کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 12 , از مجموع 12
  1. #1
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۰۷
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,096
    امتیاز : 8,667
    سطح : 62
    Points: 8,667, Level: 62
    Level completed: 73%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 15,906
    تشکر شده 8,642 در 1,855 پست
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض پرسشها و پاسخهای قرآنی

    بدون شرح

  2. 7 کاربر از پست مفید yasin8 تشکر کرده اند .


  3. #2
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۰۷
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,096
    امتیاز : 8,667
    سطح : 62
    Points: 8,667, Level: 62
    Level completed: 73%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 15,906
    تشکر شده 8,642 در 1,855 پست
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    سوال 1- آیا گفتن "بسم الله" و شروع کار با نام خدا ، قبل از اسلام هم سابقه داشته است؟
    پاسخ: بله ، حضرت نوح هنگام سوار شدن به کشتی نجات، به یاران خود فرمود: حرکت وتوقف کشتی ما با نام خداست"بسم الله مجراها و مرساها"
    حضرت سلیمان نیز دعوتنامه خود را با "بسم الله " شروع کرد"وانه من سلیمان و انه بسم الله الرحمن الرحیم"


  4. #3
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۰۷
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,096
    امتیاز : 8,667
    سطح : 62
    Points: 8,667, Level: 62
    Level completed: 73%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 15,906
    تشکر شده 8,642 در 1,855 پست
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    سوال 2-الگوهای راه مستقیم چه کسانی هستند؟
    پاسخ:در سوره حمد میخوانیم که صراط مستقیم راه کسانی است که به آنان نعمت ویژه دادیم"صراط الذی أنعمت علیهم "و آن افراد مشمول نعمت،انبیا، صدیقین، شهدا و صالحان هستند.
    الگوی تمام عیار راه مستقیم، شخص پیامبر اکرم (ص) هستند" انک لمن المرسلین علی صراط مستقیم"


  5. #4
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۰۷
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,096
    امتیاز : 8,667
    سطح : 62
    Points: 8,667, Level: 62
    Level completed: 73%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 15,906
    تشکر شده 8,642 در 1,855 پست
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    سوال 3- الگوهای منفی کدامند؟
    پاسخ: در قرآن در کنار معرفی الگوهای مثبت، هشدار داده که به سراغ مدلهای دیگر نرویم که آن مدلها یا منحرفند و یا مورد قهر الهی.
    در قرآن غضب شدگان و مدلهایی که مورد قهر الهی هستند را قارون ها، فرعون ها، طاغوت ها، متجاوزان، ظالمان، بیان کرده و الگوی منحرف را هوی پرستان، مشرکان وکسانی که حکومت نااهلان را می پذیرند و سراغ غیرخدا میروند ونافرمانی الهی دارند، معرفی کرده است.

  6. 7 کاربر از پست مفید yasin8 تشکر کرده اند .


  7. #5
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۰۷
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,096
    امتیاز : 8,667
    سطح : 62
    Points: 8,667, Level: 62
    Level completed: 73%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 15,906
    تشکر شده 8,642 در 1,855 پست
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    سوال:این که میگویند: تمام قرآن در سوره حمد و تمام حمد در" بسم الله"و تمام" بسم الله" در حرف"باء" هست ، مراد چیست؟
    پاسخ:
    با یک نگاه گذرا می توان این گونه تحلیل کرد که تمام قرآن برای اتصال مخلوق به خالق و هدایت بندگان است و جلوه این اتصال و هدایت یافتگی در آن است که انسان غیر خدا را کنار بگذارد و بگوید:"بسم الله" و تنها رنگ الهی بپذیرد و جهت گیری توحیدی داشته باشد و فانی ها را به باقی ربط دهد.
    ایمان ، عشق، توکل، قداست دادن، بیمه کردن، هدفمند کردن ، فرار از شیطان، یاد خدا و محبوب، عبودیت و بندگی ، خروج از تکبر و اظهار عجز و نیاز به درگاه الهی و پاسخ منفی دادن به هوسها ،جلوه ها ، طاغوت ها و پناهندگی کامل به خدا همه در" بسم الله "نهفته است
    آری کسی که " به نام الله" میگوید معلوم میشود که به او ایمان دارد ، از او کمک همه جانبه میخواهد و از انواع دشمنان به او پناه میبرد ، نسبت به او عشق ورزیده و اظهر بندگی می کند.
    تمام این معانی در حرف "با" "بسم الله" نهفته است.

  8. 5 کاربر از پست مفید yasin8 تشکر کرده اند .


  9. #6
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۰۷
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,096
    امتیاز : 8,667
    سطح : 62
    Points: 8,667, Level: 62
    Level completed: 73%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 15,906
    تشکر شده 8,642 در 1,855 پست
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    سوال: آیا خداوند به حمد و ستایش ما نیاز دارد؟
    پاسخ:
    خیر چنین نیست؛ چنانکه اگر گفتیم : مردم باید خانه های خود را رو به خورشید بسازند، به این معنا نیست که خورشید به ما و خانه ما نیاز دارد.
    نه تنها خدا که بسیاری از مخلوقات خداوند نیز به انسان نیاز ندارند و این انسان است که از همه محتاج تر ، ولی از همه متکبرتر است.
    مثلا اکسیژن، دریا، ماهی های دریا، جنگل ها، باد و باران، پرندگان، چرندگان و زنبور عسل محتاج ما نیستند ؛ ولی انسان به همه اینها نیاز دارد.
    بنابراین؛ اگر ما میگوییم حمد و ستایش الهی لازم است به خاطر آن است که وجود ما و رشد ما و ادامه ی زندگی و حل مشکلات و کمبودهای ما تنها به دست اوست. او که رحمت را بر خود واجب کرده است" کتب علی نفسه الرحمة" آیا ما ستایش را بر خود واجب نکنیم.
    حمد و ستایش ما به پاس رحمت و گسترده ی او" ورحمتی وسعت کل شیء" و به نوعی انجام وظیفه است.

  10. 4 کاربر از پست مفید yasin8 تشکر کرده اند .


  11. #7
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۰۷
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,096
    امتیاز : 8,667
    سطح : 62
    Points: 8,667, Level: 62
    Level completed: 73%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 15,906
    تشکر شده 8,642 در 1,855 پست
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    سوال:
    نظر قرآن درباره ی محبوبیت های اجتماعی چیست؟
    پاسخ: قرآن، محبوبیت اجتماعی را لطف و نعمت الهی میداند. چنانکه آن را برای حضرت عیسی با عبارت" وجیها فی الدنیا" نام برده و دربارهی سایر مومنان فرموده است"سیجعل لهم الرحمن وُِدا"
    بارها دیده ایم حتی افراد لاابالی و فاسق ، افراد با ایمان و صالح را دوست دارند و در غم از دست دادن آنان به سوگ نشسته و به زیارت قبور آنان می روند

  12. 5 کاربر از پست مفید yasin8 تشکر کرده اند .


  13. #8
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۰۷
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,096
    امتیاز : 8,667
    سطح : 62
    Points: 8,667, Level: 62
    Level completed: 73%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 15,906
    تشکر شده 8,642 در 1,855 پست
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    آیا پیروان دیگر ادیان آسم انی اهل دوزخند؟
    به گواهی آیه ی ۶۲سوره ی ب قره، اجر هر کدام که در زم ان پیامبر خود ایمان به خد ا و معاد داشته و اهل عمل  صالح بوده اند، محفوظ است  و نگرانی وجود ندارند،اما  با آمدن پیامبر اسلام و دع وت او از اهل کتاب،"یا اهل الکتاب قدجائکم رسولنا یب ن لکم  فتره من الرسل" آنا ن مامور به پذیرش اسلام شد ند.
    بنابراین از پیروان دیگر ا دیان ، کسانی که آگاهانه ا سلام را قبول نکرده و آن ر ا رد میکنند و همچنان بر م کتب ناکامل  خود باقی بمانند، گرفتار ق هر الهی خواهند شد.

  14. کاربر روبرو از پست مفید yasin8 تشکر کرده است .


  15. #9
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۰۷
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,096
    امتیاز : 8,667
    سطح : 62
    Points: 8,667, Level: 62
    Level completed: 73%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 15,906
    تشکر شده 8,642 در 1,855 پست
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    آیا اگر با دشمنان نیز رفت ار مسالمت آمیز داشته باشی م و گونه ای زندگی کنیم که  ازما راضی باشند و تنش ها  به کلی برطرف شود،اشکالی  دارد وگناهی مرتکب شده ایم ؟
    زیرا خواسته دشمن به خاطر  حسادتی که دارد آن است که  از ایمانتان دست برداشته و  به کفر بازگردید"ود کثر م  اهل الکتاب لو یردونکم من بعد ایمانکم کف ارا حسدا من عند انفسهم"
    آری دشمن به کم راضی نیست  و تاصددرصد تسلیم نشوید، ه رگز ازشما راضی نمیشود"و ل  ترضی عنک الیهود ولاالنص ری حتی تتبع ملتهم"رابطه ی  با دشمنان اعم از کفار اه ل کتاب و افراد بی دین و م شرک ، نباید
    به قیمت صرفنظرکردن از اصو ل باشد، جذب دیگران آری، و لی عقب نشینی ازاص ول هرگز .
    اگزرکفار از دینداری ما را ضی هستند، باید در  دیندار ی خود شک کنیم، زیرا که دی نداری کافرپسند، همان کفر  است. قرآم میفرماید:اگر هری ک از شما مسلمانان ولایت ک فار رابپذیرید، جزو کفار ح ساب میشوید."و من یتولهم من کم فانه منهم"

  16. 2 کاربر از پست مفید yasin8 تشکر کرده اند .


  17. #10
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-اسفند-۱۳
    محل سکونت
    شیــــــــــــــــــــــــــراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    1,151
    امتیاز : 6,105
    سطح : 50
    Points: 6,105, Level: 50
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 45
    Overall activity: 14.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassTagger Second Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 2,339
    تشکر شده 2,680 در 763 پست
    حالت من : Gerye
    مخالفت
    16
    مخالفت شده 6 در 5 پست

    پیش فرض چرا قرآن، برخي از انسانها را حيوان و پست‏تر از حيوان قلمداد مي‏كند؟

    قرآن کریم که کلام خداوند است و باید سرشار از ادب باشد، برخي را حيوان و پست‏تر از حيوان و گروهي را سنگ و پست‏تر از سنگ قلمداد مي‏كند.

    اما به راستی چرا؟؟؟
    قرآن کریم از به كاربردن عنوان «حيوان»، صرفاً قصد توهين يا تحقير ندارد، چون صدر و ساقه اين كتاب الهي، ادب و هنر است كه با توهين و تحقير و سبّ و لعن و ناسزاي محض نمي‏سازد.
    قرآن كتاب تحقيق است؛ نه تحقير، پس حيوان ناميدن برخي افراد براي اين است كه حقيقتاً حيوان‏اند.

    گاهي گوينده‏اي درصدد تحقير و سبّ و شتم است و مي‏خواهد به كسي توهين و او را تحقير كند، پس مي‏گويد «حيوانات خدمتگزار بهتر از انسانهاي مردم آزارند»؛ امّا قرآن كه سراسرش ادب، علم و فرهنگ است، درصدد تحقير كسي نيست، بلكه در مقام تحقيق است، هرچند اين تحقيق با تحقير برخي از افراد همراه باشد.
    آیه ی (اِن هُم اِلاّ كالاَنعمِ بَل هُم اَضَلُّ)[1] يعني اينان واقعاً در حدّ حيوان يا پست‏تر از آن هستند.

    هر كه ترديد دارد، چشمِ دل باز كند، تا حيوانيت آنان را به عيانِ قلب ببيند و اگر چشم بصيرت ندارد، به گزارش صاحب بصران معصوم(عليهم السلام) گوش دهد، تا طبق گزارش درون بيني آنان بفهمد كه برخي واقعاً حيوان‏اند و چنانچه هيچ‏كدام از اين دو راه را نمي‏تواند بپيمايد، صبر كند «تا پيشگاه حقيقت شود پديد»؛ آن‏گاه آنها را بر اثر تناسخ ملكوتي به صورت حيوان خواهد ديد.

    جناب زمخشري در كشّاف[2] و اَمين الاسلام طبرسي در مجمع البيان، ذيل آيات (يَومَ يُنفَخُ فِي الصّورِ فَتَأتونَ اَفواجا وفُتِحَتِ السَّماءُ فَكانَت اَبوبا)[3] از وجود مبارك پيغمبرصلي الله عليه و آله و سلم آورده‏اند كه روز قيامت عده‏اي به صورت حيوانات محشور خواهند شد:


    «يحشر عشرة أصناف من أُمّتي أشتاتاً قد ميّزهم الله من المسلمين و بدل صورهم بعضهم علي صورة القردة و بعضهم علي‏صورة الخنازير».[4]
    اگر كسي نه چشم بصيرت داشت و نه صبر كرد تا در معاد، حق روشن شود و نه مستمع مطيع پيغمبرصلي الله عليه و آله و سلم و اهل بيت او(عليهم السلام) بود، قهراً خيال مي‏كند كه سخن قرآن درباره اين افراد، توهين است و چنين مي‏پندارد كه بيان (اِن هُم اِلاّكالاَنعمِ بَل هُم اَضَلُّ) تحقير آنهاست.

    اصولاً قرآن كسي را بدون تحقّق عيني، سبّ و لعن و تحقير نمي‏كند، چون خود مي‏فرمايد:
    (ولاتَسُبُّوا الَّذينَ يَدعونَ مِن دونِ اللّهِ فَيَسُبُّوا اللّهَ عَدوًا بِغَيرِ عِلمٍ)[5]؛
    يعني نوشته‏ها و رفتار و گفتارتان درباره ارباب نحله‏هاي گوناگون مؤدّبانه باشد؛ به هيچ‏كس ناسزا نگوييد و مقدّسات او را مذمّت نكنيد. به بتِ بت پرست بد نگوييد؛ اگر برهان داريد، بت و بت‏پرستي را محكوم كنيد؛ امّا ناسزا نگوييد، چون او هم معاذ الله به معبود و مقدّسات شما ناسزا مي‏گويد.

    بر اين اساس، صرف سبّ و بدگويي و ناسزا بدون تحقيق واقعي، در فرهنگ قرآن محكوم است و آياتي از قرآن كه برخي را حيوان و پست‏تر از حيوان و گروهي را سنگ و پست‏تر از سنگ قلمداد مي‏كند:

    (فَهِي كَالحِجارَةِ اَو اَشَدُّ قَسوَةً)[6]؛
    (اِن هُم اِلاّكالاَنعمِ بَل هُم اَضَلُّ)[7]

    همگي تحقيق است؛ نه تحقير، زيرا حيوان است كه براساس گمان و هوس حركت مي‏كند؛ نه انسان.

    حيوان بدون مراعات مسائل عميق رياضي و معادلات دقيق جبري و برهان علّي و معلولي و تنها برپايه گمان و ميل خود حركت مي‏كند، پس متحرّك بالظّن است؛ ولي انسانْ متحرّك بالبرهان است و سخن قرآن درباره انسانهاي پندارگرا و هوس مدار، تحقيق است؛ نه تحقير.

    به فرموده قرآن برخي اهل نظرند؛ نه اهل بصر:
    (وتَرهُم يَنظُرونَ اِلَيكَ وهُم لايُبصِرون)[8]،

    در نتيجه نمي‏توانند مشكل درون بيني را حل كنند.
    مراد آن بزرگوار هم كه فرمود:
    بي‏معرفت مباش كه در من يزيد عشق اهل نظر معامله با آشنا كنند[9]
    نظر ملكوتي است، پس برخي مي‏نگرند ولي چيزي نمي‏بينند؛ انسان به سادگي مي‏تواند از كلام، نوشتار، معاملات و... بفهمد که مثلاً فلاني حيوان است.

    بزرگاني بودند و هستند كه باطن برخي افراد را مي‏ديدند و مي‏بينند.بنابراين قرآن كريم برخي كساني را كه مردم انسان مي‏پندارند، بهيمه و انعام مي‏خواند و اين نشان مي‏دهد معناي حقيقي «بهيمه»، «شيطان» و «انسان» با معناي آن نزد توده مردم تفاوت دارد؛ مثلاً مردم فقط ديو و اهريمن را شيطان مي‏دانند و انساني را كه در فكر شيطنت، سياست بازي، دغلكاري، غلط اندازي و فريبكاري است شيطان نمي‏دانند، بلكه او را داراي وصف شيطان مي‏دانند؛ ولي قرآن او را حقيقتاً شيطان مي‏داند.
    [1] ـ سوره فرقان، آيه 44
    [2] ـ الكشّاف، ج 4، ص 687.
    [3] ـ سوره نبأ، آيات 18 ـ 19
    [4] ـ مجمع البيان، ج 9 ـ 10 ، ص 642؛ بحار الانوار، ج 7، ص 89
    [5] ـ سوره انعام، آيه 108
    [6] ـ سوره بقره، آيه 74
    [7] ـ سوره فرقان، آيه 44
    [8] ـ سوره اعراف، آيه 198
    [9] ـ ديوان حافظ، غزل 196
    منبع: [علامه جوادی آملی - تفسير انسان به انسان - صفحه145 تا 149]
    ...


  18. کاربر روبرو از پست مفید شوق پرواز تشکر کرده است .


  19. #11
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۰-بهمن-۰۷
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    2,096
    امتیاز : 8,667
    سطح : 62
    Points: 8,667, Level: 62
    Level completed: 73%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 15,906
    تشکر شده 8,642 در 1,855 پست
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 3 در 3 پست

    پیش فرض

    ریشه مفاسد اخلاقی کدام چی ست؟
    شاید بتوان گفت:ریشه ی تما  مفاسد، غفلت است. انسان ا گرغافل نباشد ،از هر خلافی  دست برمیدارد.
    غفلت از خداوند"نسوا الله"
    غفلت از قیامت"نسوا یوم ال ساب"
    غفلت از محرومان"ولم نطعم  لمسکین"
    غفلت از مسئولیت ها"ما لکم لاتقاتلون فی سبیل الله و لمستضعفین"
    غفلت از دشمن و توطئه های  او
    غفلت از تاریخ و عبرت های  آن
    غفلت از سنت های الهی
    غفلت از وعده ها و وعیدها
    غفلت از رزاقیت خداوند
    غفلت از اینکه عزت و قوت ه مه از اوست
    غفلت از اینکه دنیا و آنچه  در اوست کوچک و بی ارزش و  عارضی و غنچه ای بیش نیست "زهره الحیاه الدنیا"
    بی جهت نیست که قرآن غافلا ن را از چهار پا منحرف تر  می داند"اولئک کالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون"
    اسلام برای غفلت زدایی برن امه هایی دارد، از جمله:۱-نماز"اقم الصلاه"۲-قرآن"نحن نزلنا الذکر"۳-دعا۴-دوری از افراد غافل"لاتطع  ن اغفل قلبه عن ذکرنا" ۵-توجه به تاریخ

  20. 2 کاربر از پست مفید yasin8 تشکر کرده اند .


  21. #12
    عضو جامعه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-بهمن-۱۵
    محل سکونت
    'گیلان
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    321
    امتیاز : 4,415
    سطح : 42
    Points: 4,415, Level: 42
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 135
    Overall activity: 36.0%
    افتخارات:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 108
    تشکر شده 131 در 90 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 1 بار در 1 پست

    پیش فرض

    نوشته اصلی توسط yasin8 نمایش پست اصلی
    آیا اگر با دشمنان نیز رفتار مسالمت آمیز داشته باشیم و گونه ای زندگی کنیم که ازما راضی باشند و تنش ها به کلی برطرف شود،اشکالی دارد وگناهی مرتکب شده ایم؟
    زیرا خواسته دشمن به خاطر حسادتی که دارد آن است که از ایمانتان دست برداشته و به کفر بازگردید"ود کثر من اهل الکتاب لو یردونکم من بعد ایمانکم کفارا حسدا من عند ی داگشمن به کم راضی نیست و تاصددرصد تسلیم نشوید، هرگز ازشما راضی نمیشود"و لن ترضی عنک الیهود ولاالنصاری حتی تتبع ملتهم"رابطه ی با دشمنان اعم از کفار اهل کتاب و افراد بی دین و مشرک ، نباید
    به قیمت صرفنظرکردن از اصول باشد، جذب دیگران آری، ولی عقب نشینی ازاص ول هرگز.
    اگزرکفار از دینداری ما راضی هستند، باید در دینداری خود شک کنیم، زیرا که دینداری کافرپسند، همان کفر است. قرآم میفرماید:اگر هریک از شما مسلمانان ولایت کفار رابپذیرید، جزو کفار حساب میشوید."و من یتولهم منکم فانه منهم"
    اگر با کسی یا قومی رفتار مسالمت امیز متقابل داشته باشیم که دیگر دشمن نیست واگر دشمن باشیم رفتار نمیتواند مسالمت امیز باشد به عبارت دیگر دشمن بودن یعنی رفتار خصمانه داشتن نسبت به هم
    واما هر غیر مسلمانی دشمن مسلمان نیست میتوان با انها با صلح صفا زندگی کرد وجان و مال و ابروی ان ها در جامعه اسلامی محفوظ است . حکایت نا راحتی شدید امیرالمومنین علی علیه السلام به خاطر باز کردن خلخال از پای زن یهودی معروف است اسلام دین صلح وصفا و مهربانی است و همین صفات باعث جلب خیلی ها به سمت اسلام شده است . به امید دنیای پر محبت

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1