کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 14 , از مجموع 14
  1. #1
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض تحریفهای واقعه کربلا

    تعریف تحریف

    تحریف از ریشه‏ی «حرف» است، حرف هم در زبان عربی به گوشه و کنار گفته می‏شود. به تحریف در اصل از ریشه و اساس خارج ساختن و از حد وسط دور کردن و به گوشه و کنار کشانیدن است. در لغتنامه‏های فارسی ذیل واژه‏ی تحریف این معانی آمده است: تغییر دادن، تبدیل کردن، وارونه ساختن، جا به جا نمودن، کم و زیاد کردن، از حالت اصلی در آوردن و به طرز و وضع دیگر انداختن، کژ ساختن، تقلب کردن و...

    **زیرنویس=لغتنامه‏ی دهخدا؛ فرهنگ معین؛ فرهنگ عمید و... که همه در مترادف با معنایی است که گفته شد و هر کدام به نوعی مفهوم انحراف از اصل را در بردارد.

    تحریف در اصطلاح دانشمندان اسلامی، همان است که راغب اصفهانی گفته است:

    تحریف کلام، آن است که آن را در گوشه‏ای از احتمال قرار بدهی آنچنان که بتوان بیش از یک معنا [یک معنای اصلی] را به آن بار نمود.

    **زیرنویس=المفردات؛ قاموس قرآن، زیر ماده‏ی حرف..

    اما جامعترین معنی برای تحریف، همان تبدیل و تغییر است که در بعضی از فرهنگها آمده است.

    انواع تحریف

    تحریف انواع و صورتهای گوناگون دارد که با توجه به علل و عوامل آن به چند نوع تقسیم می‏شود؛ برخی از آنها در نگاه اول عادی و طبیعی می‏نماید و منشأ آنها را با تسامح می‏توان عوامل قهری و طبیعی دانست و اینکه تاریخ زندگانی امام حسین علیه‏السلام و حماسه عاشورا نیز مانند هر موضوع دیگر، دچار این نوع تحریفات شده است. برخی دیگر از انواع تحریف هم از اغراض سیاسی، قوم‏گرایی، قبیله پرستی، تفاخر ملی، تحجر و جمود فکری، ساده‏لوحی و مقدس مآبی و...ریشه می‏گیرد که این نوع تحریفات در فصل بعدی مفصل بررسی خواهیم کرد. اینک از آن نوع تحریفات سخن می‏گوییم که به نظر می‏رسد عوامل آن طبیعی بوده، فقط بر اثر بی‏دقتی یا کم توجهی راویان و نویسندگان و نسخه پردازان رخ داده است و این خود نیز صورتهای مختلفی دارد
    ویرایش توسط رضوان : چهارشنبه ۰۸ آذر ۹۱ در ساعت ۲۳:۰۴
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  2. 3 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  3. #2
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض تحریفها و انحرافها در تاریخ نگاری عاشورا

    نهضت حسینی و رویدادهای عاشورای سال ۶۱ هجری از جمله وقایعی است که بیش از همه رخدادهای تاریخی در فرهنگ مکتوب بشری مطرح بوده است، فرازهایی از تاریخ عاشورا در آثار اغلب نویسندگان و هنرمندان ملل جهان هر چند کوتاه و تحریف شده نشان از اهمیت، بزرگی و شگفت آفرینی این نهضت دارد.

    تردیدی نیست که انگیزه های سیاسی و اجتماعی فراوانی برای تحریف این واقعه از همان آغاز وجود داشته که از مهم ترین آنها حاکمیت استبدادی مخوف حزب اموی بر سرزمین های اسلامی آن هم به مدتی نسبتا طولانی بوده است. علاوه بر این، سایر حکومت های مستبد و مفسد که منش و روش امویان و فرزندان ابوسفیان را پیشه خود ساخته بودند و فرهنگ جهادی و شهیدپرور حسین بن علی (علیه السلام) را در تضاد با منافع خود می دیدند، انگیزه ای نیرومند برای مسخ و تحریف تاریخ و فرهنگ عاشوراداشته اند. منافع شخصی و گروهی عامل دیگری برای چنین رویکرد شوم نیز گردیده است. البته نباید در انحرافات صورت گرفته جایگزینی روضه خوانانی که شاخصه­ی وجودیشان فقط گریاندن مردم است، به جای عالمان دین و روحانیت انقلابی که آبشخور اصلی ترویج مفاهیم و اعتقادات دینی اند را نادیده گرفت. در این مجال سعی نگارنده بر این است تا شما خواننده گرامی را به طور اجمالی با تحریفات حادثه عظیم عاشورا آشنا ساخته و انحرافات نوساخته را گوش­زد کند.
    ویرایش توسط رضوان : پنجشنبه ۰۳ آذر ۹۰ در ساعت ۰۰:۱۹
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  4. 5 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  5. #3
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض ادامه تحریفها و انحرافها در تاریخ نگاری عاشورا (1)

    لیستی از انحرافات

    ۱- کشته شدن امام حسین (ع) برای شفاعت از گنهکاران امت.

    ۲- به حقارت کشیدن امام و اسراء در برابر یزیدیان برای مظلوم نمایی­های کاذب

    ۳- جهت گریاندن مستمع متوسل به دروغ شدن(حجله عروسی قاسم نوجوان در شب عاشورا و … )

    ۴- خصومت دیرین امویان با اساس دین و وحی و نبوت ، به دشمنی شخصی حسین (ع) و یزید تبدیل شد

    ۵- رسالت یاری رساندن به جبهه حسینی در طول تاریخ ، تنها به سطحِ گریستن بر تشنگی و مظلومیت آل عبا پایین آمد و بیش از روضه فکر امام حسین (ع) ، روضه جسم پاره پاره او و بیش از پیام خونین سیدالشهداء، حلقوم بریده ابا عبدالله مطرح شد .

    ۶- مسخ حقیقت عاشورا و فلسفه قیام کربلا ، به گونه­ای که عزای امام و یارانش هیچ تعارضی با سلطه ستم و فسق نداشته باشد و این بزرگترین تحریف محتوایی عاشورا بود.

    ۷- شفاعت امام بگونه ای یکجانبه طرح شد که بسیاری از علاقه مندان اهل بیت ، تعارضی میان گریستن بر حسین (علیه السلام) و ارتکاب فسق و فجور و زیر پا نهادن حق الناس و ترک وظایف ندانند و امیدشان به حسین (علیه السلام) باشد ، هر چند که غرق گناه باشند !

    ۸- عده ای چنین عنوان می کنند که حماسه ی عاشورا بطور جبری و حادثه ای محتوم روی داده است، اگر این عقیده ی باطل را بپذیریم العیاذ بالله امام و یارانش را از هر گونه اراده، اختیار و تصمیم گیری سلب کرده ایم و اعتقاد به این تفکر موهوم با قرآن و فرهنگ اهل بیت مغایرت دارد به علاوه چنین تخطئه ای در اصل مهم و حیاتی قضا و قدر نوعی انحطاط فکری و عقیدتی به بار می آورد.

    ۹- ائمه ی اطهار (علیهم السلام) تاکید فرموده اند مردم برای آن حضرت بگریند و عزاداری کنند تا هم نهضت عاشورا حفظ شود و هم آنان در پرتو این مجالس و سوگواری ها به رشد معنوی و سازندگی ایمانی برسند و بر اثر همراهی عاطفی با حماسه عاشورا از این چراغ هدایت نور بگیرند و با کشتی نجات از توفان حوادث آسان بگذرند. ولی گروهی این هدف را مسخ کرده و گفته اند: این گریه تسلی خاطری برای حضرت زهراست در حالی که امام حسین (علیه السلام) با شهادت خویش به مادرش زهرا (سلام الله علیها) پیوست و آن دو انسان والا از هم جدا نیستند که حضرت فاطمه (سلام الله علیها)در فراق این ماجرا ناراحت باشد و احتیاج به تسلی داشته باشد.

    ۱۰- حضرت امام حسین (علیه السلام) با فداکاری کم نظیر خود موجی ایجاد کرد که برای قرون متمادی ستمگران را به هراس واداشت و نامش با شجاعت، معنویت و ایثار و عدالت توام می باشد، اما عده ای این گونه می نگرند که امام حسین (علیه السلام) توسط دشمنان نفله شد و بدون این که تقصیری داشته باشد توسط ستمکاران کشته شد و از این جهت باید برایش متأثر بود و گریست،

    ۱۱-تمایل به اسطوره سازی و افسانه پردازی: کشته شدن سیصدهزار نفر از دشمنان توسط امام حسین علیه السلام و یا تعداد ۲۵ هزار نفر به دست ابوالفضل العباس و… .
    ویرایش توسط رضوان : پنجشنبه ۰۳ آذر ۹۰ در ساعت ۰۰:۳۲
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  6. 4 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  7. #4
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض ادامه تحریفها و انحرافها در تاریخ نگاری عاشورا (2)

    انحرافات نوظهور

    این لیست ۱۱گانه ، قسمی از تحریف­هایی بود که در دهه­های گذشته و پیش از انقلاب اسلامی، جولانگاه زیادی داشتند و با طلوع خورشید انقلاب و روشنگری حقایق توسط رهبر کبیر انقلاب و فرزانگانی چون شهید مطهری، تا حدودی، زوایای پنهان آن تحریف و آسیب ها پدیدار گشت، هر چند خطر آنها را نمی توان صددرصد منتفی شمرد و امکان بروز آنها با شیوه ها و قرائت هایی نوین وجود دارد .

    ولی در این سال­های اخیر، در گوشه و کنار، از گفتار و نوشتار پاره ای محافل و نشریات، زمزمه­هایی به گوش می رسد که از تکوین نطفه­هایی نو از تحریفات جدید خبر می دهد . امروزه با ادبیاتی متفاوت و گویش هایی نوین، مطالبی پیرامون فرهنگ عاشورا بیان می شود که می تواند نشانگر برخی بیماری ها باشد. در اینجا به طور فشرده و گذرا، به نشانه هایی دیگر که عمدتا بر محور تضعیف پایگاه اجتماعی فرهنگ عاشورا و ابعاد سازنده آن متمرکز است و در مقام تقدس زدایی از عاشورا و خشونت زا معرفی کردن فرهنگ آن می باشد، می توان اشاره نمود:

    ۱- عزاداری امام حسین (علیه السلام) ادامه آیین سوگ سیاوش است. آیینی که تا پیش از دوره صفویه برای نه گفتن به حکومت، به آن می پرداختند و با از بین رفتن آیین سیاوش و جایگزینی عزاداری امام حسین (علیه السلام) این آیین ها در خدمت حکومت قرار گرفت،

    ۲- امروزه دیگر از دشمنان و کشندگان امام حسین (علیه السلام) خبری نیست و هنوز هم از داستان حسین استفاده کردن و عنصر انتقام، عنصر کینه توزی و عنصر خشونت و خونریزی را زنده نگه داشتن و از طریق تحریک عواطف، دشمنان موهوم و غیر موهوم تراشیدن و این حادثه را خرج آن امور کردن، شایسته نیست .

    ۳- پیامبر (صلوات الله علیه) در بدر و حنین شمشیر زد و کربلا پیامدهای همان جنگ ها بود و خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه هایی جز خشونت به بار نمی آورد. پس چرا فرهنگ شهادت را که خشونت آفرین باید گسترش داد.

    آیا به راستی عاشورا جنبه های اساطیری و افسانه ای دارد که با اسطوره افسانه سیاوش و غیره مقایسه شود؟ در حالی که از شگفتی های حماسه کربلا آن است که تمامی خصوصیات و ویژگیهای آن حادثه، با ذکر جزئی ترین مسائل، در سینه تاریخ مضبوط است،

    آیین عزاداری سید مظلومان چنانچه در صفحات پیشین گذشت، چه ربطی به آیین سوگ سیاوش دارد؟ در حالی که این آیین از زمان ائمه اطهار و از همان روز عاشورا، معماری شد، برای آنکه عاشورا، به عنوان یک مکتب زنده بماند و خون ثارالله در کالبد جوامع به جریان افتد و به آنها حیات طیبه و زندگی شرافتمندانه هدیه کند . عاشورا ، توسط ولی مطلق الهی و عبد صالح و انسان کامل و معصومی چون سیدالشهداء (علیه السلام) و نه یک موجود اساطیری آفریده شد، برای آنکه شاخص حرکت تعالی بشر باشد و با انگشت اشاره اش، سمت و سوی زندگی را نشان دهد . عاشورا، دو چهره دارد، همچنان که در آن رحمت، رافت و عشق به همه خوبی ها و زیبایی ها موج می زند، چهره دیگر آن زشتی و شیطنت و فساد و تباهی است و انسان عاشورایی همچنان که درود و سلام و عاطفه خود را نثار چهره رافت و رحمت آن می کند، نمی تواند از لعن و نفرین نسبت به قاتلان و کشندگان امام حسین (علیه السلام) که چهره دیگر کربلا را ترسیم کردند غافل باشد . لذا کمتر زیارتی از زیارات امام حسین (علیه السلام) را می توان سراغ گرفت که در کنار سلام بر او و یارانش، لعن بر قاتلان آنها ذکر نشده باشد، با وجود آنکه این زیارات از امامان معصوم در متون معتبر نقل شده و بسیاری از آنها از جهت سند نیز به هیچ وجه قابل خدشه نمی باشد .
    ویرایش توسط رضوان : پنجشنبه ۰۳ آذر ۹۰ در ساعت ۰۰:۳۵
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  8. 4 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  9. #5
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض ادامه تحریفها و انحرافها در تاریخ نگاری عاشورا (3)

    سخن پایانی

    آنچه وظیفه آگاهان و دست اندرکاران است ، هم تبیین صحیح قیام حسینی ، هم ارائه مقتل و روضه صحیح و

    مستند ، هم جلوگیری از خواندن مرثیه های دروغ و مرثیه خوانان ناصالح و مداحان کاسب و واعظان بی­سواد و بی

    مطالعه است . در یکی دو دهه اخیر ، هم کتاب­های ارزشمندی در تحلیل ماهیت و اهداف قیام حسینی تألیف

    شده ، هم اشعار با محتوا و منطبق با روح عاشورا سروده شده است و هم برخی از این تحریف­های لفظی و

    محتوایی بازگو و معرفی شده است. به امید روزی که محبین اهل بیت مسلح شدن به بصیرت را فرض بدانند و در

    دام جهالت خود و دشمنی استکبار و مکر منافقین خود فروخته نیفتند.

    منبع
    ویرایش توسط رضوان : پنجشنبه ۰۳ آذر ۹۰ در ساعت ۰۰:۳۷
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  10. 6 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  11. #6
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    به گزارش صراط به نقل از فارس، خوشبختانه با افزایش سطح آگاهی عمومی، طرح مطالب خرافی درباره واقعه عاشورا به حداقل رسیده است، به نحوی که بسیاری از مردم هنگام مواجهه با روضهها و مصیبتهایی که خوانده میشود در سند و صحت آن دقت میکنند.

    اما با همه این دقتها باز هم هستند مداحانی که برای بازارگرمی و به اصطلاح گرمکردن مجالس خود، به روایتهای شاذ و مقاتل متأخر و بدون اعتبار متوسل میشوند و نتیجه آن بیان مطالب خرافی نظیر برپایی مجلس عروسی حضرت قاسم(ع)، حجلهبندی و حنابندان و کوبیدن سر به کجاوه توسط زینب(س) است.

    برای بررسی و شناخت انحرافات و خرافه هایی که وارد مقاتل شدهاند، گروه آیین و اندیشه فارس محرم سال گذشته میزگردی با حضور حجج اسلام سیدمحمود طباطبایی نژاد و امیرحسین ملکپور، اعضای گروه تحقیقاتی دانشنامه 14 جلدی امام حسین(ع) برگزار کرد که نظر به اهمیت مباحث مطروحه، گزیدهای از آن بار دیگر منتشر میشود.


    ویرایش توسط رضوان : پنجشنبه ۲۵ آبان ۹۱ در ساعت ۱۸:۱۲
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  12. کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .


  13. #7
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    حضرت قاسم(ع) در روز عاشورا ازدواج نکرد

    حجتالاسلام ملکپور برای بیان و معرفی مطالب خرافی که در مقاتل آمده و امروز از آنها در مجالس عزاداری امام حسین(ع) یاد میشود، سخنان خود را این ‎گونه آغاز میکند: خوشبختانه با افزایش آگاهی مردم، مطرح کردن مطالب خرافی به حداقل خود رسیده است و در جامعه خیلیها به دنبال این هستند که حرفهایی که میزنند و روضههایی که میخوانند، همه صحیح و معتبر باشد. حتی در جلساتی که با برخی مداحان شهر قم داشتیم، اشعار و روضههای خود را تصحیح میکردند؛ اما باز هر از گاهی این مشکل دیده میشود که از جمله مطالب خرافی در باره واقعه عاشورا، گرفتن مجلس عروسی حضرت قاسم(ع)، حجلهبندی کردن و حنابندان است که هنوز هم در برخی از مجالس به خصوص زنانه وجود دارد. این مطالب خرافی از جمله مواردی است که شهید مطهری آن را به شدت رد میکند.
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  14. کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .


  15. #8
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    کتاب «اسرار الشهادة» مملو از انحرافات و مطالب خرافه است

    وی ادامه میدهد: اباعبدالله(ع) تنها دو دختر دَمبخت به نامهای «فاطمه» و «سکینه» داشت. برخی از دختری به نام «زینب» یاد کردهاند و برخی هم به «رقیه» اشاره کردهاند که سن آنها کم بود. دختران امام حسین(ع) را برخی 4 تن، برخی 3 تن و برخی 2 تن بیان کردهاند که تنها 2 دختر بزرگ داشت که آنها را به عقد پسران امام حسن(ع) درآورده بود.

    ملکپور میافزاید: «فاطمه» همسر «حسن مثنی» بود که شوهرش در واقعه کربلا زخمی میشود و تا مرز شهادت پیش میرود؛ ولی زنده میماند. داماد دیگر امام حسین(ع)، «عبدالله ‎بن حسن» بود که «سکینه» را به عقد او درآورده بودند. البته در واقعه عاشورا دو «عبدالله ‎بن حسن» حضور داشتند. یکی «عبدالله» یازده ساله که در کربلا و در لحظات آخر در آغوش عمویش امام حسین(ع) به شهادت رسید و دیگری یک «عبدالله» دیگر که از نظر سنی بزرگتر بوده که عقد «سکینه» را قبل از واقعه کربلا برای وی میخوانند و در جریان کربلا به شهادت میرسد. پس دختر دیگری برای ازدواج با قاسم باقی نمیماند.
    این محقق در ادامه با اظهار تأسف از مطالب منتشر شده در مقاتل ضعیف میگوید: متأسفانه در کتاب «اسرار الشهادة» به طرز فجیعی داستان حضرت قاسم(ع) بیان میشود. این کتاب مینویسد که عروسی حضرت قاسم(ع) و یکی از دختران امام حسین(ع) در روز عاشورا اتفاق میافتد که اصلاً زمان مناسب برای این کار نیست. در این کتاب این جریان تحریفی این ‎گونه بیان شده است که در حین انجام مراسم عروسی، قاسم(ع) صدای رجز میشنود و به میدان میرود و جنگ میکند و بعد بازمیگردد و شخص دیگری رجز میخواند و بار دیگر که قاسم عزم میدان میکند، دختر به حالت گلایه میگوید: پس دیدار ما چه میشود؟ و قاسم(ع) میگوید که: دیدار ما به قیامت! بعد دختر میگوید که: از کجا تو را بشناسم؟ قاسم(ع) آستین لباسش را پاره میکند و میگوید: از این آستین پاره. بعد در جنگ شهید میشود. سرها را که برای ابنزیاد میبردند، یک وزیر ایرانی درخواست میکند که یک سر هم به ما بدهید تا ما هم شادی کنیم. سر قاسم(ع) را به او میدهند. وزیر آن را به ایران میآورد و مدتها با این سر چوگان بازی میکردند.
    ملکپور با اظهار تأسف دوباره ادامه میدهد: کتاب «اسرار الشهادة» در ادامه در دهها صفحه بحث میکند که استخوان این بزرگان به این دلیل و آن دلیل محکم است و سر مشکلی پیدا نمیکرد. پس از مدتی یکی از زنان که از نوادههای «عمار یاسر» بود، شبی در خواب حضرت زهرا(س) را میبیند که به او میفرماید: «این سر فرزند من است و چرا با آن این رفتار را میکنید.» پیرزن صبح به پسرش میگوید که: حاضری سرت را به جای این سر بدهی؟ پسر موافقت میکند. پیرزن سر پسرش را میبرد و آن را به جای سر قاسم(ع) برای بازی چوگان وزیر ایرانی و اطرافیانش میدهد. آنها سر را میبرند تا چوگان بازی کنند؛ اما سر میترکد. دوباره بازمیگردند و سر اصلی را میبرند.

    وی میافزاید: در ادامه این نقل کذب تاریخی آمده که بالاخره تعدادی از کردها میآیند و این سر را میگیرند و بعد آن را در شمیران تهران دفن میکنند که به امامزاده شاهزاده قاسم(ع) معروف میشود و متأسفانه هنوز هم هست.

    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  16. کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .


  17. #9
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    امامزاده قاسم دربند و بیبیزبیده شهرری جعلی است

    ملکپور تأکید میکند: نویسنده این مقتل ضعیف؛ چون امام حسین(ع) تنها دو دختر شوهردار به نامهای «فاطمه» و «سکینه» داشت، یک دختر خیالی برای امام حسین(ع) به نام «زبیده» درست میکنند که در هیچ ‎یک از منابع تاریخی این نام وجود ندارد. نه در منابع معتبر و نه حتی در منابع ضعیف. «اسرار الشهادة»میگوید که «زبیده» با «شهربانو» بعد از واقعه کربلا به ایران میآید که «شهربانو» اصلاً در کربلا نبوده و هنگام تولد امام زینالعابدین(ع) به شهادت رسید ـ چون زن اگر هنگام زایمان از دنیا برود، شهید است ـ به هر حال این «زبیده» خیالی با این «شهربانو» که در کربلا نبوده به ایران میآید. الآن هم در شهرری قبری به نام «زبیده خاتون» وجود دارد که مدعیاند همسر قاسم(ع) است.

    وی میگوید: حالا اگر دقت کنید، میبینید که «دربندی» نویسنده «اسرار الشهادة» از اهالی «دربند شمیران» بوده و میخواسته امامزاده قاسم(ع) و زبیده خاتون را درست کند و بعد وقتی سؤال میشود که: این روایت را از کجا نقل کردهای؟ میگوید که: از یک کتاب فارسی قدیمی که چون ورقهای اول آن پاره شده است، نویسنده آن مشخص نیست! آیا میشود به این گفته استناد کرد؟ وقتی شهید مطهری(ع) این مطلب را میبیند برآشفته میشود و خیلی محکم جریان عروسی قاسم(ع) را رد میکند. این نه با عقل و نه با نقلهای معتبر همخوانی ندارد.

    ویرایش توسط رضوان : پنجشنبه ۲۵ آبان ۹۱ در ساعت ۱۸:۲۵
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  18. کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .


  19. #10
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    شب عاشورا کسی از امام حسین(ع) جدا نشد

    ملکپور در ادامه اظهار میکند: از جمله مطالب مخدوش دیگر جریان شب عاشورا این است که میگویند؛ اباعبدالله(ع) چراغ را خاموش کرد و بیعتش را برداشت و گفت که هر کس که میخواهد، برود و مردم پس از آن دستهدسته امام را تنها گذاشتند. اول اینکه این چراغ خاموش کردن در هیچ منبع معتبری وجود ندارد و این نقل منحرف از کتاب «دمعةالساکبه» که در قرن سیزدهم و سال 1285 قمری نوشته شده است، آغاز میشود، در حالی که این غلط است. در شب عاشورا که حضرت بیعت را برداشت، نه تنها کسی نرفت؛ بلکه طبق برخی نقلهای معتبر بیش از 30 نفر از لشگریان عمر سعد به امام حسین(ع) ملحق شدند. حتی حرفهای دلگرمکنندهای از سوی اصحاب امام مطرح شد و اول شخصی که صحبت کرد و دل امام حسین(ع) را گرم کرد، قمر بنیهاشم(ع) بود که گفت: «بریم که بعد از شما زنده باشیم؟ زندگی بعد از تو را نمیخواهیم.»

    وی ادامه میدهد: «دمعة الساکبه» کتاب واسطه است. نویسنده آن ادعا میکند که این مطلب را از کتاب «نور العین» نقل میکند، که خود کتاب «نور العین»، یک کتاب مجهول با نویسندهای مجهول است. برخی گفتهاند که مرحوم «اسفراینی سنی» که در قرنهای اولیه اسلام میزیست آن را نوشته که البته کارشناسان آن را رد کردهاند. آنها که تخصصی راجع به کتابهای قدیمی دارند، معقدند که این نوع نگارش با نوشتههای مرحوم «اسفراینی» همسو نیست. بعد جالب است که حتی در «نور العین» هم این حرف زده نشده است.

    عضو گروه تحقیقاتی دانشنامه 14 جلدی امام حسین(ع) در ادامه سخنان خود میگوید: البته این را هم بدانید که «نور العین» به قدری ضعیف است که آغاز جنگ امام حسین(ع) را از روز دوم یا سوم محرم عنوان میکند و میگوید که در دوم محرم عدهای به شهادت رسیدند. نویسنده مجهول این کتاب دو شخصیت به نام عباس معرفی میکند که یکی از آنها در روز سوم محرم و یکی از آنها در تاسوعا به شهادت میرسد. هر آدم منصفی که حتی اگر محقق هم نباشد، با خواندن این مطالب متوجه کذب بودن آن میشود.


    ویرایش توسط رضوان : پنجشنبه ۲۵ آبان ۹۱ در ساعت ۱۸:۲۴
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  20. 2 کاربر از پست مفید رضوان تشکر کرده اند .


  21. #11
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    بوسیدن گلوی امام حسین(ع) توسط حضرت زینب(س) قبل از جنگ امام صحت ندارد

    ملکپورادامه میدهد: مطلب انحرافی دیگری که از مقاتل و کتابهای ضعیف به اذهان عمومی القا شده، بوسیدن گلوی امام حسین(ع) توسط حضرت زینب(س) قبل از جنگ امام است. این کتابها مینویسند که وقتی امام حسین(ع) به میدانجنگ میرفت، حضرت زینب(س) به دنبال او میرود و میگوید: «مهلاً مهلاًیابنالزهرا(س) مادرم زهرا(س) وصیت کرده که زیر گلوی تو را ببوسم

    وی تأکیدمیکند: من خودم وصایای حضرت زهرا(س) را گردآوری و همه کتابهای نوشته شده درباره وصایای حضرت زهرا(س) را مطالعه کرده ام و در هیچ یک ازاین وصایا،این یک وصیتی را که بیان شده است ندیدم.

    ملکپور ادامه میدهد: وقتی جستوجو میکنیم که اولین بار این موضوع کجامطرح شده است، میبینیم که برای نخستین بار در کتاب «انوار المجالس» و درقرن سیزدهم یعنی در سال 1280قمری و حدود 1200 سال بعد از واقعه عاشورا،این مطلب بیان شده است. بعد ازآن هم در کتاب «تذکرة الشهدا» که در سال1340 قمری و در قرن چهاردهم اینمطلب منتشر شده است و نویسنده خودش تأکیدمیکند که: «این مطلب ضعیف است

    وی میگوید: بیان این مطالب در شأن امام(ع) نیست. آیا او حاضر بود که خواهرش در مقابل خیل دشمنان زیر گلویش را ببوسد؟ آیا امام حاضر بود که ناموسش درجلوی دشمنان قرار بگیرد؟ باز تأکید میکنم که جمله «مهلاً مهلا،یابن الزهرا(س)» را در هیچیک از منابع معتبر حتی در کتابهای ضعیف نیافتیم.


    ویرایش توسط رضوان : پنجشنبه ۲۵ آبان ۹۱ در ساعت ۱۸:۲۴
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  22. #12
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض


    حضرت زینب(س) در کوفه یا هیچ جای دیگر سرش را به محمل نکوبید

    ملکپور،کوبیدن سر به محمل از سوی حضرت زینب(س) و جاری شدن خون را ردمیکند و ایننقل را از مطالب ضعیفی برمیشمرد که متأسفانه منشأ حرکاتی شده است و دشمن روی آن مانور میدهد و شیعه را متهم به وحشیگری میکند.

    وی میگوید: نوشته اند که وقتی در کوفه حضرت زینب(س) خطبه میخواند، برای ساکت کردن اوسر بریده امام حسین(ع) را به او نشان میدهند که ایشان طاقت نمیآورد و سررا به چوب محمل میزند و میبینند که خون تازه از زیر محملجاری شده است. این نقل معروف به نقل «مسلم جسّاس (گچکار)» است. این موضوع در کتاب ضعیف«نور العین» است که نه نویسندهاش و نه سال تألیفش مشخص نیست و نه اینکه توانسته جریان عاشورا را درست ترسیم کند و پر از مطالب کذب است که با منابع تاریخی منطبق نیست.

    وی ادامه میدهد: این مطلب البته در کتاب «منتخب طریحی» که در سال 1085قمری یعنی قرن یازدهم آن را نوشته اند بیان شده است. شیخ عباس قمی هم در«منتهی الآمال» این نقل را در صفحه 483 مینویسد وتأکید میکند که اینرا نخوانید و آن را رد میکند و مینویسد که اصلاًبعید است که حضرت زینب(س) که از سوی امام حسین(ع) مأمور به صبر بوده، این بیصبری را انجامدهد.

    ملکپور میگوید: یکهزار سال پس از واقعه عاشورا این حرف نبوده و از قرنیازدهم به بعد مطرح شده است. به خصوص اینکه حضرت زینب(س) بالای محمل بوده وهمه این صحنه را دیده اند و باید در برخی نقلها آمده باشد اما به مدتیکهزار سال این قضیه مسکوت است و بعد یک کتاب ضعیف این را مطرح کند کهقابل اعتماد نیست و این در حالی است که نقلم شهوری داریم که در آن امام حسین(ع) حضرت زینب(س) را سفارش کرده که«بیصبری نکن و صورت مخراش!» که خوب؛ سر به محمل زدن، بدتر از صورت خراشیدن است. اگر بود، قاعدتاً باید درچند منبع متقدم این موضوع میآمد و مسلماًاین باطل است.

    منبع
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  23. #13
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    شيراز
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    10,457
    امتیاز : 90,029
    سطح : 100
    Points: 90,029, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    افتخارات:
    VeteranCreated Album picturesCreated Blog entry50000 Experience PointsTagger First Class
    تشکر کردن : 9,406
    تشکر شده 31,409 در 9,800 پست
    نوشته های وبلاگ
    15
    مخالفت
    233
    مخالفت شده 145 در 76 پست

    پیش فرض

    یکی از عوامل بنیادین وقوع تحریف لفظی و معنوی و ورود آسیب های متعدد به ساحت فرهنگ عاشورا

    و عزاداری سید الشهدا (ع)عدم تبیین و تشریح آموزه های ناب عاشورایی و اهداف و فلسفه نهضت عاشورا

    در میان مردم است. این نقص متوجه نخبگان و دانشورانی استکه مرجع توده مردم به شمار می آیند

    که به طور عمیق و همه جانبه در عاشورا اندیشه نکردند و به درستی به تشریح و تبلیغ آن نپرداختند؛

    به تک بعدی نگری پرداختند یا میدان را به غیر اهل واگذاشتند.
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

    پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمود:
    ای مردم! خداوند عزّوجلّ، کمال دین شما را در امامت و پیشوایی علی(ع) قرار داده است؛ پس هر کس که از او و جانشینان
    او از فرزندان من که از صلب اویند تا واپسین روز جهان پیروی و اطاعت نکند، به حبط و نابودی اعمال گرفتار گردیده و در آتش دوزخ،
    جاودانه، معذّب خواهد بود، نه دیگر عذابش تخفیف یابد و نه مهلت و فرصت نجاتی به او داده شود.

  24. کاربر روبرو از پست مفید رضوان تشکر کرده است .


  25. #14
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-آبان-۰۸
    محل سکونت
    شیراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1989
    نوشته ها
    3,759
    امتیاز : 59,369
    سطح : 100
    Points: 59,369, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,819
    تشکر شده 14,230 در 3,396 پست
    مخالفت
    16
    مخالفت شده 3 در 2 پست

    پیش فرض

    پریروز تو تی وی گفتن حضرت رقیه دختر امام نبوده و دختر یکی از شهدای کربلا بوده!

    داشتن یه سری شبهات رو جواب میدادن مثلا

    این واقعیه؟

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1