کاربری
کاربر گرامی به خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5
  1. #1
    دیگه صاحب خونه هستن مدال ها:
    Calendar Award

    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۷-اردیبهشت-۰۵
    جنسيت
    برادر
    نوشته ها
    2,866
    امتیاز : 32,278
    سطح : 100
    Points: 32,278, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکر کردن : 1,341
    تشکر شده 8,108 در 2,355 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 103 در 67 پست

    پیش فرض بهداشت و اصول پیشگیری

    راهنمایی ها و اصول رعایت بهداشت


  2. 4 کاربر از پست مفید hands of god تشکر کرده اند .


  3. #2
    عضو قدیمی
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۳-دی-۰۸
    محل سکونت
    تهران
    جنسيت
    خواهر
    نوشته ها
    1,951
    امتیاز : 34,937
    سطح : 100
    Points: 34,937, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    افتخارات:
    SocialYour first GroupVeteranCreated Album pictures25000 Experience Points
    تشکر کردن : 6,028
    تشکر شده 5,432 در 1,695 پست
    مخالفت
    1
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض

    ها؟!
    الان من چیزی نمیبینم یا چیزی نیس کلن؟

  4. کاربر روبرو از پست مفید چكاوك تشکر کرده است .


  5. #3
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    كويت
    نوشته ها
    4,591
    امتیاز : 84,316
    سطح : 100
    Points: 84,316, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 7.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 19,400
    تشکر شده 14,896 در 3,947 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض شش دشمن تمرکز را بشناسید!

    کارشناسان می*گویند برای کمک به تمرکزتان،* اول لازم است چیزهایی را که باعث حواس پرتی*تان می*شود، پیدا کنید. در اینجا شش عامل شایع برهم*زننده تمرکز و نحوه مقابله با آنها را می**آوریم

    چندکاری
    افرادی که همزمان چند کار انجام می*دهند شاید احساس کنند که زودتر کارهای*شان را تمام می*کنند، اما تقریبا همیشه انجام چند کار به طور همزمان از انجام هر کاری در یک زمان بیشتر طول می**کشد
    در انجام چند کار با هم جابه*جایی میان کارها باعث هدر رفتن وقت می*شود
    در یک بررسی در سال ۲۰۰۱ که در ژورنال “روانشناسی تجربی” منتشر شد، پژوهشگران دانشگاه میشیگان و سازمان هوانوردی آمریکا آزمایش*هایی را انجام دادند که در آن افراد باید مسائل ریاضی حل می*کردند یا اجرام هندسی را طبقه*بندی می*کردند. این پژوهشگران دریافتند که افراد هنگامی بین وظایف متفاوت جابه*جا می*شوند زمان از دست می*دهند. و هنگامی که این کارها پیچیده*تر یا نا*آشناتر باشند،* زمان حتی بیشتری در هنگام جابه*جایی بین آنها هدر می*رود
    کلید حل مشکل در موارد چندکاری این است که طور گزینشی عمل کنید، برای مثال صحبت کردن با تلفن،هنگامی که دارید لباس درون ماشین لباسشویی می*ریزید،* مشکلی ایجاد نمی*کند، اما صحبت با تلفن در هنگام کاری مشکل یا نیازمند تمرکز بالا مثلا نمونه*خوانی یک گزارش، حواس*تان را پرت خواهد کرد
    ملال و کسالت

    انجام کارهای ملال*آور توانایی شما را برای تمرکز کاهش می*دهد و شما را در معرض حواسپرتی قرار می*دهد. هنگامی که کاری کسالت*بار را انجام می*دهید، تقریبا هر چیز دیگری برای*تان را جذاب*تر از انجام آن کار است
    برای حل این مشکل می*توانید به خودتان پاداش*های کوچکی بدهید، برای مثال برای ادامه دادن آن کار مدت معینی از زمان با خوردن قهوه یا غذای حاضری به خود جایزه بدهید
    همچنین می*توانید زمان*های برای استراحت در میان کار را برای خود برنامه*ریزی کنید: برای مثال ۱۰ دقیقه پیاده*روی در بیرون- به این ترتیب شما چیزی دلخواهی دارید که در ضمن کار ملال*آور انتظارش را بکشید و فرصتی برای تجدید قوا پیدا می*کنید
    کسالت حین انجام کار یکی از مواردی است که در آن چندکاری می*توانند به نفع شما تمام شود. چندکاری در مواردی انجام کاری هستید که آنقدر ملال*آور است که انگیزه*ای برای انجامش ندارید، اغلب به شما کمک می*کند
    برای مثال اگر تمرکز بر شستن ظرف*ها یا پرکردن فرم*ها برای*تان کسل*کننده است، گوش دادن به رادیو یا فرستادن اس*ام*اس به یک دوست می*تواند انگیزه شما برای ادامه کار حفظ کند
    عوامل ذهنی حواس*پرتی

    این عوامل ایجاد کننده حواسپرتی افکاری هستند که در ذهن شما جریان دارند و می*توانند تاثیری قوی برای شما داشته باشند. یک راه برای خلاص شدن از این افکار آزارنده،* ثبت کردن سریع آنها به صورت یادداشت است. برای مثال مواردی که ذهن*تان را مشغول کرده است،* به فهرست کارهای ضروری*تان اضافه کنید، یا ناکامی*های*تان را با نوشتن خاطرات روزانه تخلیه کنید
    اگر در مورد مسئله خاصی تحت استرس هستید، زمانی را برای صحبت کردن در مورد آن با فردی مورد اعتماد اختصاص دهید. اگر شنونده*ای حمایت*کننده و فعال داشته باشید، به تخلیه برخی از تنش*هایی که ذهن*تان را آزار می*دهد،کمک خواهد شد
    مراقبه (meditation) هم نیز می*تواند به شما کمک کند. هنگامی که مراقبه انجام می*دهید،* یاد می*گیرید که افکار مزاحم را کنترل کنید،* به این ترتیب آنها نمی*تواند تاثیر زیادی روی تمرکز شما داتشه باشند. در تمرین*های مراقبه می*آموزید که توجه*تان را دوباره متمرکز کنید و آن را معطوف چیزی کنید که می*خواهید
    یک بررسی در سال ۲۰۰۷ نشان داد که افرادی که در یک دوره هشت هفته*ای مراقبه شرکت کرده بودند، توانستند توانایی متمرکز کردن توجه*شان را بهبود بخشید
    فنون پایه*ای مراقبه – مانند تمرکز کردن روی حس تنفس و بعد انتقال کانون تمرکز به سایر حس*ها در بدن را می*توانید گذراندن یک دوره هشت هفته*ای کلاس مراقبه برای کاهش استرس به طور حضوری یا به صورت آنلاین بیاموزید
    مزاحمت*های الکترونیک

    اگر به طور مداوم به دنبال چک کردن ای*میل باشید، به سادگی حواس*تان پرت می*شود. اگر در حال انجام کاری هستید که نیاز به تمرکز دارد، هر بار که پیام صوتی “ای میل دارید” را می*شنوید، رشته افکارتان از هم گسیخته خواهد شد


    هر تپش قلبم میگه : کربلا ، کربلا ...

  6. کاربر روبرو از پست مفید meshkat128_kosar تشکر کرده است .


  7. #4
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۴۸-دی-۱۱
    محل سکونت
    كويت
    نوشته ها
    4,591
    امتیاز : 84,316
    سطح : 100
    Points: 84,316, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 7.0%
    افتخارات:
    SocialVeteranCreated Album pictures50000 Experience Points
    تشکر کردن : 19,400
    تشکر شده 14,896 در 3,947 پست
    مخالفت
    0
    مخالفت شده 0 در 0 پست

    پیش فرض شش دشمن تمرکز را بشناسید!

    ما اغلب احساس می*کنیم باید به محض دریافت یک ای*میل، یا پیام متنی یا صوتی پاسخش را بدهیم. اما کارشناسان می*گویند باید حدودی را تعیین کنید تا نگذارید تکنولوژی شما را کنترل کند
    زمان*هایی را در روز اختصاص دهید تا در آن بتوانید بدون مزاحمت*های الکترونیک بر کارتان متمرکز شوید. برای چک کردن روزانه ای*میل*تان زمان مشخصی را تعیین کنید، (نه اینکه به طور مداوم آن را تحت نظر داشته باشید)، و در بقیه اوقات از ای*میل*تان خارج شوید
    تغییر دادن مکان هم ممکن است به شما کمک کند. برای مثال لپ*تاپ*تان را به نقطه*ای منتقل کنید که برای چند ساعت در روز دسترسی به شبکه بی*سیم نداشته باشید
    خستگی

    بسیاری از بررسی*ها نشان می*دهند که کمخوابی تمرکز،* حافظه کوتاه مدت و سایر کارکردهای ذهنی را مختل می*کند. هنگامی از خواب محروم می*شود، میزان تمرکز و توجه تان افت می*کند. نیاز به خواب در میان افراد متفاوت است، اما اغلب افراد بزرگسال نیاز به ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه دارند. دست کم ۷ ساعت خواب به شما کمک خواهد تا در طول روز متمرکز بمانید
    همچنین سعی کنید کارهایی را نیاز به تمرکز بیشتر دارند را در ساعاتی در روز انجام دهید، که احساس بیشترین هشیاری را دارید. به ریتم زیستی خود توجه کنید و زمان*هایی از روز را که برای شما بهترین موقع برای کار است،* پیدا کنید
    اثرات داروها و مسائل پزشکی

    اگر مشکلات تمرکز توانایی شما در محل کار یا در خانه را مختل کرده است یا اگر متوجه علائمی جسمی مانند بیخوابی یا اضافه وزن شده*اید،* با دکترتان مشورت کنید
    اختلال تمرکز ممکن است ناشی از بیماری*های مانند اختلال بیش*فعالی و کم*توجهی (adhd)، قطع تنفس حین خواب، افسردگی، کمخونی یا بیماری تیروئید باشد
    برخی از داروها مانند داروهایی که برای درمان افسردگی، صرع یا عفونت*های آنفلوآنزا به کار می*روند،* ممکن است به عنوان یک عارضه جانبی باعث اشکالات تمرکز شوند


    هر تپش قلبم میگه : کربلا ، کربلا ...

  8. کاربر روبرو از پست مفید meshkat128_kosar تشکر کرده است .


  9. #5
    دیگه صاحب خونه هستن
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-بهمن-۲۷
    محل سکونت
    عازم میکده کرببلا می باشیم ؛
    نوشته ها
    6,390
    امتیاز : 46,696
    سطح : 100
    Points: 46,696, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    افتخارات:
    SocialRecommendation Second ClassVeteranTagger Second Class50000 Experience Points
    تشکر کردن : 8,117
    تشکر شده 23,696 در 5,476 پست
    مخالفت
    3
    مخالفت شده 5 در 4 پست

    پیش فرض

    یا زهرا

    یعنی چی آخه ..

    ۲۰درصد مرغ های بازار قبل از ذبح مرده اند

    درستی مطلق با بیان اینکه افراد در خرید مواد غذایی باید دقت کافی را داشته باشند، ادامه داد: ۲۰ درصد مرغ هایی که در سطح مرغ فروشی های شهر به فروش می رسد قبل از ذبح مرده اند و افراد مرغ هایی را مصرف می کنند که قبل از ذبح خودشان از بین رفته اند. البته ما نمی توانیم همه این مسائل را از نو آغاز کنیم ولی می توانیم به مردم آموزش دهیم که در تهیه مواد غذایی سالم دقت کافی به خر دهند.

    فارس

  10. کاربر روبرو از پست مفید مشكات نياز تشکر کرده است .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

جامعه مجازی رهپویان به عنوان شبکه اجتماعی اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال از سال 1381 و به عنوان یکی از قدیمی ترین تالارهای گفتمان فضای وب فارسی مشغول به فعالیت می باشد. تمامی تلاش دست اندرکاران مجموعه، فراهم آوردن محیطی سالم، مفید و آموزنده برای کاربران گرامی می باشد بدیهی است مطالب درج شده نظرات کانون رهپویان وصال نبوده و نظرات رسمی در سایت رهپویان وصال درج می گردد.

ارسال پیام به مدیر سایت
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید:
شادی روح 14 شهید کانون فرهنگی رهپویان وصال صلوات

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1