کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
صفحه 1 از 4 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 30 , از مجموع 120
  1. #1
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    Lightbulb ๑☆۩ هر روز یک مسئله ۩☆๑

    به نام خدا
    تو این صفحه به لطف خدا هر روز یه مسئله از فتواهای علما رو مینویسیم
    انشاالله شما هم روزی یه دقیقه وقت بذارین و ما رو همراهی کنین
    یا زهرا (س)
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  2. #2
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم الله
    ما از ابتداي احكام شروع ميكنيم
    انسان براي شناخت و بي بردن به احكام دين بايد اجتهاد كند و از منابع مربوط بدان ها دست يابد
    يا از كسي كه با اجتهاد ، احكام را استنباط كرده ، تقليد كند.
    عمل به احكام بر اساس يكي از اين سه امر است:
    اجتهاد _ تقليد _ احتياط
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  3. #3
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم الله

    تقسيم احكام:
    تكليفي : احكامي است كه تكليف و وظيفه انسان را نسبت به اعمال و رفتار وي مشخص ميكند_مانند واجب بودن نماز و حرام بودن ظلم
    وضعي : احكامي است كه وضعيت و كيفيت اشيا را در ارتباط با اعمال انسان مشخص ميكند_مانند صحيح بودن نماز يا باطل بودن روزه ، طهارت برخي اشيا و نجاست برخي ديكر
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  4. #4
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم الله

    اقسام احكام تكليفي
    1‏_واجب : عملي است كه انجام دادنش لازم است و ترك آن عذاب دارد_مانند نماز

    2‏_حرام : عملي است كه ترك آن لازم است و ارتكابش عذاب دارد_مانند دروغ

    3‏_مستحب : عملي است كه انجام دادنش مطلوب است و ثواب دارد ولي ترك آن عذاب ندارد_مانند خواندن نماز شب

    4‏_مكروه : عملي است كه ترك آن از انجام دادنش بهتر است ولي ارتكابش عذاب ندارد_مانند بوشيدن لباس سياه در نماز

    5‏_مباح : عملي است كه انجام دادن و ترك آن مساوي است نه عذابي دارد و نه ثوابي_مانند بسياري از اعمال_مثل راه رفتن
    ویرایش توسط یه دوست! : شنبه ۱۱ آذر ۹۱ در ساعت ۱۴:۵۹
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  5. #5
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم الله

    موضوع => اجتهاد
    براي آنكه انسان مطابق احكام عمل كند ، شناخت آنها نيز لازم است
    كه به يكي از اين دو روش امكان بذير است:
    الف) تفصيلي يا استدلالي(اجتهادي)
    ب) اجمالي يا غير استدلالي(تقليدي)
    ویرایش توسط یه دوست! : یکشنبه ۱۲ آذر ۹۱ در ساعت ۲۳:۱۱
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  6. #6
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم الله

    موضوع => اجتهاد
    جند مسئله:
    1‏_اجتهاد ، واجب كفايي است و اكر افرادي(به تعداد كفايت) بر اين امر اقدام كردند ، تكليف از ديكران ساقط است
    2‏_كسي كه اهليت فتوا دادن ندارد ، فتوا دادن بر او حرام است
    3‏_اجتهاد ، اختصاص به مردان ندارد ، بانوان نيز مي توانند در اين رشته ي علمي تحصيل كنند و به مرحله اجتهاد برسند

    يا زهرا(س)
    ویرایش توسط یه دوست! : یکشنبه ۱۲ آذر ۹۱ در ساعت ۲۳:۱۲
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  7. #7
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم الله

    موضوع => تقليد
    1_بر هر مكلفي كه به درجه ي اجتهاد نرسيده و طريقه ي احتياط را نميداند
    واجب است در احكام ، از مجتهد تقليد كند
    يعني اعمال خود را به استناد فتواي مجتهد انجام دهد

    2‏_تقليد در احكام ، اختصاص به واجبات و محرمات ندارد
    بلكه در مستحبات و مكروهات و مباحات هم جاري است
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  8. #8
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-دی-۲۶
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,446
    امتیاز : 67,566
    سطح : 100
    Points: 67,566, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,404
    تشکر شده 31,398 در 9,797 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 12 پست
    مخالفت
    232
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    مرجع تقليد بايد عالم و مجتهد عادل و پرهيزكار باشد!!
    در مورد صفت عدالت :
    در فقه راه هایی برای اثبات عدالت شخص، مشخص شده است.
    راه اثبات عدالت در مرجع تقلید و قاضی نخست "شهادت دو نفر عادل "است;
    دوم "معاشرتی که مفید علم و اطمینان باشد";
    سوم "شیاعی که مفید علم باشد"; چهارم "حسن ظاهر و مواظبت شخص بر امور شرعی و طاعات و حضور در جماعت ها و از این قبیل".
    در امام جماعت نیز راه اثبات عدالت "بینه و شیاعی است که موجب اطمینان گردد" اما به طور کلی "ظاهر آن است که حسن ظاهر کاشفی تعبدی است،
    اگرچه بر اثر آن ظن یا علم به دست نیاید. " حسن ظاهر در شناخت عدالت به طور کلی - اعم از مرجع و امام جماعت - معتبر است.

    در مورد اين عبارت ((ظاهر آن است که حسن ظاهر کاشفی تعبدی است)) مي خواستم توضيح بدهيد!!

    و همين طور در باره اين "شیاعی که مفید علم باشد"
    ویرایش توسط ليلة القدر : یکشنبه ۱۹ آذر ۹۱ در ساعت ۰۱:۴۶
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  9. 4 کاربر از پست مفید ليلة القدر تشکر کرده اند .


  10. #9
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۱۴
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,487
    امتیاز : 9,682
    سطح : 66
    Points: 9,682, Level: 66
    Level completed: 8%, Points required for next Level: 368
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social25000 Experience PointsVeteranTagger Second ClassOverdrive
    تشکر کردن : 4,286
    تشکر شده 12,108 در 1,505 پست
    حالت من : Shad
    یاد شده
    در 1 پست
    نقل قول شدن
    در 3 پست
    مخالفت
    53
    مخالفت شده 61 در 40 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط انتظار سبز نمایش پست اصلی
    مرجع تقليد بايد عالم و مجتهد عادل و پرهيزكار باشد!!
    در مورد اين عبارت ((ظاهر آن است که حسن ظاهر کاشفی تعبدی است)) مي خواستم توضيح بدهيد!!

    و همين طور در باره اين "شیاعی که مفید علم باشد"
    ببخشید پا توی کفش صاحبخونه میکنیم. برای بنده هم سئوال شد و پرسیدم. اینطور جواب رو فهمیدم که :

    حسن ظاهر، کاشفی تعبدی است :
    کاشفیت یعنی دلالت. کاشف یعنی دلیل ما برای کشف یک موضوع.
    پس معنی عبارت این هست که : حسن ظاهر اون شخص دلالت بر عدالتش میکنه. اما این رو ما به صورت تعبدی می پذیریم.

    شیاعی که مفید علم باشد :
    شیاع یعنی پنجاه نفر. کلا بچیزی که زیاد شایع شده باشه
    پس یعنی : پنجاه نفر یا بیشتر از آن بگویند که آن شخص عالم است.
    یعنی مشهور باشه که فلان آقا علم دارد.


  11. #10
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم رب الشهدا
    شرایط مرجع تقلید:
    1-اجتهاد
    2-عقل و بلوغ
    3-مرد بودن
    4-حلال زادگی
    5-عدالت
    6-زنده بودن
    7-شیعه دوازده امامی بودن
    8-بنابر احتیاط واجب ، اعلم بوده و حریص به دنیا نباشد

    چند نکته :::
    1-عادل به کسی گویند که دارای قوه عدالت باشد و عدالت حالتی است که انسان را به تقوا وا داشته و از ارتکاب گناهان کبیره و اصرار بر گناهان صغیره باز میدارد

    2-اعلم کسی است که در استنباط احکام از دیگران استادتر بتشد

    یا رقیه بنت الحسین(س)
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  12. #11
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط یه دوست! نمایش پست اصلی
    بسم رب الشهدا
    شرایط مرجع تقلید:
    1-اجتهاد
    2-عقل و بلوغ
    3-مرد بودن
    4-حلال زادگی
    5-عدالت
    6-زنده بودن
    7-شیعه دوازده امامی بودن
    8-بنابر احتیاط واجب ، اعلم بوده و حریص به دنیا نباشد

    چند نکته :::
    1-عادل به کسی گویند که دارای قوه عدالت باشد و عدالت حالتی است که انسان را به تقوا وا داشته و از ارتکاب گناهان کبیره و اصرار بر گناهان صغیره باز میدارد

    2-اعلم کسی است که در استنباط احکام از دیگران استادتر بتشد

    یا رقیه بنت الحسین(س)
    شررط ۸ رو اشتباه گفتید.«اعور» نه «اعلم»

    کلا اعلمیت مرجع تقلید رو دو نفرم بگن کفایت میکنه.نه ۵۰ نفر

  13. 2 کاربر از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده اند .


  14. #12
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۱۴
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,487
    امتیاز : 9,682
    سطح : 66
    Points: 9,682, Level: 66
    Level completed: 8%, Points required for next Level: 368
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social25000 Experience PointsVeteranTagger Second ClassOverdrive
    تشکر کردن : 4,286
    تشکر شده 12,108 در 1,505 پست
    حالت من : Shad
    یاد شده
    در 1 پست
    نقل قول شدن
    در 3 پست
    مخالفت
    53
    مخالفت شده 61 در 40 پست

    پیش فرض

    ^
    بحث 50 نفر مربوط به شیوع هست. نه اینکه بخوان 50 نفر بگن. یعنی توی یه جمع زیادی اینطور جا افتاده باشه که اون آقا اعلم هست.
    نکته بعد هم اینه که اون 2 نفر باید خبره باشن و تشخیص بدهند اما 50 نفر نیازی نیست که خبره باشند

  15. 5 کاربر از پست مفید s-a-h تشکر کرده اند .


  16. #13
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط s-a-h نمایش پست اصلی
    ^
    بحث 50 نفر مربوط به شیوع هست. نه اینکه بخوان 50 نفر بگن. یعنی توی یه جمع زیادی اینطور جا افتاده باشه که اون آقا اعلم هست.
    نکته بعد هم اینه که اون 2 نفر باید خبره باشن و تشخیص بدهند اما 50 نفر نیازی نیست که خبره باشند
    كي گفته؟
    اون 50 تا اگه 50 تا بي سواد باشن قبوله يعني؟خير!به اندازه 1 با عالم هم حرفاشون ارزش گوش دادن نداره.
    والا ویکیپدیا فقط بخش فارسیش ۳۰ تا مدیر داره(البته قهرا همه صدها هزار مقاله رو نمیرسیم بخونیم-تازه کسی هم بهمون پولی نمیده و اون تعهد نیست)اگر قرار بود هر چیزی که ۵۰ نفر میگن درست باشه که دیگه کسی حق چپ نگاه کردن به ویکی ها رو نداشت.


    نميدونم چرا شماها عادت داريد نصف یه جمله رو میخونید.

    موضوعي كه خانم انتظار سبز بيان كردند و جناب يه دوست هم جواب دادند اصلا عالميت نبود. موضوع تقوا بود.

    گفتند «شیاعی که مفید علم باشد.»
    شیاع در اصلاح فقه یعنی شهرت دااشته باشد.
    مفیدِ چیزی باشد یعنی از آن فلان سود یا نفع یا حاصل یا نتیجه به دست آید.



    پس «شیاعی که مفید علم باشد.» بعنی مشهور باشد و آن شهرت به گونه ای باشد که از آن نتیجه گرفته شود(که موضوع-در اینجا پرهیزکاری مجتهد-صحیح است.)
    ویرایش توسط hooshdar3 : پنجشنبه ۳۰ آذر ۹۱ در ساعت ۱۴:۳۹

  17. 4 کاربر از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده اند .


  18. #14
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-شهریور-۲۳
    محل سکونت
    زیر اسمون خدا
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    1,223
    امتیاز : 21,746
    سطح : 92
    Points: 21,746, Level: 92
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 604
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social1 year registered10000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,878
    تشکر شده 5,157 در 1,177 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    جناب ي دوست:
    اگر كسي در زماني كه ي مرجع زنده بودن از ايشون تقليد ميكردن و حالا ايشون فوت كردن بايد مرجع تقليد رو عوض كنن؟

  19. 3 کاربر از پست مفید zaynodin تشکر کرده اند .


  20. #15
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط zaynodin نمایش پست اصلی
    جناب ي دوست:
    اگر كسي در زماني كه ي مرجع زنده بودن از ايشون تقليد ميكردن و حالا ايشون فوت كردن بايد مرجع تقليد رو عوض كنن؟



    باید به یک مرجع زنده(اعلم) رجوع کرده و از وی اجازه بقا بر مرجع فوت شده را بگیرد
    حال اگر اجازه داده باشند ، مرجع همان شخص فوت شده میباشد و اگر اجازه نداده باشند، باید مرجع اعلم(زنده) را به عنوان مرجع تقلید انتخاب کرد
    )
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  21. #16
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم رب الشهدا
    چند مسئله :
    1-تقلید ابتدایی از مجتهدی که از دنیا رفته است جایز نیست ؛ یعنی کسی که اکنون مکلف شده یا تا کنون تقلید نکرده ، نمیتواند از مجتهدی که از دنیا رفته است تقلید کند.
    بلکه باید مقلد مجتهد زنده باشد

    نظر امام خمینی ، امام خامنه ای ، آقای مکارم ، آقای بهجت ره ، آقای سیستانی==«جایز نیست
    ویرایش توسط یه دوست! : شنبه ۰۲ دی ۹۱ در ساعت ۰۰:۲۰
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  22. #17
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    بابا فارسی بنویس!
    مقلد مجتهد زنده باشد رو ۶۰ جور میشه خوند!
    بنویس بعضی مجتهدین میگن بقا بر تقلید میت جایز است

  23. 3 کاربر از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده اند .


  24. #18
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم رب الشهدا

    بقای بر تقلید میت :
    1-بقای بر تقلید میت اشکال ندارد، یعنی کسی که در زمان حیات آن مجتهد در بخشی از احکام دینی مطابق فتوای او عمل کرده باشد ، میتواند بر تقلید او باقی بماند، حتی در مسائلی
    که در زمان حیات آن مجتهد به آنها عمل نکرده نیز میتواند از وی تقلید کند؛؛؛مثلا در زمان حیات او به حج نرفته و اکنون پس از مرگ او به حج میرود ، میتواند در مناسک حج مطابق فتوای
    او عمل کند.
    نظر امام خمینی ، امام خامنه ای ، آقای مکارم ==«جایز است

    نظر آقای بهجت ره ، آقاس سیستانی==«تقلید از اعلم واجب است چه مرده باشد چه زنده

    یا زهرا(س)
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  25. #19
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم رب الشهدا

    بقای بر تقلید میت :
    1-بقای بر تقلید میت باید با اجازه مجتهد زنده باشد؛ یعنی چنانچه به فتوای مجتهد زنده
    بقای بر تقلید میت جایز باشد می تواند همچنان از او تقلید کند.
    2-کسی که برتقلید میت باقی مانده است ، در مسایلی که میت فتوا نداده و همچنین در
    مسایل جدید باید از مجتهد زنده تقلید کند.


    یا زهرا(س)
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  26. #20
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-شهریور-۲۳
    محل سکونت
    زیر اسمون خدا
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    1,223
    امتیاز : 21,746
    سطح : 92
    Points: 21,746, Level: 92
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 604
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social1 year registered10000 Experience Points
    تشکر کردن : 4,878
    تشکر شده 5,157 در 1,177 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    جناب ي دوست يعني مثلا ي نفر مرجع تقليدشون فوت كرده حالا بيان از ي مرجع تقليد ديگه ببرسن از ايشون دوباره تقليد كنن يا نه؟بعد فرق نميكنه از كدوم مرجع ببرسن؟انتخاب با خودشه؟اگه بدون اينكه ببرسه تقليدش رو ادامه بده در مسائلي كه ايشون فتوا دادن غلطه؟
    بعدم تو مسائل جديد از هر مرجعي دلش خواست تقليد كنه عيب نداره؟

  27. 7 کاربر از پست مفید zaynodin تشکر کرده اند .


  28. #21
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    آره باید از مرجع زنده اجازه بگیرن
    باید از مرجع اعلم بپرسن
    چون اکثر مراجع اجازه دادن فقط دانستن برای اینکه رفع تکلیف بشه و نگاه کردن در رساله یا پرسیدن از دفتر اون مرجع کافیست
    در مسائل جدید هم باید شخص جستجو کند و مرجع اعلم رو انتخاب کند

    روشن هست؟
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  29. #22
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط zaynodin نمایش پست اصلی
    جناب ي دوست يعني مثلا ي نفر مرجع تقليدشون فوت كرده حالا بيان از ي مرجع تقليد ديگه ببرسن از ايشون دوباره تقليد كنن يا نه؟بعد فرق نميكنه از كدوم مرجع ببرسن؟انتخاب با خودشه؟اگه بدون اينكه ببرسه تقليدش رو ادامه بده در مسائلي كه ايشون فتوا دادن غلطه؟
    بعدم تو مسائل جديد از هر مرجعي دلش خواست تقليد كنه عيب نداره؟
    تحصيل اعلم واجب است.
    يه مرجع تقليد نه.يك علامت مجهول الهويه است.ميگويند از مرجع تقليد اعلم.
    البته فرض بر اينه كه مسلمان شيعه اصولي هستيد.اگر اخباري باشيد، يا شيعه نباشيد، يا مسلمان نباشيد، اين احكام در مرد شما صدق نميكند.

    مثلا بعضيا ميگن من فلان خبر رو تو فلان روايت خوندم عمل ميكنم.حالا به هر دليلي.اين اخباري هست.
    ویرایش توسط hooshdar3 : یکشنبه ۰۳ دی ۹۱ در ساعت ۰۰:۵۵

  30. 3 کاربر از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده اند .


  31. #23
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم رب الشهدا و الصدیقین

    راه های تشخیص اجتهاد و اعلمیت مرجع تقلید :

    الف)آزمودن و شناخت شخصی ، در صورتی که خودش اهل علم باشد و بتواند مجتهد و اعلم را تشخیص دهد.
    ب)شهرتیی که مفید علم باشد ؛ یعنی بین اهل خبره چنان به اجتهاد و اعلمیت مشهور باشد که موجب علم به اجتهاد یا اعلمیت آن فرد باشد.
    ج)گواهی دو نفر عالم عادل اهل خبره ، به شرطی که دو نفر عالم هادل دیگر با گفته ی آنان مخالفت نکنند.

    یا حسین(ع)
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  32. #24
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط یه دوست! نمایش پست اصلی
    بسم رب الشهدا و الصدیقین

    راه های تشخیص اجتهاد و اعلمیت مرجع تقلید :

    الف)آزمودن و شناخت شخصی ، در صورتی که خودش اهل علم باشد و بتواند مجتهد و اعلم را تشخیص دهد.
    ب)شهرتیی که مفید علم باشد ؛ یعنی بین اهل خبره چنان به اجتهاد و اعلمیت مشهور باشد که موجب علم به اجتهاد یا اعلمیت آن فرد باشد.
    ج)گواهی دو نفر عالم عادل اهل خبره ، به شرطی که دو نفر عالم هادل دیگر با گفته ی آنان مخالفت نکنند.

    یا حسین(ع)
    شهرت هم لازم نیست.یک عده عالم عادل بگویند کفایت میکند.

    بهرحال شما فرمایشتون متین؛ولی به نظر میاد جمله «شهرتی که مفید علم باشد» یکم نافرم باشه.همون «شیاع» بهتره.یا کاملا فارسی ساده، یا کاملا قدیمی

  33. 3 کاربر از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده اند .


  34. #25
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    دقت کنید :
    قید بعد از شهرتی که مفید علم باشد نگاه کنید
    بین اهل خبره یعنی بین علما شناخته شده هست و تایید میکنن
    دیگه لازم نیست که بنویسم یک عده عالم عادل بگن
    چشم سعی میکنم که از الفاظ قدیمی استفاده نکنم
    ممنون از تذکرتون

    یا علی(ع)
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  35. #26
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم رب الشهدا

    چند مسئله :
    1-بر مکلف جایز است که برای شناختن مجتهد اعلم جستجو و تفحص کند.

    2-چنانچه دو یا چند مجتهد از نظر علمی با هم مساوی باشند، شخص مقلد مخیر است از هر کدام که بخواهد
    تقلید کند.همچنان که میتواند بعضی از مسائل را از یکی و بعضی دیگر را از دیگری تقلید کند.

    3-اگر دو مجتهد هر یک در بخشی از احکام اعلم باشد ، مثلا یکی در احکام عبادت اعلم است و دیگری در معاملات
    مکلف باید بنابر احتیاط واجب در هر بخش از اعلم تقلید کند.

    یا رقیه بنت الحسین
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  36. #27
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط یه دوست! نمایش پست اصلی
    بسم رب الشهدا

    چند مسئله :
    1-بر مکلف جایز است که برای شناختن مجتهد اعلم جستجو و تفحص کند.

    2-چنانچه دو یا چند مجتهد از نظر علمی با هم مساوی باشند، شخص مقلد مخیر است از هر کدام که بخواهد
    تقلید کند.همچنان که میتواند بعضی از مسائل را از یکی و بعضی دیگر را از دیگری تقلید کند.

    3-اگر دو مجتهد هر یک در بخشی از احکام اعلم باشد ، مثلا یکی در احکام عبادت اعلم است و دیگری در معاملات
    مکلف باید بنابر احتیاط واجب در هر بخش از اعلم تقلید کند.

    یا رقیه بنت الحسین
    مگه ميشه؟!نخير بايد فقط از يك نفر تقليد كرد، تا جايي كه ميدونم.
    ضمنا، مورد 1، جايز است نه.فرض است.

  37. 2 کاربر از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده اند .


  38. #28
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    در مورد مسئله1 جایز است.اصلا فرضی وجودنداره

    و در مورد مسئله3 کاملا درسته.اگر مجتهدی در یکی از مسایل مثلا نماز اعلم است و دیگری در خمس بنابر احتیاط واجب از اعلم تقلید کند
    تا اونجای که شما میدونید ملاک نیست

    یا علی(ع)
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  39. #29
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-مرداد-۰۲
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    1,984
    امتیاز : 34,092
    سطح : 100
    Points: 34,092, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialCreated Album pictures25000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 3,820
    تشکر شده 8,287 در 1,566 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    بسم رب الشهدا

    موضوع==»عدول از مجتهدی به مجتهد دیگر
    عدول یعنی برگشتن

    *عدول از غیر اعلم به اعلم بنابر احتیاط ، واجب است.

    *عدول از مجتهد زنده به مساوی ، جایز نیست.امام خمینی ،امام خامنه ای ؛، آقای مکارم :جایز نییت----آقای بهجت: جایز است

    *عدول از اعلم به غیر اعلم ، جایز نیست.

    *عدول از مجتهدی که مدتی از او تقلید میکرده و اکنون معلوم شده که اهلیت فتوا نداشته ، به مجتهد جامع الشرایط واجب است.

    *عدول از مجتهدی که یکی از شرایط مرجعیت را از دست داده ، مثلا دیوانه شده یا فراموشی به او دست داده ، به مچتهد جامع الشرایط واجب است.

    *عدول از مجتهدی که تا کنون از او تقلید نکرده و اکنون از دنیا رفته به مجتهد زنده جایز ، بلکه احتیاط مستحب است.
    امام خمینی ، امام خامنه ای ، آقای نوری : عدول از مجتهد مرده به زنده جایز است
    آقای بهجت ، آقای سیستانی ، آقای مکارم : عدول از مجتهد اعلم مرده جایز نیست مگر آنکه فتوای میت احتیاط باشد و عدول از احتیاط واجب به فتوای مجتهد زنده اشکال ندارد

    *عدول از مجتهد زنده به مجتهد مرده بنابر احتیاط واجب ،جایز نیست.هر چند قبلا از او تقلید میکرده و پس از مرگ وی به مچتهد زنده رجوع کرده است.

    یا ابوالفظل العباس
    باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد
    با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی
    ای شهید گمنام!
    من و تو در گمنامی با هم شریکیم
    تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را
    تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را
    تو پلاکت را گم کردی و من خدا را


  40. #30
    Banned
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-خرداد-۲۰
    نوشته ها
    2,740
    امتیاز : 18,570
    سطح : 86
    Points: 18,570, Level: 86
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 280
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,762
    تشکر شده 1,869 در 1,144 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    نقل قول شدن
    در 0 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط یه دوست! نمایش پست اصلی
    در مورد مسئله1 جایز است.اصلا فرضی وجودنداره

    و در مورد مسئله3 کاملا درسته.اگر مجتهدی در یکی از مسایل مثلا نماز اعلم است و دیگری در خمس بنابر احتیاط واجب از اعلم تقلید کند
    تا اونجای که شما میدونید ملاک نیست

    یا علی(ع)
    فتاوی فرق دارند.بنده پرسیدم که میگم.

    در مورد مسئله ۱ همَ دقیقا فرض است.یعنی شما میگید اختیار داریم که دنبال اعلم نگردیم؟
    ویرایش توسط hooshdar3 : چهارشنبه ۰۶ دی ۹۱ در ساعت ۰۲:۱۳

  41. 2 کاربر از پست مفید hooshdar3 تشکر کرده اند .


صفحه 1 از 4 123 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1