کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 16 , از مجموع 16
  1. #1
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۲۶
    محل سکونت
    شهرراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1987
    نوشته ها
    2,984
    امتیاز : 26,241
    سطح : 96
    Points: 26,241, Level: 96
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranYour first Group50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 17,488
    تشکر شده 7,445 در 2,299 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض پرسش ها وپاسخ های مهدویت

    حتما یه سری سوال براتون پیش اومده که میتونید بیاید اینجا بپرسید




  2. کاربر روبرو از پست مفید مسافرکوچولووووو تشکر کرده است .


  3. #2
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۲۶
    محل سکونت
    شهرراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1987
    نوشته ها
    2,984
    امتیاز : 26,241
    سطح : 96
    Points: 26,241, Level: 96
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranYour first Group50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 17,488
    تشکر شده 7,445 در 2,299 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض

    منظور از مهدویت چیست؟ از چه زمانی آغاز شده است؟

    اعتقاد به مهدی موعود مسئله ای است که در تمام ادیان و مذاهب مختلف جهان اعم از وثنیت، کلیمیت، مسیحیت، مجوسیت، اسلام و غیره مطرح بوده و هست؛ بدیم معنی که در آخر الزمان، مصلحی ظهور خواهد کرد و به جنایتها و خیانتها و تبعیضهای بشر خاتمه خواهد داد.
    آری، اعتقاد به مهدی نه تنها یک باور اسلامی است که عنوانی می باشد برای خواسته و آرزوهای همه انسانهای دردمند و ستمدید با کیش و مذاهب گوناگون و همچنین بازده الهام فطری مردم است و با همه اختلافاتی که در عقیده و مذهب دارند دریافته اند که برای انسانیت در روی زمین، روز موعودی و انسان موعودی خواهد بود که با ظهورش هدف نهایی ادیان الهی تحقق یافته و مسیر ان به دنبال رنجی بسیار همواری و استواری لازم ر ا می یابد. بنابراین مسئله مهدویت با سابقه ای دیرینه ریشه در مذهب دارد.
    اگر چه غیر از قران مجید تمامی کتاب های اسمانی دیگر دستخوش تحریف شده اند لیکن با این وجود جملاتی از دستبرد دیگران مصون مانده است که در آنها از آمدن مهدی موعود و مصلح جهانی گفتگو شده است و چون این مطلب به صورت پیشگویی و مربوط به آینده است و مضامین آن در قران و روایات متواتر وارد شده است. از این رهگذر مسلم می شود که این عبارتها از منطق وحی جستجوشمه گرفته و از دستبرد انسان ها در طول تاریخ در امان مانده است.
    از جمله روایات متواتری که با ظهور مهدی موعود وعده داده حدیث معروف نبوی است که فرمود: اگر از عمر دنیا یک روز بیش باقی نمانده باشد خداوند آن روز را طولانی کند تا مردی از امت و خاندان من که نامش نام من است ظاهر شود و زمین را از عدل و داد پر کند چنانکه از ظلم و ستم پر شده باشد.
    الفصول المهمه ابن صباغ مالکی ص 294




  4. کاربر روبرو از پست مفید مسافرکوچولووووو تشکر کرده است .


  5. #3
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۲۶
    محل سکونت
    شهرراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1987
    نوشته ها
    2,984
    امتیاز : 26,241
    سطح : 96
    Points: 26,241, Level: 96
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranYour first Group50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 17,488
    تشکر شده 7,445 در 2,299 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض

    در سایر ادیان و کتب آسمانی، از مهدی موعود ع چگونه یاد شده است؟


    با تحقيق و جستجو در كتب اديان و مذاهب آسماني، به اين نتيجه قطعي و مسلم مي رسيم كه اعتقاد به مهدي موعود اختصاص به مسلمانان ندارد، بلكه سايد اديان و مذاهب نيز در اين عقيده با مسلمين شريك مي باشند. لطفا دقت كنيد:

    منابع زرتشت: در ((زند))، كه كتاب مذهبي زردشتيان است، درباره انقراض اشرار و وراثت صالحان آمده است: (( لشگر اهريمنان با ايزدان، دائم در روي خاكدان، محاربه و كشمكش دارند، و غالبا پيروزي با اهريمنان باشد، اما نه به طوري كه ايزدان را محو و منقرض سازند، چه در هنگام تنگي از جانب ((اورمزد)) كه خداي آسمان است به ((ايزدان)) كه فرزندان اويند، ياري مي رسد و محاربه ايشان نه هزار سال طول مي كشد، آنگاه پيروزي بزرگ از آن ايزدان مي شود و اهريمنان را منقرض مي سازند. و تمام اقتدار اهريمنان در زمين است و در آسمان راه ندارند، و بعد از پيروزي ايزدان، و برانداختن تبار اهريمنان، عالم كيهان به سعادت اصلي خويش رسيده، و بني آدم بر تخت نيكبختي خواهند نشست.
    و در كتاب جاماسب نامه آمده است كه: مردي بيرون آيد از زمين تازيان، از فرزندان هاشم، مردي بزرگ سر و بزرگ تن و بزرگ ساق، و بر دين جد خويش بود، با سپاه بسيار، و روي به ايران نهد و آباداني كند و زمين پر داد كند…
    و در جاي ديگري آمده است: سوشيانس (نجات دهنده بزرگة دين را به جهان رواج دهد، فقر و تنگدستي را ريشه كن سازد، ايزدان را از دست اهريمن نجات داده، مردم جهان را هم فكر و هم گفتار و هم كردار گرداند.




  6. کاربر روبرو از پست مفید مسافرکوچولووووو تشکر کرده است .


  7. #4
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۲۶
    محل سکونت
    شهرراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1987
    نوشته ها
    2,984
    امتیاز : 26,241
    سطح : 96
    Points: 26,241, Level: 96
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranYour first Group50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 17,488
    تشکر شده 7,445 در 2,299 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض

    منابع هندي: در كتاب شاكموني كه از سردمداران كافران هند است و به عقيده پيروانش، پيامبر و صاحب كتاب آسمانيست، اشاره به وحدت ديانت در زمان آن پرچم دار روحاني جهان نموده گويد: پادشاهي و دولت دنيا به فرزند سيد خلايق دو جهان (كشن) بزرگوار تمام شود، و فرشتگان كاركنان او باشند، و جن و انس در خدمت او شوند، و از سودان كه زير خط استوا است تا ارض تسعين كه زير قطب شمال است و ماوراء بحار را صاحب شود، و دين خدا يك ديم شود، و دين خدا زنده گردد، و نام او ايستاده باشد و خداشناس باشد.
    و نيز در كتاب ديد كه نزد هنديان از كتب آسماني است، مي گويد: پس از خرابي دنيا پادشاهي در اخر الزمان پيدا شود، كه پيشواي خلايق باشد، و نام او منصور باشد، و تمام عالم را بگيرد و به دين خود آورد و همه كس را از مومن و كافر بشناسد و هر چه از خدا بخواهد برايد.


    انجيل: كمرهاي خويش را بسته، چراغهاي خود را افروخته بداريد، و شما مانند كساني باشيد كه انتظار اقاي خودشان را مي كشند كه چه وقت از عروسي مراجعت مي كند، تا هر وقت كه آيد و در را بكوبد، بي درنگ براي او باز كنند، خوشا به حال آن غلامان كه اقاي ايشان چون ايد ايشان را بيدار يابد… پس شما نيز مستعد باشيد، زيرا در ساعتي كه گمان نمي بريد بسر انسان مي ايد.




  8. کاربر روبرو از پست مفید مسافرکوچولووووو تشکر کرده است .


  9. #5
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۲۶
    محل سکونت
    شهرراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1987
    نوشته ها
    2,984
    امتیاز : 26,241
    سطح : 96
    Points: 26,241, Level: 96
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranYour first Group50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 17,488
    تشکر شده 7,445 در 2,299 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض

    تورات: و نهالي از تنه يسي بيرون آمده، و شاخه اي از ريشه هايش خواهد شكفت و روح خدا بر او قرار خواهد گرفت… مسكينان را به عدالت داورب خواهد كرد و به جهت مظلومان زمين به راستي حكم خواهد كرد… گرگ با بره سكونت خواهد كرد و پلنگ با بزغاله، و گوساله و شير و پرواري با هم. و طفل كوچك آنها را خواهد راند… در تمامي كوه مقدس من، ضرري نخواهند كرد. زيرا كه جهان، از معرفت خدا پر خواهد شد.

    زبور: شريران منقطع خواهند شد، و اما منتظران خداوند، وراث زمين خواهند شد. هان بعد از اندك زمان شرير نخواهد بود. در مكانش تامل خواهي كرد و نخواهي بود. و اما حليمان وارث زمين خواهند شد… م ميراث آنها خواهد بود تا ابد الاباد.




  10. کاربر روبرو از پست مفید مسافرکوچولووووو تشکر کرده است .


  11. #6
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۲۶
    محل سکونت
    شهرراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1987
    نوشته ها
    2,984
    امتیاز : 26,241
    سطح : 96
    Points: 26,241, Level: 96
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranYour first Group50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 17,488
    تشکر شده 7,445 در 2,299 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض

    آیا در قران، شواهدی بر وجود و ظهور امام مهدی ع یافت می شود؟

    ………
    هر چند نياز نيست هر موضوع صحيحي با تمام جزئيات و خصوصياتش در قران كريم امده باشد، زيرا بسياري از موارد واقعيت دارد ولي وحي الهي به جزييات متعرض نگشته است.
    اما جواب سوال مذكور مثبت است. آيات بسياري پيرامون حكومت جهاني امام عصر عج وجود دارد كه بزرگان دين در كتابهاي معتبر و گرانبهايشان نقل فرموده اند، از جمله آنها ((علامه مجلسي)) كه در كتاب شريف بحار الانوار بابي را به ذكر آيات قران كريم كه به قيام امام زمان عج تاويل شده، اختصاص داده است، و ما در اينجا به چند نمونه اكتفا مي كنيم:
    1. در زبور داوود بعد از كتب اسماني سابق نوشتيم كه: زمين را بندگان صالح ما به ارث مي برند.(1) و اينان قائم آل محمد و ياران او مي باشند.
    2. خدا فرستاده خود را با هدايت و دين حق فرستاد تا بر همه دين ها غالب شود، هر چند مشكرمين نخواهند.(2) بنا بر روايتي كه از امام رضا ع نقل شده است، اين آيه درباره قائم آل محمد است، وي امامي است كه خداوند او را بر همه كيش ها و ايين ها غالب گرداند.
    3. خداوند به كساني كه از شما ايمان اورده و عمل صالح پيشه ساخته اند، وعده داده كه آنها را در زمين نماينده خود گرداند، چنانكه همانند آنها را سابقا خليفه كرد. و ثابت مي دارد دين آنها را، كه براي آنان برگزيد، ترس آنها را تبديل به امن كنيم، و اينان هيچگاه به من شرك نورزند.(3)
    و در كتاب غيبت شيخ طوسي، روايت شده كه اين آيه نيز درباره مهدي موعود عج و ياران او نازل شده است.
    4. ما اراده كرده ايم بر انان كه در زمين زبون گشتند، منت بنهيم و آنها را پيشوايان و وارثان زمين قرار دهيم.(4)
    در غيبت شيخ طوسي از امير المومنين ع روايت مي كند كه در تفسير اين آيه فرمود: اينان كه در زمين ضعيف گشته اند آل پيغمبرند، كه خداوند مهدي آنها را برانگيزد تا آنان را عزيز و دشمنان ايشان را ذليل گرداند.
    5. بدانيد كه خداوند، زمين را پس از مردنش زنده مي گرداند، ما آيات خود را براي شما بيان كرديم تا درباره ان تعقل كنيد.(5)
    در غيبت شيخ طوسي از ابن عباس روايت نموده كه در تفسير اين آيه گفت: خداوند زمين مرده را بعد از بيداد گري اهلش، با ظهور قائم آل محمد اصلاح كند.
    علامه مجلسي در همين رابطه 60 آيه از آيات قران كريم را با روايت مربوطه ذكر فرموده كه علاقمندان مي توانند به كتاب وي مراجعه نميايند.(6)

    ………
    1. انبياء- 105
    2. صف- 9
    3. نور-54
    4. حديد- 15
    5. حديد-26
    6. مهدي موعود، ترجمه علي دواني، 272-246




  12. کاربر روبرو از پست مفید مسافرکوچولووووو تشکر کرده است .


  13. #7
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۲۶
    محل سکونت
    شهرراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1987
    نوشته ها
    2,984
    امتیاز : 26,241
    سطح : 96
    Points: 26,241, Level: 96
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranYour first Group50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 17,488
    تشکر شده 7,445 در 2,299 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض

    آیا پیامبر اکرم ص و امامان معصوم از مهدی موعود خبر داده اند؟


    امام حسن ع مي فرمايند: مگر نمي دانيد كه هيچ يك از ما ائمه نيست جز اينكه بيعت با سلطان و گردنكش زمانش را به گردن دارد (يعني حقشان كه امامت و خلافت باشد، ظالمانه و غاصبانه پايمال مي شود)، جز آن قائمي كه عيسي بن مريم پشت سرش به نماز مي ايستد و خداوند متعال تولدش را مخفي و وجودش را غايب مي فرمايد، تا هنگم خروج، بيعت هيچ كس در گردنش نباشد. و او نهمين فرزند برادرم حسين ع فرزند مهتر زنان است، خداوند عمرش را در غيبتش طولاني كند، سپس او را به قدرت خود در صورت جواني كمتر از چهل سال ظاهر كند تا بدانند خدا بر هر چيز قادر و تواناست
    .


    اثبات الهدايه، شيخ حر عاملي، ج5، ص155




  14. کاربر روبرو از پست مفید مسافرکوچولووووو تشکر کرده است .


  15. #8
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۲۶
    محل سکونت
    شهرراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1987
    نوشته ها
    2,984
    امتیاز : 26,241
    سطح : 96
    Points: 26,241, Level: 96
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranYour first Group50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 17,488
    تشکر شده 7,445 در 2,299 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض

    امام حسين ع فرموده است: در نهمين فرزند من، سنتي از يوسف ع و سنتي از موسي ع است، و او قائم ما اهل بيت است كه خداوند امر او را در يك شب اصلاح مي فرمايد.


    كمال الدين و تمام النعمه، ص317



    امام سجاد ع فرموده است: در قائم ما چند سنت از سنت هاي انبياء هست، از آدم، نوح، ابراهيم، موسي، عيسي، ايوب، و محمد ص. اما از ادم و نوح، طول عمر است، و اما از ابراهيم، ولادت پنهاني است، و اما از موسي، ترس و غيبت است. و اما از عيسي، اختلاف آراي مردم پس از اوست. (چنانكه پس از بالا رفتن آن حضرت، بعضي گفتند مرد و بعضي گفتند به دار آويخته شد و …) و اما از ايوب، گشايش و فرج بعد از امتحان است، و اما از محمد ص، خروج با شمشير است.


    همان ماخذ، ص 322






  16. کاربر روبرو از پست مفید مسافرکوچولووووو تشکر کرده است .


  17. #9
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۲۶
    محل سکونت
    شهرراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1987
    نوشته ها
    2,984
    امتیاز : 26,241
    سطح : 96
    Points: 26,241, Level: 96
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranYour first Group50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 17,488
    تشکر شده 7,445 در 2,299 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض

    امام باقر ع فرموده است: هنگامي كه اوضاع روزگار دگرگون شود و مردم
    گويند: قائم مرده يا هلاك شده، يا بگويند: به كدام بيابان رفته است، و آنها كه خواستار نابودي او مي باشند بگويند: كسي كه استخوانهايش پوسيده چگونه ظهور مي كند؟! شما به ظهور او اميدوار باشيد. و چون بشنويد كه ظهور نموده است، به سوي او بشتابيد ولو با خزيدن از روي برف باشد
    .


    كمال الدين و تمام النعمه، ص326



    امام صادق ع فرموده است: روش غيبتي كه در پيغمبران بود، طاق النعل بالنعل(با همه خصوصياتش) درباره قائم ما اهل بيت جاري شود… و او همچنين فرزند پسرم موسي است، او پسر خاتون كنيزان است، غيبتي كند كه اهل باطل در آن به شك افتند، سپس حداوند او را ظاهر نمايد، و شرق و غرب زمين را به دست وي فتح كند. عيسب بن مريم فرود آيد و پشت سر او نماز گذارد، و زمين به نور صاحبش روشن و منور گردد، و در همه روي زمين جايي نماند كه عبادت غير خدا ميشده جز اينكه در آنجا پرستش خدا شود، و دين همه خاص خدا شود، گرچه مشركان نپسندند.

    همان ماخذ، ص345



    امام كاظم ع فرموده است: آن قائمي كه زمين را از دشمنان خدا پاك، و از عدل و داد پر نمايد، چنانكه از ظلم پر شده بود، او پنجمين فرزند من است، او را غيبتي طولاني است، چون بر جان خود خائف است. و در آن (عصر غيبت) گروههايي از دين برگردند و جمعي پايدار مانند، خوشا به حال شيعيان ما كه در غيبت قائم، به ولايت ما چنگ زنند و به دوستي ما و بيزاري از دشمنانمان ثابت بمانند، انان از مايند و ما نيز از آنهاييم، ايشان به امامت ما راضي اند و ما به تشعيع آنها، پس خوشا بحال آنها، به خدا سوگند كه آنان در روز قيامت در درجه ما با ما هستند.


    همان ماخذ، ص345







  18. کاربر روبرو از پست مفید مسافرکوچولووووو تشکر کرده است .


  19. #10
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۲۶
    محل سکونت
    شهرراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1987
    نوشته ها
    2,984
    امتیاز : 26,241
    سطح : 96
    Points: 26,241, Level: 96
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranYour first Group50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 17,488
    تشکر شده 7,445 در 2,299 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض

    امام رضا ع فرموده است: قائم ما كسي است كه چون خروج كند،در سن پيران و
    سيماي جوانان است. و به قدري نيرومند است كه اگر به بزرگترين درخت روي زمين دست دراز كند آن را از بيخ بركند، و اگر ميان كوهها فرياد زند، سنگها پاشيده شوند، عصاي موسي و انگشتر سليمان را به همراه دارد. او چهارمين فرزند من است، خداوند هر چه خواهد، او را در حجاب و پرده خود غايب كند، سپس ظاهرش نمايد و زمين را به دست او از عدل و داد پر كند چنانكه از ظلم و ستم پر شده است.


    كمال الدين و تمام النعمه، ص 376



    امام جواد ع فرموده اند: قائم ما همان مهدي عج است. او كسي است كه در زمان غيبتش واجب است انتظار كشيده شود، و هنگامي كه ظهور كند اطاعتش كنند، او سومين نفر از فرزندان من است. قسم به آن خدايي كه محمد ص را مبعوث به نبوت فرمود و ما را به امامت اتخاب نمود، اگر از عمر دنيا فقط يك روز باقي مانده باشد، خداوند آن روز را چنان طولاني گرداند تا اينكه قائم ما در ان روز خارج شده و ظهور نمايد. پس با ظهورش زمين را از عدل و داد پر كند، چنانكه تا ان زمان پر از ظلم و ستم بود.

    همان ماخذ، ص377



    عبدالعظيم حسني به امام هادي ع عرض كرد: پس از شما چه كسي مولاي من است؟
    حضرت فرمود: پس از من فرزندم حسن، و مردم نسبت به جانشين پس از او چگونه اند؟ عرض كرد: براي چه؟ اي مولاي من. فرمود: براي اينكه شخص وي ديده نشود. و حرام است كه او را به اسمش ياد كنند، تا اينكه خروج كرده و زمين را پر از عدل و داد نمايد، چنانكه پر از ظلم و ستم شده است
    .


    همان ماخذ، ص 380





  20. کاربر روبرو از پست مفید مسافرکوچولووووو تشکر کرده است .


  21. #11
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-دی-۲۶
    محل سکونت
    شهرراز
    جنسيت
    خواهر
    سن
    -1987
    نوشته ها
    2,984
    امتیاز : 26,241
    سطح : 96
    Points: 26,241, Level: 96
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 9.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranYour first Group50000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکر کردن : 17,488
    تشکر شده 7,445 در 2,299 پست
    مخالفت
    13
    مخالفت شده 7 در 6 پست

    پیش فرض

    امام حسن عسكري ع فرموده است: شما مردم را چنان مي بينم كه بعد از من درباره جانشينم اختلاف پيدا مي كنيد. آگاه باشيد! كسي كه معتقد به امامت امامان بعد از پيغمبر باشد، ولي فرزند مرا انكار كند، مانند آن است كه تمام پيغمبران را باور دارد، ولي نبوت پيغمبر خاتم ص را منكر شود. در صورتي كه هر كس منكر رسول خدا ص باشد، در واقع همه پيغمبران را انكار نموده است. زيرا اطاعت آخرين نفر ما، مانند اطاعت اولين آنهاست، و هر كس كه منكر اولين معصوم ما شود، اخرين نفر ما را انكار نموده است.

    مهدي موعود، ترجمه و نگارش علي دواني، ص391




  22. کاربر روبرو از پست مفید مسافرکوچولووووو تشکر کرده است .


  23. #12
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-تیر-۳۱
    محل سکونت
    دلم توی سامراست
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    3,023
    امتیاز : 16,435
    سطح : 82
    Points: 16,435, Level: 82
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 415
    Overall activity: 29.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation First Class50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 11,164
    تشکر شده 11,677 در 2,599 پست
    مخالفت
    34
    مخالفت شده 5 در 3 پست

    پیش فرض

    یه حدیث که ثابت کنه امام زمان با جسم مثل ما در بین ما هستند و زندگی می کنند؟
    کسی می تواند از سیم خار دار دشمن عبور کند ، که در سیم خار دار نفس خویش گیر نکرده باشد.
    شهید علی چیت سازیان

  24. #13
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-دی-۰۵
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1989
    نوشته ها
    2,341
    امتیاز : 11,280
    سطح : 70
    Points: 11,280, Level: 70
    Level completed: 8%, Points required for next Level: 370
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social25000 Experience PointsVeteranCreated Album pictures
    تشکر کردن : 4,907
    تشکر شده 6,892 در 1,963 پست
    حالت من : Narahat
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 2 در 2 پست

    پیش فرض

    امام کجا زندگی می*کند؟
    با توجه به فرازهایی از دعای ندبه که می*فرماید: «لیت شعری این استقرت بک النوی؟ بل أیّ ارض تقلّک اوثری؟ ابرضوی أو غیرها أم ذی طوی؟» ای کاش می*دانستم در کدامین جایگاه سکونت داری و کدامین زمین یا آسمانی تو را در برگرفته است؟ آیا در کوه رضوی هستی و یا جایی دیگر و یا در ذی طوی؟
    مستناد از احادیث معصومین آن است که حضرت در مکان خاص و سرزمین و شهر و کشور معینی مستقر نیستند؛ بلکه ایشان همواره در سفر از مکانی به مکان دیگر جهت انجام وظایفی هستند که خداوند برایشان قرار داده است. مخفی بودن این موضوع عقلانی و منطقی است؛ همان طور که موضوع غیبت امری عقلانی و حکیمانه است؛ اگرچه ما از سر آن*ها بی*اطلاع باشیم.
    به نظر می*آید امام زمان (عج) در مکان معینی سکونت دارند و گاه نیز برای رسیدگی به امور مردم سفر می*کنند؛ در حالی که با بررسی روایات متعدد خلاف آن ثابت می*شود. بدین ترتیب که اگر چه این دو مکان که در دعا به آن اشاره شده بر اساس کتب تاریخ از اماکن مقدس هستند و احتمال این که حضرت در این مکان*ها نیز دیده شده و رفت و آمد داشته و عبادت کنند هست؛ اما هیچ دلیل محکم و مقتضی بر سکونت در این مکان*ها و انتخاب آن به عنوان محل دائمی برای زندگی وجود ندارد.
    اگر در دعا با این سوال*ها حالت حزن و سوز و هجران و تاسف از دوری حضور حضرت اظهار می*شود باز هم دلیلی بر زندگی و اقامتگاه ایشان نیست.
    در فرازهای دیگر از دعا به راحتی پاسخ به این شبهه داده می*شود. آنجا که می*فرماید: «بنفسی انت من مغیب لم یخیل منّا بنفسی أنت نازح ما نزح عنّا.» جانم به فدایت. تو همان ناپیدایی هستی که بیرون از ما نیستی. جانم به فدایت. تو همان کنار رفته ای هستی که از ما به کنار نیستی.
    اگر دلیل اقامت حضرت در این مکان، زیارتی بودن و قداست آنجا باشد، چرا مکه معظمه و مدینه منوره و عتبات عالیات نباشد که از نظر شرافت و قداست از بالاترین و عالی*ترین درجات برخوردارند.
    بنابراین فرازهای دعای ندبه بیان کننده اقامتگاه اصل و همیشگی امام زمان(عج) نیست.
    در توضیحی از امام زمان(عج) چنین آمده است: «ما در عین حال در مکانی به دور از خانه*های ظالمانی بر حسب آنچه خداوند تا زمانی که حکومت دنیا در دست فاسقین باشد به مصلحت ما دیده است – سکونت داریم – اما به کارهای شما عالمیم و ذره*ای از اخبار شما از ما فروگذار نمی*شود.»
    در توضیحی دیگر می*فرمایند: «و ما شاهد و ناظر مناجات تو بودیم... در حالی که در جایگاهمان در قله کوهی در محلی ناشناخته ساکنیم و اخیراً به خاطر افرادی بی*ایمان به ناچار از منطقه*ای پر درخت به این جا آمده*ایم و به زودی از این جا به دشتی هموار که چندان از آبادی*ها دور نباشد، فرود خواهیم آمد.»
    بر اساس این توضیحات اگر چه از مکان مشخص و معین و ثابتی نامی برده نشده اما آنچه استفاده می*شود آن است که حضرت در جایی ساکن هستند که از خانه*های ظالمان و ستمکاران دور است.
    به نقل از سایت تبیان


  25. 2 کاربر از پست مفید عشاق زهرا تشکر کرده اند .


  26. #14
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-تیر-۳۱
    محل سکونت
    دلم توی سامراست
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    3,023
    امتیاز : 16,435
    سطح : 82
    Points: 16,435, Level: 82
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 415
    Overall activity: 29.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation First Class50000 Experience PointsVeteran
    تشکر کردن : 11,164
    تشکر شده 11,677 در 2,599 پست
    مخالفت
    34
    مخالفت شده 5 در 3 پست

    پیش فرض

    من جسمیت ایشون بیشتر مد نظرم بود شاید حضرت نعوذبالله روح باشن
    جسمیتش مد نظرم هست!
    کسی می تواند از سیم خار دار دشمن عبور کند ، که در سیم خار دار نفس خویش گیر نکرده باشد.
    شهید علی چیت سازیان

  27. 3 کاربر از پست مفید redway تشکر کرده اند .


  28. #15
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-دی-۰۵
    جنسيت
    برادر
    سن
    -1989
    نوشته ها
    2,341
    امتیاز : 11,280
    سطح : 70
    Points: 11,280, Level: 70
    Level completed: 8%, Points required for next Level: 370
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    Social25000 Experience PointsVeteranCreated Album pictures
    تشکر کردن : 4,907
    تشکر شده 6,892 در 1,963 پست
    حالت من : Narahat
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 2 در 2 پست

    پیش فرض

    وجود امام زمان(عج) در بين ما از مسلمات مذهب شيعه است و هيچ دليلي وجود ندارد که اثبات کند وجود آن حضرت در بين ما به صورت روح بدون جسم است يا اثبات کند که آن حضرت با جسم لطيف و برزخي يا هود قليايي در بين ما حضور دارد. فلذا اصل اين است که حضور آن حضرت در بين ما حضور جسماني است و اين عقيده اکثريت قريب به اتفاق علماي شيعه است و حتي دليلي نداريم که جسم آن حضرت از ما پنهان است. بلکه ظاهر اين است که آنحضرت با جسم مادي خويش در ميان ما زندگي مي کند لکن ما آن حضرت را نمي شناسيم.
    علي(ع) فرمودند: « ... اي مردم بدانيد که همانا زمين خالي از حجت خدا نمي شود لکن خدا به سبب ظلم مردم چشم آنها را از ديدن او کور مي کند و اگر زمين لحظه اي از حجت خدا خالي بماند اهل خود را در خود فرو مي برد ولکن حجت خدا مردم را مي شناسند و آنها او را نمي شناسند همان طور که يوسف(ع) مردم را مي شناخت و آنها او را نمي شناختند.»(بحارالانوار، ج51، ص112و113)
    از اين روايت استفاده مي شود که حضور جسماني حجت در بين مردم لازم است همچنين با توجه به مثالي که حضرت ذکر فرموده اند مي توان استفاده نمود که حضرت حجت(عج) در بين مردم است ولي به صورت ناشناس. البته کساني که امام زمان(عج) را در زمان غيبت کبري زيارت کرده، لزوما با جسم مادي زيارت نکرده اند افراد اندکي بوده اند که واقعا به خدمت آن حضرت شرفياب شده اند و بسياري از تشرفات به نحو مکاشفه بوده است.

    منبع: پرسمان دانشجويي


  29. 3 کاربر از پست مفید عشاق زهرا تشکر کرده اند .


  30. #16
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    بلـــــندایـ آســــــمانـ آشــــیـانـ منـ استـ...
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    595
    امتیاز : 30,266
    سطح : 100
    Points: 30,266, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialTagger First ClassVeteran25000 Experience Points
    تشکر کردن : 2,520
    تشکر شده 1,302 در 443 پست
    حالت من : Ashegh
    مخالفت
    21
    مخالفت شده 21 در 15 پست

    Post پس از ظهور حضرت حجت (عج) چه اتفاقاتی می افتد؟

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

    پس از آن که امام زمان ظهور کرد چه اتفاقاتی می افتد؟


    اتفاقاتى که در دوره ظهور امام مهدى(عج) مى‏افتد، بسیار است. با بهره مندى از روایات اهل بیت(ع) تنها به بیان چند رخداد مهم اشاره مى‏کنیم: ۱- اعلان ظهور: اولین حادثه‏اى که بعد از ظهور امام زمان(ع) شکل مى‏گیرد، اعلام ظهور امام زمان(ع) است. ظهور حضرت به وسیله منادى آسمانى اعلام مى‏گردد، آن گاه حضرت در حالى که به کعبه تکیه داده است، با دعوت به حق، ظهور خود را اعلام مى‏دارد.(۱) دعوت حضرت هم به منظور اعلام ظهور حضرت است و هم به منظور فراخوان عمومى جهت پذیرش حکومت جهانى صورت مى‏گیرد. امام على(ع) فرمود: «هنگامى که منادى از آسمان ندا مى‏دهد: حق از آنِ آل محمد است و اگر طالب هدایت و سعادت هستید، به دامان آل محمد چنگ زنید، حضرت مهدى(عج) ظهور مى‏کند»(۲)
    ۲- رجعت و بازگشت برخى از مؤمنان صالح و پیامبران الهى مانند حضرت عیسى(ع) که در رکاب حضرت مهدى(عج) خواهند بود و در قیام و مبارزه او با ستمگران شرکت دارند.
    ۳- مبارزات امام زمان(عج): یکى از حوادث مهم که بعد از ظهور امام زمان(ع) به وجود مى‏آید، مبارزه امام با دشمنان و مخالفان ظهور است. برخى از افراد و گروه‏ها حکومت عدالت گستر امام زمان(ع) را بر نمى‏تابند و با حضرت به جنگ مى‏پردازند. مخالفان امام را افراد و گروه‏هاى مختلف تشکیل مى‏دهند(۳) و سیاست امام در برابر آن‏ها متفاوت است.
    امام زمان(ع) نخست همگان را به دین و صلح فرا مى‏خواند و با مدارا با آن‏ها رفتار مى‏نماید.
    امّا دشمنان دعوت امام را نادیده مى‏گیرند و به جنگ با امام مى‏پردازند. امام با بهره‏گیرى از همه قدرت و امکانات، با دشمنان برخورد مى‏کند، و جنگ سختى به وقوع مى‏پیوندد.(۴) از جمله جنگ امام زمان(عج) با دجال(۵) و سفیانى.(۶)
    ۴- پیروزى امام زمان(عج): در این درگیرى‏ها سرانجام حضرت پیروز مى‏شود. در برخى روایات از پیروزى امام بر شرق و غرب،(۷)، جنوب و قبله(۸) گزارش شده است.
    امام باقر(ع) فرمود: «حضرت قائم از ما است و فرمانروایى حضرت شرق و غرب را فرا مى‏گیرد».(۹) از پیامبر اسلام(ص) گزارش شده است که حضرت مهدى(عج) لشکریانش را به سراسر زمین گسیل مى‏دارد.(۱۰)
    ۵- تشکیل حکومت جهانى و برچیده شدن مرزهاى جغرافیایى:
    امام مهدى(عج) حکومت جهانى تشکیل مى‏دهد و مرزهاى جغرافیایى را بر مى‏چیند. این حکومت همان حکومت آرمانى موعود است که از آن در روایات گاهى به مدینه »فاضله« سخن گفته شده است.(۱۱) گاهى به جامعه مطلوب و گاهى به «دولت کریمه» یاد شده است.
    حکومت جهانى امام زمان(ع) از مؤلّفه‏ها و شاخصه هایى برخوردار است که تحقق هر کدام از آن‏ها مى‏تواند یکى از حوادث بعد از ظهور امام زمان(ع) محسوب شوند، از جمله:
    أ) گسترش عدالت:
    یکى از ویژگى‏هاى حکومت امام زمان(ع) عدالت است. عدالت عنصر گم شده‏اى است که همگان دنبال آن هستند. این گمشده در حکومت امام زمان تحقق پیدا مى‏کند.
    پیامبر اسلام فرمود: «یملاء الأرض قسطاً و عدلاً بعد ما ملئتْ ظلماً و جوراً»؛(۱۲) امام زمان(ع) حکومت را به گونه‏اى سازماندهى مى‏کند که دیگر واژه ستم از ذهن‏ها رخت بر مى‏بندد و کسى به دیگرى ظلم نمى‏کند؛
    ب) گزینش کارگزاران شایسته:
    طبیعى است که حکومت آرمانى امام زمان(ع) که رهبرى آن را امام مصلح و پارسا بر عهده دارد، کارگزاران آن نیز از صالحان و پارسایان خواهند بود، از این رو در روایات آمده است که دولت امام زمان(ع) را برخى از پیامبران و جانشینان آنان و صالحان و از اصحاب پیامبر اسلام(ص) تشکیل مى‏دهند. حضرت عیسى(ع) به امام زمان(ع) مى‏گوید: »من به عنوان وزیر فرستاده شده‏ام؛ نه امیر و فرمانروا.(۱۳)
    ۶- رشد آگاهى و دانش: یکى از حوادث بسیار مهم رشد دانش و صنعت در عصر امام زمان(ع) است. دوره ظهور دوران گسترش علم و دانایى است و مدینه فاضله اسلامى «مدینة العلم» است. با آمدن آن منجى همان گونه که ظلم جاى خود را به عدل و داد مى‏دهد، دانایى و فرزانگى جایگزین جهل و نادانى مى‏شود و جهان از نور عقل و دانش آکنده مى‏گردد.(۱۴)
    ۷- رشد عقل و خرد ورزى: در این دوره بشر به حاکمیت عقلانیت نایل مى‏گردد.
    در روایات آمده است که در عصر ظهور حضرت مهدى(عج) برکات خداوندى به بشر ارزانى داشته و دست رحمت ایزدى بر عقل‏هاى مردم کشیده مى‏شود و مردم از نظر عقل و بصیرت در وضع بى مانندى قرار مى‏گیرند.(۱۵)
    ۸- رفاه اقتصادى و معیشتى: به فرموده پیامبر اسلام(ص) در دوره حضور حضرت مهدى(عج) مردم به نعمت هایى نایل مى‏گردند که در هیچ زمانى سابقه ندارد. براى همگان برکات الهى از آسمان نازل مى‏شود و زمین چیزى از روییدنى‏هاى خود را پنهان نمى‏کند.(۱۶)
    سطح رفاه زندگى در این دوره به حدّى است که طبق روایات رسیده از امام صادق(ع) در این دوره فقیرى یافت نمى‏شود تا مردم زکات اموالشان را به او بدهند.(۱۷)
    ۹- برقرارى امنیت اجتماعى: در این دوره امنیت اجتماعى به نحو کامل برقرار مى‏گردد. به گونه‏اى که اگر زنى به تنهایى بخواهد از عراق به شام مسافرت نماید، در مورد امنیتش هیچ ترس و دلهره‏اى ندارد.(۱۸)
    ۱۰- رشد تربیتى و شکوفایى فرهنگى و اخلاقى: در این دوره افراد به رشد تربیتى و اخلاقى و جامعه به بالاترین درجه تعالى و شکوفایى نایل مى‏گردند. امام على(ع) فرمود: «چون قائم ما قیام کند، کینه‏ها از دل‏ها زدوده مى‏شود».(۱۹) امام باقر(ع) فرمود: «هنگامى که قائم ما قیام کند، خداوند قواى فکرى مردم را تعالى مى‏بخشد و اخلاق آنان را به کمال مى‏رساند».(۲۰)
    در روایتى دیگر از آن حضرت نقل شده است که «در دوره ظهور، دوستى و یگانگى بین مؤمنان در نهایت خود قرار مى‏گیرد، به گونه‏اى که هر کس نیازمند باشد، بدون هیچ ممانعتى از جیب دیگرى پول بر مى‏دارد (و دیگرى هم از این کار راضى است».(۲۱)
    براى اطلاع بیشتر در این مورد به کتاب عصر زندگى و چگونگى آینده انسان و اسلام، پژوهشى در انقلاب جهانى حضرت مهدى(عج)، تألیف محمد حکیمى مراجعه نمایید.
    در مورد بعد از ظهور حضرت مهدى(عج)؛ یعنى مدتى که حضرت مهدى (عج) حکومت مى‏کند، نیز بعد از آن دوره تا برپایى قیامت، نمى‏توان پاسخ قاطع و روشنى از روایات به دست آورد، چرا که در لابلاى روایات مدت حکومت حضرت مهدى(عج) نوزده سال و چند ماه،(۲۲) هفتاد سال،(۲۳) سیصد و نه سال،(۲۴) آمده است.
    در روایتى ذکر شده که بعد از حضرت مهدى(عج) فردى از اهل بیت سیصد و نه سال حکومت خواهد کرد.(۲۵) و بعد قیامت برپا خواهد شد، یا یکایک امامان(ع) رجعت و حکومت مى‏کنند و سپس قیامت بر پا خواهد شد(۲۶) و…
    برخى از پژوهشگران اسلامى بیان داشته‏اند: در مورد مدت حکومت حضرت مهدى(عج) اگر چه برخى روایات حد معیّنى را بیان کرده‏اند و دوران حکومت حضرت را به هفت یا نه سال محدود نموده‏اند، لیکن این گونه روایات در منابع اهل سنّت ذکر شده، امّا عده‏اى بدون تحقیق این گونه روایات را در کتاب‏هاى شیعى وارد نموده‏اند. هیچ روایت صحیح السندى از امامان(ع) نرسیده است که دوران حکومت حضرت مهدى(عج) را محدود کرده باشد. این گونه روایات علاوه بر ضعف سند، با روح آیات و محتواى روایات متواترى (که وعده داده‏اند با ظهور و قیامت حضرت، زحمات انبیا به ثمر مى‏رسد: و جهان پر از عدل مى‏گردد) منافات دارد.(۲۷)
    مقام معظم رهبرى در این باره مى‏فرماید: «بعضى خیال مى‏کنند دوران ظهور حضرت بقیة اللَّه آخر دنیا است. من عرض مى‏کنم دوران ظهور بقیة اللَّه(ع) اوّل دنیا است. اوّل شروع حرکت انسان در صراط مستقیم است، با مانع کمتر یا بدون مانع، با سرعت بیشتر، با فراهم بودن همه امکانات براى این حرکت. اگر صراط مستقیم الهى را مثل یک جاده وسیع، مستقیم و هموارى فرض کنیم، همه انبیا در این چند هزار سال گذشته آمده‏اند تا بشر را از کوره راه‏ها به این جاده برسانند. وقتى به این جاده رسید، مسیر تندتر، عمومى‏تر، موفق‏تر، بى ضایعات یا کم ضایعات‏تر خواهد بود.
    دوره ظهور، دوره‏اى است که بشریت مى‏تواند نفس راحتى بکشد. مى‏تواند راه خدا را طى کند. مى‏تواند از همه استعدادهاى موجود در عالم طبیعت و در وجود انسان به شکل بهینه استفاده کند».(۲۸)
    روایات تعیین کننده دوران حکومت امام زمان(ع) با دسته‏اى دیگر از روایات که با روح تعالیم قرآنى بیشتر توافق دارد، در تزاحم و تعارض است. مفضل بن عمر مى‏گوید: به امام صادق(ع) عرض کردم: مدت خلافت حضرت قائم(ع) چه مقدار است. حضرت در جوابم آیات ۱۰۵ تا ۱۰۸ سوره هود را تا «عطاء غیر مجذوذ» تلاوت فرمود، سپس در توضیح آیه فرمود: منظور از «عطاء غیر مجذوذ» این است که آن نعمت و عطا از ایشان بریده نمى‏شود بلکه نعمتى است دایمى و مُلْکى است که نهایت ندارد و حکمى است که منقطع نمى‏گردد و امرى است که باطل نمى‏شود، مگر به اراده و مشیّت حق تعالى و از آن اراده و مشیّت کسى جز ذات او، آگاه نیست.(۲۹)
    آیات مذکور بیانگر طولانى بودن نعمت‏هاى الهى براى اهل بهشت است. امام صادق(ع) با تلاوت آن و سپس تفسیر و تأویلش فرمود: »همان گونه که نعمت‏هاى الهى از اهل بهشت منقطع نمى‏گردد مگر به اراده خداوند، مدت خلافت حضرت قائم نیز بسیار طولانى است و از پایان آن کسى جز خداوند آگاهى ندارد».
    ———————————————— ———————————————— —-
    پی نوشت ها:
    ۱٫ نجم الدّین طبسى، چشم اندازى به حکومت مهدى، ص ۶۴ – ۶۵٫
    ۲٫ احقاق الحق، ج ۱۳، ص ۳۲۴٫
    ۳٫ نعمانى، کتاب الغیبه، ص ۲۳۱؛ اثبات الهداة، ج ۳، ص ۵۳۹؛ بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۵۳٫
    ۴٫ نجم الدین طبسى، همان، ص ۱۳۸٫
    ۵٫ صافى گلپایگانى، منتخب الاثر، ص ۶۰٫
    ۶٫ همان.
    ۷٫ صافى، همان، ص ۴۷۰ – ۴۷۱٫
    ۸٫ نجم الدّین طبسى، همان، ص ۱۱۹٫
    ۹٫ احقاق الحق، ج ۱۳، ص ۲۵۹؛ ینابیع المودّه، ص ۴۸۷؛ بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۷۸٫
    ۱۰٫ القول المختصر، ص ۲۳، با اقتباس از: نجم الدین طبسى، همان، ص ۱۲۱٫
    ۱۱٫ مجله حوزه، ویژه امام زمان، ص ۱۳۴ به بعد.
    ۱۲٫ کنز العمال، ج ۱۴، ص ۱۷۵٫
    ۱۳٫ ابن طاووس، ملاحم، ص ۸۳٫
    ۱۴٫ لطف اللَّه صافى، منتخب الاثر، ص ۶۰۷٫
    ۱۵٫ بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۵۱٫
    ۱۶٫ همان، ج ۵۱، ص ۷۸٫
    ۱۷٫ همان، ج ۵۲، ص ۳۳۷٫
    ۱۸٫ منتخب الاثر، ص ۴۷۴٫
    ۱۹٫ همان، ص ۴۸۴٫
    ۲۰٫ بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۳۳۶٫
    ۲۱٫ مفید، اختصاص، ص ۱۹٫
    ۲۲٫ محمد بن ابراهیم نعمانى، کتاب الغیبة، ص ۳۳۱٫
    ۲۳٫ مهدى موعود، ص ۷۶۷٫
    ۲۴٫ همان، ص ۷۶۷٫
    ۲۵٫ نعمانى، همان، ص ۳۳۲٫
    ۲۶٫ مهدى موعود، ص ۸۵۱ به بعد.
    ۲۷٫ گفتمان مهدویّت، ص ۱۲۶٫
    ۲۸٫ سخنرانى مقام معظم رهبرى در مدرسه فیضیه (حضور ولایت).
    ۲۹٫ حسن بن محمد ولى ارومیه‏اى، مهدى موعود، ج ۲، ص ۳۵۵ و ۴۱۲
    منبع:www.zohor.in

    التماس دعای فرج

    When A Storm Is Coming , All Other Birds Seek Shelter

    The Eagle Alone , Avoids The Storm By Flying Above It

    So , In The Storms Of Life...May Your Heart Soar Like An Eagle



اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1