می توانید این استفتا را روی سایت مقام معظم رهبری مدظله العالی ملاحظه بفرمایید.
    ویرایش توسط adminvc11 : سه شنبه ۰۸ بهمن ۹۲ در ساعت ۰۱:۵۰

  34. 2 کاربر از پست مفید adminvc11 تشکر کرده اند .


  35. #79
    مدیر کانون
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,473
    امتیاز : 59,457
    سطح : 100
    Points: 59,457, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranCreated Album picturesCreated Blog entry
    تشکر کردن : 16,437
    تشکر شده 36,910 در 2,461 پست
    حالت من : Khoshhal
    نوشته های وبلاگ
    8
    مخالفت
    35
    مخالفت شده 46 در 32 پست

    پیش فرض


    با سلام به محضر رهبر معظم انقلاب و ولی محترم فقیه شیعیان

    احتراما در جلسات عزاداری ما تا سال 80 مستمعین با در آوردن پیراهن خود برهنه میشدند و بتوصیه علمای شهر این کار را جمع کرده و با زیر پوش سینه می زنند .
    منتها در خیلی از مجالس و حتی مجالسی که مداحان بیت رهبری آن را می چرخانند نه تنها از برهنه شدن جلوگیری نمی شود بلکه به الفاظ مختلف و حتی شدید عزاداران را ترغیب به برهنگی می کنند .
    احتراما محبت فرمائید تکلیف را برای رهروان واقعی ولایت مشخص فرمائید
    موفق و مؤید باشید.
    سید محمد انجوی نژاد- 11 / 2 / 89
    جعلنی الله من کل مکروه فداکم
    کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز


    پاسخ استفتاء:
    1 - حکم فقهی حضرتعالی درباره برهنه شدن در هنگام سینه زنی چیست ؟

    جواب : در صورتى که نامحرم نباشد و مستلزم مفسده نباشد، برهنه شدن وسینه زدن جایز است.


    2- خارج از حکم فقهی برهنه شدن توصیه حضرتعالی برای عزاداران چیست ؟برهنه بشوند یا با پیراهن و زیر پوش سینه بزنند ؟

    جواب : مناسب است با لباس عزادارى انجام بگیرد .
    -------------

    متن این استفتا به همه دوستان داده شد . همان زمان . به همههههههه !!
    ما را به جبر هم که شده سربراه کن
    خیری ندیده ایم ازین اختیارها


    ماییم و کهنه دلقی کاتش در آن توان زد



  36. 7 کاربر از پست مفید سيد محمد انجوي نژاد تشکر کرده اند .


  37. #80
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-تیر-۰۹
    محل سکونت
    فعلا تهران
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    768
    امتیاز : 4,625
    سطح : 43
    Points: 4,625, Level: 43
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 125
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialTagger Second Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 2,628
    تشکر شده 2,457 در 644 پست
    مخالفت
    7
    مخالفت شده 4 در 4 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط سيد محمد انجوي نمایش پست اصلی

    با سلام به محضر رهبر معظم انقلاب و ولی محترم فقیه شیعیان

    احتراما در جلسات عزاداری ما تا سال 80 مستمعین با در آوردن پیراهن خود برهنه میشدند و بتوصیه علمای شهر این کار را جمع کرده و با زیر پوش سینه می زنند .
    منتها در خیلی از مجالس و حتی مجالسی که مداحان بیت رهبری آن را می چرخانند نه تنها از برهنه شدن جلوگیری نمی شود بلکه به الفاظ مختلف و حتی شدید عزاداران را ترغیب به برهنگی می کنند .
    احتراما محبت فرمائید تکلیف را برای رهروان واقعی ولایت مشخص فرمائید
    موفق و مؤید باشید.
    سید محمد انجوی نژاد- 11 / 2 / 89
    جعلنی الله من کل مکروه فداکم
    کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز


    پاسخ استفتاء:
    1 - حکم فقهی حضرتعالی درباره برهنه شدن در هنگام سینه زنی چیست ؟

    جواب : در صورتى که نامحرم نباشد و مستلزم مفسده نباشد، برهنه شدن وسینه زدن جایز است.


    2- خارج از حکم فقهی برهنه شدن توصیه حضرتعالی برای عزاداران چیست ؟برهنه بشوند یا با پیراهن و زیر پوش سینه بزنند ؟

    جواب : مناسب است با لباس عزادارى انجام بگیرد .
    -------------

    متن این استفتا به همه دوستان داده شد . همان زمان . به همههههههه !!
    http://www.aparat.com/v/F61e4

    الحمدو لله.....



    و سلام بر حضرت خورشيدعج که در اين شبِ ظلمانيِ غيبت نورش را به حضرت ماه ميسپارد و منورمان ميکند.
    و سلام بر حضرت ماه
    بر
    سيد علي حسيني خامنه ای

    فبشر عباد الذین یستمعون القول ویتبعون احسنه
    اولئک الذین هداهم الله و اولئک هم اولوالالباب

    زندگی در خطر معنا میابد ومعنای زندگی در خطر است وچون در خطر است معنا دارد.

  38. کاربر روبرو از پست مفید حضرت ماه تشکر کرده است .


صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1